Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KALAU CIPRAK BIAR PI LAAA

Posted: 05 Sep 2016 07:30 PM PDT







MAHATHIR 

TERDESAK?


KOMENTAR
semua satu irama
semua satu skrip
semua kata mahathor terdesak

kalau cik gu bard
kalau lokman adam
kata kita faham
tapi menteri mula komen
ketua menteri mula komen
semua beri pandangan
semua kata mahathir terdesak

ini bermakna TERDESAK 
memang betul tidak salah

mahathir terdesak
pembangkang terdesak
ngo terdesak
siswa terdesak

semua TERDESAK untuk cepat
menghumbankan najib
tak boleh tunggu lama lama
tak boleh nanti nanti
hancur negara

malaysia juga terdesak
satu malaysia terdesak
anak semua bangsa terdesak

FBI terdesak
loretta lynch peguam negara amerika
sedang terdesak
andrew mccabe timblan FBI amerik
sednag terdesak
peguam negara swiss terdesak

semua sedang MENDESAK
semua sedang mengasak
najib  di tangkap
semua mendesak 
najib di dakwa

satu malaysia di desak
untuk mendesak najib undur

ada faham?


'Jelas betapa terdesaknya Mahathir'

KUALA LUMPUR - Kehadiran Mahathir Mohamad di mahkamah hari ini sebagai tanda memberi sokongan kepada bekas ketua pembangkang,  Anwar Ibrahim, menunjukkan betapa terdesaknya keadaan yang sedang dihadapi bekas perdana menteri itu.

Malah kata Menteri Komunikasi dan Multimedia,  Salleh Said Keruak, perkara itu bukanlah sesuatu yang amat memeranjatkan.    

"Inilah apa yang kita panggil kepentingan politik. Ia jelas menunjukkan betapa terdesaknya Mahathir," kata beliau dalam laman blognya sskeruak.blogspot.my.

Anwar lebih tahu 'hati perut'  Mahathir
KUALA LUMPUR - Bekas Ketua Pembangkang,  Anwar Ibrahim lebih mengetahui sifat sebenar bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad.

Demikian reaksi Ketua Umno Bahagian Pulai,  Nur Jazlan Mohamed ketika diminta mengulas soal kandungan surat lapan muka surat yang ditulis Anwar menyentuh soal kerjasama pembangkang dengan Tun Mahathir.


Mahathir, Anwar akan saling 'berbunuh' akhirnya
Ahli Majlis Tertinggi Umno berkata Mahathir terdesak
manakala Anwar pula tidak akan lupa perbuatan gurunya itu. More ››
   
Salam Mahathir mungkin berbisa untuk Anwar, kata Salleh
Bendahari Umno berkata melihat  Mahathir bersalaman 
dengan Anwar hari ini sama seperti pada 1998, sehari sebelum  Mahathir... More ››

  
Bertemu Anwar, 2 bekas aktivis reformasi anggap Dr M terdesak

PETALING JAYA: Dua bekas aktivis reformasi menyifatkan pertemuan antara Mahathir Mohamad dengan bekas timbalannya, Anwar Ibrahim hari ini membuktikan bekas perdana menteri itu sudah terdesak.

Mereka berkata Mahathir kehilangan punca dalam usahanya menentang Najib menyebabkan beliau mengambil tindakan bertemu Anwar.

Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia Badrul Hisham Shaharin berkata pertemuan itu tidak akan membawa apa-apa makna selagi Mahathir tidak memohon maaf  kepada Anwar dan rakyat Malaysia.

"Mahathir tiada jalan lain untuk berdepan dengan suasana politik kini yang sudah betul-betul santak ke dinding.


Sementara itu, ahli pemikir UMNO  Lokman Noor Adam menyatakan rasa terkejutnya terhadap perkembangan itu.

"Mahathir yang saya kenal dan lawan selama 18 tahun adalah seorang yang cukup tinggi egonya. Ini menunjukkan beliau terlalu terdesak, dan kehabisan idea untuk menjatuhkan Najib kecuali dengan bersama orang yang pernah dipecat dan hina.

"Jika Anwar sanggup memaafkan dan bersatu dengan Dr Mahathir sekalipun, pembangkang tetap tidak akan mempunyai satu suara untuk berdepan BN dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang," katanya yang kini menjadi panel pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA).

PASAI APA

CAKAP SAMA

PASAI APA

SATU SKRIP

PASAI APA

MENTERI KOMEN

KALAU CIPRAK

BIAR PI LAAA

KAH KAH KAH



Dr M, Anwar akan saling 'berbunuh' akhirnya
Robin Augustin | September 5, 2016

Ahli Majlis Tertinggi Umno berkata Mahathir terdesak
manakala Anwar pula tidak akan lupa perbuatan gurunya itu. More ››

 
Salam Mahathir mungkin berbisa untuk Anwar, kata Salleh
Minderjeet Kaur | September 5, 2016

Bendahari Umno berkata melihat Dr Mahathir bersalaman
dengan Anwar hari ini sama seperti pada 1998, sehari sebelum Dr Mahathir... More ››

 
Bertemu Anwar, 2 bekas aktivis reformasi anggap Dr M terdesak
Aedi Asri and Adam Abu Bakar | September 5, 2016

Bekas pemimpin PKR berkata pertemuan  Mahathir Mohamad dan  Anwar Ibrahim tidak bermakna selagi bekas perdana... More ››

------------

MEMAHAMI APA YANG SEDANG BERLAKU

Posted: 05 Sep 2016 07:00 PM PDT




KITA TUNGGU
Ku suka, kita tunggu Dan lihat. Tangkap MO1 on BARISAN BERSATU
Ayah Man
on 9/5/16

TURKEY BERBAIK DENGAN RUSIA
jgn lupa, pada ketika dan saat ini, turkey yg pernah menembak pesawat rusia, kini mula berbaik2 dgn rusia.amerika dilihat kehilangan arah, seolah2 bincat emas sudah hilang dari jari jemari.fbi kini juga sedang membuka fail2 email hilary.donald trump dijangka menang dan hilary dipenjarakan sama seperti najib akan dipenjarakan tetapi bukan anwar jd perdana menteri baru..zahid hamidi sedang menubuhkan front line dgn baju merah..ini taktik sama dgn pak lah..pak lah ada kaki pukul pukida, zahid ada baju merah..yg melompat2 adalah purkasa.. on BACA SEKALI LAGI - TEORI UNITED FRONT
Anonymous
on 9/5/16

DIPANJANGKAN
thumb up bro isham..tulisan anda penuh semiotik..gagal mbaca bermakna terbangang la seketika..isyarat2 sudah dihantar..ibarat sirih pulang ke gangang, ibarat ngantuk disorong bantai..ibarat anak dan bapa, ibarat guru dan murid..dua2nya sama setuju melawan MKN..dua2nya setuju melawan agung baru..

agung yg ada pun sudah tua dan tiada daya, diselatan pula menyalak lagu puteri gunung ledang entahkan iya entah mitos ntah apa apa ntah..ibarat pkm bersatu dgn british, ibarat melayu islam menjadi soldadu kpd pesuruhjaya tinggi, ibarat kaum tiongkok bersatu melawan jepun..

ini surah yg perlu dipanjangkan kpd anak bangsa malaysia..semoga bro tt mendapat pahala yg sama seperti haji mabrur..bukan macam pak syeikh yg tungang langang dgn binaan binatang, kisah isap vape, kisah ruu buku 35..jgn harap pas akan paham sb pas sekarang tgh google translate saman dari bahasa arab ke english versi james bond.. on BACA SEKALI LAGI - TEORI UNITED FRONT
Anonymous
on 9/5/16

SAPUMAN  HANTU
MASHA ALLAH INI MACAM PADU NYA UMAT MELAYU MALAYSIA MAT LOL aka SAPUMAN aka NAJIS aka TAIK aka SHIT Ada sakit jantung jugak nanti TUNGGU lihat REBAH HIDUP REBAH !!!!!!!!!!!!!! Wawasan AnwarTUN jadi kan 1Dolar 1Rengget HIDUP TUN !!!!!!!!!!! HIDUP ANWAR !!!!!!!!!!!!!!! Alamak Ada BON BON ??????? Chabut...... Chabut...... Chabut........ Ada Hantu...... Hantu..... Hantu...... on BARISAN BERSATU
Anonymous
on 9/5/16








-----------

NAJIB TAKUT PADA SUAMI

Posted: 05 Sep 2016 06:00 PM PDT



NAJIB TAKUT PADA SUAMI
najib takut kpd suaminya rosmah mansur..rosmah dgn ikhlas hati tidak akan memadukan najib..walaupun najib pernah entota altantuya semasa diatas unta di kazastan, maka semua itu telah dimaafkannya..ini bukti rosmah mansur suami yg cool, penyayang dan bertolak ansur tp barangan jenama nya tiada la dibeli secara ansuran melainkan cash belaka..cash is king but king not kong .. on NAJIB TAKUT PADA SIAPA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/5/16




------------

JANGAN LUPA

Posted: 05 Sep 2016 10:19 AM PDT







KEMPEN 

MELAWAN LUPA




--------------

APA DIA TEORI UNITED FRONT

Posted: 05 Sep 2016 07:05 AM PDT





ZAHID HAMIDI DENGAN BAJU MERAH
jgn lupa, pada ketika dan saat ini, turkey yg pernah menembak pesawat rusia, kini mula berbaik2 dgn rusia.amerika dilihat kehilangan arah, seolah2 bincat emas sudah hilang dari jari jemari.fbi kini juga sedang membuka fail2 email hilary.

donald trump dijangka menang dan hilary dipenjarakan sama seperti najib akan dipenjarakan tetapi bukan anwar jd perdana menteri baru..zahid hamidi sedang menubuhkan front line dgn baju merah..ini taktik sama dgn pak lah..pak lah ada kaki pukul pukida, zahid ada baju merah..yg melompat2 adalah purkasa.. on BACA SEKALI LAGI - TEORI UNITED FRONT
Anonymous
at 9:02 PM

JANGAN GAGAL MEMBACA
thumb up bro isham..tulisan anda penuh semiotik..gagal mbaca bermakna terbangang la seketika..isyarat2 sudah dihantar..ibarat sirih pulang ke gangang, ibarat ngantuk disorong bantai..ibarat anak dan bapa, ibarat guru dan murid..dua2nya sama setuju melawan MKN..dua2nya setuju melawan agung baru..

agung yg ada pun sudah tua dan tiada daya, diselatan pula menyalak lagu puteri gunung ledang entahkan iya entah mitos ntah apa apa ntah..ibarat pkm bersatu dgn british, ibarat melayu islam menjadi soldadu kpd pesuruhjaya tinggi, ibarat kaum tiongkok bersatu melawan jepun..

ini surah yg perlu dipanjangkan kpd anak bangsa malaysia..semoga bro tt mendapat pahala yg sama seperti haji mabrur..bukan macam pak syeikh yg tungang langang dgn binaan binatang, kisah isap vape, kisah ruu buku 35..jgn harap pas akan paham sb pas sekarang tgh google translate saman dari bahasa arab ke english versi james bond.. on BACA SEKALI LAGI - TEORI UNITED FRONT
Anonymous
at 8:55 PM






------------

JAWATAN ITU RASUAH

Posted: 05 Sep 2016 04:30 AM PDT




JAWATAN MUFTI ITU RASUAH
mufti itu tiadala bicara mengenai rasuah penguasa sb jawatan mufti itu sendiri adalah rasuah dari pihak penguasa. pastinya bakal2 mufti telah bersedia dan bersetuju utk bertindak demikian..agama islam , adat istiadat melayu diletakkan dibawah sultan..perkara ini sultan setuju secara sukarela atau terpaksa dan menurunkan tandatangan..

cara2 ini adalah cara british utk menguasai ekonomi asas punca sumber ekonomi..apa nak dibangga dgn nabi muhammad kerana islam tersebar 3/4 dunia, british juga menguasai hampir 90% ekonomi dunia walaupun islam bertebaran di 3/4 dunia..

seperti anak2 yg bukan raja tetapi mahukan takhta, begitu juga la sang mufti yg sanggup memikul tugas2 propaganda mufti itu suci dan mewakili tuhan..kpd balaci yg sanggup pikul demi wang kerana british, tak kira la dinamakan apa jua perjanjian, janji fulus.. on HANYA CAKAP HAL ENTOT MENGENTOT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:33 PM





------------

BARISAN BERSATU

Posted: 05 Sep 2016 01:05 AM PDT






INI NAMANYA

MENGALANG

BARISAN

BESATU

UNITED FRONT


SATUKAN 

TENAGA

TANGAP MO1





-------------

APA ITU BOHONG SUNAT

Posted: 05 Sep 2016 12:30 AM PDT




BOHONG SUNAT BOHONG WAJIB
Haha.. aku tengah kunyah kacang.. habis tersembur ke screen komputer.. Pd ahli2 PAS, tok2 guru yg mengajar Quran dan Hadis juga segala bagai kitab2 agama ini, tok2 guru tidak pandai berbohong. Malah tidak pandai berbuat dosa. Jika berbohong pun, ianya menjadi bohong sunat dan bohong wajib. 


Bohong sunat mendapat pahala jika dibuat, ditinggal x dpt pahala. Berbohong wajib pula adalah mendapat pahala dan wajib dibuat, jika tinggal berbohong = berdosa besar. Oleh kerana terlalu banyak amal baik dibuat, dosa berbohongnya adalah kecil dan sedikit (jika ada). X luak pun pahala yg dihimpun saban tahun. Ini reason pun, dah valid benar dah tok2 guru PAS ni. 

Tu blom dikira pahala setiap hari dan setiap malam mendapat pahala LAILATUL QADR!! Perbuatan tok2 guru ini semakin suci dan memurnikan lagi pahala yg dikutip setiap hari setiap saat. Ada ko boleh buat?? Mmg masyarakat biasa susah nak paham bila org dah kena candu ni. Taik tok2 guru boleh dibuat pil kuat ingatan utk anak bini. Untuk on GENG EMPAT SAKSI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/5/16




--------------

INI TANDA LEDAKAN

Posted: 04 Sep 2016 10:43 PM PDT





INI TANDA

LEDAKAN

SELAGI NAJIB

BERKUASA

EKONOMI TERUS 

MEROSOT


Ringgit dijangka terus jatuh berbanding dolar minggu depan

Ringgit dijangka rendah berbanding dolar AS minggu depan dipengaruhi faktor seperti kelemahan sentimen pengguna, penyusutan harga minyak mentah serta unjuran kemungkinan pihak Rizab Persekutuan Amerika Syarikat (Fed) menaikkan kadar faedahnya.
Naib Presiden dan Ketua Penyelidikan Runcit Affin Hwang Investment Bank, Nazri Khan Adam Khan, berkata kalangan peniaga terus bersikap berhati-hati mengenai kemungkinan kenaikan kadar faedah itu pada tahun ini jika pertumbuhan gaji bukan sektor perladangan adalah di bawah jangkaan pasaran.
"Unjuran pihak Fed akan menaikkan kadar faedah itu mencetuskan sentimen global serta kebimbangan berterusan mengenai ketidaktentuan ekonomi global," katanya dipetik BERNAMA.

Sementara itu, Penganalisis Penyelidikan FXTM, Lukman Otunuga, berkata harga minyak mentah West Texas Intermediate (WTI) mencecah paras terendah dalam masa tiga minggu pada AS$44.60.

Ia berikutan kebimbangan berterusan mengenai lambakan bekalan minyak di pasaran global yang terus melenyapkan minat pelabur terhadap komoditi berkenaan.
"Jelas sekali para pelabur sudah maklum dengan realiti lambakan minyak serta tidak lagi optimis dengan keputusan mesyuarat tidak rasmi Pertubuhan Negara-Negara Pengeksport Minyak (OPEC) pada September untuk membekukan pengeluaran," katanya.
Bagi asas perbandingan Jumaat ke Jumaat, unit tempatan itu susut berbanding dolar US kepada 4.0830/0900 daripada 4.0130/0200. Malah, berbanding mata wang lain, ringgit ditutup rendah kecuali yen.
Ringgit susut berbanding dolar Singapura kepada 3.0018/0080 daripada 2.9669/9729 pada Jumaat lepas namun meningkat berbanding yen kepada 3.9411/9498 daripada 3.9942/1024 dan turun berbanding euro kepada 4.5640/5734 daripada 4.5299/5414, sebelum ini.
Ia lemah berbanding pound Britain kepada 5.4161/3262 daripada 5.2956/3056 pada Jumaat lepas.

BILA NAJIB

UNDUR BARU

EKONOMI

DAPAT PULIH




-----------------------

BERSEDIA DARI SEKARANG

Posted: 04 Sep 2016 10:18 PM PDT








BERSEDIA

LEDAKAN

AKAN BERLAKU




Kewangan negara sedang genting, kata tokoh wartawan

Bekas ketua pengarang kumpulan akhbar utama negara, The News Strait Times, Kadir Jasin mendakwa kewangan negara dalam keadaan genting sekarang.
Keadaan menjadi tambah meruncing sejak sembilan bulan terakhir sehingga Jun tahun ini, kata Kadir dalam tulisannya yang disiarkan oleh akhbar Sinar Harian Online hari ini.
Dalam tempoh itu, katanya, hasil kerajaan lebih rendah daripada belanja mengurus.
Hal ini, kata Kadir dalam tulisan itu, tidak pernah berlaku sebelum ini.
"Dalam bahasa yang mudah, hasil yang kerajaan pungut tidak pun cukup untuk membayar gaji kakitangan awam, menyelenggarakan harta awam dan membayar balik hutang," katanya.

JANGAN NANTI

MERUNGUT

TIDAK DIBERI 

TAHU AWAL

BERSEDIA DARI

SEKARANG




-------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB

Posted: 04 Sep 2016 09:28 PM PDT







KOMPLOT 

BERMULA

GERAKAN

TENDANG NAJIB

KOMENTAR
analisa pandangan mahfuz masuk akal
kenapa tetiba rahman dahlan
mengaku najib ialah MO1
dulu mati matian menafikan

semua menafikan
kini semua senyap

bila ditanya ismail sabri tak tahu siapa
presiden mca tak tahu siapa
hanya rahman dahlan yang tahu
kj tak ada komen
azalina  tak bercakap
semua senyap

mengapa?

bulan ini kes dibuka di los angles
bukan november kes di buka di singapura
peguam negara swiss sedang bergerak
fbi terus mencari

wall street journal terus korek
sarawak report terus bocor
kita linat dan tunggu

BEKAS PRESIDEN PANAMA
DI TANGKAP FBI DI BAWA
KE AMERIKA - KES DOBI DUIT


Adakah Rahman Dahlan berkomplot turunkan Najib, soal MP Pokok Sena

Ahli Parlimen Pokok Sena,  Mahfuz Omar mempersoalkan adakah wujud kopmlot tertentu dalam Umno yang sudah merasakan Najib sebagai bebanan politik Umno apabila polis merasakan kenyataan Rahman Dahlan satu kenyataan poltik.
"Sesuatu yang sangat menghairankan 1Malaysia bila Ketua Polis Negara (KPN) Tuan Haji Khalid Abu Bakar menyatakan polis tidak mahu campurtangan berhubung dengan dakwaan  Rahman Dahlan Menteri di JPM yang PM Najib adalah MO1 dalam saman civil Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat berkaitan 1MDB.
"Lebih pelik apabila KPN Tuan Haji  Khalid menganggap dakwaan Menteri JPM Rahman Dahlan tersebut sebagai kenyataan politik," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Persoalannya kata beliau, kenapa Ketua Polis Negara menganggap kenyataan Rahman sebagai kenyataan politik.
"Apa yang politiknya kenyataan Rahman yang juga merupakan ahli MT Umno dan Pengarah Komunikasi dan Strategi BN.
"Apakah menamakan PM Najib sebagai MO1 dianggap politik.
"Dimana politiknya saman civil tersebut yang menyebut wang berjumlah AS681 juta (RM2.6) bilion berakhir dalam poket (akaun) peribadi MO1," soalnya.
Ini katanya, membawa kepada usaha untuk Najib berundur sedang digerakan oleh kumpulan tertentu dalam Umno.
"Adakah Rahman Dahlan sebagai penggeraknya bagi pihak tok dalang di belakang pentas," katanya.
Beliau bersetuju yang Polis tak perlu campurtangan dalam usaha pihak tertentu dalam Umno mahu menurunkan Najib dari PM untuk digantikan dengan orang lain.
"Saya bersetuju soal politik parti Umno serahkan pada orang politik.
"Tetapi Polis perlu menyiasat tentang wang yang berjumlah AS681 juta (RM2.6) bilion yang berakhir kedalam akaun peribadi Najib yang merupakan MO1 adalah daripada 1MDB dan bukannya derma dari Tok Arab.
"MO1 adalah PM Najib telah disahkan oleh Rahman Dahlan seperti yang terkandung dalam saman sivil DOJ Amerka Syarikat.
"Ini adalah kes Jenayah perdagangan* bukannya isu politik. *Saya nak tanya KPN setuju tidak dengan kenyataan Rahman Dahlan MO1 adalah PM Najib," katanya




--------------

HAPUSKAN TUGU BRITISH

Posted: 04 Sep 2016 08:50 PM PDT




INI TUGU

ASKAR BRITISH

MENENTANG

PEJUANG WIRA

KEMERDEKAAN

TANAH MELAYU

WAJIB DIHAPUS

TAK CAYA

PERGI TENGOK

SEMUA MUKA 

MAT SALEH




SETELAH KUTIPAN GST LEBIH RM30 BILION berjaya dikutip, inilah yang bakal dihasilkan..
"Taman Tugu ini (Tugu Negara) sinonim dengan Kuala Lumpur yang bertaraf 'global city'" -Najib Razak
APA DAH JADI pada suara2 penasihat agama, mufti2 & 'ularmak' Umno yang 'makan gaji' KERAjaan UMNO/BN !!!
Mereka ini berkiblatkan siapa ??!!













































----------------

DASAR YANG TEPAT DAN BAIK

Posted: 04 Sep 2016 08:08 PM PDT







SOKONG

INI DASAR

TEPAT BETUL

KOMENTAR
politikus tak ada kekuatan
politikus cari sokongn undi
politikus tak ada keberanian
politikus jual negara

ini dasar betul
masanya telah tiba
orang melayu dah lama tunggu
orang melayu dah lama cakap
orang melayu dah lama kena kencing
satu malaysia
satu sekolah
satu bahasa
sapa tak suka 
boleh celah
boleh  blah
mula kan dahulu di johor

hidup bangsa johor
hidup bahasa johor-rio-lingga


TMJ mahu sekolah Bangsa Johor diwujudkan

 | September 4, 2016
Dalam satu video yang dimuat naik ke Facebook, TMJ berkata pada masa depan tidak akan ada lagi sekolah India, Cina, Melayu di Johor.





ETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim menggesa sekolah vernakular di negeri itu digantikan dengan sekolah satu aliran "Bangsa Johor".
Dalam satu video yang dimuat naik di akaun Facebook Johor Southern Tigers, Tunku Ismail berkata: "Anda ada sekolah Melayu, Sekolah Cina, Sekolah India, dan dari kecil anda sudah terapkan kepada mereka agar jangan bersatu. Tetapi apabila mereka sudah besar, anda suruh mereka bersatu?
"Pada masa akan datang, tidak akan ada sekolah Melayu, India, Cina di negeri Johor. Yang akan ada ialah sekolah Bangsa Johor. Dari kecil akan diajar agar bersatu, menghormati agama antara satu sama lain dan menghormati kaum-kaum lain," katanya.
Bagaimanapun, katanya sekolah agama akan tetap diteruskan.

MULA DASAR

INI DENGAN

SEGERA TAHUN

DEPAN


------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT