Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MAT KUDUNG APA JADI

Posted: 16 Oct 2016 07:18 PM PDT






HUKUM HUDUD

P0TONG TANGAN

KALAU MENCURI

BILA SUDAH

KUDUNG SIAPA

NAK BERI MAKAN

SAJE TANYA 

KERANA PELIK



Hudud tiada dalam Piagam Madinah, kata cendekiawan Nahdatul Ulama
 | October 15, 2016
Zuhairi berkata, hudud tidak terkandung dalam Piagam Madinah, yang ada ialah kasih sayang, keamanan dan ihsan.





KUALA LUMPUR: Piagam Madinah yang sepatutnya menjadi contoh utama dalam konsep kenegaraan Islam mementingkan kesaksamaan untuk rakyat berbilang bangsa dan agama, bukannya pelaksanaan undang-undang syariah, kata cendekiawan daripada pertubuhan Islam terbesar dunia, Nahdatul Ulama.
Zuhairi Misrawi berkata, Piagam Madinah yang menjadi asas kepada negara umat Islam pertama itu langsung tidak menyebut hukum hudud.
"Ketika Nabi Muhammad merangka Piagam Madinah, baginda menekankan keamanan dan kesatuan. Baginda secara terbuka menyebut satu komuniti, tiada pemisahan antara Islam dan bukan Islam.
"Jika anda membaca piagam itu, anda tidak akan menjumpai hudud, sebaliknya kasih sayang, keamanan dan ihsan," katanya ketika berucap pada "Simposium Keamanan: Hubungan Antara Kerajaan dan Agama" di Hotel Royale Bintang, hari ini.
Graduan jurusan falsafah Universiti Al-Azhar Mesir itu berkata, Piagam Madinah adalah satu daripada rujukan untuk prinsip kenegaraan Indonesia, iaitu Pancasila.
Indonesia yang mempunyai populasi umat Islam teramai di dunia, tidak mempunyai kementerian khusus mengendalikan agama tersebut, sebaliknya Jakarta menubuhkan Kementerian Agama untuk menjaga semua agama.


DI INDON

ADA SUP

BONTOT 

TAK ADA

SUP TANGAN

KAH KAH KAH KAH KJAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 



---------------

APA NAMA TANJUNG ITU?

Posted: 16 Oct 2016 06:30 PM PDT







ORANG MELAKA

JADI SUSAH

NAK PANGGIL

TANJUNG APA?

PM tak suka panggilan 'keling'

Najib menasihati masyarakat di negara ini menghormati satu sama lain serta tidak memanggil kaum India sebagai pendatang dan 'keling'.


"Kita jangan panggil India ini kaum pendatang, jangan panggil kaum India keling. Saya tak suka, jangan.
"Kita hormat menghormati antara satu sama lain. Itu asas kita. Hari ini saya percaya kalau kita boleh bersatu, kita boleh membawa perubahan sebenar kepada Malaysia sebab rakyat dah bosan dengan politik pembangkang," katanya.
Kaum India di negara ini bukan pendatang, semua pihak harus saling menghormati.


Tanjung Kling - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas

https://ms.wikipedia.org/wiki/Tanjung_Kling

Translate this page
Tanjung Kling merupakan sebuah pekan bersejarah yang terletak di negeri Melaka, Malaysia. Ia menempatkan makam Hang Tuah yang terletak di sini.

Tanjung Kling - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Tanjung_Kling

Wikipedia
Tanjung Kling is a mukim in Central Malacca, Malacca, Malaysia. Contents. [hide]. 1 Economy; 2 Infrastructure; 3 Tourist attractions; 4 See also; 5 References ...

Tanjung Keling - Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas

https://ms.wikipedia.org/wiki/Tanjung_Keling

Translate this page
Tanjung Keling terletak di Melaka. Tempat yang ... Bukit Banglo Tanjung Keling ialah 95.7 meter dari aras laut (above sea level). Jalan Raya 101.22 meter dan ...

Pantai Tanjung Keling Melaka | HOTEL PANTAI PUTERI MELAKA

pantaiputeri.hotels.net.my/tag/pantai-tanjung-keling-melaka/

Translate this page
Hotel Pantai Puteri Melaka Lot 2166 & 2167 Pantai Puteri Mukim Tanjung Kling Daerah Melaka Tengah 76400 Melaka GPS Coordinate: 2.2294964 ...


TANJUNG LING?

TANJUNG ITAM?

TANJUNG BADAK

TANJUNG EEE

TANJUNG APA?

kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah



----------------

TAKAP PATI DAPAT DUIT

Posted: 16 Oct 2016 06:00 PM PDT



PATI INDON
Imigresen nak pegi cari pati indon, bangla dan pakistan agak sukar, sebab pati ni bertaburan duduk segala ceruk dari perlis sampailah ke sabah. Lagipun, tak semua balaci iaitu staf bawahan pangkat rendah tu boleh direkrut dan diajak bersama untuk projek duit, ramai je manusia baik jujur dan amanah bertugas, jadi agak bahya nak kongsi rahsia dan kongsi habuan secara sebarangan. 

Lebih lagi sekarang musim untuk sprm bersinar dengan sinaran lampu limpah 2.6billion kilowatt serupa sang suria milky way supaya keterangan sinar maksima tu dapat membutakan sementara pandangan orangramai seperti yang telah mula dibariskan dengan kes kementerian sukan diikuti kes jabatan air sabah. 

Nanti ada pegawai pertengahan atau staf bawahan pecah mulot, naya beb kena join berbaris panjat mahkamah. Jadi cara penyelesaian, outsource la! Bagi la alasan tak cukup manpower, kalau adapun staf imigresen nak buat operasi serbuan, pati dah hidu dulu sebab ada insider tip atau orang cam pegawai/kereta imigresen. on RAKYAT AKAN SOKONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/15/16


BOUNTY HUNTER
Kalau bounty hunter ada kat malaysia ni...dia orang bukan nak tangkap pendatang haram...dia orang PAU pendatang tu....tak caya?....tanya geng baju merah....kahkahkah. on RAKYAT AKAN SOKONG
Anonymous
on 10/15/16


SINGAPURA DILANGGAR TODAK
Takut pak menteri tak setuju jer...APA penguass leh buat.idea tuan bagus...macam idea singapura dilanggar todak.....panglima bijak pandai raja singapura...x boleh selesaikan tapi budak kg dapat selesai kan....APA jadi padanya kemudian......KO pikir LA sendiri..kah kah kah saja Tanya....jangan marah.... on RAKYAT AKAN SOKONG
Publish | Delete | Spam
usop ali
on 10/15/16

YANG TERBESAR DIDUNIA
semua salahkan rakyat...jenayah tinggi salahkan rakyat kata rakyat perlu kerjasama banteras jenayah...pendatanh asing ramai salahkan orang ramai bagi maklumat...kah kah kah yang sepatutnya buat kerja pi mana woi? kah kah kah...kakitangan awam 1.4 juta paling terbesar di dunia tapi salahkan rakyat...apa punya turrr kah kah kah on RAKYAT AKAN SOKONG
Anonymous
on 10/15/16


------------

KELING KAKI BOODEK

Posted: 16 Oct 2016 05:00 AM PDT






INILAH

WAJAH YANG

DIPANGGIL

KELING

HAL BODEK

MEMBODEK

CUKUP BIJAK





MIC tak gerun, panglima Bugis dah hunus senjata

Walaupun terdapat pihak yang bersatu dengan pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan, namun ia tidak menggerunkan MIC kerana BN mempunyai seorang "panglima Bugis".
Presiden MIC  S Subramaniam berkata, panglima Bugis yang merupakan jeneral dalam BN itu kini telah menghunus pedang dan menunggu waktu untuk memimpin dan bergerak ke depan bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.
KLING KLING KLING KLING KLING KLING KLING KLING KLING



-----------

SIAPA KENA KENCING

Posted: 16 Oct 2016 04:30 AM PDT





SAPA KENA

KENCING

SAPA KENCING

SAPA


Subra hopes BN will stick to hudud 'agreement' after meet

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/359242#ixzz4NIVdmiVv


Subra hopes BN will stick to hudud 'agreement' after meet

Read more: https://www.malaysiakini.com/news/359242#ixzz4NIVdmiVv


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH 
KENCING PANAS



--------------

TANGKAP KETUA KUMPULAN

Posted: 16 Oct 2016 02:18 AM PDT





SUTUJU

SOKONG 100%

TANGKAP KETUA

GENG MERAH

KETUA MEREKA

IALAH NAJIB



 Anti-Bersih tak waras, ketua kumpulan perlu ditangkap, tegas kesatuan
 | October 16, 2016
Kesatuan wartawan kebangsaan akan membuat laporan polis kerana kejadian membabitkan ahlinya





KUALA LUMPUR: Kesatuan Wartawan Kebangsaan Malaysia (NUJ) mengutuk serangan kumpulan anti-Bersih ke atas petugas media yang membuat liputan Konvoi Bersih 5 semalam.
NUJ dalam satu kentayaan hari ini berkata pihaknya terkejut golongsn "memalukan" itu masih wujud di negara ini.
"Ternyata kumpulan ini tidak faham dan daif tentang tugas wartawan yang sebenar.
"Kumpulan ini jelas terlalu mengikut emosi dalam setiap tindakan mereka sehingga tidak dapat berfikir seperti seorang yang waras," kata kenyataan itu.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

MUSTAHIL 

MEDIA

TAK SEDAR

-------------

YANG ISLAM PUN TAK SOKONG

Posted: 16 Oct 2016 12:57 AM PDT







GAGAL AJAR

ISLAM?

GAGAL APA

YANG ISLAM

PUN TIDAK

AKAN SOKONG



Umno perlu nilai kerjasama dengan MCA

KOTA BHARU - Umno perlu menilai semula kerjasama dengan MCA jika benar parti komponen BN itu menolak untuk menyokong pindaan RUU Akta 355 di Parlimen.

Ketua Penerangan Pemuda Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, tindakan tersebut menunjukkan Umno gagal mendidik parti komponen mereka untuk menghormati agama Islam sehingga boleh campur tangan dalam urusan agama orang lain.






BERITA BAIK

JIKA

GEROMBOLAN

TAK KAUTIM

DGAN CUKONG

SELAMAT TANAH

MELAYU



---------------

KAPAL SUDAH BOCOR

Posted: 15 Oct 2016 11:00 PM PDT





BERITA BAIK

PERKEMBANGAN

AMAT BAIK




Lebih 30 pemimpin akar umbi Umno umum keluar parti

  •  
  • Lebih 30 pemimpin akar umbi Umno hari ini mengumumkan keluar daripada parti itu kerana hilang keyakinan terhadap presidennya Datuk Seri Najib Razak.
    Pengumuman itu dibuat dalam sidang media yang diketuai oleh bekas exco Pemuda Umno Malaysia Mohd Rafiq Naizamohideen.

    "Kami bersetuju dan bersedia keluar Umno berkuatkuasa serta merta.
    "Walau berat tapi yakin ramai yang hilang keyakinan dan barisan kepimpinan yang sebelum ini kami pertahankan sehingga hujung nyawa.
    "Kerana apa kami buat, kerana matlamat perjuangan Umno tak letak rakyat keutamaan, tetapi membenarkan, menyokong kemungkaran dan salah guna kuasa berleluasa di Malaysia," katanya dalam sidang media di Hotel De Palma Ampang sebentar tadi.
    Majlis itu dihadiri kira-kira 70 anggota Umno yang lain.

LARI LARI 

CABUT LARI

KAPAL NAK

TENGGELAM




-----------

BUNYI GITAR

Posted: 15 Oct 2016 10:00 PM PDT




TAK FAHAM GITAR BOB DYLAN
BoLeh Ker Tuhan paham cakap2 seLain uLamak....mat sabu bukan uLamak cakaK Mat sabu bukan cakap uLamaK, boLeh Ker Tuhan paham petikan guitar Bob dyLon, kaLau Tuhan tak paham cakap Mat sabu, cakap dan jee, cakap bersih5, cakap suara keadiLan, cakap dan petikan gitar Bob DyLon....jom haramkan semua penghasut ni mereka cuma pening-kan Tuhan tiada keberhasiLan.... on TEMU BUAL MAT SABU
Publish | Delete | Spam
Nazrio Dond DoLLa
on 10/15/16


SIAPA DIA BOB DYLAN
-



----------

BETUL KE DARI ALLAH?

Posted: 15 Oct 2016 09:08 PM PDT










PELIK LAGI

MEMELIKKAN

DIKATAKAN

INI HUKUM

DARI ALLAH

TAPI WAJIB 

ADA KEBENARAN

DARI NAJIB

SIAPA LEBIH

POWER?

SAJE TANYAA

KERANA GUA

CUNTFUSE



Usul MP Marang mesti dapat kebenaran Najib

Usul pindaan Akta 355 yang bakal dibentangkan Ahli Parlimen Marang, Abdul Hadi Awang jika dibenarkan adalah untuk mendapat persetujuan Dewan Rakyat agar satu Rang Undang-undang bagi menaikkan had hukuman Mahkamah Syariah dirujuk kepada menteri yang berkenaan untuk dipertimbangkan.
Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli berkata demikian ketika mengulas jangkaan Presiden Pas itu akan membentangkan usul tersebut di Dewan Rakyat pada masa terdekat.
Menurutnya, usul itu mesti mendapat kebenaran daripada kerajaan iaitu Najib selaku ketua kerajaan untuk dibentangkan.

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

JADI CUNTFUSE



-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT