Isnin, 26 September 2016

"BERANI KERANA BENAR!"

"BERANI KERANA BENAR!"


Powerbank saiz kad ATM

Posted: 25 Sep 2016 05:39 PM PDT

Memilih powerbank memang nampak biasa dan tidak meremehkan namun kalau silap membeli memang amat merugikan.

Antara ciri yang perlu diberi tumpuan ketika memilih powerbank termasuk harga, keupayaan dan ketahanannya sama ada lasak atau kapasiti bateri pada saiz kompak.

Atas alasan terbabit, penguji mencuba ASUS ZenPower Pro dan mendapati ia powerbank patut dimiliki terutama jika anda membawa banyak gajet lain bersama yang memerlukan cas pantas.
ASUS ZenPower Pro mempunyai rekaan yang ringkas dan minimalis namun saiznya berukuran seakan-akan kad ATM anda memang mudah dibawa ke mana saja.

Meskipun saiz terbabit nampak skeptikal, ia membawa kapasiti sehingga 10500mAh sekali gus paling tinggi jumlahnya berbanding model lain pada saiz hampir sama.

Melihat pada bentuk fizikal, ia mempunyai dua slot port USB dengan lampu LED pada permukaan sama sebagai indikator.

Difahamkan, ia mendapat pengiktirafan antara powerbank paling selamat di dunia.
Pada berat hanya 230 gram, ASUS ZenPower Pro mempunyai keupayaan Qualcomm Quick Charge 2.0 yang pantas mengecas gajet anda.

Penguji berjaya mengecas ZenFone 3 sehingga 50 peratus dalam tempoh 40 minit.

Mengikut rekod, anda boleh mengecas iPhone 6 penuh dengan kadar bateri 1810mAh sehingga 3.7 kali menggunakan powerbank yang 100 peratus kuasa atau iPhone 6 Plus dengan kadar 2.3 kali.

Beberapa kali penguji sengaja menjatuhkan powerbank ini ke lantai dan ia tidak memberi kesan kepada kuasa baterinya meskipun ada sedikit kecacatan pada bentuk fizikal namun ia masalah kecil kepada anda.

Terdapat lampu LED sebagai poin tambahan bagi powerbank dan membantu ketika dalam gelap apabila anda terkial-kial mencari barang.

Untuk mengecasnya sehingga 100 peratus pula, penguji cadangkan anda membiarkannya semalaman atau sembilan jam.

Tahap bateri pula seperti biasa dapat dilihat pada empat lampu kecil yang satu untuk rendah dan empat jika ia penuh.

Tiada ulasan: