Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


HARI HARI AKHIR SAEKOR PAS

Posted: 01 Sep 2016 08:00 PM PDT






HARI HARI

AKHIR SAEKOR 

PAS KELANTAN



Husam bakal ketuai usaha rampas Kelantan, kata Amanah

 | September 1, 2016
Amanah negeri yakin dengan kemampuan Husam berdasarkan pengalaman beliau mentadbir Kelantan ketika bersama PAS.





PETALING JAYA: Amanah akan menyerahkan tanggungjawab kepada Husam Musa untuk mengetuai parti itu bagi merampas pentadbiran kerajaan negeri daripada PAS.
Timbalan Pengerusi Amanah Kelantan Muhamad Hussin berkata, kemasukan Husam mampu memberi perubahan besar kepada perubahan politik di negeri itu.
"Kita yakin dengan kemampuan yang beliau ada pengalaman yang beliau lalui, hasrat Amanah untuk ambil pemerintahan Kelantan daripada PAS akan tercakapi sekaligus menghalang daripada dirampas Umno.

WARGA KELANTAN

DAH  BOSAN

DENGAN PAS

TAPI SILAP2

YANG NAIK

GEROMBOLAN


--------------

MAT BODEK SUDAH KANTOI

Posted: 01 Sep 2016 07:30 PM PDT






MAT BODEK NI

UDAH KANTOI

NAK COVER LINE

KAH KAH KAH


Semua peguam boleh sahkan Najib bukan subjek siasatan DOJ, kata Rahman Dahlan
 | September 1, 2016
Tapi Dr M dan rakan-rakan sengaja campur aduk untuk perdaya rakyat, kata Pengarah Komunikasi Strategik BN






PETALING JAYA: Semua peguam boleh sahkan Najib bukan subjek siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) keatas dakwaan pengubahan dan pelesapan wang 1MDB, kata Abdul Rahman Dahlan.
Pengarah Komunikasi Strategik BN berkata perkara itu sebenarnya jelas umpama hitam dan putih, namun bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad dan konconya dalam pembangkang bermain muslihat untuk mengelirukan rakyat.
"Mana-mana peguam dapat mengesahkan bahawa perbezaan antara dinamakan sebagai subjek dalam saman sivil dengan mereka yang hanya dirujuk dalam siasatan, adalah seperti hitam dan putih.

SEMUA PEGUAM?

KAH KAH KAH

TANYA AMBIGA

TANYA LAT KOYA

TANYA FADIAH

KAH KAH KAH

SUDAH KANTOI

NAK LARI

SELAMAT DIRI


-----------------

BERTUDUNG NINJA

Posted: 01 Sep 2016 07:00 PM PDT




MASUK SYURGA
orang2 perak ni manenya berani melawat mufti bro..projek agama juga sering digunakan oleh ngo2 agama di perak utk meyamun dlm berjubah berserban dan bertudung ninja..lu lihat ust kazim..org pehrak tu..tak cukup dgn cerita roti jala, ditambah dgn kes tahfiz..niaga tahfiz ni untung bro..

tiap2 bulan bole tahan gak bayaran yg kena bayar.nanti depe akan kate, ni ilmu agama, bayor mahel sikit tak ngapa asal masuk syurga..dari kl ke ipoh utk menonton teater bilik sulit..ramai gak muda2 yg aliran kiri ni, namun aliran kanan beragama ni lagi ramai.asalkan solat 5 waktu, jaga mata jaga mulut, tak kisah la kalo ada perompakan didepan mata..

segala ilmu santau, ilmu perabun semuanya dituju kat org2 islam je, namun ilmu2 santau itu tak bole dikenakan ke perompak2 duit negara.. on SATU KULIAH AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/1/16










--------------

GADUH DALAMAN DIRESMIKAN BERMULA

Posted: 01 Sep 2016 06:30 PM PDT







KOMENTAR
pengakuan resmi najib MO1
memberi makna bahawa
telah berlaku perpecahan dalaman
telah ada memteri
telah ada pemimpian gerombolan
yang mahu rosmah dan najib
berambus dengan segera

menamakan najib secara terbuka
bermakna mahu najib bertanggung jawab

gaduh terbuka telah berlaku
muhyiddin afdal dan mukhriz
kali ini gaduh dalaman


Rahman Dahlan perjelas kenyataannya dalam BBC

SHAH ALAM-  Menteri di Jabatan Perdana Menteri, k Abdul Rahman Dahlan hari ini menjelaskan semula kenyataannya kepada BBC News, berhubung isu 'Malaysian Official 1' (MO1).

Katanya, walaupun istilah 'Malaysian Official 1' (MO1) yang digunakan oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) merujuk kepada Najib namun itu tidak bermakna Najib bersalah.

Menurutnya, ramai lagi yang dirujuk oleh DOJ, bagaimanapun, tiada seorangpun termasuk MO1 dinamakan sebagai subjek penyiasatan.

"Seperti yang boleh disahkan oleh mana-mana peguam, perbezaan antara dinamakan  sebagai subjek dalam saman sivil, dan sekadar menjadi rujukan dalam siasatan, ibarat hitam dan putih," katanya dalam satu kenyataan, sebentar tadi.

INI NAMANYA

SILAT LIDAH

CINA PANGGIL

CAKAP KUNTAU

ORANG PILAH 

KATO PANTEK 

MAK KAO




--------------

SUNNAH WAL RASUAH

Posted: 01 Sep 2016 06:00 PM PDT





BALACI UMNOK
Bila bola nk maju. Bilo ramai balaci umnok dlm Fam. Wait bila nk ngap. Mano byk wang situ umnok kerumun. Umnok n rasuah ibarat kentut n taik. Setuju tak?? Huhuhu on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/2/16

KERJA BANGANG
Ini satu kerja bangang...kalau ada isu rasuah...salahguna kuasa maka perlulah merujuk kepada SPRM. Ini tidak, pihak pentadbiran FAM pulak nak siasat siapa dalang yang membocorkan rahsia tu. Seolah-olah FAM cuba melindungi perbuatan mungkar FAM itu sendiri. Ini kes sudah berat dimana pihak terlibat tidak tahu membezakan siapa yang berhak melakukan penyiasatan kes ini. Engkau orang ingat FAM ni bapak kau yang punya ke????? on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
ular guni
on 9/1/16
SUNNAH WAL RASUAH
Bangang ke apa FAM ni ??? Bukan orang cerita pasal dalam kain bini kau. Ini cerita rasuah yang berlaku dalam FAM. Ini kira macam gengster kampung ugut pemberi maklumat kepada polis gamaknya. Huh...melayu ramai dah sewel nampaknya!!!!!! on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Lembik boleh pancut
on 9/1/16

Ini baru betul SUNNAH WALL RASUAH on BUKTI MALAPETAKA
DIDI KOTA BELUD
on 9/1/16

MELAYU TAK FAHAM
Tuan tulis gini, sekor Melayu pun x paham. Orang Melayu hanya tahu cakap arab, x paham pun x pa. Janji cakap ja. Mcm kitab suci Quran tu. Derang baca Quran berpuluh tahun, x paham pun x pa. Baca Quran mcm burung tiung, berdengung muncung mulut2 sampai buleh sangkut dgn cawan. Lengkali tulis arab ya. on BUKTI MALAPETAKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/1/16

---------------

SAJE NAK TANYA

Posted: 01 Sep 2016 04:50 PM PDT







RAYA HAJI

DALAM ARAB

BULAN APA

SAJE NAK TAHU

RAMADHAN

DAH SAMPAI

BELUM

BULAN JIN 

DENGAN BULAN 

MANUSIA

LAIN KE?




----------------

BAK KU TEE

Posted: 01 Sep 2016 06:00 AM PDT





APA MAKNA BARUA
Dari segi psikologi, bila seseorang itu sentiasa melabelkan orang lain atau kaum lain sebagai "ultra kiasu", sebenarnya beliau sendiri itu yang "kiasu". Bak Ku Tee sebenarnya mungkin tidak dapat hidup selesa di kalangan orang Cina, maka dituduhnya cina tu "kiasu". 

Bila dia tak pandai bersukan, dituduh pulak ahli sukan terutama dari kalangan cina tu "kiasu". Begitu juga ada sebilangan Melayu kita, sikit-sikit salahkan DAP. Dituduhnya Melayu yang menyokong DAP sebagai BARUA. Apakah yang menyokong UMNO Laknatullah tu bukan BARUA? Apa maksud BARUA? 

Barua tu bermaksud menyokong tanpa had, tanpa perlu kebenaran, ... akhirnya bini ditiduri pun tak pa. Jangan salahkan Bak Ku Tee ni sangat sebab kita dah tahu siapa dirinya yang sebenarnya. Manusia yang HEBAT tidak akan berbuat sedemikian sebab dia tahu tentang kehebatan dirinya tanpa perlu diberitahu kepada orang lain. Aku Hebat, Aku Pakar, Aku Smart, ... simpan dalam hati sahaja. on SUDAH TUKAR DARAH ATAU BELUM
Publish | Delete | Spam
Anti Fitnah
on 9/1/16


-----------------

BINCAT LAGI 12 HARI

Posted: 01 Sep 2016 05:30 AM PDT









ITHNA 3ASHAR

BAHASA UNTA





DOUZE


FRENCH



BINCAT LAH

TAK TAHU





---------------

BUKTI MALAPETAKA

Posted: 01 Sep 2016 04:49 AM PDT







SEKARANG

BARU JELAS

KENAPA 

31 OGOS

HARI MALAPETAKA

BUKAN RASUAH

DISIASAT TAPI

YANG BUAT

LAPORAN AKAN

DITANGKAP




Pendrive TMJ: Tindakan tegas menanti pembocor rahsia FAM

 | September 1, 2016
Hamidin berkata, FAM belum tahu siapa yang menyampaikan bukti ketirisan kepada TMJ dan persatuan itu akan menunggu isi kandungan sebenar pemacu pena itu disahkan Khairy.

PETALING JAYA: Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sedang menyiasat individu yang menyerahkan pemacu pena atau 'pendrive' didakwa mengandungi bukti ketirisan badan induk bola sepak itu kepada Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.
Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, pihaknya akan mengambil tindakan tegas terhadap individu terbabit, selepas mengetahui isi kandungan sebenar pemacu pena itu daripada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin.
"Setakat ini, kita tidak tahu lagi siapa sampaikan maklumat kerana kita biarkan perkara (maklumat dalam pemacu pena) tersebut disahkan terlebih dahulu oleh menteri.
"Kalau ada kakitangan atau pegawai yang membocorkan rahsia ini, sudah tentu tindakan tegas akan diambil. Kami sudah berbincang dengan barisan exco dan kita lihat perkembangan selanjutnya selepas ini," katanya di Wisma FAM, Kelana Jaya hari in




31 OGOS IALAH

NAKBA - INI 

BUKTI JELAS

YANG BUAT BAIK

DISIASAT YANG

RASUAH BEBAS


-------------------

JANTAN ENTOT UNTA

Posted: 01 Sep 2016 02:00 AM PDT








ENTOTA



JANGAN ENTOT UNTA
entot atas unta kira ok lagi..jangan dientotnya unta tu dah la..maklum la, nafsu pak arab ni tinggi, takda role play, takda geli2, takda jilat2 , takda kulom2.semuanya express dan cepat. selak, tusuk, pancut and the end..

cuba tanya, sultan arab mana minat awek blonde?sunnah bukan saja mengenai jubah serban dan tudung purdah, sunnah juga kalo ikut nafsu stail2 pak2 arab ni.. on BERSETUBUH ATAS UNTA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:46 PM

TON TON WI DI LONDON ?

Posted: 01 Sep 2016 01:18 AM PDT







NAK ABDUH

TON TON WEE 


TIDAK KELIHATAN

ADAKAH MEREKA

DI LONDON

BERJUMPA 

PEGUAM?












--------------

HARAP MAKLUM

Posted: 01 Sep 2016 12:30 AM PDT







BERITA

TAK SAHEH


rosmah dan najib
tidak  hadir  ke jamuan
makan malam
goodbye obama
bukan kerana
najib datang bulan
ini berita angin
harap maklum




-----------------

HAL BONTOT CEPAT PULAK

Posted: 31 Aug 2016 11:30 PM PDT







PELIK TAPI

BENAR HAL

BONTOT BERUANG

CEPAT TANGKAP

HAL NAJIB MO1

ROMPAK  DUIT

1MDB SAMPAI

SEKARANG 

TARAAAK ELEEK


Pameran UBB dibatalkan kerana hadis di pinggul beruang

Pameran United Buddy Bears (UBB) bagi menggalakkan keamanan dan keharmonian dibatalkan selepas tulisan hadis dikesan pada pinggul salah satu patung beruang berkenaan.
Pameran UBB menampilkan 140 patung beruang setinggi dua meter dan diadakan di Padang Kota Lama di George Town, Pulau Pinang mulai 27 Ogos lalu dan sepatutnya berakhir 30 Oktober depan.
Menurut mufti Pulau Pinang, Wan Salim Wan Mohd Noor, petikan tulisan dalam bahasa Arab tercatat di bahagian pinggul patung beruang itu ialah suatu hadis Nabi.
Ia berbunyi: "Tidak beriman seorang yang tidak menyukai untuk saudaranya apa yang disukai untuk dirinya sendiri."
"Walaupun tujuan pameran ini baik iaitu untuk menggalakkan kedamaian dan persatuan antara sesama nanusia tanpa mengira perbezaan bangsa, agama dan budaya, tetapi dengan wujud tulisan tersebut di tempat yang tidak sesuai berkemungkinan menimbulkan salah faham orang ramai terutama masyarakat Islam.
"Diharap selepas ini pihak penganjur pameran akan merujuk kepada Jabatan Mufti atau pihak Jabatan Agama terlebih dahulu jika didapati wujud apa-apa tulisan atau perkataan yang berkaitan dengan agama Islam untuk memastikan tiada sebarang unsur yang terlarang," katanya dalam satu kenyataan.
Wan Salim juga merakamkan rasa terima kasih kepada penganjur pameran atas kerjasama mereka.
Menurut laman web UBB, setiap 'Buddy Bear' direka secara individu oleh artis bagi pihak negara asal mereka.
"Reka bentuk yang pelbagai Buddy Bears - sentiasa mengambarkan ciri khas dari negara masing - membolehkan pelawat untuk mengalami perjalanan di seluruh dunia.
"Buddy Bears berdiri bersama bergandingan tangan melambangkan visi masa depan dunia yang aman," petik laman webnya.
Patung beruang ini pernah dipamerkan di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur dari Disember 2011 hingga Februari 2012, dengan artis Imuda mereka-bentuk sebuah patung beruang bagi pihak Malaysia.
Pameran di Kuala Lumpur, dan aktiviti berkaitannya berjaya mengumpulkan RM285,750 untuk kanak-kanak yang kurang bernasib baik.








-----------------

TIPU TERUS MENIPU

Posted: 31 Aug 2016 09:48 PM PDT





TIPU TERUS MENIPU
Negara ini sudah menjadi bapak segala haramjadah. Orang Melayu, Cina India dan segala bangsa hidup berbagai budaya dan boleh menyamar dgn menggunakan budaya orang lain untuk selamatkan diri, mengecohkan orang lain, malah dalam kepala otak ramai orang ialah WAJIB MENIPU, MENIPU DAN TERUS MENIPU. 

MENIPU ini adalah RUKUN bagis setiap agama masakini. Ianya tidak diceritakan secara khas dalam mana2 agama sekalipun. Jika diceritakan, maka kantoi abes segala agama atas mukabumi ini. Baik Islam bermazhab PAS, juga bermazhab UMNO, Islam liberal atau apa jua bentuk Islam, semuanya untuk menunjukkan diri sendiri suci, tuhan menyebelahi beliau, anak beranaknya, menternak Allah Taala juga menjadi tuan kepada Allah Taala, semuanya boleh terjadi. 

Bagi yg bermazhab UMNO, kita sudah sedia maklom. Mereka adalah golongan BRAHMIN. Tak ada siapa yg boleh kacau atau jentik. Begitu juga raja2 yg menjadi wakil tuhan untuk menjaga dan menjadi ketua agama daerah jajahan masing2. Sejak 2-3 tahun lepas, on SATU INGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/31/16



ENTOTA


---------------

MERDE DE KA

Posted: 31 Aug 2016 09:15 PM PDT





NAKBA




----------

LAGI 12 HARI

Posted: 31 Aug 2016 08:45 PM PDT






TUTUP MULUT
ooo..mu pembaco pembaco tukar tiub tulung tutup mulut..kami sedang sibuk dgn pembentangan hudud di parlimen ni..hudud lebih penting dari samang sarawak report kafir harbi tu..kami sudah menyuruh kaum2 muslimah agar solat hajat dan berdoa agar kafir sarawak report ini dibalas dgn sedahsyat2nya..

perbentangan hudud ala hadi kluk klak ini akan menyediakan peluang2 perkerjaan kpd peguam islang melayu..ini kerje lebih hebat dari samang sarawak report..mu pembaco2 tukar tiub jgn nak ungkit2 pasal harun din nak keluar dari selangor selepas hari raya..haji harun ding sedang pertimbang utk keluar selepas raya korban ini.ini sebagai tanda pengorbanan dihar raya korban..

kami tak lapar duit kerajaan selangor. nikmat yg allah beri melalui duit 90juta itu dpt kami kongsi dgn ahli2 jemaah terpilih kami saja..mu pembaco2 tukar tiub, apa la erti mb kalo pas keluar dari kerajaan selangor..walaupun kami keluar nnti, kami sudah menyiapkan cd2 atau tape2 bacaan doa atau ayat2 rukyah utk dijual di jabatan2 on LAGI 14 HARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/30/16




-------------

GUA SUDAH ROYAK

Posted: 31 Aug 2016 08:09 PM PDT



GUA UDAH

ROYAK KES

TAK AKAN

TAMAT

Malaysian Filmmakers Slam Red Granite as Embezzlement Scandal Grows



Malaysian Filmmakers Slam Red Granite as ... - Hollywood Reporter

www.hollywoodreporter.com/.../malaysian-filmmakers-slam-...
The Hollywood Reporter
May 17, 2016 - Prominent Malaysian filmmaker and political activist Hishamuddin Rais, speaking to THR by phone from Kuala Lumpur, said Hollywood ...
You've visited this page 2 times. Last visit: 8/24/16

Leonardo DiCaprio urged to repay donations to Malaysian rainforest fund


Wolf of Wall Street may have been backed by donations linked to an international money laundering scandal, says the Swiss-based charity


The actor and environmentalist Leonardo DiCaprio is being urged to repay donations connected to the Malaysian fund that backed his hit film The Wolf of Wall Street and is now subject to a US justice department investigation and asset seizure effort.
The calls come from the Bruno Manser Funds, a Swiss-based charity focused on protecting the Malaysian rainforest. According to the Hollywood Reporter, the organization accused the star of "double standards" for accepting donations linked to an international money laundering scandal.




---------------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT