Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


ANGAN ANGAN BUKAN JENAYAH

Posted: 02 Sep 2016 08:00 PM PDT





ANGAN ANGAN

BUKAN JENAYAH

MIMPI BUKAN

KESALAHAN


KOMENTAR

satu lawan satu hanyalah mimpi
dalam pru13 ketika pas dalam pakatan
ketika suasana abang adik 
di semenanjung ada 7 - TUJUH
pertarungan 3 penjuru dengan PAS
dan berbelas belas di sabah dan sarawak

musuh rakyat bukan parti pas 
musuh rakyat ialah hadi
selagi hadi menerima arahan dari najib
semua akan lungkup

pru 14 najib akan menang besar
semua sedang dirancang
semua sedang diatur
najib akan rekrut sesiapa saje
kebelakangan ini kita lihat
najib sedang rekrut allah


Muhyiddin: Pastikan satu lawan satu dalam PRU14

SABAK BERNAM – Parti pembangkang di negara ini perlu membulatkan tekad dan mengetepikan segala perselisihan faham sesama mereka bagi mewujudkan satu kesatuan dan perpaduan dalam usaha menumbangkan BN.

Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin berkata, penyatuan yang paling mustahak yang perlu dicapai parti pembangkang adalah dalam memuktamadkan pertandingan satu lawan satu bagi kerusi Parlimen dan Dun  dalam PRU-14.

"Apa yang penting rakan-rakan dalam pembangkang dapat mewujudkan satu persefahaman bahawa untuk menyelamatkan Malaysia kita harus bersatu-padu dan mempunyai tekad dan azam yang sama.

"Kita juga perlu bangkitkan kesedaran kepada rakyat bahawa BN mesti ditumbangkan dan digantikan dengan sebuah kerajaan baru yang boleh membela dan memperjuangkan rakyat," katanya ketika berucap pada Siri Jelajah Penerangan 1MDB di Stadium Mini Sabak Bernam, di sini, malam tadi.






---

CELAH KANG KANG BASAH

Posted: 02 Sep 2016 07:00 PM PDT





SENTIASA BASAH
Unta hnya lh kata bidalan, zaman skrg kereta.. Makna kata klu sdg drive makn angin.. Tetiba suami kata, yang.. Abg nk laa.. Maka si isteri wajib setuju.. Dn ikhtiarlh cari tempat sesuai nk entot. Dlm kereta boleh, sewa hotel boleh.. Jgn bagi laki tu terkulat kulat dn kepala jd biol tk dpt benda tu.. Itu lh mksudnya.. 

Tp dek kerana korang ni anti hadith, hbis korang cerca hukum yg satu ini.. Isteri yg bahagia ialah apabila suaminya mmpu buat celah kangkangnya basah sentiasa.. Suami jugak bahagia, dpt istri sporting.. Inilh isteri mithali istri solehah.. 

Afa fahamm?? Bkn mcm istri skrg, mintk je mencuka, letih.. Itu dh kira nusyuz.. Tk layak nafkah utk hari itu.. Masa itu.. Islam itu dh cntik, korang jer yg memandai kotorknnya.. on HADIS DAN PANCUTAN UNTA
Publish | Delete | Spam
Nur Barzakh
on 9/2/16








-----------------

LAGI SEBELAS HARI

Posted: 02 Sep 2016 05:53 PM PDT









lagi 11 ari


pas akan


saman






-----------

NAJIB REKRUT ALLAH

Posted: 02 Sep 2016 06:00 AM PDT




BILA NAJIB

REKRUT 

ALLAH 

SEMUA 

KITA SENGSARA



'Saya hanya hamba ALLAH yang punya kelemahan'

KUALA LUMPUR - Najib hari ini berikrar akan terus istiqamah dan ikhlas meneruskan perjuangan untuk memajukan agama dan negara.

Perdana menteri berkata, pengalaman selama lebih 40 tahun berkecimpung dalam dunia politik dan kerajaan telah sedikit sebanyak mengajar beliau tentang hal ehwal pentadbiran.


BAYANGKAN

MALAON INI

TERUS JADI

PM - MAMPOS

KITA SEMUA

HANCUR M'SIA




-----------

DUA KALI TEMBERANG

Posted: 02 Sep 2016 05:30 AM PDT







Punca Sebenar Mengapa Bendera Malaysia Diusung Secara 'Terbalik'

NAMA JALUR

TEMBERANG

SEKARANG 

DUA KALI

TEMBERANG 

KAH KAH KAH









-------------

HADIS DAN PANCUTAN UNTA

Posted: 02 Sep 2016 05:00 AM PDT





ENTOTA
HADIS TAK MASUK AKAL
Agamawan muslim jarang merujuk Quran dalam perkara2 fundamental, selalu merujuk pada hadiths sedangkan tiada ayat dalam 6,666 ayat Quran yg mengarah dengan jelas bahawa pengamalnya harus merujuk hadiths yg diriwayatkan oleh beberapa tokoh seperti Muslim, Bukhari, Abu Daud dan ramai lagi yang mereka telah kumpulkan selepas lebih kurang 150 tahun setelah wafat Nabi Muhamad.

Jika dianalisis ribuan hadiths tu tak banyak yg mempunyai nilai intelek atau sinifikan termasuk hadiths mengenai wanita /isteri harus memberi khidmat seks kepada suaminya di bawah apa2 keadaan. Namun oleh kerana pengikut muslim dah terikat sangat dan jarang mempersoalkan nilai hadiths mengikut konteks dan sejarah, maka mereka ikut saja apa yg dimuntahkan oleh pemimpin agamawan seperti mufti, ulama,imam, ustaz cari makan dan malahan tuk siah sekalipun. 

Jika kita percaya maka kita mungkin dah terpesong, menjadi kufur lantas tak boleh masuk syurga dan kita lupa agamawan2 tu semuanya makan gaji. Kalu kita rujk Quran on UNTATA ENTOTA
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
at 5:13 PM

SAMA PERPANCUT
Unta tu walau pon binatang, tapi unta tau apa lu buat di atasnya. Tak caya cuba lu entot atas unta jantan, nanti bila lu terpancot, unta jantan tu pun akan turut terpancot. 

Ala macam Ton Ton Wee la, tonton video Jerman, heronya belum lagi terpancot, Ton Ton Wee dah basah kuyop jubahnya. on UNTATA ENTOTA
panglimo potaseh
at 4:13 PM


UNTATA


---------------

UNTATA ENTOTA

Posted: 02 Sep 2016 01:00 AM PDT






UNTATA
 

Ulama dulu dan kini berbeza, bukan semua petik hadis lemah

Mufti Perak Harussani Zakaria yang mempersoalkan istilah "rogol dalam perkahwinan" memetik sebuah hadis mengenai hak suami dalam hubungan seks, yang mewajibkan seorang isteri memenuhi permintaan suaminya walaupun sedang menunggang unta.
Kenyataan Harussani itu mengundang sindiran beberapa pertubuhan hak asasi yang minggu lalu menobatkan anugerah "Aiyoh Wat Lah" terhadap mufti itu kerana membuat kenyataan "hina intelek".
Bagaimanapun, pendakwah Wan Ji Wan Hussin berkata hadis yang dipetik Harussani itu tergolong sebagai "daif" (lemah), iaitu kategori paling rendah dalam menilai kualiti dan kesahihan sesuatu hadis.

ENTOTA




--------------

JENG JENG JENG

Posted: 01 Sep 2016 11:30 PM PDT









AKAUN SAPA





2112022011880



2112022011906












------------------

ESOK PETANG

Posted: 01 Sep 2016 10:39 PM PDT




MULA ESOK

DATANG CEPAT

SEBELUM

KETAWA DIFATWA

HARAM

KAH KAH KAH















---------------

NAJIB SEDANG DIKEPONG

Posted: 01 Sep 2016 10:18 PM PDT




KALAU  GUA  JADI  NAJIB

Tulisan ini gua tujukan kepada kawan-kawan gua yang baru hendak memahami politik Malaysia. Tulisan ini juga gua tujukan  sebagai alat pencerahan kepada anak-anak muda mahasiswa yang mahu menangkap Malaysian Official 1.

Paling penting tulisan ini gua tujukan kepada para YB  - yang jantan dan yang betina  - dari Pakatan Harapan. Juga untuk sesiapa saja yang sedang mengumpul duit untuk dijadikan modal bertanding dalam PRU14. Dalam istilah politik anak muda mereka 
yang bermimpi  dan berniat nak jadi YB ini dikenali sebagai YB Wanabee.

Kepada YB Wanabee ini gua harap mereka akan membaca tulisan ini berkali-kali. Ini penting sebelum mereka jual tanah atau pecah tabung buluh. Bertanding dalam pilihanraya ini bukan murah. Nak jadi YB ini bukan pekara enteng.

Kepada mereka semua anggaplah tulisan gua ini sebagai amal jariah. Gua lakukan dengan ikhlas  tanpa meminta dedak dan sekam.

Ramai yang berkata bahawa politik ini adalah seni kemungkinan. Dalam politik semua mungkin berlaku.  Tapi gua tak seratus peratus bersetuju dengan pandangan ini. Untuk gua politik di Malaysia pada ketika ini ialah  politik menyelamatkan Najib.

Semua yang berlaku di Malaysia pada ketika ini  bertujuan untuk menyelamatkan Najib. Malah ketika  menyambut kemenangan pilihanraya kecil di Sungai Besar - Ku Nan telah  melondehkan seluar. 

Ramai tidak sedar babak londeh  ini pun adalah sebahagian dari taktik strateji untuk menyelamatkan Najib. Bila seluar Ku Nan terlondeh orang ramai  ketawa terbahak-bahak apabila ternampak Budak Kecik milik Ku Nan hingga  terlupa tentang Najib yang sedang dikepong.

Dikepong  bukan bermakna Najib dan Rosmah sudah jual rumah dan pindah  ke Kepong untuk lebih rapat dengan pengundi China. Mustahil ini akan berlaku.

Najib sedang dikepong bermakna Najib sedang dikelilingi. Ini bermakna Najib seorang diri dalam bulatan dan ramai orang  disekeliling bulatan melaung-laung dan menjerit-jerit. Orang ramai ini makin lama makin rapat datang untuk mencekik Najib. Orang ramai tidak berkeupayaan untuk  mencekik Rosmah kerana Rosmah tidak ada leher.Khalas.

Jangan silap faham. Najib belum kena cekik lagi. Ini metapora. Ini contoh untuk pembaca memahami apa yang gua gambarkan dengan ayat: Najib sedang dikepong.

Siapa orang orang yang hendak mencekik Najib? Siapakah yang sedang mengepong Najib?

Gua tidak tahu sama ada Zahid Hamidi dan Hisham Hussein  hendak cekik Najib atau tidak. Yang ini belum bagitu jelas.

Apa yang jelas ialah ada satu kumpulan bernama Gerakan Tigma. Gerakan Tigma  - 3M dan 1A - dikepali oleh  ialah Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz dan Adfal. Gua rasa hal ini satu dunia sudah tahu.

Gerakan Tigma ini adalah musuh tradisional Najib. Kumpulan ini semakin berkembang dibawah pimpinan Yang Amat Mulia Tun Mahathir. Tujuan Gerakan Tigma ini cukup jelas. Mereka mahu Najib berundur sebelum PRU14. 

Ini kerana dari bacaan mereka jika Najib memimpin PRU14 maka United Malays National Organisatioan kan lingkup. Pada bacaan Mahathir parti Ketuanan Melayu ini telah hilang punca. Ianya bukan lagi parti untuk Melayu tetapi parti untuk Najib dan Rosmah.

Dari luar negara pula Najib menghadapi dua media antarabangsa yang  tak henti-henti menibai Najib. Serangan media luar ini sedang memaksa Najib menelan air ketum siang dan malam. 

Media luar negara ini bukan kecik anak. Ini media bertaraf dunia. Media ini  melalui laporan berita boleh  menaikkan dan menjatuhkan Presiden di Amerika atau mana mana  Presiden atau Perdana Menteri dalam dunia ini.  Ini bukan Baca Ria atau Sinar atau Utusan.

Akhbar  yang menyerang Najib ini  bernama The Wall Street Journal (WSJ) yang berpengkalan di New York. Akhbar WSJ semenjak 3 tahun  tanpa rehat terus menerus mengeluarkan tulisan yang membocorkan semua rahsia gelap Najib. Akhbar ini secara teperinci telah membocorkan tipu helah Najib merembat duit 1MDB. 

Pembocoran demi pembocoran rahsia Najib ini ini telah menakutkan Ku Nan. Lalu Mat Londeh ini  menuduh bahawa WSJ ini diupah oleh Mahathir Muhamad.

Selain dari WSJ ada satu portal berita bernama Sarawak Report (SR) yang berpengkalan di London. Ini juga satu media yang hebat. Portal SR terus menerus mendapat maklumat saheh tentang kerja dalaman pentadbiran Najib. SR melaporkan bahawa Najib akan ditangkap kerana  kes rasuah. SR melaporkan Kevin disimin kerana mendiang ini tahu tentang kertas tuduhan terhadap Najib. SR tahu number akoun Najib di AMBank. Pelik tetapi benar - semua ini dilapor oleh Sarawak Report.

Portal internet ini  terbukti hebat sahinggakan Raja Petra - Raja Putar Alam - terpaksa menulis minta maaf kepada SR kerana satu laporan berita Raja Putar yang  terbukti palsu.

Jeng jeng jeng - pada 20 Julai yang lalu muncul  satu  lagi pasokan yang amat kuat menibai Najib. Kumpulan ini dikepalai oleh Peguam Negara Amerika yang bekerja sama dengan pasukan Federal Bureau of Investigation (FBI). Puan Loretta Lynch - Peguam Negara sedang menyiasat kes Najib/1MDB dengan bantuan Encik Andrew Maccabe Timbalan Pengarah FBI.

Puan Loretta dan Encik Andrew ini adalah pasukan yang maha hebat dari Amerika. Kalau pasukan ini  ke Olympic Rio pasti mereka  akan mengondol berbelas-belas  pingat emas.

Justeru mustahil Najib tidak gentar. Mustahil Rosmah tidak sedar. Mustahil kaum keluarga Najib tidak  tahu. Mustahil ahli United Malays National Organisation tidak terdengar berita ini.  

Pekak sepekak badak pun pasti ada tercium berita berbilion-bilion duit 1MDB  masuk ke akaun pribadi Najib.

Sebanyak mana pun dedak ditabur mustahil  berita Puan Loretta Lynch Peguam Negara Amerika tidak sampai ke telinga itik oppsss..maaf .. ke telinga pemimpin  Majlis Tertinggi Parti Ketuanan Melayu. Orang Belgium kata: impossib. Mustahil tidak terdengar.

Yang gua nyatakan  disini hanya tiga kumpulan induk yang secara berterusan sedang menyerang Najib bertalu-talu. Semua mahu Najib berundur. Semua mahu Najib didakwa.

Ini belum lagi termasuk ratusan NGO yang juga sedang menyebarkan maklumat untuk menyingkirkan Najib. Contoh terbaik ialah  Gerakan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM). Ini satu kumpulan bekas ahli parti  Bani Ketuanan Melayu yang telah murtad. Ahli-ahli GKCM kini mula menyerang Najib imam besar parti lama mereka.

Gerak kerja GKCM ini disambut oleh Kumpulan Tangkap MO1 terdiri dari pelajar dan  anak muda, Kelab Tak Sokong Najib, Gerakan Anti Rambut Rosmah, Peminat Karton Zunar, JAMS - Jaringan Anak Muda Sarawak dan beratus lagi kumpulan dan sosok individu yang mahu Najib dan Rosmah masuk penjara.

Apa yang gua tulis ini bukan adaian. Ini memang sentimen diseluruh Malaysia. Hari ini ke mana sahaja gua pergi orang akan bertanya - bila Najib nak ditangkap?

Juteru apa yang wajib Najib lakukan? Kalau lu Najib apa yang akan lu lakukan?  Lu jangan ingat Najib bodoh. Lu jangan ingat  Najib bebal politik. Lu jangan ingat Najib tak melawan.

Kalau gua Najib gua tahu apa yang akan gua lakukan.
Kalau gua Najib apa yang akan gua lakukan akan memeranjatkan para pembaca.

Pertama: Gua akan tabur dedak. Ini cara tradisional dari zaman kerajaan Melayu Melaka lagi. Kaki bodek istana akan diberi Persalinan. Sosok yang berani melawan atau  memperlekeh Sultan Melaka akan diberi gelaran Datuk. Mereka akan senyap dengan pangkat dan gelaran. Mereka akan diberi peluang untuk cium tangan Sultan. Silap-silap hari bulan  ketika masuk ke Istana ternampak Inang dan Sida. Kalau bintang menyerlah mungkin dapat  gundek dan  dapat berbinikan Inang Istana. 

Hari ini semua  yang sedang dilakukan oleh Najib tidak  jauh bezanya dari taktik strateji Kesultanan Melayu Melaka. Kaki bodek naik pangkat. Kaki bodek dapat gelaran Datuk dan  Datuk Seri. Yang cuba melawan dinaikkan pangkat jadi Menteri.  Yang cuba-cuba buat bising dijanji  dapat kerusi YB. Kaki ampoo  dapat projek. Kaki bodek Najib dapat cium tanga Najib. Kaki jilat yang afdal dan terpilih khas akan  dapat cium tangan Rosmah. Dapat  bau bincat pun okay.

Pembaca akan bertanya -mana inang dan gundek  istana untuk dinikahi?  Sabar dulu biar gua terangkan. Inang  dan gundek Istana zaman ini ialah pengacara Tv, Radio, pelakon Tv, pelakon drama swasta - semua ini adalah akan jadi para gundek moden. Lu ada faham apa gua tulis?  

Kedua: Gua tahu Najib tahu jika Menteri atau pemimpin United Malays National Organisation bersuara mempertahankan Najib tidak ada sesiapa percaya.  Tidak ada siapa ambil pot. 

Media Prima hanya indah khabar dari rupa. Akhbar   Utusan milik United Malays National Organisation kini telah jatuh muflis. Bukan sahaja tidak ada pembaca malah gaji para pekerja juga ada yang masih belum tuntas.

Kalau gua Najib dalam keadaan terkepong. Dalam keadaan cemas - gua wajib menyelamatkan diri. Najib diserang oleh media. Najib diserang oleh NGO. Maka kalau gua Najib gua juga akan gunakan media dan Ngo untuk menyerang kembali.
Gua akan munculkan banyak portal yang menyamar sebagai portal anti-kerajaan pada awalnya kemudian perlahan-lahan muncul untuk mempertahan Najib. 

Kerana gua diserang dari luar maka gua akan hantar macai ke Australia, ke United Kingdom atau ke Amerika. Di negara ini gua akan tabur dedak kepada penulis blog kokak untuk menaikan nama Najib. Untuk menyerang Mahathir. Dan untuk menyerang  Puan Loretta Lynch.

Bukan susah untuk mengupah saekor  lawyer buruk di Australia untuk bersuara mempertikaikan kerja Perguam Negara Amerika. Tidak ada sesiapa di Malaysia tahu bahawa Peguam ini sebenarnya tidak pernah ada pelanggan. Peguam ini hidup dengan duit 'dole' - duit bantuan penganggur.

Ketiga:  Senjata gua ketiga aini adalah senjata  bergenre nuklear. Gua akan ledakan bila tiba masa dan ketika. Semua musuh Najib akan menggelupur. Kalau gua Najib gua wajib menang besar dalam PRU14.  PRU yang akan datang ini adalah senjata nuklear Najib.  Hendak tahu cara Najib menang besar  dalam PRU14 tunggu minggu hadapan. (TT)

NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45




-------------

KE JALAN RAYA

Posted: 01 Sep 2016 09:19 PM PDT






ANAK MUDA

BERSEDIA

KE JALAN RAYA




Ambiga: Get ready for street protests again unless MPs act to suspend Najib 


KUALA LUMPUR, July 28 — Federal lawmakers must now push for the formation of a new temporary government or risk a street protest, prominent lawyer and head of Malaysia's National Human Rights Society (Hakam) Datuk Ambiga Sreenevasan said today.

The civil activist claimed the public was frustrated with the Najib administration's handling of the country's finances and 1Malaysia Development Berhad (1MDB), and will react by taking to the streets.

"Yes, I do," she said when asked if the public's dissatisfaction with the government could cause a street rally.


KE JALAN RAYA

SEBELUM KE

PILIHAN RAYA



-----------

BERITA TERKINI

Posted: 01 Sep 2016 08:30 PM PDT






BERiTA BARU

rahman dahlan 
ahli parlimen kota belud
akan letak jawatan
hanyalah khabar angin
tidak ada kebenaran
dalam berita ini





-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT