Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


BERITA MEMERANJATKAN

Posted: 06 Oct 2016 07:00 PM PDT





BERITA PELIK

LAGI 

MEMERANJAT

6 Oktober 2016
Pas

KUANTAN - Pas tidak akan menggadaikan prinsip dan dasarnya untuk tunduk kepada mana-mana parti termasuk rakan gabungan yang dilihat cuba mengambil kesempatan mencapai hasrat mereka.

Pesuruhjaya Pas Pahang, Rosli Abdul Jabbar berkata, sekiranya tidak bersedia menerima dasar Pas bermakna mereka juga tidak menerima Pas,  jadi atas alasan itu jalinan politik tidak boleh diadakan.

Menurutnya, Pas mengakui banyak parti yang mempelawa untuk bekerjasama dan membentuk satu gabungan namun persoalannya sama ada mereka memahami dan boleh menerima dasar dan perjuangan Pas atau sebaliknya.


"Jangan hanya ingin bersama Pas demi kepentingan sokongan terhadap parti sahaja tetapi  menolak dan menentang apa yang Pas perjuangkan sehingga berlakunya perpecahan.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH



------------

ULAMAK BALAK

Posted: 06 Oct 2016 06:30 PM PDT




MATI DITELAN BALAK
ini perangai ulama2 versi dari middle east terutama arab saudi..jgn kata di kelantan, ulama2 saudi juga mrestui pembunuhan rakyat yemen..sial punya ulama..nape ulama2 macam ini tak mati ditelan balak..sorang ulamak dah mati sb mungkir janji lepas raya..yg kaya raya jual balak ialah ulama melayu islang juga.. on REMBAT BALAK DI KELANTAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16



------------

KE ALOR STAR

Posted: 06 Oct 2016 06:00 PM PDT







f.b

Pimpinan yg akan hadir pelancaran #konvoiBersih5 di Alor Setar 7hb Oktober adalah Maria Chin AbdullahTukar Tiub Isham Rais, Mukhriz Mahathir, Mahfuz Omar, dan semua ahli parlimen dan ADUN Pakatan Harapan Kedah.




nota:
gua terbang jam 7 pagi

----------------

BERITA BAIK UNTUK MALAYSIA

Posted: 06 Oct 2016 09:16 AM PDT







BERITA BAIK

MAKIN RAMAI

AKAN KELUAR



ADUN Jorak dilantik setiausaha agung BERSATU

Serpihan Umno, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) hari ini mengumumkan pelantikan tiga pegawai tertinggi parti itu.
Ini termasuk anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jorak, Johor, dan bekas pemimpin Umno negeri  Dr Shahruddin bin Md Salleh yang dilantik sebagai setiausaha agung.
Selain beliau, akauntan bertauliah lulusan Ireland yang aktif dalam kerja-kerja kemasyarakatan, Datuk Mohamed Salleh Bajuri, dilantik sebagai bendahari agung.
Bekas ADUN Semerak, Kelantan Kamarudin Md Nor pula dilantik sebagai ketua penerangan, menurut presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Muhyiddin, bekas timbalan perdana menteri, menjelaskan semua penjawat jawatan itu akan memegang jawatan selama tempoh Majlis Pimpinan Tertinggi, selaras dengan peruntukan Fasal 13.7 perlembagaan parti.
SEMUA JADI

BERSATU

TAK MAHU JADI

BERDUA

KAH KAH KAH






-------------------

MENCURI ADIK BERADIK

Posted: 06 Oct 2016 05:30 AM PDT




ADIK BERADIK
Sabah anatara negeri yang termiskin dalam Malaysia... Jumlah wang tunai yang dirampas susulan penahanan dua pegawai kanan Jabatan Air Sabah kerana disyaki menyalahgunakan kuasa dalam pemberian projek jabatan awam meningkat kepada RM52 juta, selain RM60 juta lagi dalam akaun bank yang telah dibekukan. 

Kedua-dua pegawai kanan berjawatan pengarah dan timbalan pengarah itu mengendalikan projek-projek pembinaan infrastruktur asas bernilai lebih RM3.3 bilion sejak 2010 dan telah memonopoli kesemua projek untuk diserahkan kepada adik-beradik mereka. Jumlah harta kekayaan yang dikumpul mencecah RM50 juta hasil penyalahgunaan kuasa yang dipercayai bermula sejak 2010. Wah mewahnya rasuah!!! K Bye Ancient Mariner on MASIH ADA YANG TAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/6/16



--------------

INI POLITIK DUNIA KE TIGA

Posted: 06 Oct 2016 05:00 AM PDT







SEMUA SAMA

DI AFRIKA

DI ASIA 

DI LATIN AMERIKA



POLITIK TIPU

PILIHAN RAYA

TIPU

SEDANG MENURUN

Posted: 06 Oct 2016 03:30 AM PDT







SEDANG MENURUN
gambar baju merah sebab menurun ilmu atau amalkan ilmu memutih, gambar bawah paris hilton tidak amalkan ilmu mutih tp pantatnya berbulu perang keputih2han..apa baju merah tau pasal gst, apa baju merah pasal tanah dirembat cina jho low..apa baju merah tau apa itu bersih..sume tak tau..

yg diorg tahu hanya duit peruntukkan dari isteri rosmah, najib ..org kampung wajib hasut anak2 supya sokong presiden baju merah datuk jamal atas nama melayu..walhal tak sedar diri, melayu nya sudah dijual timbang kati..makan duit royalti dari cina ketika tiada tangkapan ikan sungai tiada, ketika sawit kena curi...

kalo dulu tun razak ada selempang merah, kini najib ada baju merah..it simple..takyah pikir2..pandai silat, pandai menurun belum tentu boleh berfikir..sehingga kini tiada bekas2 komondo yg kisah duit rakyat dicuri, namun komondo hanya berani berkata mgenai perlwanan myelamatkan melayu.. on PEMBUKA SELERA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16





------------------------

KES RASUAH DI SABAH

Posted: 05 Oct 2016 11:08 PM PDT




f.b




Ni hasil memancing sejak 2007-2016 oleh pemancing pinggir pantai.. bayangkan golongan yang memancing di LAUT DALAM...
Hasilnya amat memberangsangkan:
RM 52 JUTA DALAM BENTUK WANG TUNAI..
RM 23 JUTA DALAM AKAUN BANK..
RM37 JUTA DALAM AKAUN SYARIKAT..
6 SAFE DEPOSIT BOX..
EMAS DAN JAM MEWAH BERJENAMA
9 BIJI KERETA MEWAH...
Urang Sabah.. tolong SHARE... urang Sabah di Pitas.. yang terpaksa buat jalan sendiri kerana kjaan tidak ada peruntukan.. dijemput sekali tengok ini....




Aziz Aida Jgn cakap bukan2 tau, dia x pas ti lagi bersalah...kalau kes curi ikan dgn curi sardin dah comfirm kena jel..tp ini barang juta2 ..belum tentu salah...silap2 terlepas..
LikeReply2811 hrs
Pengembala Moden Harapan Diberitakan duit tu pruntukan dr krjn prskutuan shj blum tmsuk dr krjn negeri..mmm.. Mknanya prskutuan dh byk buat baik kat sabah cuma org sabah sdri yg klepet n nayakan org sabah..mmm musykil jg aku.. Xkan skelip mata je 2 pgwai tu leh kolet duit byk tu.. Xkan sblum ni xnmpak. Cash 52j n slbihnya dlm acc. Xkan xleh detect duit sbgitu byk dlm acc.. Mn pg AMLA.. Atau ada yg sngup jd kmbin itam??!! Hahahahaa.. Bg aku ini la yg dkatakan Bapak borek ank rintik....
LikeReply20
------------

NAK TANYA PENJUAL AGAMA

Posted: 05 Oct 2016 10:30 PM PDT





MiNTA BANTUAN

dikulit botol  ini 
ada bertulis
dengan air bacaan 
30 juzuk al-quran

ketika membaca 30 juzuk ini
adakah air masih dalam kolam
adakah air masih dalam paip
adakah air dalam balang
adakah dibacakan 
satu persatu tiap botol

adakah ayat quran 
30 juzuk ini
dibaca secara live  
atau menggunakan pita rakaman

bagaimana ayat ayat suci
ini boleh masuk
ke dalam air untuk jadi gel




saje tanya  jangan marah
mahu penjelasan 
sebelum membeli



------------------

TOK ARAB PAKAI KALENDER KAPIR

Posted: 05 Oct 2016 09:55 PM PDT





INSYAALLAH SYORGA DUNIA
so ini la dikatakan raikan hijrah dgn kalendar gregorian..ini menghina islam , mhina ulama warisan nabi..hijrah ke larikan diri atau dah lama duduk baru buat kalendar..perangai saudi ni mmg sudah diketahui, arab saudi sedikit demi sediikit mbuang dan mengkhurafaatkan setiap sejarah nabi..

slowly slowly but worth..bagi pak arab semuanya tidak mustahil, bole memancing salmon dipadang pasir, bole main sky sepanjang tahun, bole ada mata biru liuk lentuk..mana2 islamis yg taktau hal ni, bole duduk rapat dgn penduduk2 tempatan.pasti tau dimana ceruk ada wine, alcohol..beer tu cikai je..

pasti tau juga dimana port utk menikmati syorga dunia dibawah kelopak bunga mekar berlendir..sifat alim bole simpan dlm jubah sekejap..bukan org tau..cukup la hanya allah yang tahu..nanti dah tua bole taubat nasuha..

isyallah pasti syorga disebelah makam nabi..negara kaya minyak pun bole lingkup disbkan dana sudah dialirkan keatas pembunuhan rakyat yemen dgn mbeli senjata made in thagut amerika..tp ulama2 on MASIH ADA YANG TAK SEDAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/5/16




--------------

MAHKAMAH SWISS BUKA KES 1MDB

Posted: 05 Oct 2016 08:45 PM PDT







KANTOI

DI SWISS


NAJIB DIKEPONG

INI BAWA BAHAYA

RAKYAT WAJIB

WAPADA!
KOMENTAR
kes jenayah 1MDB
akan dibuka di los angles amerika
kes 1MDB sedang disiasat di swiss
kes 1MDB akan dibuka
bulan november di singapura

hakikatnya najib sednag dikepong
hakikatnya rosmah sedang dikepong

apa najib dan rosmah akan lakukan?
awas dan waspada!



1MDB: Switzerland minta bantuan, transaksi disyaki babitkan sektor kewangan Swiss

 | October 5, 2016
OAG mensyaki berlaku penipuan skim 'Ponzi' bagi menutup penyalahgunaan dana SRC dan 1MDB.
ZURICH: Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland meminta bantuan perundangan daripada pihak berkuasa Malaysia dalam siasatan 1MDB.
"Ketika analisis bukti diperolehi, OAG mengenal pasti ada transaksi disyaki membabitkan sektor kewangan Switzerland.
"Pertama, $800 juta nampaknya disalah guna daripada dana berdaulat SRC untuk pelaburan dalam sumber asli.
"Kedua, disyaki berlaku penipuan skim 'Ponzi'…bagi menutup penyalahgunaan dana SRC dan 1MDB," kata OAG dalam satu kenyataan, hari ini.
Menurut kenyataan itu, di peringkat prosiding jenayah berhubung 1MDB dan SRC International, sebuah daripada bekas anak syarikat 1MDB, 4 individu serta sebuah bank sedang disiasat.

najib nak lari?

nak lari ke mana?

ke mekah laaaa

jaga masjid nabi

macam idi amin

rosmah boleh

kawan dg first lady

leila dari tunisia

kah kah kah

------------------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI

Posted: 05 Oct 2016 08:18 PM PDT




AMARAN

BERSEDIA

LEDAKAN AKAN

SAMPAI 



IMF urges governments 

to tackle record global 

debt of $152tn
The International Monetary Fund has urged governments to take action to tackle a record $152tn debt mountain before it triggers a fresh global financial and economic crisis.
Warning that debt levels were not just high but rising, the IMF said it was vital to intervene early in order to mitigate the risks of a repeat of the damaging events that began with the collapse of the US sub-prime housing bubble almost a decade ago.
It said that new research in its half-yearly fiscal monitor covering 113 countries had shown that debt was currently 225% of global GDP, with the private sector responsible for two-thirds of the total.



------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT