Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


JANGAN LUPA MALAM INI DI PETALING JAYA

Posted: 14 Sep 2016 08:08 PM PDT





INI MALAM

SAMA DENGAN

MALAM JUMAAT

TT BUAT 

LAWAK POLITIK




------------

HANYA JAGUH KAMPONG

Posted: 14 Sep 2016 07:30 PM PDT








ALI TINJU

HANYA JAGUH

KAMPONG?

PUUK KRAAK

DUUB BRAAK

MUUNT TRAAK

CIIIP PRAK

MERDEEE


















Senaman punggung: Ali Tinju gengster kampung, tidak layak cakap pasal demokrasi

Khairuddin Abu Hassan membidas kenyataan Presiden Gerakan Merah Mohd Ali Baharom yang mahu mengadakan 'senaman punggung' di hadapan rumah Maria Chin Abdullah sebagai satu ugutan yang tidak  berlandaskan demokrasi.
 Beliau berkata, pemimpin gerakan baju merah itu hanya seorang penyangak dan gengster kampung yang tidak layak untuk bercakap soal demokrasi dan undang-undang.
"Penyangak dan gangster kampungan Ali Tinju berperangai macam orang yang tidak bertamadun dan kini dia nak bercakap mengenai amalan demokrasi serta keluhuran undang-undang?
"Jangan nampak samseng dia saja.. nak asyik jual nama bekas tentera untuk mengugut orang lain," tegasnya dalam satu kenyataan hari ini.
Khairuddin membuat kenyataan demikian ekoran semalam, Presiden Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia (Gerakan Merah) yang dipimpin Ali Baharom atau lebih dikenali sebagai Ali Tinju mahu mengadakan 'senaman punggung' di hadapan kediaman Pengerusi Bersih Maria Chin Abdullah pada 19 September ini.
Maria sebelum itu mengumumkan akan menganjurkan himpunan Bersih 5 bagi tujuan bantahan persempadanan semula kawasan pilihan raya.
WOIT

NAK BUAT 

TARI BONTOT

DAH DAPAT

TAULIAH DARI

MAT JAMAL?

KALAU JAMAL

TAK SETUJU

WAJIB BATAL

KAH KAH KAH



--------------

ULAR DALAM SEMAK

Posted: 14 Sep 2016 07:00 PM PDT






TAHNIAH


KOMENTAR
inilah contoh alim ulamak
yang mebawa kesejahteraan umat
bukan hanya suka berfatwa
suka haram sana-haram sini
saolah-olah mereka online dg tuhan
saolah-olah mereka wakil tuhan
saolah-olah mereka dipilih tuhan

NOTA: kes bauksit di kuntan
ular dalam semak
senyap makan dedak

Ulama Indonesia keluar fatwa haram bakar hutan

JAKARTA - INDONESIA. Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa yang mengharamkan masyarakat Islam di negara ini membakar hutan dan tanah gambut dengan sengaja, semalam.

Memetik laporan Nasional Kompas, Pengerusi Fatwa MUI, Profesor Huzaemah Yanggo berkata, pengharaman itu susulan pembakaran yang bersifat merosak dan merugikan kawasan sekitar.

"Perbuatan membakar hutan dan tanah gambut yang akan menyebabkan kerosakan, pencemaran kawasan sekitar, kerugian ekonomi, menjejas kesihatan dan kesan-kesan negatif lain adalah haram," katanya.

Dalam pada itu, pihaknya yakin fatwa terbaharu itu akan membantu mengubah kebiasaan membakar tanah gambut secara haram.


WOIT

GENG FUKWA

DIMALAYSIA

AGAMA APA?

SAJE TANYA

KERNA MEREKA

SUKA HARAM

ITU DAN INI

BAGI SUSAH

ORANG RAMAI

TAPI KES 1MDB

SENYAP TIKUS



----------------

MAK BADAK PERGI SHOOPING

Posted: 14 Sep 2016 06:30 PM PDT







F.BOOK

SHARE 4 CHANGE
Lebih 50 tahun kita dirompak. Share kartun ini, Anda boleh mengubahnya!
More than 60 years we have been Robbed. Share this cartoon, You can change it!




















------------

BILA PAS AKAN SAMAN?

Posted: 14 Sep 2016 06:00 PM PDT




SARAWAK REPORT VERSI ISLAM
semoga allah percepatkan hukum hudud al hadi kluk klak..semoga sultan pun dihukum sama. sultan bukan setan dan sultan bukan mulia disisi tuhan..yang teramat mulia hanya la al hadi..sehingga kini hadi gagal menyaman sarawak report..ini bukti hadi kluk klak masih ada kasih dan sayang terhadap insan kafir..

moga2 sarawak report masuk islam versi al hadi kluk klak...kalo yg halang sultan itu adalah bangsa johor, makanya warga bangsa johor itu wajib redha dgn hukuman itu kerana tanah air bangsa johor adalah hak mutlak sultan dan keturuan sakanya..hukum menghalang wajib dimasukkan kedlm silibus sekolah bangsa johor.. on WAJIB DISEBAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/14/16

SIBUK SIBUK SIBUK
Kau silap tt...dari maklumat yang boleh dipercayai....geng pas tu dah siap semua dokumen untuk saman serawak report...oleh sebab haji hadi, ton ton blue film dan abaduh sibuk....jadi dokumen tu telah diberikan kepada seorang ahli pas dari ranting kg laklok untuk diserahkan kepada queen counsel tetapi ahli pas tu tersalah beri kepada queen elizabeth....itu sebabnya dan tarikh penghantaran saman tu ditangguh pada bulan depan...kahkahkah. on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16

90 JUTA TAK CUKUP
90 jota mana cukup? Tunggulah 90 billion barulah pak serban boleh cakap amerika nak bunuh bangsa serban, suruh amerika senaraikan nama calon pru/park Dan yang paling sadis bila hari selasa dijadikan cut I umum.Sekurang-kurangnya cuti umum hari selasa boleh dijadikan alasan kenapa tidak dapat buat tindakan saman-menyaman on SUDAH CUKUP SATU BULAN
Anonymous
on 9/14/16

MENCANDAT SOTONG
Kepandainya bila dilaut hanya pandai mencandat sotong, bila jejak kaki didarat dia hanya pandai pelevel jelek orang lain.APA diharap ular dalam semak yang hanya menyemak INI, dapat tampuk kuasa hanya sepenggal, tahu but amanat yang hanya memecah belahkan perpaduan melayu.Dia hanya mampu mendedak dipotarjaya saja LA. on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16
KARUNG 90 JUTA
Kalau SAMAN habis lah duit KARUNG 90 JUTA kaya cukup sepuloh keturunan pun tak habis Tak payah kerja DBKL sudah kaya , pandai lah HAJI HADI ini KARUNG banyak apa ada susah MASYOOOOOKKKKKKKKKKKKKK....... on TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI
Anonymous
on 9/14/16

ADA KARUNG
Orang KAYA tak suka buat bising bising lah Nak buat apa bising bising kalau KARUNG ada kat rumah Standard kan Yang BODOH nya kawan kawan ikut sana sini tapi miskin papa kedana tak ada KARUNG pulak BODOH bukan ke salahan , Tapi RUGI lah kalau lain dapat KARUNG yang lain makan KANGKONG Melayu Melayu PAS lah yang NGOK!!!! on SUDAH CUKUP SATU BULAN
Anonymous
on 9/14/16






-------

SILA TEKA SIAPA CAKAP

Posted: 14 Sep 2016 10:10 AM PDT






KAH KAH KAH



sila teka 

siapa cakap



"Saya konsisten dengan pengumuman sebelum ini dan selagi mereka tidak mengikuti undang-undang kita akan turun memprotes tetapi jika mereka ikut undang-undang kita tidak akan campur," kata Jamal.
Pada 23 Julai lalu, Jamal telah melafazkan janji akan membawa himpunan Baju Merah versi kedua untuk berdepan dengan Maria jika BERSIH 5 diadakan.
Malah, Jamal turut menganggarkan lebih 300,000 orang akan turun dan 'memerahkan' Kuala Lumpur pada hari berkenaan.






----------------

HARI MEMPERINGATI KEMATIAN CHIN PENG

Posted: 14 Sep 2016 06:00 AM PDT





16 SEPTEMBER

HARI KEMATIAN

CHIN PENG

SU PKM - PARTI

KOMUNIS MALAYA














APA CHIN PENG
Chin Peng nih apa kebende ???? Makan dedak jugak ke ???? Dah REBAH tak cakap banyak Yang BELOM REBAH tu Setan aniaya Rakyat on ONG BOON HUA AKA CHIN PENG
Anonymous
at 6:54 PM

SAMA SAJE
Sama saja... demokrasi@kapitalis vs komunis@sosialis adalah ideologi ciptaan bangsa yang sama @ yahudi... on ONG BOON HUA AKA CHIN PENG

in response to komunism asas perjungan ideologi datang dari Carl Mark yg atheist berkembangnya falsafah komunism yang tidak percayakan Tuhan, melahirkan teori kapitalism, materialism dan teori2 yg lain... yg menjadi doktrin perjuangan kumpulan2 tertentu... sebagai yang beriman kepada yg maha esa... adakah boleh org ini dijadikan pedoman...?, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Kamal
at 6:29 PM


MAHU PENCERAHAN
Aku xbrp faham la sejarah chin peng ni tt.blh tuan tt jelaskan panjang lebar pun aku baca nk dptkan pencerahan...btl ke dia jahat atau dia pejuang dulu2 melawan british... on ONG BOON HUA AKA CHIN PENG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:18 PM


KITA CUTI KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


--------------

BERSIH 5 - HAMBAT NAJIB

Posted: 14 Sep 2016 05:00 AM PDT







TURUN 

SATU JUTA

KE DATARAN 

MERDEKA

19 NOVEMBER


INGATAN

ambil cuti sekarng
tempah hotel sekarang
tempah tiket bas
tiket kapal terbang
tiket keretapi
semua turun
hambat najib




-------------

BODY DOUBLE

Posted: 14 Sep 2016 04:00 AM PDT



BODY DOUBLE

NOTA
hillary ketika sakit 
guna body double
untuk 
tunjuk dia sehat


BODY DOUBLE

HILLARY CLINTON




ROSMAH

GUNA JUGA

BODY DOUBLE





INI

BODY DOUBLE

ROSMAH

 


-----------

ONG BOON HUA AKA CHIN PENG

Posted: 14 Sep 2016 01:30 AM PDT





ONG BOON HUA

aka CHIN PENG

SETIAUSAHA PKM

MENINGGAL DUNIA

PADA 16/9/2013


SETIAP 16/9

KITA BERCUTI

SELURUH NEGARA





---------

KULIAH POLITIK 101

Posted: 14 Sep 2016 01:30 AM PDT






KULIAH P101


suasana politik terkini
memanggil tukar tiub
membuat pencerahan

masa dan ketika  yang tepat
untuk satu pencerahan 
diberi tentang politik malaysia
dengan tuntas 
agar
semua dapat memahami
dengan jelas dan senang
terutama sesudah babak
pertemuan mahathir-anwar

hakikatnya:
memahami politik malaysia
amat senang - memang senang

kalau musuh menentang kita
ertinya 
 apa yang kita buat betul

kalau musuh tak menentang kita
ertinya 
kita telah sama dengan musuh
atau 
kita besubahat dengan musuh

jika utusan menyerang
jika rtm menyerang
jika star menyerang
jika nst menyerang
ertinya
 apa yang kita buat betul

jika mufti melarang
jika jakim melarang
jika fakwa fakwi melarang
ertinya 
kerja politik
yang kita buat betul

jika menteri kata tak ada apa
jika yb kata tak ada apa apa
jika politikus komen tak ada apa apa
ertinya 
pekara itu isu besar

contohnya:
mahathir-anwar bertemu
menteri kata tak ada apa apa
 ertinya 
ledakan politik besar

juga perhatikan
kenyataan sosok-sosok ini:

jika jamal ikan bakar serang
jika ali tinju serang
jika ibrahim ali serang
jika azwanddin serang
jika raja petra serang
maka yang kita buat itu betul

perhatikan juga:
jika ngo melayu serang
jika isma serang
ertinya
kita dilandasan politik betul

yang susah ialah
mengenal musuh 
yang menyamar kawan
yang begerak dipentas sama
tapi makan dedak

justeru wajib diberi perhatian rapi
terhadap musuh 
yang tidak jelas:
jika cik gu bard tak setuju
jika arul psm tak setuju
jika kua khoo sung tak setuju
jika ronnie liu tak setuju
ertinya 
yang kita buat betul

jika hadi tak setuju
jika nik abodoh tak setuju
jika ton ton wi tak setuju
soheh
kerja politik kita tepat
lagi betul dan afdal


jika PAS bersetuju
jika MCA bersetuju
jika MIC bertetuju
ertinya 
itu kerja politik salah

inilah  cara paling sennag
paling tuntas
paling sempoi
untuk memahami politik malaysia

kenali dirimu
kenali musuh mu
seratus pertempuran
seratus kemenangan



----------

PENCERAHAN FALSAFAH

Posted: 14 Sep 2016 01:00 AM PDT




SABTU MALAM

SEMUA DIJEMPUT

JADI PANDAI


RADIO BANGSAR

SIARAN

LANGSUNG




----------

DARI MANA DATANGNYA BASUH

Posted: 13 Sep 2016 11:30 PM PDT






DARI MANA DATANG BASUH

aku sokong wanji. bukan hak kita nak letak pahala dosa pada perbuatan yg tidak dinyatakan oleh Allah dan RasulNya saw. begitu juga segala fatwa yg hanya berlandaskan air lior basi pun tak boleh diguna pakai. tp kan... knp korg bila wudhu' korg basuh kaki, walhal dlm al-Quran sudah jelas dan nyata disuruh SAPU (USAP) KEPALA DAN KAKI HINGGA KE BUKU LALI?


dimana dtgnya perkataan dalam kurungan (BASUH)yg terdpt dlm terjemahan? adakah Allah swt terlupa tersilap termistake krn tak suruh basuh. maka ularmak2 terpaksa membetulkan Allah swt dgn meletakkan perkataan basuh dlm kurungan dlm terjemahan? on BUKAN DARI MOVETI MOVETAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/13/16






--------------

SEMUA SELESAI 1 JUTA KE DATARAN

Posted: 13 Sep 2016 11:00 PM PDT








SEMUA DAPAT

SELESAI

SATU JUTA

KE DATARAN

MERDEKA



Tabiat berbelanja Rosmah menakjubkan, dedah WSJ

Tabiat berbelanja Rosmahr, yang dilaporkan akhbar The Wall Street Journal telah berhabis sehingga US$6 juta membeli pakaian, kasut dan barang kemas menakjubkan.
"Jika suaminya Najib tidak membelanjakan satu sen pun daripda pendapatan tahunan beliau sebanyak RM284,194.89 sebagai Perdana Menteri, gaji tersebut hanya boleh bertahan selama satu bulan dua hari sahaja, jika mengikutkan perangai berbelanja isterinya."
Demikian reaksi Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng mengulas perbelanjaan sakan isteri Perdana Menteri itu yang didakwa berlangsung antara tahun 2008 sehingga 2015.
"Kalau ada gunung emas pun boleh rata," ujar Lip Eng, lapor Roketkini, media berbahasa Malaysia milik DAP.
Menurut perkiraannya, lapor laman itu, jumlah perbelanjaan Rosmah adalah bersamaan US$2,055 atau RM8,448 sehari (pada kadar tukaran hari ini) dari tahun 2008 sehingga 2015.
"Isteri Perdana Menteri itu, yang menjadi penaung Permata – sebuah badan yang membantu kanak-kanak kurang berkemampuan, boleh menaja 8 orang dewasa berasaskan kadar gaji minima RM1000 sebulan, dengan perbelanjaan beliau sehari, dan masih mempunyai baki sebanyak RM448," tambah Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan itu.
Bagi beliau, Rosmah mesti memilih sama ada untuk menafikan atau mengiyakan laporan WSJ itu.
"Adakah beliau akan kemudiannya menyaman WSJ kerana telah berbohong dan memfitnah beliau, atau adakah Rosmah akan terus berdiam diri dan mengesahkan laporan WSJ itu?" soalnya.
Beliau turut menggesa Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) supaya segera menjalankan siasatan bagi memeriksa sama ada Najib dan Rosmah telah membayar cukai antara tahun 2008 hingga 2015 yang berpadanan dengan perbelanjaan US$ 6 juta itu.

YB TAK PERLU 

BANYAK CAKAP

SATU JUTA

KE DATARAN 


--------------

SATU JUTA DATARAN MERDEKA

Posted: 13 Sep 2016 10:28 PM PDT











SEJUTA






DATARAN





MERDEKA


----------

TANPA SARKOT

Posted: 13 Sep 2016 10:09 PM PDT




TEGAK TANPA SARKOT
UMNO jatuh habis lah Melayu. UMNO lah yg selama ini menegakkan melayu .. tegak tanpa sarkot .. tegak terpancot-pancot, habis kuat pon melendir perut. UMNO lah yang kayakan melayu .. kaya dengan memijak kepala melayu sendiri .. akibatnya yang kaya semakin kaya .. miskin jadi kedana .. apataknya, melayu kaya beli rumah harga rm10juta dapat 10% diskaun ..
yang miskin pon dapat diskaun 10% .. camna nak dapat diskaun nak beli rumah pon pitih tarak. Nasib baik ada Noh Omar, nak bagi loan patuh syariah dengan bunga 18% setahun .. phoooh, endahnya agama. Kata ada PRIMA, kunonnya untuk merumahkan rakyat .. pukimak lulah merumahkan rakyat. 

Dah 60 tahun merdeka, melayu masih dibelakang cina dan keling. Nah .. biarkan lah Chedet, Sang Mamak Kerala ini hancurkan UMNO .. aku percaya dia boleh .. KASI PEEEeeeCAH. on MAHATHIR MAHU HANCURKAN PARTI KETUANAN MELAYU
panglimo potaseh
on 9/13/16

SONGLAP DUIT
saudara tukar tiub dalam real politik msia engkau kena tau peratusan pengundi umno sombong bongkak perasuah songlap duit rakyat semua tahu perkara ini realiti ini dimana 70 % penduduk msia melayu, cina sekitar 18 % dan india 8 % begitu juga pengundi yang akan menentukan masa depan msia siapa tak setuju ? 

adakah 18 % dan 8 % yang bising merata dapat mengubah apa apa ? pasti tidak...serpihan pengundi melayu mampu membawa peruabahan ? jangan silap jangan gundah gelana semua ini tidak akan berlaku selagi melayu selesa dengan nikmat ketuanan selagi melayu tidak tahu membezakan antara agama bangsa dan negara sekian lama begitulah melayu menganggap semuanya datang dari allah swt 

tiada apa akan berlaku ahli umno tidak akan berubah sekelip mata seorang yang memimpin mereka selama 22 tahun yang pernah dicium tangan kaki lutut tidak mendapat sokongan malah dikeji dihina sebegitu rupa oleh ahli yang sama pernah mencium tangan beliau semua sedia maklum perkara ini datanglah bersih 1 sampai bersih on MAHATHIR MAHU HANCURKAN PARTI KETUANAN MELAYU
Anonymous
on 9/13/16




------------

TUKAR TIUB PECAH BERITA

Posted: 13 Sep 2016 09:31 PM PDT














B5

AKAN DIADAKAN

DI DATARAN

MERDEKA

PADA SABTU

19 NOVEMBER

SEMUA 

BERSEDIA
SATU JUTA 

KE DATARAN

MERDEKA

1- singkir najib

2- pru bersih

3- hak bantah

4- hapus  zalim

5- demokrasi




---------

TUAN SHEIKH LEBAI HAJI HADI KANTOI

Posted: 13 Sep 2016 09:18 PM PDT





F.BOOK

Wanji Wanhussin Wanji ayatollah haji hadi hanya mampu berjanji nak saman.
janji sahaja, tp tak nak saman.

sebelum ini, pernah dituduh juga, tp berani saman.
kali ini, bukan sekadar tak berani saman, malahan janji untuk saman pun tidak ditunaikan.
LikeReply104 hrs


KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG



-----------

SUDAH CUKUP SATU BULAN

Posted: 13 Sep 2016 08:57 PM PDT





SATU BULAN

13 OGOS 2016

13 SEPT 2016


F.BOOK

Sarawak report dakwa ada pimpinan Pas dapat duit dari Najib sampai RM90 juta.
Pas nafikan dan ugut nak saman.
Pas nyatakan bahawa pasti akan saman.
Pas berjanji nak saman sebulan selepas 13 ogos.
Hari ini, PAS dah saman Sarawak report?
























------------

WAJIB DISEBAT

Posted: 13 Sep 2016 08:39 PM PDT









MENGIKUT

PANDANGAN

USMAN AWANG

ORANG INI:

TENGOK KUCING

BERANAK DIA

NAK BERANAK

nota:
kalau halang trafik sultan
kenan 6 bulan penjara
yang ini macam mana?



Anak maut kerana ayah tidak sedar ada dalam kereta‎

JOHOR BAHRU - Seorang kanak-kanak perempuan berusia satu tahun meninggal dunia akibat lemas selepas ditinggalkan tanpa sengaja lebih lima jam di dalam kereta oleh bapanya di Pekan Saleng, Kulai, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kulai, Supritendan Razak Md Said berkata, menurut laporan lelaki berkenaan tidak menyedari anaknya itu ditinggalkan isteri di tempat duduk belakang kereta untuk dihantar ke rumah pengasuh bayi tersebut yang terletak berhampiran rumah mereka di Bandar Putra.

"Mengikut keterangan yang telah dibuat bapanya, mangsa telah diletakkan oleh isterinya di tempat duduk belakang kereta miliknya pada jam 9.30 pagi ini tanpa memaklumkan perkara tersebut.

"Kemudian kira-kira jam 10 pagi, lelaki berkenaan terus menaiki kereta dan menuju ke tempat kerja di Pekan Saleng tanpa menyedari mangsa masih berada di tempat duduk belakang kereta," katanya.

MENGIKUT TT

MALAON INI

BERJUBO SUKA

ANAK JUBO

TAK TAHU JAGA

-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT