Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


BERSIH LIMA

Posted: 04 Aug 2016 07:38 PM PDT








SEBELUM

PILIHANRAYA

TURUN

JALAN RAYA




SELURUH NEGARA
Oitt!!! Jgn berpusat di KL saja. Gerakkan diseluruh negeri. Kalau berpusat satu tempat, pihak berkuasa akan impot fru dari tempat lain. Kalau bertebaran seluruh negara, susah fru nak kacau. Ujudkan satu platfom media sosial, kumpulan2 kecil boleh upload gambar kat situ. Dan ofkos laa, KL tetap tempat himpunan supermega. on TURUN JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/4/16

TEMPELENG
Cita2 aku adalah untuk tempeleng mayat bogel Ismail Sabri ni bersama anak beranak dia. Tgk muka pun dah meluat.. bila bercakap x tau nak bagitau camana.. bodohnya hanya tuhan saja yg tahu.. Dah bodoh..hodoh pulak tu..perut boyot jgn cakap la.. Tanya ja, apa benda yg dia mentekendarah sampai boyot perut? on TURUN JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/4/16

RELAX LAA
Hahaha marah ke bro tt? Relax laa. Kau jgn layan mail sabri tuu.. itu semua cakap2 org yg jilat kasut big boss. Bersih wajib terus asak rejim yg zalim, tak kesah apa isu pun, kita jalan jer. Yg penting susun strategi baik2. Baju merah, baju pink, baju ijau, baju sedondon tu semua tak penting. Yg penting 1 juta baju kuning mesti turun ke jalanraya. on TURUN JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/4/16

PERUBAHAN
Tuan TT, dah nak masuk 5x dah berhimpun, pun xdak perubahan. Berbuat sesuatu tindakan yg sama sambil mengharapkan PERUBAHAN, adalah satu kerja BODOH. Kena ada kelainan sikit, baru boleh gempaq Najib sikik. Takat berhimpun sejam dua.. baik x payah buat. Mmg betul2 primatura eyaculacionte. Tratamiento¿¿¿ Hampeh!! on LIMA AKAN SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/16
HANGAT TAHI AYAM
Bersih 5 ni, kene buat ikut fasa. Baru lama sikik berhimpun. Lima minggu berturut2. Fasa 1 lain gabungan pemimpin. Fasa 2, lain pemimpin pula. 5 fasa. Setiap fasa 3 hari. Baru ngam sikik. Atau buat ikut gabungan PH blok2 negeri. Satu fasa 100k dah cukup. Jika datang 50k setiap fssa adalah logik.. ok ja... Kalo nak buat 3 bulan, rakyat kita bacul. 

Hangat2 tahi ayam ja. PAS dilarang sama sekali ikut berhimpun. Jgn bertolak ansur dgn ajak2 ayam Haji Hadi atau Idris Ahmad datang join. Mmg kita x ajak. Kalo boleh, larangan biar jelas. BERSIH 5 TANPA PAS!!. Biar x ramai mcm BERSIH dulu sampai 700k. on AKAN SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/16

PAKATAN HARAPAN
tambah lagi satu sebab, org2 tertinggi dlm pakatan harapan masih lagi menagih syurga dari PAS..mulai sekarang kalo rakyat tidak dihasut mnengenai pas adalah umno, mana org2 tua dikampung masih lagi meyokong pas dan umno menang dgn undi kecik..yb2 kalian, jgn mimpi berahi nak menang dan meyebarkan cerita2 tahyul dan sesat. maha benar kata tt, pru14 pakatan akan kalah..bagus juga kalah, sb yb2 pakatan cuma nak mimpi2 berahi je, atau cuma nak tempat selamat je.. on GEROMBOLAN MENANG BESAR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/16

TAK PERLU PUJUK PAS
kepada yb2 pakatan harapan, sila buat keputusan awal, sila nyatakan dengan jelas bahawa pas bukan pakatan pembangkang.wajib dihebahkan diseluruh malaysia bahwa pas bukan lagi pembangkang.sila jelas kan kpd diri sendiri dan kpd org2 lain juga. ingat kes sabak dan kuale, org2 taktau pun pasal amanah dan taktau pun pasal pas sudah pro umno..

utk pemmimpin2 tertinggi, takyah nak pujuk2 lagi si PAS tu.bulatkan terus pas adalah sekutu umno..teruskan bulatkan semangat mcm dap tu,terus tak terima pas. semua org tahu, org2 bawahan hadi akn bercakap seolah2 pro pembangkang dan media2 akan memperlihatkan pas seakan2 pembangkang, maka semua wajib tahu dan tanam dlm kepala bahwa pas itu adalah umno dan umno adalah pas. 

apa ke susah sgt nak faham..bulatkan tekad dan semangat dan tak perlukan pas lg, takyah pujuk2..ingat la para yb2 pakatan sekalian, dulu pakatan menang bukan sb suka dan cintakan pakatan, pakatan menang sb rakyat sudah bosan dan tipu daya umno.. pas pula hanya akan kecoh2 hal2 on PRU14 - PAS BUKAN PEMBANGKANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/16
----------------

LAWAK BERDIRI DI PUCHONG

Posted: 04 Aug 2016 07:00 PM PDT





MALAM

SELASA 

9 OGOS 

TUKAR TIUB

LAWAK BERDIRI

DI PUCHONG









-----------

ADA APA DI SYURGA

Posted: 04 Aug 2016 06:30 PM PDT







ADA APA

DI SYURGA

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU ADA 

PETAI JERING




Nabi palsu minta RM600 untuk masuk syurga

Seorang lelaki yang pernah ditangkap kerana mengaku dirinya sebagai 'nabi' di Jawa Barat pada tahun lepas, kini mengulangi kegiatan dakwahnya tetapi dengan ajaran terbaru iaitu mengenakan bayaran Rp2 juta (kira-kira RM600) kepada setiap pengikutnya yang mahu masuk syurga.

Lelaki yang dikenali sebagai Abdul Muhjib itu menjalankan kegiatan dakwahnya di sebuah pondok yang didirikan bersama lima rakannya di kampung Medal Sari di daerah Tegal Waru di Karawang, Jawa Barat.

Kegiatannya terbongkar apabila terdapat penduduk yang tidak berpuas hati dengan ajarannya, membuat laporan polis.
WOIT

INI NIAGA

AGAMA JELAS

TAK KELENTONG

TAK PUTAR

TAK BELIT

TAK TIPU

BUKAN DERMA

BUKAN SEDEKAH

BAYAR TERUS






-------------

SAPA MO1

Posted: 04 Aug 2016 06:00 PM PDT






SAPA

M.O1




Abdul Rahman Hassan
Kata Tun M, hanya orang BANGANG saja yang tidak sedar bahawa MO1 itu ialah Najib Razak!
Kalau behitu Rosmah bukanlah antara si bangang- si bangang yg Tun M maksudkan. Rosmah tahu bahawa MO1 adalah suaminya.....

baca disini:

https://www.malaysiakini.com/columns/350960




---------------

AMERIKA AKAN REMBAT

Posted: 04 Aug 2016 06:18 AM PDT










INI SATU LAGI

NAK BODEK KE

NAK BERI TAHU

DUNIA YANG

NAJIB TAK ADA

SOKONGAN

KOMENTAR
sekali pandang macam
satu kenyataan sokong najib
tapi dari satu segi lain
kenyataan ini membocorkan
maklumat penting bahawa
dalam parti ramai pemimpin
tidak bersuara
tidak menyokong najib
mereka senyap membisu
ini tanda mereka tahu
hari hari akhir najib hampir tiba
NOTA
lihat khairy
langsung tak komen
langsung tak sokong
langsung tak bersuara
ini keraja kj tahu
jika bersuara maka
namanya akan busuk
di washington dc

Najib kena belasah, pemimpin Umno diam?

SHAH ALAM - Barisan pemimpin Umno sepatutnya mempertahankan Najib pemimpin nombor satu parti itu teruk 'dibelasah' pembangkang dalam isu-isu yang meragukan.

Namun malangnya, Ketua Umno Bahagian Cheras,  Syed Ali Alhabshee berkata, hanya beberapa kerat sahaja yang tampil dengan berani membalas serangan itu.

‎"Pemimpin kena berani mempertahankan kedudukan Presiden kerana beliau dipilih oleh ahli parti. Itu tanggungjawab pemimpin dan ahli parti.

‎"Apabila kita berdiam diri, membiarkan rakyat dihujani dengan pelbagai pertanyaan, akibatnya Umno yang menjadi cemuhan," katanya melalui blog Umno Cheras, semalam.

‎Dalam pada itu, beliau mengingatkan tindakan pemimpin parti yang berdiam diri hanya akan merugikan parti dan rakyat bakal diselubungi dengan pelbagai tafsiran.

‎"Keadaan akan menjadi lebih sukar dan kusut apabila ada pihak tidak bertanggungjawab memutarbelitkan pelbagai isu untuk kepentingan politik.


AMERIKA

SEDANG

MEMERHATI

SIAPA TERBAIK

JADI GANTI

ZAHID KJ

LIDAH KONTOT

ATAU SAPA?



---------------- ----------

TANGKAP MO1

Posted: 04 Aug 2016 05:30 AM PDT









SAPA

M.O1




ANAK MUDA

KE JALAN RAYA

SABTU 27 OGOS



--------------

KANG KONG TAK PANDAI BI

Posted: 04 Aug 2016 05:00 AM PDT





DUA PERKARA

SAMA ADA

KANGKONG NI

TAK FAHAM BI

ATAU MEMANG

BANGANG
beli ijazah 

kedai dimana

saje tanya

jangan marah


1MDB jadi permainan geopolitik untuk pulas pemimpin negara, kata pakar

 | August 3, 2016
Geostrategis berkata Malaysia perlu waspadai taktik halus kuasa asing





KUALA LUMPUR: Negara Islam termasuk Malaysia kini perlu lebih berhati-hati terhadap campur tangan kuasa asing yang cuba 'memulas tangan' pemimpin tempatan dengan menggunakan taktik secara halus bagi memenuhi agenda mereka.
Geostrategis Prof Dr Azmi Hassan berkata ancaman kuasa asing yang mencampuri urusan dalaman sesebuah negara dilihat lebih berbahaya berbanding campur tangan secara fizikal atau ketenteraan seperti yang pernah dihadapi beberapa negara Islam seperti di Syria dan Iraq.
"Contohnya isu saman sivil oleh Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB), walaupun mereka menggunakan alasan menegakkan keadilan untuk membanteras salah guna wang, tetapi sebenarnya ia adalah permainan geopolitik untuk 'memulas tangan' pemimpin negara ini.
"Sepatutnya tidak perlu negara luar campur tangan dalam kes ini kerana Jabatan Peguam Negara, SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) dan PDRM (Polis Diraja Malaysia) sedang mengambil langkah menyelesaikan masalah ini," katanya ketika dihubungi Bernama.

WOIT

NI BUKAN

CAMPUR TANGAN

INI CAMPUR

TERAJANG

BUAT JAHAT

DI AMERIKA

DOBI DUIT

DI AMERIKA

BELI HARTA

DI AMERIKA

TIPU BANK

DI AMERIKA

ITU PASAL

AMERIKA NAK

TANGKAP


------------

TURUN JALAN RAYA

Posted: 04 Aug 2016 04:01 AM PDT






TERSASAR

BINCAT APA



Perhimpunan Bersih 5 tersasar daripada tujuan asal, kata Ismail Sabri

 | August 4, 2016
Ianya telah lari dari tujuan NGO itu untuk menuntut pilihanraya bersih




PUTRAJAYA: Penganjur Bersih 2.0 tersasar daripada tujuan asal hendak menuntut pilihan raya bersih yang diuar-uarkan selama ini, susulan pengumuman perhimpunan kelima untuk memberi tekanan kepada kerajaan bagi membawa mereka terbabit dalam skandal 1MDB ke mahkamah.
Ahli Majlis Tertinggi Umno, Ismail Sabri Yaakob menegaskan, pengumuman NGO itu semalam jelas menunjukkan penganjur Bersih 2.0 akan berarak untuk apa sahaja isu yang timbul.
"Dulu dia kata ini untuk pilihan raya, nak adakan supaya pilihan raya yang bersih peringkat Bersih 1, Bersih 2 dulu.

ANCOK OMAK

BN MONIPU 

UNTUK MONANG

BICAT APO

JALAN RAYO

JAWAPAN KITO












----------------

JANGAN BAWA MALAPETAKA

Posted: 04 Aug 2016 01:00 AM PDT




MALAPETAKA
islam lebih banyak membawa malapetaka dari sejahtera atau selamat.org2 agamawan islam mufti2 penuntut2 middle east melahirkan dan membesarkan malapetaka ini.sila buktikan islam itu selamat.andai selamat di akhirat, nape tidak selamat didunia..sila tunjukkan negara2 islam yg selamat, adakah arab saudi, adakah pakistan, adakah indonesia atau adakah negara2 eropah, adakah negara eropah2 lama..

teori dan praktikal kena sama..jgn ckp lebih sudu dari kuah..selamatkah islam wahabi di saudi,selamatkah islam di malaysia sunnah walrasuah wal yapeim wal hudud..selamatkah islam diindonesia yg asal bisa jadi wang atau selamatkan islam dikelantan yg warga diberi ketulan balak..tolong tunjukkan jalan kpd dunia bahawa islam itu selamat dan bukan malapetaka? on LAWAK DARI PELAWAK AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/3/16




----------

SIBUK SELAMATKAN HADI DAN NAJIB

Posted: 04 Aug 2016 12:00 AM PDT







F.BOOK
Yang berlaku sekarang...











































------------------

INI BUKAN RIZA AZIZ

Posted: 03 Aug 2016 11:00 PM PDT





GAMBAR

DARI PEMBACA


JANTAN

BERJANGGUT

 INI BUKAN

RIZA AZIZ



INI MUKA

RIZA 

BERJANGGUT

YG TERAKHIR

FBI SEDANG

CARI RIZA



-----------

SIAPA DIA MALAYSIAN OFFICIAL 1

Posted: 03 Aug 2016 10:08 PM PDT








SAPA

M.O1


BACA DISINI:
https://www.malaysiakini.com/columns/350960




--------------

IKANG AKANG MATI BUNTANG

Posted: 03 Aug 2016 09:19 PM PDT








LAWANG TERUS

LAWANG 

JANGAN

BERHENTANG

SAMPAI MATI

TERLENTANG


Razif: Dia punca BN hilang kerusi, tak perlu jadi penyelamat

 | August 4, 2016
Menteri Besar Terengganu itu berkata 'ibu' kepada segala masalah politik negeri itu adalah kekalahan BN pada PRU lepas di bawah kepimpinan Ahmad Said.






KUALA LUMPUR: Menteri Besar Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman berkata punca krisis politik yang dihadapi negeri itu adalah kekalahan Barisan Nasional (BN) dan Umno pada pilihan raya umum 2013 lalu, daripada 28 kerusi kepada 17 kerusi.
"Inilah realiti yang perlu diterima ahli-ahli serta pemimpin Umno dan rakyat. Inilah 'ibu' kepada segala permasalahan dan ketidakstabilan yang sedang melanda politik dan pentadbiran kerajaan negeri," katanya dalam satu kenyataan, membalas kritikan terhadapnya oleh bekas menteri besar, Datuk Seri Ahmad Said.
Krisis Terengganu yang bermula pada 2014 selepas Ahmad Said dipaksa melepaskan jawatannya kepada Razif, kembali hangat berikutan tindakan menghadapkan Adun Kijal itu ke Lembaga Disiplin Umno, selepas mengkritik kepimpinan negeri dan Najib..

ENCIK GADUH

DENGAN 

DATUK SERI

ENCIK TAK ADA

SOKONGAN RAJA

MAMPOOS ENCIK


----------

MAKAN DEDAK PALING CEKAP

Posted: 03 Aug 2016 08:50 PM PDT






KES KHALWAT

KES ENTOT

PALING BIJAK

WASPADA!

MAKAN DEDAK 

PALING  CEKAP


Ulama membisu skandal 1MDB, kata Ahmad Awang

Penasihat umum Parti Amanah Negara (Amanah) Ustaz Ahmad Awang kesal terhadap sikap sesetengah pihak yang mengelirukan rakyat berhubung tindakan Amerika Syarikat (AS) berkaitan skandal 1MDB.
Beliau berkata rakyat dikelirukan kononnya AS cuba mencampuri hal ehwal Malaysia sedangkan katanya AS mengambil tindakan demikian kerana tidak mahu berkompromi terhadap orang luar yang melakukan kesalahan di negara mereka.

"Yang paling malang tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dikelirukan seolah-olah ini campur tangan pihak asing.

"Sebenarnya tidak timbul campur tangan asing kerana ini kesalahan orang Malaysia di negara mereka.

"Orang luar merompak, mencuri, mereka ambil tindakanlah. Cuma orang itu sekarang tak ada di negara itu.

"Umpamanya Malaysian Official 1 yang sampai hari ini tidak diketahui walaupun ramai mentafsir ia sebagai perdana menteri kita," katanya kepada Malasyia Dateline.

JUAL TAKUT

ADALAH NIAGA

PALING TUA

DALAM DUNIA



------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT