Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SATU LAGI PENCERAHAN

Posted: 12 Aug 2016 08:00 PM PDT



KALAU 

PILIHAN RAYA

BOLEH 

MENGUBAH

TELAH LAMA

PILIHAN RAYA

DIHARAMKAN



Pakatan Harapan dakwa 30,173 pengundi di Perak dipindahkan tanpa menerima notis SPR
13 Ogos 2016
Pakatan Harapan setelah meminta bantuan dari badan pemantau pilihanraya Bersih 2.0 telah mendapati terdapat sejumlah 30,173 pengundi dalam negeri Perak telah dipindahkan alamat dan pusat pengundi mereka tanpa menerima notis dari SPR.
Pakatan Harapan setelah meminta bantuan dari badan pemantau pilihanraya Bersih 2.0 mendapati terdapat sejumlah 30,173 pengundi dalam negeri Perak telah dipindahkan alamat dan pusat pengundi mereka tanpa menerima notis dari SPR.
Dalam satu kenyataan bersama Nizar Bin Jamaluddin (Ketua Pembangkang Dun Perak), Nga Kor Ming (DAP), Senator Dr Muhammad Manuty(PKR) dan Haji Asmuni Awi(Amanah) semalam menyatakan setelah merujuk kepada penwartaan senarai pengundi-pengundi terbaru penggal suku kedua yang diwartakan oleh SPR pada 29/4/2016 didapati jumlah tersebut adalah jumlah paling besar jika dibanding dengan negeri-negeri yang lain.
"Seramai 118,784 orang seluruh negara telah mengalami nasib yang sama dengan Perak menjadi negeri yang mempunyai pindaan & hijrah jumlah pengundi yang paling tinggi seramai 30,173 orang atau sebanyak 25.4% dari jumlah tersebut," katanya.
Pakatan Harapan juga mendapati bahawa kawasan yang mengalami penghijrahan pengundi terbesar berlaku di 10 kerusi Marginal yang mampu menentukan keputusan PRU-14 di negeri ini. 10 kerusi DUN tersebut mengalami secara purata penghijrahan pengundi seramai 1,814 orang di setiap DUN, satu keadaan yang cukup luar biasa.
" Kami mendapati dalam 4 kerusi DUN, penghijrahan pengundi adalah lebih tinggi dari keputusan majoriti pada PRU-13 dan ini adalah satu perubahan yang amat terkejut.
"Keempat-empat kerusi DUN ini adalah DUN Selinsing, Changkat Jering, Pasir Panjang dan Changkat Jong," katanya.
Selaras dengan prinsip ketelusan & keadilan, kenyataan itu menggesa SPR dengan segera memaklumkan kepada pengundi sendiri jika alamat atau pusat mengundi mereka telah ditukar.
"Pengundi sendiri yang dipindah tempat mengundi tanpa notis boleh dianggap satu penipuan dan penyelewengan yang secara sengaja untuk memihak kepada Barisan Nasional.
"Tindakan sedemikian merupakan pengkhianatan kepada sistem demokrasi negara kita," katanya.
Pihak Pakatan Harapan dalam keyataan sama memberi amaran, sekiranya SPR gagal memberi penjelasan yang telus dan memainkan peranan berkecuali, pihaknya terpaksa membuat laporan polis dalam tempoh terdekat supaya memelihara sistem demokrasi berparlimen supaya suara rakyat sebenar dijaga.

BERAPA KALI

MAHU BERI

PENCERAHAN

DALAM DUNIA KE3
DALAM NEGARA ZALIM
DALAM NEGARA RASUAH
TIDAK ADA SEJARAH
TIDAK PERNAH BERLAKU
MUSTAHIL  TERJADI
PERTUKARAN KERAJAAN
MELALUI PILIHANRAYA

DALAM PRU 14
NAJIB AKAN MENANG BESAR
SPR SEDANG MEYUSUN
SEMUA JENTERA DIARAH
UNTUK MEMASTIKAN
PAKATAN HARAPAN KALAH

MASIH TAK PERCAYA LAGI
TUNNGU DAN LIHAT





------------

NAJAB CEKAP HAL ISLAM ATAU KAPAL SELAM

Posted: 12 Aug 2016 07:00 PM PDT






NAJIB BELI JET PRIBADI
mahathir bukan kaki pompuan..najib memantat dan menjuburi altantuya serba membunuhnya.ini berlaku kerana memantat dgn mak badak tidak mghairahkan mak badak langsung, tiada rasa, tiada la terkena makam2 nikmat.mahatir guna mitsubishi utk projek proton, najib guna honda ditampal logo proton.

tun razak berjumpa dgn presiden parti komunis china utk halang dana kepada pkm, najib pun jumpa presiden china juga tapi menjual tanah kpd china.china juga ada projek tenaga kuasa, china juga ada china nuklear. mahatir bangunkan projek bakun, najib bangunkan beberapa projek nuklear dimalaysia.tun razak buat risda felda, najib mengurus keringkan dana felda risda felcra.mahatir menhasilkan umno baru kerana umno yg asal tidak ikut ros. 

tapi najib takda parti baru, yg ada parti baru adalah mahatir..mahatir beli lotus, najib beli jet peribadi.maka semua kata2 najib itu maha benar belaka, iaitu demi agama bangsa dan negara, maksudnya demi agama najib sahaja, demi bangsa keturunan najib sahaja dan negara on MEMBANGUN AGAMA BANGSA DAN NEGARA
Anonymous
on 8/12/16

SEBELUM ZAMAN INTERNET
sbelum zaman intenet bole la nak kata demi agama, bangsa dan negara..namun zaman internet ini juga masih ramai termakan dgn perkataan agama bangsa dan negara.retorik agama bangsa dan negara ini juga diguna pakai oleh parti PAS, parti seislam semalaysia.slogan yg sama juga digunakan diarab saudi, demi agama -islam, bangsa-arab, negara -saudi arabia. 
sesiapa yg bukan islam, bukan bangsa saudi, bukan warganegara saudi, maka mereka adalah hamba abdi kpd saudi. tuhan menurunkan muhammad di bumi saudi dan selayaknya saudi adalah agama yg terpilih, bangsa yg terpilih dan negara yg terpilih , maka sb itu tuhan mengeluarkan berbilion2 tong minyak dari perut tandus,kering dan berpasir itu.sehingga kini, rezeki kurniaan allah itu digunakan utk membeli peralatan perang dari amerika demi membunuh rakyat yemen.

utk mendapatkan dana dari saudi, sesuatu negara itu perlu dilihat islam cthnya bank islam, zakat islam, bangunan islam, makanan halalan toyiban, kwsp syariah..maka sb itu juga hadi berckp2 on MEMBANGUN AGAMA BANGSA DAN NEGARA
Anonymous
on 8/12/16

LAKHNAT BODOH
MAT BAHALOL MANA NAK GAKU Nama pun Budak Bahalol Lahanat Mana ada Lahanat nak gaku Lahanat Bodoh saja Yang papa kedana miskin , Melayu lah apa lagi Bodoh on MEMBANGUN AGAMA BANGSA DAN NEGARA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/12/16







-------

KIBARKAN SANG SAKA RAKYAT

Posted: 12 Aug 2016 06:00 AM PDT





KIBARKAN

SANG SAKA 

RAKYAT


MANA HADI HILANG?

Posted: 12 Aug 2016 05:00 AM PDT






MANA HILANG

HAJI HADI

 TAKIYUDDIN

 NIK ABDOH

TON TON WI

MENGAPA TIDAK

 NAFIKAN

PAS TERIMA DUIT

DARI NAJIB

APAKAH MEREKA

ADA MAKLUMAT

HANYA

TUAN IBRAHIM

SAJE YG TAK TAHU

SAJE TANYA 

KERANA PELIK






--------------

MANA HILANG KETUA PEMUDA PAS

Posted: 12 Aug 2016 04:30 AM PDT







SAPA NAK BAYAR MIONI COOPER
ko dah gilo ke bro..kalo benar dakwaan sarawak report tu, tak ke naya nanti.sapa nak bayor mini cooper. ko ingat banyak duit ke dgn jual agama.sekarang ramai org jual agama, ekonomi penjual agama byk saingan.produk makin kecik, tu yg didiversitikan produk2 agama tu cthnya air quran, kit histeria, minyak kasih syg, minuman besar dan panjang, tip kemutan suami syg dan dan ... balak pundah abis ditebang dijual..
ko ingat nak saman tu tak pakai duit?ko ingat saman tu pakai air liur, ingat bole baca ayat2 quran utk sekolahkan sarawak report..bukan keje mudah nak saman tu.pemuda jd tak tentu arah sb masing2 tak sedar ada wakil pemimpin terima duit dari najib..ni sama mcm najib la, tak sedar ada duit derma masuk akaun sendiri.

kalo nak transfer rm50k dari oversea melalui maybank pun dah byk tanya, takkan 2.6 bilion ,4 bilion atau 90juta masuk akaun bank senyap sunyi..ayoh bank negara, bank2 islang, bank2 mualamat, cuba periksa akaun hadi, cuba periksa akaun pas, cuba periksa akaun ketua pemuda on MANA KETUA PEMUDA PAS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:06 PM

JANGAN HINA HADIDENGAN KASUT
yea yea pas poin jain sekali..jgn lupa placard rm90juta.jgn hina presiden hadi dgn kasut..muka hadi tak sama dgn kasut.hadi adalah lain dari yg lain..minta media2 international join sekali.kali ni pasti reporter wall street jornal akan pakai baju kuning..anwar dok rilek dlm penjara.tak kena tembak dgn canister, tak kena asap, tak kena macam2. anwar wajib dilindungi dibalik jerisi besi. selesai rakyat menang nanti, keluarla anwar dan jadi perdana menteri.isham rais kata dlm politik tiada musuh yg kekal. on TURUN KE JALAN RAYA
Anonymous
on 8/12/16

MALAM JUMAAAT
bukan fitnah bro..malam td malam jumaat gua melihat roh2 kudus harun jin dan presiden hadi kluk klak sedang bermesyuarat di langit ke 7. mereka sedang memohon kpd allah agar dibukakan langit dimana perempuan kafir harbi itu berada. 

mereka juga memohon agar tidak dijelmakan dlm bentuk babi kerana takut dijadikan pork bbq masa disana nanti.mereka juga mohon agar tidak dijelmakan dlm bentuk dan rupa asal mereka kerana dikhuatiri gambar mereka di poke mong gol kan ke seluruh alam bumi manusia ni.mereka mohon dijelmakan seumpama rupa justo dan bukan butuh..

kalo rupa justo, nampak la bahawa pompuan kafir harbi ini sedang menfitnah ulama dunia yg diiktiraf allah dan rasul..maka seusai itu bersih la nama pemimpin agama islam agama suci dari fitnah dunia yg dicipta allah sebagai ujian utk menaikkan makam..paling tidak naik suku inci lebih tinggi dari makam nabi..islam melayu wajib berbangga dgn kejayaan pemimpin agama islang ini melepasi ujian.. on JANGAN SEBAR FITNAH
Anonymous
on 8/12/16



--------

MEMBANGUN AGAMA BANGSA DAN NEGARA

Posted: 12 Aug 2016 03:00 AM PDT





BETUL KE

NAJIB SAMA

DENGAN 

MAHATHIR?


'Tidak ada beza saya dan 'pemimpin lama' itu'

Najib berkata, apa yang dilaluinya sekarang tidak ada bezanya dengan apa yang pernah dilalui oleh 'pemimpin lama' itu sebelum ini.

Tegas Najib, beliau akan tetap meneruskan usaha membangunkan agama, bangsa dan negara tercinta walau terpaksa menempuh segala tohmahan yang dilemparkan.

WOIT

BUKA MATA DAN LIHAT
APA SEDANG BERLAKU
SEMUA PORAK PERANDA
SEDANG BERLAKU DI MALAYSIA
PEMBUNUHAN ALTANTUYA
PEMBUNUHAN KEVIN
PEMBUNUHAN NAJADI
RASUAH MENJADI JADI
ROMPAKAM 1MDB
NILAI RINGGIT JATUH
SEMUA INI KETIKA
NAJIB MEMBANGUN
AGAMA BANGSA DAN NEGARA
BAYANGKAN KEADAAN
KALAU NAJIB RASUUH
KALAU NAJIB TERLIBAT
DALAM  KES BUNUH ALTANTUYA
DALAM KES BUNUH NAJADI
DALAM KES BUNUH KEVIN
BANYANGKAN BAGIMANA
KALAU NAJIB TAK BERUSAHA
UNTUK BANGUNKAN
AGAMA BANGSA DAN NEGARA
MACAM MANA HANCURNYA
MALAYSIA INI?



--------

JANGAN ADA ANGAN ANGAN

Posted: 12 Aug 2016 12:30 AM PDT








INGATAN AWAL

PRU14 Pakatan Harapan
tidak akan menang
mustahil akan menang
sampai kiamat
tidak akan menang

KENAPA
najib sedang dikepong
bukan saja di malaysia
najib dikepong 
di seluruh dunia
FBI sedang kumpul bukti
maka - kalau najib kalah
najib akan ditangkap
maka - untuk selamat
najib wajib terus jadi PM

 PRU14 WAJIB MENANG
dalam PRU14 najib wajib
menang besar
menang besar sebagai bukti :
pertama kepada mahathir
kedua kepada pakatan harapan
ketiga kepada rakayat malaysia
dan paling penting kepada
amerika dan rumah puteh
bahawa najib ada sokongan

 MAKA
dalam pilihan raya
parti PKR DAP AMANAH
bukan lawan ketuanan melayu
bukan lawan parti united malays national organisation
parti ini sudah lama pupus
PAKATAN HARAPAN melawan
jentera daulah
jenterra kerajaan
media kerajaan
polis kerajaan
mahkamh kerajaan
undang undang kerajaan
SPR SPRM PEGUAM NEGARA
mustahil akan menang

 SUDAH MAJORITI
dalam pru13 pakatan rakyat
dapat 52% undi popular
di semenajung di sabah 
dan di sarawak
tapi masih tidak dapat
mendirikan kerajaan

 MUSTAHIL DAPAT

KERAJAAN BARU
najib akan pastikan
pakatan harapan kalah
kalau pakatan harapan menang
najib rosmah anak beranak
akan di tangkap dan didakwa
bukan saje di malaysia
kes najib sedangh dibuka
di amerika dan switzerland

JUSTERU
jangan ada angan anagan
jangan ada mimpi mimpi
akan menang PRU14





-------------

HAMDULIIIL LAAAH

Posted: 11 Aug 2016 11:30 PM PDT





BERITA BAIK

BERITA SAHEH

NIK ABDOH

TAK NAFI DAPAT

$$$ DARI NAJIB

TAPI BUAT

KENYATAAN NAK

GABUNG DENGAN

GEROMBOLAN

HAMDULIL LAAH



'Apa salah Pas, Umno bersatu'

SHAH ALAM – "Sekiranya DAP dan MCA boleh bersatu , apa salah Pas dan Umno bersatu juga dalam isu yang sama, tegas Ketua Pemuda Pas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz. 

Beliau menyifatkan perkara itu adalah berita baik yang ditunggu-tunggu setelah dahulunya Umno menentang, tetapi kini turut bersama menyokong pindaan Rang Undang-Undang (RUU) 355 atau RUU Persendirian Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah). 

JELAS TEPAT

TUNTAS CERGAS

SATU GARIS

TEPAT UNTUK

SUKAKAN HATI

PENGUNDI

WAL FULUSIKOM







-------------

HANYA YANG GILA AKAN MENIRU

Posted: 11 Aug 2016 10:18 PM PDT


SATU UCAPAN

TEPAT BETUL

JUJUR SUCI


 



Idris Haron: Tidak ada parti boleh tiru, ganti Umno


Tiada parti yang boleh meniru atau menggantikan Umno sebagai sebuah parti yang telah dan terus memperjuangkan kesejahteraan rakyat di negara ini, kata Ketua Menteri Melaka  Idris Haron.

Beliau, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno berkata sejak ditubuhkan pada 1946, Ummo melalui proses kematangan sungguh hebat, terutama dalam memperjuangkan kemerdekaan negara dan proses itu tidak boleh ditiru mana-mana parti yang baru ditubuhkan.

"Menubuhkan parti memiliki ciri-ciri seperti Umno, dari segi warna hinggalah kepada nama dan pendiriannya, adalah sia-sia sahaja kerana parti seperti itu tidak akan dapat bertahan diuji masa, apatah lagi untuk menggantikan Umno.



MUSTAHIL ADA

PARTI POLITIK

MAHU TIRU

GEROMBOLAN

RASUAH TIPU

PUTAR BELOT

BUNUH MODEL

ALTANTUYA

BUNUH KEVIN

BUNUH NAJID

PARTI GILA 

MAHU MENIRU

SIAH PALEH

JAUHI DARI

MALAIKAT 44




----------

SEMUA FITNAH - SEMUA TOHMAH

Posted: 11 Aug 2016 09:40 PM PDT








AMARAN

TIDAK ADA
SUMPAH LAKNAT 
DARI TAKIYUDDIN
MENAFIKAN DIA
TERIMA FULUS
DARI NAJIB
BERITA TENTANG
SUMPAH LAKNAT
LEPAS JUMAAT 
HARI INI 
ADALAH PALSU 
ADALAH FITNAH
HENTIKAN
MEMBUAT FITNAH




---------

SILAT JAWA - SILAT MACAN

Posted: 11 Aug 2016 09:08 PM PDT




         SILAT JAWA
utk makluman kalian..kebykan silat2 jawa samada berasal dari sekincan, sabak bernam atau mana2 silat yg ada, kebykkannya adalah teknik tempur adalah jelmaan dari binatang.sememangnya ada pergerakan2 haiwan yg dijadikan asas atau teknik dlm silat.sperti contoh monyet.

dlm bahasa jawa monyet dipangil macan..silat seumpama kung fu..pergerakan kungfu juga ditiru dari pergerakan perlawanan haiwan.namun kung fu bole berlawan dgn lain2 seni bela diri dan malangnya silat walaupun diilhamkan dari pergerakan haiwan juga tidak dpt bermain dgn lain2 seni bela diri..dlm silat ia digelar langkah sumbang..umumnya melayu dikaitkan dgn silat,dikaitan dgn agama dan negara, namun sedarkah kalian bahawa persatuan2 silat yg top2 dimalaysia ini menggunakan lambang simbol naga. naga sinonim dgn cina.

naga tiada dlm alam melayu kecuali alam org asal tasik chini.naga cina dikatakan jelmaan pencari2 kitab di barat.dlm persilatan melayu, byk kadang digunakan jampi2 agar ahli mejadi kebal atau naik keberanian.guru on JANGAN HINA BEROK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/16



---------------

CALON TETAP PM MALAYSIA

Posted: 11 Aug 2016 08:38 PM PDT



KU LI CALON TETAP
PRESIDEN GEROMBOLAN


 | August 11, 2016
Beliau berkata tidak timbul soal akan berpaling tadah dengan parti pembangkang dan menentang Najib››

Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah tekad untuk setia bersama Umno sekiranya ditawarkan untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia.
Beliau berkata tidak timbul soal akan berpaling tadah dengan parti pembangkang dan menentang Najib.
"Saya ahli Umno, dan saya tidak nampak apa-apa salah dalam parti itu dan jika terdapat apa-apa yang salah dalam parti, saya akan memberi cadangan, pendapat dalam parti.

PAK UNGKU

DAH MASUK

LIMA BULAN

JANJI DALAM

DUA BULAN

MASUK KABINET

KENA TIPU

LAGI KE

SAJE TANYA

KU LI TETAP

CALON PIEM




--------------

NIK ABDUH TIDAK NAFI

Posted: 11 Aug 2016 08:00 PM PDT







NIK ABDUH

TIDAK NAFI

BACA BERITA 

INI BETUL2

BACA RAPI2

BACA LAGI

DIA PUTAR

KELENTONG

Tuduhan RM90 juta kerana PAS masih pilihan profesional, kata Nik Abduh

 | August 12, 2016
PAS kini menjadi tarikan golongan ilmuwan 'pemegang ijazah tertinggi' walaupun ada pihak melabelnya parti 'tok lebai'.

KUALA LUMPUR: PAS mendakwa ia terus mendapat sokongan golongan profesional, dan ini menyebabkan Sarawak Report menuduh pimpinan tertinggi parti itu menerima wang daripada Najib, kata Ketua Pemuda PAS Nik Mohamad Abduh Nik Aziz.
Katanya, ia susulan kegagalan beberapa pihak menyerang parti itu dalam usaha melabelnya parti "tok lebai".
"Antara kegagalan ketara peluru mereka sebelum ini ialah usaha mengecilkan PAS sebagai para tok lebai yang meminggirkan golongan profesional dan menjadikan penyingkiran dan pembentukan parti serpihan PAN sebagai bukti kebenaran hujah mereka," kata beliau menggunakan rujukan yang kerap digunakan media pro-Umno terhadap Amanah.
Amanah ditubuhkan September lalu oleh kumpulan profesional dalam PAS, beberapa bulan selepas perpecahan parti Islam itu kemenangan besar golongan konservatif yang dinaungi presiden Tuan Haji Hadi dan Tuan Haji Haron Din.
Sarawak Report sebelum ini mendakwa pimpinan tertinggi PAS menerima RM90 juta dalam usaha Najib meraih sokongan parti itu susulan perpecahan pembangkang.
Nik Abduh berkata tuduhan itu merupakan sebahagian "projek besar membuang PAS daripada persada politik negara", sambil menyerang bekas perdana menteri  Mahathir Mohamad yang sebelum ini menganggap pemimpin PAS "termakan dedak" yang diberikan Najib.
Katanya, dakwaan Sarawak Report itu usaha baru pihak tertentu menjemput "bomoh baru dari UK" bagi "meniupkan mantera jampi serapahnya" menyisihkan PAS daripada arus perdana politik.
Menurutnya, PAS kini mendapat sokongan lebih ramai golongan profesional.
"Bahkan PAS turut menerima kehadiran lebih ramai para ilmuan pemegang ijazah tertinggi bagi membantu PAS di semua peringkat terutama pada peringkat pembuat dasar dan polisi parti," kata Nik Abduh.

Sebelum ini, PAS menafikan dakwaan Sarawak Report yang berpengkalan di UK itu, dan akan mempertimbangkan tindakan undang-undang.
 MALAON INI
DAH PANDAI
MACAM NAJIB
LAIN DITANYA
LAIN DIJAWAB
KAH KAH KAH
----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT