Selasa, 15 November 2016

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


Rafizi Dijatuhkan Hukuman Penjara, PAS Bersorak Sakan(?)

Posted: 15 Nov 2016 01:25 AM PST

Presiden Keadilan, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini melahirkan rasa sedihnya terhadap keputusan mahkamah yang menjatuhkan hukuman 36 bulan penjara, iaitu 18 bulan penjara bagi setiap pertuduhan dan ia berjalan serentak, berkaitan kes Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana memiliki dan mendedahkan mukasurat 98 laporan Ketua Audit Negara, yang merupakan satu dokumen OSA.

Isi kandungan dokumen tersebut mengandungi maklumat berkaitan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), dan keseluruhan laporan Ketua Audit Negara itu masih tertakluk di bawah OSA.


"Ini merupakan satu hari yang cukup sedih buat demokrasi Malaysia, apabila seorang demokrat telah dihadapkan ke mahkamah kerana berani bersuara mempertahankan hak dan kepentingan rakyat," kata Wan Azizah di dalam satu kenyataan "Bebas Rafizi" yang dikeluarkan hari ini.

Presiden Keadilan itu menggesa Dato' Sri Najib Razak untuk menunjukkan keberanian dan membenarkan laporan penuh Ketua Audit Negara mengenai 1MDB dikeluarkan dari klasifikasi Rahsia Rasmi, lebih-lebih lagi kerana beliaulah yang mengarahkan Ketua Audit Negara mengklasifikasikan laporan tersebut di bawah OSA.

"Umum dapat melihat bagaimana di negara luar, seperti Singapura, Amerika Syarikat dan Switzerland, siasatan dan tindakan mahkamah telahpun diambil terhadap beberapa orang yang mempunyai kaitan langsung dengan penyelewengan wang rakyat melalui 1MDB. Tanpa laporan penuh Ketua Audit Negara ini, Parlimen tidak dapat membincangkan dapatan dan syor serta mengenalpasti bagaimana sejumlah wang yang sangat besar telah berjaya diseleweng beberapa pihak," katanya.

"Keengganan Putrajaya untuk mengeluarkan laporan penuh Ketua Audit Negara mengenai 1MDB dari klasifikasi Rahsia Rasmi hanya akan mengukuhkan persepsi sebuah kerajaan kleptokrat yang tidak mahu kebenaran diketahui umum.



Saya yakin seluruh kepimpinan dan anggota KEADILAN berdiri teguh mempertahankan saudara Rafizi dengan penuh ukhuwah dan solidariti.

"Saya mendoakan agar saudara Rafizi dan keluarga diberi kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi dugaan yang cukup mencabar ini. Bebas Rafizi!" katanya lagi.

Sementara itu, Naib Presiden Parti Amanah Negara, Hj. Salahuddin Hj Ayub di dalam satu nota ringkasnya untuk Rafizi melahirkan kekagumannya terhadap perjuangan Rafizi dan mengakui mungkin keberaniannya tidak sehebat keberanian Rafizi di dalam kesungguhan menentang kezaliman pemerintah negara ini.

Kepada sahabatku Rafizi Ramli

Saudara telah melakukan sesuatu yang benar dalam melunsuri jejak kebenaran yang menjadi teras dalam perjuangan Islam.

Sebagai seorang Islam saya merasa malu kerana mungkin keberanian saya tidak seperti saudara yang bersungguh dalam menentang kezaliman pemerintah negara ini.

Denyutan perjuangan saudara terasa benar desirannya dihati rakyat diluar sana kerana saudara beramal dengan apa saudara yakin.

Saudara tidak pernah bersengama dengan kezaliman walaupun lidah saudara tidak petah berkuliah dengan berjuta nas dan fatwa.

Saya akan terus belajar dari nafas perjuangan saudara kerana saudara adalah penafsir kalam yang mulia.

Berbeza dengan PAS, dimana di dalam satu status Pemuda PAS Terengganu, nampaknya PAS ersorak sakan dengan hukuman penjara yang telah dijatuhkan terhadap Rafizi:





Pesanan Rafizi Di jatuhkan penjara 3 TAHUN

Salam sahabat

Saya telah didapati bersalah di bawah Akta Rahsia Rasmi 1972 kerana mendedahkan rahsia 1MDB. Hukuman saya penjara selama 18 bulan bagi setiap pertuduhan, berjalan serentak, dengan jumlah 3 tahun.

Jangan berduka atau marah. Saya sedikit pun tidak ada rasa kesal. Jiwa yang paling aman ialah jiwa yang tetap kekal pada jalan yang benar.

Setiap institusi yang diamanahkan mentadbir negara ini secara adil telah dicacatkan. Satu-satunya cara untuk mengubah ini dan menjadikan Malaysia tanahair yang masa depannya cerah ialah dengan setiap dari kita memainkan peranan masing-masing. Sejak 6 bulan lepas, saya telah merancang dan melengkapkan INVOKE kerana saya tahu saya mungkin dihalang dari menyertai PRU14.

Jika anda sampai di invokemalaysia.org kerana anda baru mendapat tahu hukuman penjara yang dijatuhkan terhadap saya, saya berterima kasih.

Marilah sertai saya untuk mengubah Malaysia.




FEATURED ADS



Tiada ulasan: