Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MARI BERJOGET

Posted: 06 Aug 2016 07:00 PM PDT

 
 
 
 
 PETANG INI

BERJOGET


 
Kami, Dapur Jalanan Kuala Lumpur ingin menjemput ke majlis hari raya '#DapurRayet 2016'.

Majlis hari raya '#DapurRayet 2016' kali ini, adalah tahun yang ke-empat dianjurkan Dapur Jalanan bagi meraikan miskin kota dan warga tak berumah Kuala Lumpur, selepas kali pertama penganjurannya pada 2013.

Namun kali ini, antara tarikan utama #DapurRayet 2016 ialah acara joget lambak, yang pada suatu ketika dahulu amat popular sebagai tarian di majlis kenduri dan temasya masyarakat Melayu.

Ini kerana Dapur Jalanan Kuala Lumpur berhasrat membawa kenangan kepada generasi lama, selain mengingatkan pula kepada generasi hari ini tentang kemeriahan majlis keramaian masyarakat Melayu pada suatu ketika dahulu.

Malah, #DapurRayet 2016 turut menjemput pihak media, rakan-rakan, orang ramai dan penyumbang Dapur Jalanan yang hadir untuk mengenakan pakaian ala 50-an, 
sesuai mercu acara majlis hari raya kami tahun ini, iaitu joget lambak.
 
Antara artis, pemuzik dan kumpulan budaya yang akan membuat persembahan pada acara Ahad nanti ialah: 

Baca puisi
- Pyan Habib
- Fazallah & Najihah
- Zahid M Nasser
- Rosli Ibrahim
- Benz Ali

Persembahan pop & kebudayaan
- Geng Gigi Palsu
- Kumpulan Kompang Silaturrahim Kg Banda Dalam, Gombak
- Tarian Singa Komuniti Seni Jalan Sultan

Kugiran
- Man Iblis & The Malaikats
- Dah Ready Belum?

Jadual program adalah seperti berikut:

Tarikh: Ahad, 7 Julai 2016 
Masa: 5.00 petang - 9.00 malam
Tempat: Jalan Panggung, 50150 Kuala Lumpur (bersebelahan Restoran Malaya Hainan)
Jemput lawat dan berinteraksi di media sosial bersama Dapur Jalanan Kuala Lumpur melalui pautan berikut:

 
 




--------------------

PETANG INI KITA BERJOGET

Posted: 06 Aug 2016 06:00 PM PDT




PETANG INI

BERJOGET




----------

PETANG - SEMUA DI JEMPUT DATANG -

Posted: 06 Aug 2016 05:00 PM PDT







PETANG INI




JOGET LAMBAK

DIHIDUPKAN

KEMBALI

JEMPUT DATANG

KENDURI RAYA

DAPUR JALANAN

 PETANG INI

 JAM 5 PETANG

SEMUA BOLEH

 DATANG

KITA MAKAN 

KITA JOGET












--------------

LAWANG LAGI LAWANG

Posted: 06 Aug 2016 06:00 AM PDT

 
 
 
 
 
GANU KENAL AMANAH
orang2 ganu dah kenal parti amanah belum?dah tahu bahawa pas tidak lagi berada dlm pakatan harapan?atau masih lagi pakatan harapan nak pujuk memujuk presiden klu klux klan al hadi al ayami?jangan fikir org kampung serba tahu akan hal semasa..org kampung idup susah, daripada berpikir pasal 1mdb, pasal gst, mereke juga perlu ke laut, perlu ke ladang..memang dah jadi lumrah, bila miskin je takda pelajaran.
 
nak dpt pelajaran belanja menjadi tinggi..bukan semua mampu..mereka akan berasa terhutang budi seandainya dpt beras sekampit, gula sekilo atau kain pelikat..org kaya bole dpt pahala byk, dpt buat umrah haji,dpt kawin ramai, dpt beli buku berjilid2, dpt pakai smart phone.bila kalah nanti, si miskin juga dijadikan punca, bila menang nanti yb2 yg berpelajaran tinggi dpt gaji yb.benarla kata2 org tua2 dulu, miskin hina.namun muhammad bin abdullah mati miskin juga.. on ENCIK EMBI KENA KEPONG Anonymous on 8/5/16
 
 
PELABURAN PENIPU
apalah bezanya keluar umno kemudian masuk pas?nak kata pandai tp nampak bodohh...kalo istana tahu hal perihal 1mdb dari mula, maka istana juga mungkin adalah MO1..istana cuma taknak pelaburan penipu dan perompak itu diambil oleh cina tembam jho low dan geng2 najib?kalo macam tu siapa yg asas kan 1mdb, tia?
 
mungkin kah utk menutup kefatwaan akan rancangan penipu dan perompakan besar2an ini maka anak terengganu diangkat menjadi mufti di wilayah persekutuan, dan wilayah persekutuan ini adalah hak milik tengku freud tengku adnan??andai begitu kisahnya, padan la mufti senyap sunyi utk menfatwakan 1mdb apatah lagi menghududkannya dgn tanduk badak betina...atau adakah roh istana sudah aman apabila masjid besi didirikan di putrajaya?? on TERENGGANU TERUS BERGOLAK Anonymous on 8/5/16
 
 
PAS LAWAN UMNO
pas nak lawan umno??jgn nak nak bermimpi ikan duyong pakai panties G string laa..apa beza pas dan umno? pas adalah umno, umno adalah pas..nak takut apa lagi..yg dok takut itu ialah sesapa yang kalah tak dpat bergaji yb rm15k.tak termasuk imbuhan pistol, imbuhan minyak dan dan lagi...
 
jgn takut pasal 1mdb, pasal gst sb kepalatan gst dan 1mdb dilahirkan oelh najib rosmah yg bukan rakyat terengganu..kpd wakil2 umno bn, bagi la tuan presiden ulama dunia utk merasa menjadi mb sebelum nafas terakhir..mana la tahu, hutan2 balak dan minyak2 dipesisir laut bole dihududkan jua..TIA tu bukan asal usul terengganu ke??? on ADA BERITA BAIK DARI TERENGGANU Anonymous on 8/5/16

 

BIDADARI MANDI SAJE

Posted: 06 Aug 2016 05:30 AM PDT







  BELUM SAMPAI TUJUH PULUH


TAK ADA KERJA LAIN
Bidadari kat sorga ni kerja nya mandi kat sungai je ke????.Tak ada keja lain ke???Pak ulamak tolong beri penjelasan sikit. on HAJI BERKALI KALI mat 3/4 on 8/6/16





-------------------

SAJE BUAT HEBOH

Posted: 06 Aug 2016 05:00 AM PDT









SAJE NAK

BUAT HEBOH



| August 4, 2016
ismail-sabri_bersih_600
Ismail Sabri bimbang akan berlaku pertembungan antara peserta Bersih 5 dan Baju Merah More ››
 
MALAON INI

DARI BUKIT 

MANA?

 

-----------------

LAWANG TETAP LAWANG

Posted: 06 Aug 2016 02:30 AM PDT






ENCIK

APA CERITA?

LAWANG TETAP

LAWANG



| August 5, 2016
Ahmad Said
Isu pertelagahan antara Ahmad Razif dan Ahmad Said dilihat tiada kesudahan apabila ia gagal diselesaikan di peringkat negeri sehingga... More ››

APA KOBA

ENCIK ADA

APA APA

SAJE TANYA

JANGAN SILAP
 


----------

SAPA MO1

Posted: 06 Aug 2016 12:00 AM PDT







SAPA

M.O1






Abdul Rahman Hassan
Kata Tun M, hanya orang BANGANG saja yang tidak sedar bahawa MO1 itu ialah Najib Razak!
Kalau behitu Rosmah bukanlah antara si bangang- si bangang yg Tun M maksudkan. Rosmah tahu bahawa MO1 adalah suaminya.....

baca disini:

https://www.malaysiakini.com/columns/350960




---------------

NAJIB BUAT LAWAK M.O1

Posted: 05 Aug 2016 11:30 PM PDT






SAPA




M.O1



| August 5, 2016
njib-dojs-1mdb-1
Najib  memberitahu Metro TV di Indonesia isu 1MDB ialah isu perniagaan yang dipolitikkan "musuh tertentu". More ››


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
 

SEMUA BERSEDIA

Posted: 05 Aug 2016 11:00 PM PDT





SEMUA SEDIA

TEMPAT

BERHIMPUN

AKAN DIUMUM

KEMUDIAN





-----------

BERSIH LIMA

Posted: 05 Aug 2016 10:00 PM PDT


 

ANAK DAPAT JET
ini ayat menteri tersedak telur penyu..dia ingat demo bersih ni macam demo lepaskan anak ayam di tengah jalan? kalian jgn marah dgn statement menteri2 umno bn ni sb kelayakkan utama menteri adalah setia..setia lebih afdal dari pandai..biar bodoh asalkan setia..lihat statement bijak khairy jamaludin, biar la dikatakan macai asal dpt berkhidmat utk najib..
 
walaupun kj made in oxford, tetapi kenyataan ismail sabri lagi tepat sb ismail sabri tak perlu belajar pandai2 dan keluar modal byk utk jadi menteri, tetapi kj kena keluar belanja lebih utk jd menteri..yg hebat adalah tmj.takyah belajar pandai2 tetiba bapa bagi jet..bak kata meor, org2 kampung melihat dgn mata terbuka..anak dpt jet, bangsa johor dpt air mahal..padan muka.. on TURUN JALAN RAYA Anonymous at 6:02 PM

 
DILONGKANGKAN
Di Asia Tenggara ni banyak kuasa negara berjaya dilongkangkan dengan perarakan jalanan. Vietnam, Laos, Kambuja semua dah beralih kerajaan. Thailand entah berapa kali kerajaan diayam golekan. Indonesia berarak reformasi untuk terajang Sang Pelahap Seoharto dan digantikan dengan Sibuta dari Gwa Hantu Pak Gusdur ..
 
gitu juga ngan Filipana dan Myanmar. Yang masih kekal dengan bini tua yang dah monopos hanya Malaysia dan Singapore. Singapore aman sebab dia Singapore bukan Singapura atau Tumasik. Malaysia pula sebab rakyatnya boleh dijinakan dengan taburkan dedak, bagi pakej umrah dan janjikan 70 pantat bidadari di surga loka. on BERSIH LIMA Publish | Delete | Spam panglimo potaseh at 5:59


  ------------

NAJIB BUAT LAWAK LAGI

Posted: 05 Aug 2016 09:00 PM PDT




 


NAJIB DAH

PANDAI BUAT

LAWAK

BERDIRI

 



Najib: Saman DOJ tidak babitkan saya
 
 
Najib berkata tuntutan mahkamah baru-baru ini oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat tidak membabitkan dirinya, kerajaan Malaysia atau 1MDB secara langsung.
 
Bulan lalu, Peguam Negara Amerika, Loretta Lynch mengumumkan tindakan sivil sedang diambil untuk mendapatkan semula aset lebih AS$1 bilion 1MDB dalam pengubahan wang haram.
 
"Saya ingin kata bahawa apa yang dilakukan oleh DOJ baru-baru ini tidak membabitkan saya, atau kerajaan Malaysia, atau 1MDB secara langsung," kata Najib kepada stesen televisyen Indonesia Metro TV.

PELAWAK BARU

SAMPAI 

RAMAI OTAI

SUSAH CARI

MAKAN

KAH KAH KAH



------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT