Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


GERAKAN FULUSIKOM

Posted: 02 Oct 2016 07:23 PM PDT






f.b




Tarmizi Mohd Jam
15 hrs
Bukan pejuang tulin pun. Sarung baju merah sebab dapat duit. Menginap di hotel. Ini semua politik dalaman Jamal Pak Tongkol berlawan dgn Ali Tinju. Utk tunjuk siapa lebih berani mengampu. Tentu banyak habuan yg diterima. Bukan suka2 buat jadi samseng jalanan dan jd pengikut pengikut tongong baju merah. Masing2 dapat "dedak" ikut gred masing2. Amacam?







----------------

PENCURI SEEDAH DIHAMBAT

Posted: 02 Oct 2016 06:40 PM PDT






PENCURI

TELAH DIKENALI

SEKARANG

BAGAIMANA KITA

NAK MENANGKAP

SI PENCURI



2112022011880



2112022011906

Muhyiddin: RM42 juta masuk akaun Najib

KEMAMAN - Bekas Timbalan Perdana Menteri,  Muhyiddin Yassin mendakwa bekas peguam negara,  Abdul Gani Patail pernah bertanya Najib tentang wang dalam akaun peribadi pemimpin nombor satu negara itu.

Ini dinyatakan Muhyiddin sewaktu berucap pada Ceramah Perdana Himpunan Harapan Semua (Harap) 3.4 di Kemasek, di sini, malam kelmarin namun tidak menyatakan tarikh pertemuan yang didakwa itu.

Muhyiddin berkata, , Abdul Gani bertanya berhubung wang RM42 juta dalam dua akaun persendirian yang ada kaitan dengan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Kejadian itu berlaku sewaktu Abdul Gani masih lagi dalam perkhidmatan. Saya diberitahu, peguam negara berjumpa PM (perdana menteri) dan maklumkan kepada Najib dalam siasatan dibuat SPRM didapati wang dengan kadar jumlah itu ada dalam akaun PM.

"Saya juga dimaklumkan, apabila perkara itu diberitahu kepada PM, beliau nafikannya dengan memaklumkan tidak ada, sedangkan telah disahkan ada oleh peguam negara. Terbukti wang itu ada di situ kerana beliau membelanjakan wang itu," katanya.

Muhyiddin mendakwa, bekas peguam negara itu pernah menjelaskan wang bernilai RM42 juta itu disuntik ke akaun persendirian perdana menteri melalui dua syarikat seperti dilaporkan, iaitu ada beberapa deposit wang dibuat ke akaun perdana menteri.

Katanya, SPRM ketika itu hanya menumpukan siasatan menjurus kepada dana daripada bekas anak syarikat seperti SRC International serta 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Sinar Harian telah menghubungi Abdul Gani untuk mendapat komen lanjut, tetapi tiada respons.


KESAH NAJIB

KENA HAMBAT

TAK BELUM

SELESAI LAGI

TUNGGU NANTI




------------------

HUDUD PUTAR ALAM

Posted: 02 Oct 2016 06:00 PM PDT







HUDUD PUTAR

ALAM LAGI

RUU 355 bukan hudud spt digembar gemburkan oleh Parti Hj Hadi. Sebelum ini, hudud digambarkan nyawa mereka, ada MB yg sedia hilang jawatan, ada yg yakin hudud terlaksana pd 2015 yg lalu malah ada yg tidak silu2 yakin hudud akan dibentang sebelum 9 April 2015. Rupa2nya hudud yg diuar2kan, bertukar wajah menjadi RUU 355. Itupun bertapa taksubnya mereka masih tegar mengata RUU 355 itu adalah hudud. Amacam? 


























----------------

PHD DARI POGO POGO

Posted: 02 Oct 2016 06:00 AM PDT



NAPA TAK 

KLIM PHD

DARI OXFORD

ATAU DARI

POGO POGO

DARI JORDAN

DARI MESIR

SEKARANG DAH

KANTOI MANTOI
Mengapa orang percayakan kelayakan palsu
 | October 2, 2016
Percaya tanpa mengesahkan kebenaran sudah menjadi kebiasaan, menurut ahli psikologi klinikal manakala peguam berpendapat Azizan mungkin langgar undang-undang



















WAT IS 

THE BECAUSE

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KONTOL LLAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 





-------------

BERITA BAIK HARI INI

Posted: 02 Oct 2016 05:00 AM PDT




YA AMPOON

BIAR BETUL

INI BERITA 

BAIK 




Amalan tauhid perlu jadi dasar, prinsip negara

BAGAN SERAI - Sultan Perak Sultan Nazrin Shah hari ini bertitah amalan tauhid perlu menjadi dasar serta prinsip sesebuah negara kerana ia membolehkan nilai-nilai keadilan dan persaudaraan dihayati sepenuhnya.

Baginda bertitah dengan berpegang kepada amalan tauhid, manusia akan insaf bahawa mereka adalah hamba Allah, maka tidak harus ada sifat ketuanan, riak, angkuh dan takbur.

"Dengan meletakkan diri sebagai hamba Allah, rasa persamaan ini akan menanam semangat persaudaraan yang penuh dengan kasih sayang," titah baginda pada majlis sambutan Maal Hijrah 1438H/2016M peringkat negeri Perak di sini hari ini.


ADA ADE PASAL

TAKDA APE APE

SAPAL LASPA

GUBRAK DUBRAK

MIKRAK DIBRAK

KEK KOK KEH



------------

ON;INE DIMAANA?

Posted: 02 Oct 2016 04:30 AM PDT






ONLINE 

DIMANA?

BILA ONLINE

AJAKLAH SAMA 

SEMUA KHENDAK ALLAH
scandal 1 mdb itu pun kehendak allah swt juga lah ye lebai on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
albert magic
on 10/1/16



DERMA TIN MILO
Isi kandongan derma tin Milo mungkin akan diosakan pada masa hadapan.duit derma yang disisip dicelah lobang tutup tin Milo dianggap seperti perjalanan duit merentas pelbagai syarikat, akaun peribadi, bank-bank pelbagai negara.

Suatu hari nanti jangan dipersoalkan tindakan DOJ Amerika akan menyita tin-tin Milo Dan nama tin Milo akan disebut beratus Kali dalam dokumen DOJ..Ada Ku kesah? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

SELASA REPORT
Politik bodoh ialah politik yang mempolitikkan tin Milo.Kalau 2.6 billion disumbat dalam tin Milo, banyaknya tin digunakan tidaklah tahu berapa dan tidaklah banyak tin Milo untuk 90 jota berbanding tin Milo 90 jota. 

Sehingga niari ini WSJ boleh lah dipanggil warta selasa jurnal dan SR itu dipanggil SELASA REPORT kot. Manusia mungkin makan nasi atau roti tapi sikap/perangai yang bodoh adalah tanggungjawab diri sendiri empunya badan. on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

LEBAI LEBAI
Makin pelik laa lebai lebai pas ni. Sikit masa lagi aku rasa lebai lebai ni akan angkat hadi jadi nabi atau rasul... err atau hadi mmg dah diangkat jadi nabi? Hehehe on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16

TUANG AMANAT
Usul tuang amanat adi jangan dibantah, kelak amanat yang disimpan dalam tin Milo akan dileluarkan balik.Kalau 2.6 bilion disumbat dalam tin Milo, agak2nya berapa banyak tin Milo akan dikitar semula sebagai taboong? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 10/1/16


PEREMPUAN YANG MENCURI
Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. 

Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. kalau nak laksana hukum ni kena tanya sapa pulak nak buat hukum ni kena ada usaha dari manusia jugak kalau tidak tak jalan apa punay boddo kenyataan tu nampak jugak boddo tu on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

ULAR DAN SEMAK
Syariat Allah adalah Keadilan untuk umat manusia dan bukan undang undang yang di reka dan ciplak dari lain lain budaya dan menamakan islam. Ulamak atau Ular dam Semak. Kebodohan Umat dan Penipuan Ulamak.... on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

TANYA ULARMAK
Nak tahu sapa masuk sorga atau neraka bila dh nak mati nanti....tanya ularmak PASN kah kah kah kah on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Anonymous
on 9/30/16

KETUA BERCAKAP BOHONG
Kalau gue kata pengikut pas ni sama macam pengikut ayah pin...agak-agak dia orang marah tak?. Kalau kita lihat dia orang punya taksub dengan ketua sama macam pengikut ayah pin. Apa saja ketua cakap mereka pakat-pakat percaya...kalau sanggah alamat kafir le nampaknya. 

Tapi dia orang ni tak ada otak ke nak fikir????. Sudah berapa kali ketua mereka bercakap bohong dan berucap sambil maki hamun orang. Agaknya mereka dah pekena pil kuda atau air daun ketum kot. Kalau zaman dahulu samalah dengan abu lahap yang berucap sambil maki hamun nabi. on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
KC@DRP1
on 9/30/16

KES TIPU ZAKAT
DUNYA.... DUNYA Semua nak di BAHALOL kan Sendiri sudah cukup LOL , tak payah LOL kan yang lain Bangsa sendiri pulak tu Melayu memang problem Yang papa kedana tipu ZAKAT pun Melayu Apa nak jadi dah Orang Orang Agama nih Tak takut SEKSA KUBOR ke ???? on BILA NAK ONLINE SILA BERITAHU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/30/16


------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 02 Oct 2016 04:00 AM PDT











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

SUDAH TAK BERGUNA LAGI

Posted: 02 Oct 2016 02:00 AM PDT







F.B


Pak Bakaq noooo

























-------------

TAHNIAH IRAN

Posted: 02 Oct 2016 12:30 AM PDT






TAHNIAH IRAN

SAMBUTAN

MAAL HIJRAH

YANG TEPAT



Iran builds attack drone similar to captured US model, local media say

Iran's Revolutionary Guards have built a new attack drone which is similar to a US unmanned aerial vehicle that was captured five years ago, Iranian media reported on Saturday.

https://www.theguardian.com/world/2016/oct/01/iran-builds-thunderbolt-drone


--------------

PENJUAL AGAMA TERUS BERNIAGA

Posted: 01 Oct 2016 11:30 PM PDT





F.B


Ada juga.

Dalam hadis, Nabi ada sebut tentang kalangan yang bersumpah dengan nama Allah demi melariskan barang jualan.




Abdul Wahab Semoga Allah beri kefahaman beragama pada mereka yg menjual agama!
LikeReply1 hr
Nasrun Maqsum Ustak wanji hanya menjawab soalan2 yg baik utk kepentingan beliau dan parti2 jajaan beliau. Beliau tak akan menjawab @ komen yg tidak ada kepentingan bg beliau dan parti beliau.. haha
LikeReply11 hr

11 hr
محمد فردوس Adehhh... gel 30 juzuk plak dah...
LikeReply1 hr
Angahnyak Angahyak Bujal Zaman tabien ke yg ada melariskan jualan terung kait dgn hadis nabi?
LikeReply1 hr
Taufik Shafie Adoiiiiiiii...mujoq aku ni jahil
LikeReply1 hr
Muhd Fuad Penunggang agama

--------------

KES TIPU PHD DARI UM

Posted: 01 Oct 2016 10:00 PM PDT





DITIPU AMNO
Umat melayu mmg tgh me-layu kah kah kah...jual ubat, makanan supplement buat cara MLM ....katakan ubat/makanan baik utk 'bangunkan' batang yg lesu, kuatkan stamina batang tahap maksima, katakan juga bila pompuan makan...

badan 70kg dlm masa 1 bulan turun hingga 40kg....gerenti laku walaupun ntah apa-apa ntah ramuan ubat/makanan itu.....lelaki melayu lebih pentingkan kegagahan batang dari di tipu amno dan rakan rakan kah kah kah on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/1/16
UNIVERSITI MANGKOK
Phd dari Universiti Mangkuk dan phd dari Universiti Kuali Mangkuk. Bukan senang melayu mortibasi nak dpt phd jenis nih..cuma utk yg benar2 tegar dan bermortibasi. Huh, ramai pulak yg sanggup bayar utk kena kincing pakar motibasi. on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Anonymous
on 10/1/16

BAPAK NAJIB
Tak salah Selagi BAPAK NAJIS aka TAIK tak salah , kenapa pulak nak salah anak anak buah TAIK Bak kata OMPUTEH , "ITS ALL ABOUT SHIT !!!!!!!! " Shanon Ahmad cerita pasal TAIK aka SHIT dulu tak nak percaya Padan muka Bangla saja tak BAHALOL on IJAZAH TIPU UNTUK BANI MELAYU
Anonymous
on 10/1/16

BARU HIDU
Dia dH miLyun2...baru hidu on LAGI KES TIPU IJAZAH
Nazrio Dond DoLLa
on 10/1/16

RAJA SURAN
Benar saranan tuan TT. Cakap je PhD dianugerah canselor Universitas Negara Dasar Laut iaitu Raja Suran. on PAKAR KELENTONG
Abadi Busrah
on 10/1/16

JUTAWAN
INI BUKAN BUDAK BAHALOL Kalau bagi DEDAK boleh KELENTONG BILYON BILYON Budak ini nak buat jugak lah Tapi JUJUR banding budak DBKL lahap JUTA JUTA JUTAWAN makan gaji duduk opis main facebook saja BOLEH DAPAT DATOK pun wokay Anak Melayu tu kan.... on PAKAR KELENTONG
Anonymous
on 10/1/16
MELAMBAK GRADUAN PALSU
Sebab 'orang dalam' gerenti bahawa ijazah palsu tidak boleh dikesan kepalsuannya. Sebab sudah berlambak graduan-graduan palsu yang terlepas hasil tipu daya dan tidak dapat dikesan. Sebab graduan palsu semua 'orang baik-baik dan mustahil akan menipu'. 

Sebab tipu muslihat itu lebih menarik dari kebenaran. Sebab si 'whistle blower' itu dituduh berdusta dan iri hati. Sebab kebenaran sudah mati dan mustahil untuk hidup kembali. on PAKAR KELENTONG
yb
on 10/1/16

NAK KAYO
Kalo pm pon menipu. Apo lai rakyat biaso. Nk kayo cepat. Nk halal minta chop halal Jakim. Kowtim dgn Jamil khir. Pasti ko selamat. Hihihi on LAGI KES TIPU IJAZAH
Anonymous
on 10/1/16

UM DIA NAMPAK
Kalo dah bodohh. Hanya Um dio nampok. Sbb hari hari lalu depan Um. Dulu menantu rosmah pon kantoi Phd gak. Kahkahkah on PAKAR KELENTONG
Anonymous
on 10/1/16

MELAYU FEUDAL
Kah kah kah.. melayu FEUDAL mesti kagum ngan orang BERGELAR nih wei... tuuih! kah kah kah on PAKAR KELENTONG
Kutu Brahak
on 10/1/16





----------------

SATU JALUR PANDANGAN

Posted: 01 Oct 2016 09:00 PM PDT





HUBAYA HUBAYA

DENGAR DENGAR


Jangan kafirkan sesama Islam kerana RUU 355, Mufti tegur Pas
Mufti Pulau Pinang Dr Wan Salim Wan Mohd Noor menegur segelintir agamawan yang secara berwewenang mengkafirkan orang Islam yang tidak bersetuju dengan Rang Undang-undang 355 (RUU 355) sedangkan ia belum dibentangkan di Dewan Rakyat.
Menurut beliau, adalah tidak wajar mana-mana ahli Parlimen dipaksa menerima RUU 355 termasuk mengugut kononnya sesiapa tidak menyokong akan menjejaskan akidah sedangkan RUU itu perlu dibincangkan terlebih dahulu dari pelbagai aspek oleh pihak legislatif bagi tujuan penambahbaikan.
Kenyataan Dr Wan Salim yang dikeluarkan hari ini dipercayai merujuk kepada kontroversi kuliah Yang Dipertua Pas Padang Serai Shaharuddin Ibrahim yang menyifatkan ahli parlimen yang tidak menyokong RUU 355 sebagai 'jatuh akidah' (rosak akidah) dan layak dikebumikan di jirat (tanah perkuburan Cina).
SET - OKAY

KALAU DAH

DIKAPIRKAN

JANGAN TANGKAP

ORANG ITU

BILA DIA

TAK PUASA

SAMBIL BERENDUT

KAH KAH KAH


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT