Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SEPULUH HARI

Posted: 03 Sep 2016 08:09 PM PDT





YAP YAO YOI

LAGI 10 HARI

PAS AKAN SAMAN

S'WAK REPORT

PAS akan saman Sarawak Report di UK bulan depan - Malaysiakini ...

https://www.malaysiakini.com/news/352152
Translate this page
Malaysiakini
Aug 13, 2016 - PAS akan memfailkan saman terhadap Sarawak Report dalam masa sebulan ini. ... "Dalam masa terdekat, dalam masa sebulan ini," kata Abdul Hadi dalam sidang medianya di ibu pejabat parti ... 10 Ogs 2016, 1:17 tengahari ...

PAS akan guna khidmat Peguam Diraja di London - Harakahdaily

www.harakahdaily.net/.../42150-pas-akan-guna-khidmat-peguam-...
Translate this page
Aug 13, 2016 - ... mahkamah, waktu terdekat itu ialah dalam tempoh satu bulan," kata beliau. ...Dalam satu kenyataan lain Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad ... Guru akan berhubung dengan peguam di UK yang membantu kes saman ...



------------- -

TIPU TERUS TIPU

Posted: 03 Sep 2016 07:46 PM PDT






TIPU TERUS MENIPU
Negara ini sudah menjadi bapak segala haramjadah. Orang Melayu, Cina India dan segala bangsa hidup berbagai budaya dan boleh menyamar dgn menggunakan budaya orang lain untuk selamatkan diri, mengecohkan orang lain, malah dalam kepala otak ramai orang ialah WAJIB MENIPU, MENIPU DAN TERUS MENIPU. MENIPU ini adalah RUKUN bagis setiap agama masakini. 

Ianya tidak diceritakan secara khas dalam mana2 agama sekalipun. Jika diceritakan, maka kantoi abes segala agama atas mukabumi ini. Baik Islam bermazhab PAS, juga bermazhab UMNO, Islam liberal atau apa jua bentuk Islam, semuanya untuk menunjukkan diri sendiri suci, tuhan menyebelahi beliau, anak beranaknya, menternak Allah Taala juga menjadi tuan kepada Allah Taala, semuanya boleh terjadi. 

Bagi yg bermazhab UMNO, kita sudah sedia maklom. Mereka adalah golongan BRAHMIN. Tak ada siapa yg boleh kacau atau jentik. Begitu juga raja2 yg menjadi wakil tuhan untuk menjaga dan menjadi ketua agama daerah jajahan masing2. Sejak 2-3 tahun lepas, on SATU INGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/31/16





-------------

PENYAMUN BERJUBAH

Posted: 03 Sep 2016 07:00 PM PDT




BERTUDUNG NINJA
orang2 perak ni manenya berani melawat mufti bro..projek agama juga sering digunakan oleh ngo2 agama di perak utk meyamun dlm berjubah berserban dan bertudung ninja..lu lihat ust kazim..org pehrak tu..tak cukup dgn cerita roti jala, ditambah dgn kes tahfiz..niaga tahfiz ni untung bro..

tiap2 bulan bole tahan gak bayaran yg kena bayar.nanti depe akan kate, ni ilmu agama, bayor mahel sikit tak ngapa asal masuk syurga..dari kl ke ipoh utk menonton teater bilik sulit..ramai gak muda2 yg aliran kiri ni, namun aliran kanan beragama ni lagi ramai.asalkan solat 5 waktu, jaga mata jaga mulut, tak kisah la kalo ada perompakan didepan mata..segala ilmu santau, ilmu perabun semuanya dituju kat org2 islam je, namun ilmu2 santau itu tak bole dikenakan ke perompak2 duit negara.. on SATU KULIAH AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 9/1/16

e | Spam
Anonymous
on 9/2/16





-------------

MACAM MANA NAK BERI TAHU

Posted: 03 Sep 2016 06:00 AM PDT






MACAM MANA

NAK BERI FAHAM

SPR ITU NAJIB

YANG BAYAR



BN akan hilang 45 kerusi dengan hanya 4% undi tukar angin

 | September 3, 2016
Muhyiddin berkata, kajian yang dijalankan pakar juga menunjukkan BN mempunyai 7 kerusi goyah.

SABAK BERNAM: Barisan Nasional tidak sekuat yang dilihat kerana ia boleh kehilangan 45 kerusi dengan mudah pada pilihan raya umum akan datang, kata  Muhyiddin Yassin.
Bekas timbalan perdana menteri itu mendakwa, apa yang diperlukan ialah sebilangan kecil pengundi beralih angin kepada pembangkang.
"Kajian saya menunjukkan BN mempunyai 67 kerusi goyah.
"Satu kajian dijalankan pakar yang saya lantik mendedahkan anjakan 4% peratus undi akan menyaksikan 45 kerusi BN jatuh ke tangan pembangkang," katanya dalam jerayawara anti-1MDB anjuran PKR yang dihadiri kira-kira 500 orang, malam tadi.

MACAM MANA

NAK TERANG

TAK PERNAH

BERLAKU DALAM

NEGARA ZALIM

KERAJAAN 

DAPAT DIUBAH

MELALUI UNDI






------------

MASIH ADA YANG TAK PERCAYA

Posted: 03 Sep 2016 05:30 AM PDT






MASIH ADA

YANG TAK CAYA

SPR  AKAN JADI

ALAT NAJIB




DAP Malaysia | 29,101 orang pengundi Johor dipindah kawasan ...

https://dapmalaysia.org/statements/.../2359...
Translate this page
Democratic Action Party
Jul 28, 2016 - 29,101 orang pengundi Johor dipindah kawasan tanpa pemberitahuan awal – Apakah alasan Suruhanjaya Pilihan Raya? Berdasarkan Artikel ...

1.2 juta pengundi dipindah tanpa makluman, SPR langgar undang ...

www.keadilandaily.com/1-2-juta-pengundi-dipindah-tanpa-maklu...
Translate this page
1.2 juta pengundi dipindah tanpa makluman, SPR langgar undang-undang. KUALA LUMPUR 21 JUN: Pemindahan membabitkan 1.2 juta pengundi menjelang ...

Pengundi tak sedar kawasan mengundi dipindah lapor ke SPR ...

www.malaysiakini.com/news/349519
Translate this page
Malaysiakini
Jul 22, 2016 - Beberapa pengundi hari ini membuat aduan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang mendakwa kawasan mengundi dipindahkan tanpa ...

Bersih serbu SPR bawa pengundi yang diubah kawasan undi | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../bersih-serbu-s...
Translate this page
Free Malaysia Today
Jul 22, 2016 - Bersih serbu SPR bawa pengundi yang diubah kawasan undi ... Pasir Gudang (majoriti 935 undi) dengan 463 pengundi dipindah keluar dan ...

Aduan Pengundi yang dipindah DUN/Parlimen - Bersih 2.0

https://www.bersih.org/pindahpengundi/
Translate this page
Aduan Pengundi yang dipindah DUN/Parlimen. Loading… Facebook · Twitter · Instagram · RSS. +603 79314444; +6019 4380428; info@bersih.org; Donate.

KENYATAAN MEDIA: Pemindahan Pengundi Merentasi Kawasan ...

https://www.bersih.org/kenyataan-media-pemindahan-pengundi-m...
Translate this page
Jul 1, 2016 - Jumlah pengundi yang dipindah di beberapa kawasan DUN dan Parlimen adalah amat besar dan boleh memberi kesan kepada keputusan ...

DIALOG RAKYAT: 1.2 juta pengundi dipindah tanpa makluman, SPR ...

dialograkyat.blogspot.com/.../12-juta-pengundi-dipindah-tanpa.ht...
Translate this page
Jun 22, 2016 - KUALA LUMPUR: Pemindahan membabitkan 1.2 juta pengundi menjelang Pilihan Raya Umum 14 bertentangan dengan undang-undang ...

Pakatan dakwa lebih 30 ribu pengundi dipindah tanpa notis SPR MRM

malaysianreview.com/.../pakatan-dakwa-lebih-30-ribu-pengundi-di...
Translate this page
"Pengundi sendiri yang dipindah tempat mengundi tanpa notis boleh dianggap satu penipuan dan penyelewengan yang secara sengaja untuk memihak ...

245 pengundi dipindah ke daerah mengundi baharu tanpa ...

www.theborneopost.com/.../245-pengundi-dipinda...
Translate this page
The Borneo Post
Mar 3, 2016 - KUCHING: Selepas persempada-nan semula kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), didapati kira-kira 245 pengundi di bawah DUN ...

1.2 juta pengundi dipindah tanpa sah, SPR langgar ... - Selangorkini

https://selangorkini.my/.../1-2-juta-pengundi-dipindah-tanpa-sah-sp...
Translate this page
Jun 21, 2016 - OLEH : ERMIZI MUHAMAD. SHAH ALAM, 21 JUN : Pemindahan membabitkan 1.2 jutapengundi menjelang Pilihan Raya Umum 14 ...

MASIH ADA

YANG MIMPI

NAK MENANG

DALAM PRU14?









--------------------

DARI LIDAH PENGARANG

Posted: 03 Sep 2016 05:00 AM PDT








DARI LIDAH 

PENGARANG

hari ini khadem al-qubaishi
telah ditangkap di abu dhabi
ini bersangkut dengan 1MDB
ini berkait dengan  tindakan
DOJ yang  akan membuka 
kes mendobi duit ke amerika

pada bulan september 
tarikah belum ditetapkan
riza aziz anak najib
jho low kawan anak najib
akan di hadapan  ke mahkamah L.A
besar kemungkinan mereka berdua
tidak akan hadir

jho low diberita hilang di  tanah besar china
manakala anak najib telah kelihatan di kl

kes 22 ogos yang lalu ini ialah
untuk menjawab tuduhan DOJ
ini dialih ke bulan september
dimana harta lebih dari 1 bilion dolar
telah dimiliki melalui jalan gelap
melalui  curian duit 1MDB
malalui songlap
melalui rasuah

ini kes 1MDB yang dinyatakan 
oleh Puan Loretta Lynch Peguam Negara Amerika

di switzerland 
peguam negara swiss sedang
merancang untuk membuat tangkapan

jelas kelihatan kes 1MDB
telah masuk ke babak ke dua
tapi belum sampai  ke penghujung

persoalan ialah apa akan terjadi kepada najib

dalam laporan 136 muka surat DOJ
nama MALAYSIAN OFFICIAL 1
telah muncul sebanyak 36 kali
sosok MO1 ini pastilah najib
bukan Yang DiPertuan Agong
saperti tuduhan yb dari langkawi

najib sedang dikepong
najib sedang terdesak
bolehkah najib menyelamatkan diri?
apa yang akan najib lakukan?
jika berhenti dari menjadi Malaysian Official 1
najib akan ditangkap
najib akan didakwa
najib akan dipenjara

justeru untuk selamat najib wajib
terus menjadi Malaysian Official 1
najib wajib terus jadi PM

maka: 

1 - najib membuat piliharaya ke 14
sacepat mungkin

2 - najib akan tipu keputusan PRU14
untuk buktikan kepada amerika
pekada dunia dan rakyat malaysia
bahawa najib  dapat sokongan rakyat

atau

3 - najib  meminta suaka politik di saudi

4 - najib lari ke  kazakhtan


maka PRU14 bukan satu pilihanraya
tapi satu helah 
satu kerja politik
untuk menyelamatkan najib

sidang pengarang tukar tiub
tim tukar tiub sebulat suara
berpendapat najib akan menang besar
najib akan dibuktikan
mendapat sokongan besar dalam PRU14

kejayaan najib melalui jalan tipu
sama saperti yang berlaku dalam PRU13

ketika ini
semua jentera SPR sedang bergerak
semua jentera SPR sedang menyusun
segala tipu helah sedang diatur
untuk memastikan najib terus menang

sebaik sahaja selesai kerja-kerja SPR
maka najib akan memanggil PRU14

sidang pengarang tukar tiub
memberi ingatan awal kepada
pakatan harapan agar jangan bermimpi
jangan berangan-angan 
untuk menang PRU14
ingat dan sedarlah PRU14
adalah penyelamat najib
dari masuk penjara

amin




-----------------

HANYA CAKAP HAL ENTOT MENGENTOT

Posted: 03 Sep 2016 04:00 AM PDT





KENAPA MUFTI

TAK CAKAP

PASAL NAJIB

ROMPAK 1MDB

PASAL APA

SENYAP PASAL

RASUAH  1MDB




Mufti: MP Islam wajib sokong pindaan RUU 355
SHAH ALAM - Ahli Parlimen beragama Islam wajib menyokong Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) pindaan 2016 yang dibawakan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Dewan Rakyat.


Mufti Wilayah Persekutuan, Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata, seseorang yang beriman wajib baginya memartabatkan perundangan Islam seupaya mungkin, termasuk melalui pemerkasaan Mahkamah Syariah dan taqnin (kodifikasi atau penggubalan undang-undang) yang diperlukan.


"Kepada YB sekalian yang beragama Islam, salah satu daripada cara yang unggul memartabatkan keadilan Islam ialah dengan mewujudkan sistem mahkamah dan bidang kuasanya melalui akta yang berkaitan.


PASAL APA TAK

CAKAP PASAL

KES BUNUH 

ALTANTUYA

PASAL APA

SUKA CAKAP

HAL ENTOT

MENGENTOT


--------------

TAK PERLU PRU14

Posted: 03 Sep 2016 01:30 AM PDT




TAK PAYAH PRU
kalo gua najib , gua pastikan akan menang pru14 nanti..kalo bole takyah pru, kalo bole semua keputusan sudah pun ditetap kan sekarang ni. yb2 harapan yg kuat melawan secara tiba2 akan dikalahkan sebelum pru. yb2 yg UG pasti gua akan menangkan.

sekarang ni harga minyak jatuh, automatiknya isu royalti minyak gua dah kawtim..kalo gua jd rosmah, gua takkan benarkan najib kalah, gua akan suruh najib duduk kerusi PM putarjaya. 

lu org ingat senang ke nak beli birkin, kapal2 jet2 serta panties g string saiz xxxxxl..bukan murah beb..gua sebagai rosmah akan tunjukkan penumbuk buku lima kpd bini zahid hamidi, ko jgn pasang mimpi nak amik takhta first lady of malaysia..indon ko bole kawtim..ini malaysia beb..

sebab tu presiden sri langka yg penuh kotoran dtg melawat zahid di kuala lumpur..zahid sedang cuba mendapatkan khidmat kumpulan2 elit tamil tiger..dulu sami vellu pun guna cara yg sama.. on NAJIB SEDANG DIKEPONG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/2/16




-------------

SELAMAT JALAN OBAMA

Posted: 03 Sep 2016 12:30 AM PDT











ADAKAH NAJIB

DIJEMPUT

MALAM DINER


GOODBYE 

PRESIDEN

OBAMA

SAJE TANYA

BUKAN NAK

IKUT SAMA




--------------

KENA KENCING

Posted: 02 Sep 2016 11:30 PM PDT



KESIAN KENA

KENCING

KAH KAH KAH



Pemuda Pas Kelantan kesal Umno mungkir sokong deklarasi

Ketua Pemuda Pas Kelantan Ahmad Fadhli Shaari melahirkan rasa kesal dengan kegagalan Pemuda Umno Kelantan hadir pada majlis perisytiharan 'Deklarasi Kota Bharu' bagi menyatakan sokongan parti-parti politik Melayu-Islam di negeri itu terhadap Rang Undang-undang Akta 355 (RUU 355), 30 Ogos lalu.
RUU 355 itu bakal dibentangkan Ahli Parlimen Marang yang juga Hadi di Dewan Rakyat, Oktober ini.
Malah Ketua Penerangan Pemuda Pas Pusat itu hairan dengan kegagalan wakil Pemuda Umno untuk hadir memandangkan Umno sudah secara rasmi menyatakan sokongan terhadap RUU 355.
"Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Kelantan, Nazman Che Ibrahim telah menyusun sidang media hari ini (30 Ogos) beberapa hari yang lepas.

GUA TAKDA

APA NAK 

TAMBAH

KAH KAH KAH





--------------

NAJIB MULA REKRUT ALLAH

Posted: 02 Sep 2016 10:30 PM PDT





JUAL NAMA ALLAH
Hamba Allah yg lemah!!!??? Piiiiirah! Lemah kena kat dia laa. Duit dah billion2 masuk poket lagi nak beli jiwa?? Woii najib hang ingat kami ni orang pas kaa nak juai nama Allah Taala nak mintak simpati?? 

Lemah konon, awat hang lemah semangat tengok duit atau lemah semangat tengok betina slim melim?? #toyamatamin on NAJIB REKRUT ALLAH
Publish | Delete | Spam
Ontahmano
on 9/3/16

MAK BADAK
Kau gila kh ape TT, najib hari hari kena hempap mak badak.....tak istiqamah ape lagi on NAJIB REKRUT ALLAH
Anonymous
on 9/3/16



LEMAH LUTUT
Pas dengar ni terus lemah lutut, terutama top 2. Bijak betul strategi dia on NAJIB REKRUT ALLAH
Anonymous
on 9/2/16



MUNAFIQ
Ciri ciri Munafiq mcm ni lah perangai.sanggup gunakan nama Allah kununnye nk mintak simpati.memang celaka manusia jenis ni. on NAJIB REKRUT ALLAH
Anonymous
on 9/2/16







----------------

TUDUH MENUDUH DAH MULA

Posted: 02 Sep 2016 09:00 PM PDT






NAPA DULU

DINAFIKAN

KERANA MAKIN

RAMAI TIM  FBI 

DATANG?

SAJE TANYA

KERANA PELIK


Siasatan 1MDB : SPRM Sahkan Jalin Kerjasama Dengan FBI - Siakap ...

www.siakapkeli.my › · Safe › · Semasa › · Utama
Translate this page
Jul 22, 2016 - KUALA LUMPUR 22 Julai - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan pihaknya menjalinkan kerjasama dengan Biro ...

Siasatan 1MDB: SPRM jalin kerjasama dengan FBI - Nasional ...

www.utusan.com.my/.../siasatan-1mdb-sprm-jalin-...
Translate this page
Utusan Malaysia
Jul 22, 2016 - ... yang boleh mengaitkan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dengan perbuatan rasuah atau salah .... Siasatan 1MDB: SPRM jalin kerjasama dengan FBI ... mengesahkan menjalinkerjasama dengan Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat ... Miliki logo besi PDRM, peniaga dipenjara, denda.

'Apa yang penting MO1 bukan individu yang disiasat'

KUALA NERUS – Menteri di Jabatan Perdana Menteri,  Abdul Rahman Dahlan menjelaskan kenyataan beliau mengenai Malaysian Official 1 (MO1) yang merujuk kepada Perdana Menteri adalah bertujuan untuk merungkai 'misteri salah mengenal pasti'

Jelas beliau lagi, istilah MO1 yang digunakan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) adalah pemimpin nombor satu negara, namun tiada kenyataan daripada jabatan itu menamakan MO1 sebagai subjek siasatan.

"Kedudukan (MO1) bukan lagi misteri atau rahsia... kononnya ada cubaan untuk melindungi (MO1) dan apa yang paling penting adalah MO1 bukan individu yang disiasat dan kita kena ingat ada 10 orang lagi nama mereka disebut dengan kod nama tertentu.

DAH MULA

SILAT LIDAH

MAKNANYA

GADUH BERMULA

TUDUH TUDUH

TIKAM TIKAM

---------------

JIN SENYAP SEPI

Posted: 02 Sep 2016 08:30 PM PDT




JIN SENYAP DAN SUNYI
pas bukan saja lemah kerana terlalu kerap jimak atas unta, pas juga perlukan wang, fuluspussikom..ingat bertanding pru ni tak pakai duit..nasib baik ada 90juta, tu pun belum saman sarawak report..kot tetiba masa nak saman tu sarawak report keluarkan lagi bukti, mau tak kantoi..

sb tu haji harun din senyap sunyi dlm bab selangor ni. sultan ibarat payung rakyat, begitu juga la agama itu dibawah sultan, maka kena la pepatah petitih dgn politik istana..mungkin sudah berubah kerana dpt pucuk muda..pasti gemar atau penonton setia rtm...bro isham gak single miggle.. on HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/2/16




-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT