Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MALAM SELASA INI

Posted: 22 Oct 2016 08:00 PM PDT







BERSIH5

SATU JUTA

MENUJU DATARAN



-----------

PERANG DUNIA AKAN SAMPAI

Posted: 22 Oct 2016 07:00 PM PDT





BAKAT MELAHAP
258 angkatan perang kaum gasar, moyang Altantuya menakluk dan menjarah kerajaan islam Baghdad. Perang ini seakan kiamat untuk umat islam. 1914 perang dunia pertama, mesingun dan kapalterbang diperkenalkan. 

1945 perang dunia kedua dilabuhkan tirai nye dengan dua bijik bom atom yg digugurkan di Tanah Jepon. Selepas tu dunia aman damai sehingga sekarang. Malaysia difitnahkan sebagai negara islam contoh .. itu lah yg terbaik untuk umat islam. Kita ada Tuang Guru Hadi pemimpin islam contoh yg punya bakat melahap makanan satu meja sekali gus. 

Maruah Islam yg dimalukan pada 1258, juga telah ditebus oleh kita dgn mengC4kan cicit Genghis Khan .. melibatkan dua pahlawan melayu Razak & Razak. Sedangkan dunia sedang bersedia untuk perang dunia ketiga, perang yg akan meletupkan seribu nuklear .. kita pula dah ada rancangan TN50, sebagai ganti kegagalan W2020. Nak tanya rancangan KORIDOR El-Tiduri apa cerita .. kah kah kah .. yg penting sekali masyuk tombolok sendiri. on DUNIA MENGHADAPI PERANG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/23/16




--------------

MAT SOTONG HILANG LAGI

Posted: 22 Oct 2016 05:00 AM PDT








Hadi tidak hadir Bajet 2017,  ada kuliah Jumaat, majlis tahnik

Walaupun pembentangan belanjawan setahun sekali tetapi Ahli Parlimen Marang, Tuan Haji Abdul Hadi Awang semalam masih tidak  hadir ke Dewan Rakyat




ada seorang anak muda
di ketereh telah berkata
bahawa hadi ini
seorang yang bijak
seorang yang  pandai
banyak ilmu pengetahun
rajin membaca
tidak bebal
tidak bodoh
apa dia cakap dia kota
cakap boleh dipakai
mesyuarat tak pernah tak datang
parlimen tak pernah tak datang
tak pernah mungkir janji
kalau cakap nak saman
pasti dia akan saman
tak pandai kelentong
cakap tak kluk klik
cakap tak kasar
penuh budi bahasa
apakah ini satu fitnah
saje tanya 
takut  bersubahat
menyebar fitnah
--------------

POLITIK JALAN RAYA BERJAYA

Posted: 22 Oct 2016 05:00 AM PDT





JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG


Bersih 5: Bersatu sokong lima tuntutan, mahu himpunan berlansung aman

22 Oktober 2016
Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) akan mengadakan mesyuarat untuk menentukan gerak kerja dan pembabitkan parti itu dalam himpunan Bersih 5 yang akan diadakan pada 19 November depan.

MAHATHIR AKAN

TURUN KE JALAN

RAYA -  SATU

KEJAYAAN 

UNTUK GARIS

POLITIK JALAN

RAYA





-----------------

DUNIA MENGHADAPI PERANG

Posted: 22 Oct 2016 03:00 AM PDT




APA MAKNA

BERITA INI?

PERANG DUNIA

SEDANG

DIRANCANG





Russian warships filmed off coast of Britain as Royal Navy shadows Syria-bound vessels through English Channel

R
ussian warships have been pictured off the coast of Britain, en route to a suspected bolstering of the bombing campaign on the besieged Syrian city Aleppo.

Royal Navy vessels were closely monitoring the fleet as it passed through the English Channel at around 9am on Friday.
Admiral Kuznetsov, an aircraft carrier, and Peter the Great, a Kirov class battlecruiser, were among those filmed off Ramsgate, Kent, in footage posted online.





-------------

ANAK MUDA TURUN KE HALAN RAYA

Posted: 22 Oct 2016 02:00 AM PDT





Bajet Najib 'Bajet Gula-gula Pilihanraya', Isu Kos Sara Hidup Anak Muda Dipinggirkan

Saya merasa kecewa terhadap Bajet 2017 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Malaysia sebentar tadi yang gagal mengemukakan Pelan & Penyelesaian bagi mengatasi isu Ekonomi dan Kos Sara Hidup anak muda Malaysia yang kian meningkat ini.

Apa yang lagi mengecewakan adalah, dalam keadaan isu anak muda diabaikan, Bajet 2017 yang dikemukakan ini kelihatan lebih menyerupai satu langkah terdesak demi menjaga kepentingan politik UMNO BN menjelang pilihanraya yang bakal berlangsung tahun depan.

Sedangkan golongan graduan dan anak-anak muda di Malaysia kini sedang menghadapi kekangan dan kesusahan bagi memiliki rumah sendiri, adalah amat nyata bahawa Kerajaan UMNO BN gagal memahami rintihan dan suara anak muda  dan penawaran pengecualian cukai dalam projek pembinaan bangunan ini membuktikan bahawa Kerajaan UMNO BN lebih mementingkan kepentingan dan kemenangan pilihanraya daripada menyelesaikan isu kritikal rakyat khususnya generasi muda.

Di samping gagal mengatasi isu ekonomi anak muda, Bajet 2017 tidak mengambil sebarang inisiatif dalam memperbaiki kelemahan dalam skim bantuan anak muda yang ditawarkan sebelum ini seperti Skim Perumahan Belia yang ditawarkan dalam Bajet 2016 yang gagal dan hanya mencapai kadar permohonan serendah 12% sahaja.

Selain itu, Kerajaan UMNO BN juga membentangkan bajet defisit selama 20 tahun berturut-turut dan gagal menepati sasaran pengurangan kurang dari 3.1%. Selain terpaksa menghadapi bebanan hidup dengan hutang PTPTN & hutang ansuran kereta, anak-anak muda juga terpaksa menanggung hutang negara yang diakibatkan oleh kepinangan dan kelemahan tadbir Kerajaan Barisan Nasional. Menjelang akhir tahun 2015, hutang negara telah mencecah RM630.5 billion (54.5% daripada KDNK) dan menghampiri had siling 55%.

Dengan jumlah penduduk Malaysia 31.7juta, setiap anak muda di Malaysia kini terpaksa menanggung hutang negara purata RM19,889. Kegagalan Kerajaan UMNO BN menangani peningkatan hutang negara pada akhirnya mesti akan meninggalkan padah dan membebankan kehidupan anak muda Malaysia. Merumuskan Bajet 2017 yang gagal mengambil sebarang inisiatif bagi mengurangkan perbelanjaan kerajaan serta hutang negara, Bajet 2017 merupakan satu bajet yang mengecewakan golongan anak muda serta belia di Malaysia.

YB Lee Chean Chung
Ketua Penerangan 
Angkatan Muda KEADILAN Malaysia
ADUN Semambu
012-9540498






---------------

MATO SOTONG PUTAR ALAM

Posted: 22 Oct 2016 01:00 AM PDT






MAT SOTONG

PUTAR ALAM

BUKAN TT 

YANG CAKAP

INI CAKAP 

BEKAS MUFTI




Kalau nak marah, marahlah... RUU 355 kabur dan tidak jelas, tegas bekas Mufti Perlis

Pas perlu terbuka jika ada pihak yang mendakwa Rang Undang-Undang (RUU) persendirian yang dibawa presidennya bukan berdasarkan hukum Tuhan, kata bekas mufti Perlis.
Dr Juanda Jaya yang kini Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jemoreng, Sarawak berkata dengan tiada perincian umum maka RUU itu sekadar dilihat satu cadangan manusia yang diberikan baju agama.
"Sebab itu saya sebut RUU 355, RUU yang kabur. Kalau orang nak marah, marahlah. Sebab kita pun tahu mereka sendiri tak tahu apa yang nak dijelaskan.
"Sekejap kata nak laksana hudud, sekejap kata tidak pula. Undang-undang ini benda yang jelas. Langgar lampu merah kita tahu berapa dendanya. Ini nak laksanakan undang-undang Tuhan.
"Jangan marah jika ada orang kata RUU 355 tidak sakral (kudus). Ia hanya undang-undang cadangan manusia. Barangkali diberi baju agama," katanya dalam satu wawancara bersama ProjekMMO.
ada seorang anak muda
dari ketereh telah berkata
bahawa hadi ini
seorang yang bijak
seorang yang  pandai
banyak ilmu pengetahun
rajin membaca
tidak bebal
tidak bodoh
apa dia cakap dia kota
cakap boleh dipakai
mesyuarat tak pernah tak datang
parlimen tak pernah tak datang
tak pernah mungkir janji
kalau cakap nak saman
pasti dia akan saman
tak pandai kelentong
cakap tak kluk klik
cakap tak kasar
penuh budi bahasa
apakah ini satu fitnah
saje tanya 
takut  bersubahat
menyebar fitnah


------------

BAJET DARI SAEKOR PENYAMUN

Posted: 22 Oct 2016 12:00 AM PDT








Bajet 2017: Najib tanya siapa main sandiwara, MP pembangkang jawab MO1

Pembentangan Bajet 2017 hari ini menyaksikan sebahagian besar Ahli Parlimen pembangkang bertindak protes keluar dari Dewan Rakyat selepas Datuk Seri Mohd Najib Razak bertanyakan soalan tentang sandiwara.
Najib dalam ucapannya berkata beliau mendengar ada pihak yang membuat tuduhan bahawa Bajet 2017 sebagai satu sandiwara kerajaan.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

PENYAMUN 

SAMPAIKAN

BUJET

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH


--------------

SEKALI LAGI TAK HADIR PARLIMEN

Posted: 21 Oct 2016 11:00 PM PDT







Hadi tidak hadir Bajet 2017,  ada kuliah Jumaat, majlis tahnik


MAJLIS TAHIK

OOOPSSS....

MAAF SILAP BACA

MAJLIS TAHNIK






------------

JANGAN SEBAR FITNAH

Posted: 21 Oct 2016 10:00 PM PDT








JANGAN FITNAH


tuan haji hadi
tidak hadir di parlimen
kerana tuan haji
ke london untuk 
menyaman
sarawak report
adalah berita fitnah
hentikan fitnah
jangan sebar fitnah







------------------

JUAL GEL LEBIH UNTUNG

Posted: 21 Oct 2016 09:00 PM PDT




TAKUT KEPALA IKAN
Aihhhh???! Ali goyang bontot mintak tolong ketua twit negara tangkap jamal ikan??? Ali bontot tak dengar ke ketua twit negara dah cakap, jamal ikan tu cuma cakap-cakap je bukan nak buat pun apa yang dia cakap. Maknanya ketua twit negara pun takut nak tangkap kepala ikan ni, agaknya sebab bos kepala ikan ni tak lain tak bukan ikan jerung besaaaaar punye! on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/22/16

ALI TINJU SENGKEK
Kah kah kah ini kes beli jiwa, ini kes bodek PM... berebut dedak. Video ini jelas nampak Ali tinju kaki sengkek sebab di belakang dia cuma ada 4-5 org saja. Jamal pula bila jumpa press mesti ada kurang2 20-30 org. Jamal byk duit boleh upah ramai ramai, ali tinju sengkek hanya mampu upah org tua tua. Kah kah kah. Teruskan... teruskannn... mmg lawak. on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Anonymous
on 10/22/16

NIAGA GEL 
kahkahkah..ekonomi dah semakin sempit dan hasil negara makin berkurang..baik niaga gel atau jadi pakar motivasi utk plkn je ..mana tau dpt awek2 muda dan cun..kalo dato jamal ada sekincan ikan bakar and resort, agak2 ali tinju ada apa?ada kelab tinju ke?kalo jamal ada parang terbang, ali tinju ada apa yg terbang? babi terbang ke??? on HIBURAN HUJUNG MINGGU
Anonymous
on 10/21/16







---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT