Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DEKLARASI RAKYAT PADA RAJA

Posted: 10 Oct 2016 07:18 PM PDT







YA AMPOON

YA MAULANA

ADA 1.2 JUTA

TANDA TANGAN

UNTUK TUANKU

Deklarasi Rakyat: Tunggu keputusan Majlis Raja-Raja

ALOR SETAR - Mesyuarat Majlis Raja-Raja yang bermula hari ini dilihat amat penting untuk raja-raja menterjemahkan kuasa dan ungkapan 'Raja dan rakyat berpisah tiada' dengan memahami kandungan Deklarasi Rakyat.

Ahli Parlimen Pokok Sena,  Mahfuz Omar berkata, walaupun sukar untuk Majlis Raja-Raja khususnya Yang di-Pertuan Agong untuk memenuhi tuntutan Deklarasi Rakyat, sekurang-kurangnya Majlis Raja-Raja boleh memperakui kandungan Deklarasi Rakyat yang di tandatangani 1.2 juta rakyat.

"Pengiktirafan itu penting walaupun tidak berupaya untuk memecat Najibk. Rakyat sudah hilang kepercayaan terhadap Najib tetapi tidak dapat bertindak memecatnya kerana halangan perundangan," katanya.


KALAU SEMUA

YANG TANDA

TANGAN TURUN

KE DATARAN

ERTINYA KITA 

TELAH BERJAYA




-------------

SATU JUTA AKAN TURUN

Posted: 10 Oct 2016 06:30 PM PDT




SEMUA AKAN TURUN
Satu juta ekor akan turun .. melayu, cina, keling, asli, bengali, kadazan, murut dan memacam lagi suku akan turun. Pada yang bakal masuk surga, yang kapir laknat bakal penghuni neraka, yang maklap, yang tak de tuhan, yang ingat tuhan sudah mati, yang baru kena sunat .. semuanya akan turun. 

Chedet anak beranak, Malikul, C.Bronson, Ah Guan Si Anti Melayu semuanya akan turun. Anak Gapar Bulldog, Anak janda Chedet Marina yg dah lohe akan turun, Si Janda Cunmelecun anak Nuar juga pasti turun .. kalau Janda Cunmelecun ni turun gwa pasti turun. 

Ayuk kita turun .. dah lama kita mati dalam setia, dah sampai masa kita hidup menderhaka .. menderhaka pada Sang Puaka .. puaka yang cipta sangsara. on APA LAGI NAK CERITA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 10/10/16




--------------------

SATU JUTA KE DATARAN MERDEKA

Posted: 10 Oct 2016 06:00 PM PDT







APA MAKNA

BERITA INI?

KOMENTAR
berita ini membawa makna
bahawa demo BERSIH5
sedang mengigit musuh
demo BERSIH5 membawa jawapan positif

memahami politik malaysia
amat senang tidak susah

apa yang musuh tak suka
itu kerja baik
apa yang musuh suka 
itu kerja bodoh

contohnya:
kerajaan selalu galakan
buat bantahan melalui hantar memo
ini kerja bodoh

selalu digalakan
buat bantahan dengan jumpa menteri
ini juga kerja bodoh

dalam dunia ini
malah dalam alam samesta
tidak pernah ada kerajaan zalim
dijatuhkan dengan hantaran memo

hakikatnya:
jika musuh menyerang kita
itu petanda baik
ertinya kita sedang melawan musuh

jika musuh tidak menyerang kita
itu tanda tidak  baik
ertinya kita tidak relevan
ertinya kita  hampeh tak berguna
ertinya musuh tak takut dengan kita

atau 
bila musuh tidak menyerang
ertinya kita bersubahat dengan musuh
ertinya kita dan musuh telah sama

hukum politik ini
tidak akan beralih alih
ianya tepat dan benar



10 Oktober 2016
MELAKA - Tindakan sesetengah pihak mengadakan demonstrasi di negara ini hanya membazirkan sumber pihak berkuasa terutama Polis Diraja Malaysia yang sepatutnya digunakan untuk menjaga keselamatan negara, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri,  Nur Jazlan Mohamed.

SATU JUTA

KE DATARAN

19 NOVEMBER




------------

KALAU BENAR PARANG TERBANG

Posted: 10 Oct 2016 09:45 AM PDT







          KALAU BENAR

Jamal Tongkol ugut pakai parang terbang? Lawak bodo... Kalau benar ada parang terbang dah lama Ben Netanyahu, Vlad Putin, George Bush masuk kubur. Tak payah tubuhkan asykar Melayu diraja, takyah beli pestol. on INI SEJARAHNYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/10/16





-------------

BERITA LAWAK TENGAH MALAM

Posted: 10 Oct 2016 06:00 AM PDT




Lagi menteri Umno jarakkan diri dari 'baju merah'

Noh Omar berkata kumpulan baju merah itu adalah sebuah NGO dan tidak melibatkan Umno.







mesyuarat sulit

penubuhan

sebuah ngo baru
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
KAH 


-----------

NEGARA TERJUAL KEPADA SINGAPURA

Posted: 10 Oct 2016 05:30 AM PDT





JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG 
GUA DAH ROYAK

KES AKAN BUKA

DI SIGAPURA

LEPAS INI KES

BUKA DI SWISS




2 bekas pegawai BSI didakwa di Singapura

Polis Singapura hari ini mendakwa dua bekas kakitangan bank BSI Singapura sebagai sebahagian daripada siasatan berterusan pihak berkuasa negara itu yang membawa kepada penutupan cawangan bank berkenaan Mei lalu.
Bekas naib presiden kanan BSI Singapura Yak Chee Yew didakwa melakukan pemalsuan dokumen dan gagal mendedahkan transaksi mencurigakan.
Ketika berkhidmat di bank berkenaan Yak juga bertanggungjawab sebagai pegawai yang mengendalikan perhubungan antara BSI Singapura dengan syarikat pelaburan milik kerajaan Malaysia 1MDB.
Jabatan Hal Ehwal Komersial Polis Singapura turut memfailkan dakwaan sama ke atas bekas pengarah bank itu, Yvonne Seah.
SINGAPURA 

NAJIB BOLEH

KAUTIM JUAL

LAGI TANAH

JUAL LAGI AIR

PADA SINGAPURA

AKHIRNYA TANAH

MELAYU MILIK

SINGAPURA 



------------

INI RUPANYA KES JANTAN ITU

Posted: 10 Oct 2016 05:00 AM PDT






JANTAN YANG

DICARI OLEH

POLIS SWISS

NAMANYA 

NIK FAISAL

ASAL GENG 03

KALAU JUMPA

TANGKAP TERUS

BERI PADA 

POLIS DAPAT 

GANJARAN DARI

POLIS SWISS

2112022011880


2112022011906



S'wak Report: RM3.4 juta tunai dimasukkan ke akaun Najib
Dalam dakwaan terbaru, portal pendedah maklumat, Sarawak Report melaporkan bahawa wang tunai berjumlah RM3.4 juta disalurkan ke dalam dua akaun Ambank yang dimiliki oleh Najib pada Februari dan Mac, 2015.
Memetik kebocoran maklumat siasatan, ia mendakwa akaun berkenaan diuruskan oleh bekas Pengarah Urusan, SRC International Sdn Bhd, Nik Faisal Ariff Kamil.
Nik Faisal adalah penandatangan untuk akaun berkenaan, dakwa Sarawak Report dalam e-mel.
Ini susulan kenyataan Pejabat Peguam Negara Switzerland yang berkata ia sedang menyiasat dakwaan penyalahgunaan AS$800 juta membabitkan firma milik negara, SRC International, yang adalah bekas anak syarikat 1MDB.
Editor, Sarawak Report, Claire Rewcastle-Brown yang berpangkalan di London, mendakwa berdasarkan penyata bank perdana menteri, semua deposit itu mungkin dibuat secara tunai.
Seorang pegawai bank yang dirujuk oleh Sarawak Report tetapi dinamakan berkata beliau percaya bahawa wang tunai itu dibawa ke bank dengan beg dan dimasukkan ke dalam akaun secara terus supaya tidak meninggalkan sebarang jejak.
Deposit yang terbesar adalah RM1.5 juta, katanya.
MANA MAHU

LARI FBI

SDG CARI

LARI LARI

CABUT LARI

PADAN MUKA

MUKA PENCURI




---------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 10 Oct 2016 04:30 AM PDT











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

ORANG GEMO0K SUKA MENIPU

Posted: 10 Oct 2016 03:00 AM PDT



ORANG GEMOK MENIPU
Tiada kes. Polis tak boleh tangkap penipu gedempol ala rosmah ni sebab 2 keadaan: 

1,tiada laporan polis dibuat di mana-mana balai ataupun di laman tweet, yang gempaq berlambaq cuma cacian atau jenaka di laman sosial. 

2,kalau ada pun laporan polis, dan walaupun penipu gedempol telah menipu melibatkan sejumlah duit dari orangramai, tetapi penipu gedempol sendiri juga telah ditipu oleh orang lain melibatkan beberapa sijil berharga yang nilainya sama tinggi dengan atau lebih tinggi dari rosmah, maaf, dari jumlah duit orangramai, maka dengan sendirinya perbuatan salah penipu gedempol telah pun dibalas, 

dan akta 696 perihal satu mata untuk satu mata-mata (an eye for an eye) memperuntukkan tiada lagi penangkapan oleh mata-mata jika kejahatan telah dibalas sama berat atau sama gedempol. on MENIPU ADA IJZAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/10/16





----------------

BERITA TERKINI - JANTAN SEDANG DICARI

Posted: 10 Oct 2016 01:30 AM PDT







JANTAN INI

SEDANG DICARI

POLIS SWISS


JANTAN INI

hanya dikenali sebagai nik
tidak ada tanda tanda cacat dimuka
tinggi  174 cm
berat badan 76 kg
rambut hitam
dari laporan polis swiss
jantan ini mungkin berada
di luar malaysia
jantan ini mengikut laporan
polis swiss
pernag bertugas
di SRC INTERNATIONAL
sesiapa ada maklumat
sila maklumkan kepada
kedutaan swiss
atau
menulis terus
ke jabatan peguam negara swiss






----------------

SYAHID DAPAT BIDADARI

Posted: 10 Oct 2016 01:00 AM PDT









f.b





'ANJING KURAP' pon tak gila camni...
Siapa2 nak berjuang syahid-Umno nanti boleh isi borang dgn segera sebelum kehabisan stok & joint bersama2 mereka...
"Ingatlah saudara jika ada yang terkorban ketika berjuang bersama saya anda bakal mendapat Syahid" -Dato' Jamal Yunos, 16 Mac 2016.
Hidup Umno !!!... Mati Bersama Umno !!!...





---------------

WAJIB JADI KUSAINI

Posted: 10 Oct 2016 12:30 AM PDT





INI SEBENAR

TERJADI

SALUT UNTUK

KUSAINI KASIM

SALUT UNTUK

YANG BERANI

KITA WAJIB 

JADI KUSAINI

Saya tetap hadir Bersih 5, kata lelaki diterajang Baju Merah
 | October 10, 2016
Kusaini Kasim menceritakan detik cemas ketika dikerumuni kumpulan dipimpin Jamal, namun semangatnya menyertai Bersih 5 tidak luntur.
PETALING JAYA: Dua hari selepas diserang sekumpulan penyokong gerakan Baju Merah, Kusaini Kasim tetap bersemangat dan bertekad terus menyokong dan meneruskan kempen himpunan Bersih 5 bulan depan.
Klip video serangan ke atas Kusaini, 49 tersebar luas, menunjukkan beliau dikerumuni puluhan penyokong Baju Merah pimpinan Ketua Umno Sungai Besar Datuk Jamal Yunos, ketika pulang rumah menaiki motosikal Kawasaki ER6.
Menceritakan detik cemas itu kepada FMT, Kusaini berkata jalan yang dilaluinya ketika itu digunakan seharian untuk pulang ke rumah.
"Selepas habis program Bersih, saya keluar untuk balik ke rumah. Jalan itu memang jalan yang saya gunakan untuk balik," katanya.
Selepas diserang dengan telur dan diterajang di belakangnya, Kusaini diselamatkan seorang anggota polis trafik.
"Nasib baik polis cepat tiba ke situ. Polis datang beramai-ramai. Biasalah perkara macam ini.
"Insya Allah, kalau ada masa saya akan sertai himpunan Bersih 5," katanya.
Konvoi Bersih 5 di seluruh negara memasuki hari ketiga Sabtu lalu dan mereka berlepas dari 6 lokasi mempromosikan perhimpunan kelima gerakan itu.
Mereka bertolak dari Sungai Petani, Kedah; Kulai, Johor; Kota Bharu, Kelantan; Teluk Intan, Perak; Bintulu, Sarawak dan Tawau, Sabah.
Perjalanan konvoi itu adalah sebahagian daripada jelajah 7 minggu anjuran Bersih 2.0 mempromosi perhimpunan Bersih November 19 nanti di Kuala Lumpur bagi menuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan dan mendesak pembaharuan institusi.
Kata-kata kesat kumpulan Jamal
Kusaini berkata, apabila tiba hampir dengan sekumpulan penyokong Baju Merah, beliau dihamburkan kata-kata kesat daripada kumpulan diketuai Jamal.
"Memang pegawai polis ada nasihat, kalau seorang diri jangan lalu di situ kerana bahaya. Bila sampai saja di situ mereka tutup (kepung) dan kerumun.
"Takkan saya hendak langgar. Saya berhenti dan macam-macam berlaku. Mereka tarik baju sampai jatuh, sepak semua," katanya.
Susulan kejadian itu, Kusaini membuat laporan polis di Balai Polis Sabak Bernam dan turut menjalani pemeriksaan kesihatan.
"Buat masa ini ok, tidak ada apa-apa. Saya ada ke klinik, membuat 'scan' x-ray. Saya rasa ok sekarang ini tidak ada apa-apa," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Selangor  Abu Samah Mat berkata 3 suspek ditahan polis berhubung serangan ke atas seorang penyokong Bersih di Sabak Bernam, Selangor itu.
Ketiga-tiga mereka ditahan mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan kerana merusuh. Jika didapati bersalah mereka boleh dihukum penjara 2 tahun, denda atau kedua-duanya sekali.

SATU JUTA

MENUJU 

DATARAN 

MERDEKA

--------------

MEMBINCANG KES TIPU 1MDB

Posted: 10 Oct 2016 12:00 AM PDT







MEMBERI

PERERAGAN

KES 1MDB 

&

EKONOMI 

NEGARA
JUGA MELIHAT

ARAH DASAR 

PIVOT ASIA 

AMERIKA 

SERIKAT



-----------

RABU DEPAN

Posted: 09 Oct 2016 11:00 PM PDT





RABU DEPAN

KITA BERSAMA



----------

BANJIR BALAK

Posted: 09 Oct 2016 10:23 PM PDT




BENCANA BALAK DI KELANTAN
biasanya melayu kata gemuk pendek macam babi..tapi babi tak makan rasuah..babi dikisahkan sebagai pemakan najis ketika bah besar nabi nuh..babi dihukum haram disisi islam, namun ada manusia melayu islam meniaga babi senyap2..

hasil jualan babi dizakatkan utk meyucikan keharaman itu.tok ketua2 kampung diberi ganjaran wang kerana lori pengangkutan babi melalui kampungnya.walaupun bersubahat secara tak langsung dlm perniagaan babi, duit2 terkumpul akhirnya berjaya dibawa menunaikan haji dan umrah dimekah.

dibumi suci tiada balak bencana yg berlaku.balak hanya terjadi di kelantan negara serambi mekah tetapi tidak dibumi mekah.adakah tuhan buta dgn zakatan hasil babi atau tuhan tak kisah semuanya kerana tuhan sudah tiada kuasa..yg maha berkuasa skrang adalah manusia kaya ciptaan tuhan.

sejarah mekah dihuni penduduk zalim lagi sanggup membunuh.mana yg suci?yg suci adalah manusia kaya penzalim dan sanggup menyimpan nafsu berahi dlm serban dan jubah versi arab.. on TEKNIK BARU UNTUK JADI KURUS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/6/16




---------------

APA LAGI NAK CERITA

Posted: 09 Oct 2016 09:53 PM PDT










APA LAGI

NAK CERITA

SEMUA DAH

MASUK SATU

KUBU BERSEDIA

SATU  JUTA KITA

KE DATARAN

KOMENTAR
ini bukti united front
ini bukti menggalang
perserikatan barisan bersatu
yang maha luas




Rakyat mesti turun sokong Bersih 5, saran Marina

Gerakan Bersih 5 yang sedang digerakkan ke seluruh negara harus disokong oleh seluruh rakyat yang cintakan keamanan, keharmonian dan demokrasi, kata Marina Mahathir.
Beliau berkata, lima tuntutan yang dituntut kali ini adalah untuk anak cucu dan generasi yang akan datang mewarisi kepimpinan negara.
Belia berkata demikian, ketika hadir dalam gerakan Bersih 5 yang telah diadakan di Taman Tunku Putra, Kulim pada Sabtu lalu.
"Semua rakyat tanpa mengambil kira kaum dan agama mesti turun pada 19 November bagi membuktikan kepada kerajaan bahawa kepimpinan mereka sudah tidak relevan lagi.
"Keberanian rakyat untuk turun ke jalan jelas memperlihatkan betapa mereka begitu peduli dengan pelbagai skandal dan penyelewengan dibawah pentadbiran Najib.
"Rakyat juga menyedari membuat perubahan yang drastik mampu memperbetulkan segala kejelekan yang sedang berleluasa dibawah kepimpinan Umno dan BN, " tegasnya lagi.
Sehubungan itu katanya, penyertaannya dalam gerakan konvoi Bersih 5, sebagai solidariti dan sokongan yang menuntut supaya kepimpinan kerajaan diubah dengan segera.
"Demi memartabatkan kembali maruah negara yang telah tercalar, maka perubahan lanskap politik mesti menjadi realiti dalam pilihan raya umum yang akan datang.
"Terlalu banyak pendedahan yang dibuat tentang kerajaan yang korup dan rasuah, sebaliknya mereka berlakon umpama tiada apa-apa yang berlaku.
"Cara yang terbaik bagi rakyat mendesak perubahan kerajaan yang memimpin adalah melalui Bersih 5 yang akan berhimpun November yang akan datang, " tambahnya lagi.
Beliau juga berkata, penyertaannya bersama rakyat untuk turun ke padang dalam himpunan Bersih 5, adalah bagi menuntut perubahan dalam kepimpinan negara.
"Kita sudah muak dengan pemimpin yang korup dan rasuah.
"Maruah negara yang telah tercemar teruk, mesti dipulihkan segera.
"Cara untuk memulihkannya, hanyalah dengan menukar kerajaan korup yang ada, kepada kerajaan yang lebih bersih dan adil, " tambahnya lagi.
Justeru itu ujarnya, gertakan yang dibuat oleh kumpulan baju merah tidak mampu menyekat kemaraan dan hasrat rakyat untuk menuntut perubahan dilaksanakan.
Beliau juga mengambil kesempatan bersama-sama dengan kepimpinan Pakatan Harapan yang hadir untuk melepaskan konvoi Bersih 5 bagi meneruskan perjalanan ke Pulau Pinang.
SATU JUTA

KE DATARAN

INI NIAT KITA





------------

PARTI KETUANAN MELAYU MELEDAK

Posted: 09 Oct 2016 09:18 PM PDT









JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG JENG 
LAGI BERITA

BAIK UNTUK

BANI MELAYU

KOMENTAR
makin ramai akan meninggalkan
parti ketuanan melayu
tanda semakin jelas
amerika akan mendakwa
swiss akan mendakwa
singapura akan mendakwa
ini bukan saman sivil
ini dakwaan jenayah

bila ini berlaku
maka semua akan terbarai

ini pertanda baik
tapi awas 
najib rosmah akan melibas
apa bentuknya kita tunggu dan lihat
apa yang sedang berlaku
menggambar kan hal ini
BN akan dilanda 'tragedi Oktober'?

SHAH ALAM - "Bergantung kepada berapa orang keluar, kalau ramai (Adun, ahli Parlimen) akan menjadi 'tragedi Oktober' buat Barisan Nasional (BN).

Demikian pandangan Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani mengenai keadaan 'rumah tangga' BN kini.

Perkembangan terbaharu terutamanya di Johor memperlihatkan, BN Johor kerhilangan seorang Adunnya apabila Adun Jorak, Datuk Shahruddin Salleh meninggalkan Umno untuk menyertai Parti Bersatu Malaysia (Bersatu).


TREJIDI OKTOBER

SOALAN APAKAH

ZIANA ZAIN

AKAN DATANG

MEMBANTU 

KAH KAH KAH



-------------

TEKNIK SLIMKAN BADAN

Posted: 09 Oct 2016 08:48 PM PDT






TEKNIK SLIM SEGERA
Diberitakan rosmah ni seorang bijak bergeliga. Mahathir pun pernah kata rosmah lah tukang buat keputusan dalam banyak isu yang sepatutnya perdana menteri malaysia yang buat. Tapi trick untuk menampilkan tubuh badan cun pada pandangan umum ciptaan rosmah (discovered circa 2016) ini terdapat kekurangan maka bukanlah terbaik atau bergeliga. 

Trick ni memang boleh buatkan penampilan tubuh yang slim pada persepsi umum sebab sebelahnya seorang yang relatively jauh lebih gedempol. Tapi trick ni TIDAK menampilkan tubuh yang cun secara keseluruhan kerana pada masa sama dia dilihat pendek akibat orang sebelahnya ketara lebih tinggi. 

Jika rosmah benar bergeliga, dia sudah tukarkan orang sangat gedempol tapi tinggi tu dengan seorang sangat gedempol dan lebih rendah. Apa nak buat, dah nasib badan... on TEKNIK BARU UNTUK JADI KURUS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/6/16




-------------

MEMPERINGATI CHE

Posted: 09 Oct 2016 08:08 PM PDT







MEMPERINGATI

KEMANGKATAN 

SEORANG

REVOLUSINEER
PENGARUH 

YANG TIDAK

AKAN PADAM

Ernesto "Che" Guevara, atau Che  - sosok Marxist kelahiran Argentina. Seorang revolutionary ,  doktor perubatan, pemimpin gerila, diplomat dan melahir terori gerakan gerila.
Lahir : June 14, 1928, Rosario, Argentina
Mangkat:: October 9, 1967, La Higuera, Bolivia
Pembelajaran: University of Buenos Aires (1948–1953)







-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT