Jumaat, 2 September 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Perasmian 14 cawangan Amanah di Pasir Puteh

Posted: 01 Sep 2016 07:16 PM PDT

 
Bersama bahtera Amanah dan mengucapkan selamat tinggal kepada
bahtera lama yang berpusing-pusing tak tahu mana arah tujuan
    Dato Husam Musa, Adun Salor yg baharu isytihar sertai Amanah, 30 Ogos 2016 yg lalu telah merasmikan 17 cawangan Amanah Dun Limbongan dalam Parlimen Pasir Puteh, Kelantan sekembalinya ke Kota Bharu kelmarin.

 Beliau disambut girang oleh pimpinan dan ahli2 Amanah Kelantan di Lapangan Terbang Pangkalan Chepa semalam, 1 Sept 2016. 

  Beliau terus dibawa ke Limbongan dimana sebanyak 17 cawangan Amanah Dun Limbongan dalam Parlimen Pasir Puteh, Kelantan telah ditubuhkan serentak hari ini, 1 Sept untuk memenuhi kriteria sebagai Dun yang akan ditandingi oleh Amanah dalam PRU 14 nanti. 

 Sirrualabarakatillah...Alhamdulillah ... langkah permulaan untuk rakyat kelantan kearah perubahan.

  Beliau menyertai Amanah kerana percaya parti itu merupakan platform baginya meneruskan perjuangan asal PAS yang telah dikhianati. 

  "Bagi saya Amanah adalah parti yang meneruskan perjuangan asal PAS yang telah dikhianati oleh orang PAS sendiri. Anda menuduh barisan ini sebagai pengkhianat, sebenarnya pada hemat saya, pemimpin PASlah yang telah mengkhianati rakyat Malaysia," jelas Husam.

  Kata beliau, beliau nak tumpang bahtera Amanah dan mengucapkan selamat tinggal kepada bahtera PAS yang berpusing-pusing tak tahu mana arah tujuan. 

"Selamat tinggal bahtera Pas. Saya hairan bagaimana ahli boleh duduk dalam bahtera yang berpusing-pusing," ujarnya.

 Husam turut menyelar kerajaan PAS Kelantan kerana sampai sekarang masih belum habis membina rumah mangsa banjir namun sebaliknya membina tugu peringatan banjir.

 Semoga dengan kemasukkan Dato Husam ke dalam Amanah menambahkan kekuatan Amanah dan semoga Allah memberkati perjuangan ini.

Tiada ulasan: