Rabu, 5 Oktober 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Tahniah kepada Pas Sri Gading kerana berjaya dapatkan semula barangan pasti...

Posted: 05 Oct 2016 08:00 AM PDT

  Walaupun tuntutan barang memang telah dari awal si defenden setuju untuk dikembalikan, tapi Pas Sri Gading beriya sangat nak tuntut gantirugi RM20,000.00 daripada Amanah ....

 Ingatkan apa ker bendanya yang duk kecuh .... rupa-rupanya barangan pasti yang di tuntut adalah seperti dulang, cawan, bola sepak, bola jaring, pembaris kayu dan yang lain....

 Akhirnya kes selesai melalui perundingan dalam kamar mahkamah... dulang, cawan, bola sepak, bola jaring, pembaris kaju dan yang lain dipulangkan kepada Pas Sri Gading.  Gantirugi RM20,000.00 tidak perlu bayar ...

 Tahniah diucapkan kepada Pas Sri Gading kerana mendapat semula dulang, cawan, bola sepak, bola jaring,pembaris kaju dan yang lain.....

Berikut adalah penjelasan Mahadzir Bin Mat Zili mengenai kes tersebut di sini.

Kerajaan PAS Kelantan : Pembohong dan Pemalas

Posted: 05 Oct 2016 12:39 AM PDT


  Memalukan! Kerajaan Islam Pas yang satu ketika dulu dibawah MB almarhum TGNA gah dengan slogan 'Membangun bersama Islam' tetapi kini setelah pemergian almarhum, Kelantan dilihat semakin rakus dengan pembalakan tanpa kawalan telah dilabel sebagai sebuah kerajaan yang berbohong dan pemalas.

  Kerajaan PAS adalah berdusta. Demikian itulah yang di katakan oleh Siti Kasim apabila Mohd Amar Abdullah, Timbalan Menteri Besar Kelantan mendakwa kononnya telah menemui kumpulan orang Asli bersama dengan peguam mereka Siti Kasim.

Mohd Amar dilaporkan di sini telah berkata :
"Kumpulan Orang Asli berjumpa dengan pihak kerajaan Kelantan bersama-sama dengan peguam mereka Siti Kasim dan mereka meminta kami untuk memperuntukkan sekurang-kurangnya 22ha hutan dara untuk setiap dua keluarga Orang Asli di Hutan Simpan Balah.
 Mengulas laporan tersebut, Siti Kasim telah menafikan dakwaan Mohd Amar dengan berkata, tiada mesyuarat yang pernah diadakan.

 Menurut Siti, tiada permintaan yang dibuat kepada mana-mana parti. Dakwaan tersebut adalah satu rekaan semata oleh Mohd Amar.Kerajaan PAS adalah berdusta.

Mohd Amar turut dilaporkan sebagai berkata:
 Kerajaan Kelantan pimpinan PAS tidak mengambil berat tentang kehilangan keuntungan sepanjang arahan berhenti kerja pada dua syarikat pembalakan di Hutan Simpan Balah, Gua Musang.
Tetapi sebenarnya Mohd Amar ni memang bagai lidah bewak!


Mengulas kenyataan tersebut, Datuk Zaid Ibrahim berkata:
Kelantan sebuah kerajaan yang malas apabila menjadikan aktiviti penebangan balak sebagai sumber utama negeri.

 Bekas ahli Parlimen Kota Bharu itu berkata, kerajaan negeri Kelantan dilihat mengambil jalan pintas untuk mendapatkan sumber hasil negeri, seolah-olah tidak ada sumber lain yang boleh menggantikan balak.

 "Dia kerajaan yang malas. Maksudnya tidak ada usaha lain. Jadi, dia cari jalan mudah dan tidak ada usaha lain yang dilakukan. Pada saya tiada alasan.

 "Dahlah balak semua disapu (ditebang), tidak ditanam semula. Itu alasan mereka (kerajaan Kelantan) saja. Dah tahu royalti tidak dapat dari dulu lagi, sepatutnya dia buat usaha lain," katanya di sini

Tiada ulasan: