Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SUMPAH LAKNAT HADI

Posted: 10 Aug 2016 07:30 PM PDT








BILA HADI


AKAN BUAT

SUMPAH LAKNAT

NAFIKAN 

TUDUHAN

SARAWAK 

REPORT KATA

PAS DAPAT

FULUS $$$$

DARI NAJIB

SAJE TANYA

TAKUT LUPA



--------------

TURUN KE JALAN RAYA

Posted: 10 Aug 2016 07:00 PM PDT





BERI ISYARAT
Ahwat Musa Hitam membeber yg Malaysia akan menjunam seperti yg pernah dialami Filipina. Musa Hitam harus bersama dengan gerakan yg mahu MO1 diturunkan, turun ke padang seperti Madey, ini tidak bersikap sama seperti Ku Li dan Pak Lah, bersuara tapi secara kenen saja tidak secara lintas. 

Sepatutnya sosok2 yg masih ada sikit lagi nama dan kredibiliti seperti Pak Lah, Musa Hitam, Groupe 25 dan semua NGO yg bersifat politik harus turun bersama untuk memberi isyarat kepada MO1 yg amat pekak badak itu supaya turun ke padang agar proses politik reformasi boleh dimula dan dipermudahkan jika MO1 turun tahta politik negara, jika tidak senario seperti yg dialami dek Filipina akan menjadi nyata. on MALAYSIA JADI FILIPINA
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 8/10/16




-------------

TANGKAP POKE MAH

Posted: 10 Aug 2016 06:30 PM PDT






TANGKAP 

POKEE MAH

DATARAN  

MERDEKA

SABTU 

27 OGOS

JAM 2 PETANG



--------------

PRESIDENG HILANG

Posted: 10 Aug 2016 06:00 PM PDT





MANA TUANG PRESIDENG
mana hilangnya tuan presideng hadi kluk klak..dewan negeri tak dtg..ntah2 tentang menyorok sb isu 90million. tuan man ni sedang menanguk bidadari di air yg keruh..tuan man bercita2 mahu jd presiden..jadi tuan man wajib memperlihatkan watak hang too aaahh nya...baju panglima sepersalinan sudah ada, cuma keris panjang je ada kat hadi..

biasanya keris panjang dikaitkan dgn kuasa. sb tu la semua raja2 atau sultan2 akan bergambar dgn keris panjang.ini simbolik melayu..islam takda benda2 melayu ni..pedang arab pun bengkok macam punai gak.tengok la bengkok ke kiri ke bengkok kekanan..bengkokkan punai ini sesuai utk mengetuk2 pintu2 makam al faraj demi kepuasan nafsu dan kepancutan nikmat syurga dunia..

utk pas atau agamawan, keris bukan diciptakan utk potong kek atau potong pulut kuning..buat malu je dgn pendekar dan pereka2 keris dulu kala.. on BILA PAS NAK SAMAN?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/16





---------

TURUN TURUN

Posted: 10 Aug 2016 06:00 AM PDT





TURUN TURUN

KE JALAN

TURUN TURUN

KITA DEMO




Mat Sabu ajak bersolidariti bersama anak muda, #TangkapMalaysianOfficial1

Presiden Amanah, Mohamad Sabu menyambut salam anak muda dan akan bersolidariti bersama mereka dalam perhimpunan '#TangkapMalaysianOfficial1' 27 Ogos ini.
Dalam satu kenyataannya hari ini, pemimpin Amanah yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu itu berkata, rakyat mesti bersuara sebelum Malaysia menuju kehancuran ekonomi serta keruntuhan sistem pentadbiran di bawah Najib.
"Anak muda perlu bangun memulakan kebangkitan pada himpunan #TangkapMalaysianOfficial1 yang bertanggungjawab membawa negara Malaysia menjadi pincang, kemunduran ekonomi dan pemerintahan diktator.
"Ayuh, salam solidariti buat anak-anak muda daripada kami semua!" kata Mat Sabu, tokoh politik yang banyak menggerakkan himpunan jalanan dan demonstrasi sebelum ini dalam satu kenyataannya.
Menurut beliau, kerajaan Najib seperti sedang memanggil rakyat ke jalan raya apabila institusi awam utama hampir semua musnah di zaman pemerintahan beliau ketika ini.
Katanya, Peguam Negara yang cuba menyiasat skandal 1MDB diarah berhenti. Anggota-anggota Jabatan Peguam Negara yang dikatakan akan menyediakan kertas pendakwaan, dijumpai mati di dalam tong drum.
ANAK SEMUA

BANGSA

KITA TURUN

KE JALAN RAYA

SEBELUM  KE

PILIHAN RAYA




------------

KES JADI BERAT BILA FBI MASUK

Posted: 10 Aug 2016 05:00 AM PDT




ISLAM DUNIA KETIGA
Maaf TT, saya tak percaya apa yg tuan tulis akan menjad kenyataan. Saya bukan nabi, jauh sekali jadi wali. Sifir saya, kita negara Islam Dunia Ketiga. Kita ramai ultra melayu dalam PAS dan UMNO. PAS ultra biol agama. 

UMNO ultra biol ketuanan rasis. Mmg sesuai berkawan an bersahabat. Kedua2 bergabung menjadi SUPER SERABUT macam.beruk. Bangun pagi je, dah ngok ngek dah...maklomlah...solat terlalu lama sehingga kepala jadi biol. Nabi solat bengkak kaki, walaunta solat jadi biol. Ini hikmah menjadi Islam assunnah walkepalabutuh di Malaysia. 

Gua nak royak, jika hingga hujung tahun ni Najib n the klepet cabinet gang ditangkap, sehingga 31 dec 2016, gua akan hadiahkan sebijik kereta Frarri untuk lu TT.. (Kereta Ferarri model 1/32). on FBI CARI MALAYSIAN OFFICER 1
Anonymous
at 3:15 PM


PAK GAD
Malaysian Official ONE (1 atau UNO) ini bukan budak Pak Gud ke yang jaga PAM TAIK di KERINCHI HEIGHTS nun.... Semua orang kat situ KAYA BILYON BILYON kan... Cuba lah cari kat tempat ORANG KAYA.... Mana nak ORANG KAYA dengan MUKA KAYA tinggal kat kampung kampung SAPUMAN pun tak duduk kampong.... Ini pulak M.O.1. Paling tidak jadi PAK GUD kat RUMAH KAYA KAYA.... Cuba tengok at KERINCHI HEIGHTS KUALA LUMPUR !!!!!!!! Bukan Pantai Dalam lah..... on FBI CARI MALAYSIAN OFFICER 1
Anonymous
on 8/10/16

BODEK KIPAS OBAMA
Patutlah 'MO1' beria benar pergi main Golf dengan Obama..walaupun masa tu banjir besar melanda negara. Rupa-rupanya MO1 cuba pergi membodek mengipas Obama supaya jangan proceed kes 1MDB ini. 

MO1 ingat Obama tu macam Hadi atau Harun yang boleh dibeli dan disuap dedak. Lepas ni 1Dunia akan ketawa melihat MO1 lari lintang pukang bersama badak dan anak2nya...kah3.. Padan muka. on FBI CARI MALAYSIAN OFFICER 1
Anonymous
on 8/10/16


----------

MALAYSIA JADI FILIPINA

Posted: 10 Aug 2016 04:30 AM PDT






MUSA HITAM

ADALAH PM

YANG DINAFI

DARI  KITA

SAMA MACAM

ANWAR 





Bekas TPM: Malaysia sedang merosot seperti Filipina dulu

Malaysia sedang mengalami kemerosotan dan boleh berakhir sebagaimana pernah dialami Filipina, kata bekas timbalan perdana menteri  Musa Hitam.
Beliau berkata sejak kerajaan berhadapan dengan skandal-skandal mega, perkara-perkara lain, seperti kejadian tembakan pada siang hari, tidak diuruskan dengan baik.
Katanya, rakyat kini biasa dengan situasi itu dan seperti berlaku di Filipina pada zaman lalu apabila rakyatnya membawa senjata untuk mempertahankan diri.
Beliau berkata ini adalah kebiasaan terbaru di Malaysia.
"Saya rasa negara bergerak menuruni bukit. Kelajuannya perlahan, tetapi ia boleh menjadi cepat".
"Saya menyaksikan Filipina pada masa lalu, ia pergi ke arah negara gagal..

SAH SOHEH

DI FILIPINA

ADA MARCOS

KITA ADA NAJIB

DI FILIPINA

ADA ILMELDA

KITA ADA 

POKE ROSMAH

TURUN DEMO 

27 OGOS INI





------------

LAGI MINYAK DICURAH

Posted: 10 Aug 2016 02:43 AM PDT






JUSTO DAPAT

AMPON RAJA

JENG JENG

JENG JENG


 | August 10, 2016
Tuntutan saman DoJ berkait dengan tuduhan jenayah dihadapi Khairuddin dan kenyataan peguam negara "tiada pendakwaan jenayah" mengenai derma RM2.6... More ››

KUALA LUMPUR: Bekas naib ketua Umno Batu Kawan, Khairuddin Abu Hassan memasukkan tuntutan saman dikemukakan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat terhadap sesetengah individu dalam afidavit lanjutan, dalam usaha mencabar keputusan peguam negara baru-baru ini.
"Kami memfailkan afidavit lanjutannya untuk mendapatkan kebenaran membuat permohonan, dan memasukkan 136 muka surat saman AS berkenaan," kata peguam Haniff Khatri Abdulla yang mewakili Khairuddin.
"Ia juga ada kaitan dengan kenyataan 'tiada pendakwaan jenayah' peguam negara terhadap derma RM2.6 bilion, SRC International dan 1MDB," katanya.

BRO CURAH

MIYAK LAGI

BIAR BAKAR

SAMPAI ARANG



----------------

YA AMPOON YA TUNGKU

Posted: 10 Aug 2016 01:30 AM PDT




SULTAN BUJET
Sokong Sultan Melaka Kenapa ku sokong? Sebab DYMM Sultan Melaka ialah Sultan Budget Bayangkan lah..chuma RM700 untok set baju istiadat Istana yang ber-mutu Siap dengan segala pin pin tin. 700 hengget ter-masok 6% Cukai Badak dan Najis. Murah dan budget. on SULTAN SERU SEKELIAN ALAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/16



------------

BAHAYA MAKIN DEKAT

Posted: 10 Aug 2016 01:00 AM PDT



BAHAYA

LEDAKAN 

EKONOMI 

KAPITALIS

MAKIN DEKAT

AMARAN DAN

PENCERAHAN 

TELAH DIBERI




Marc Faber Issues A Stunning Warning That A Gigantic 50 Percent Stock Market Crash Could Be Coming



Are we about to witness one of the largest stock market crashes in U.S. history?  Swiss investor Marc Faber is the publisher of the "Gloom, Boom & Doom Report", and he has been a regular guest on CNBC for years.  

And even though U.S. stocks have been setting new record high after new record high in recent weeks, he is warning that a massive stock market crash is in our very near future.  According to Faber, we could "easily" see the S&P 500 plunge all the way down to 1,100.  

As I sit here writing this article, the S&P 500 is sitting at 2,181.74, so that would be a drop of cataclysmic proportions.  The following is an excerpt from a CNBC article that discussed the remarks that Faber made on their network on Monday



---------------

PAS AKAN SAMAN

Posted: 10 Aug 2016 12:00 AM PDT








KERETA MEWAH REZEKI
Prinsip PAS yg orang awam x tahu: 1. Bagi orang selain PAS, kena ikut cara Islam dan hidup perlu penuh integriti. Perlu diajar bagaimana nak hidup dengan cara Islam. 2. Untuk kepimpinan PAS : Oleh kerana mereka Islam, alim (sendiri kasi label diri sendiri sbb ada degree phd dari arab), automatik mereka terhindar dari segala cela dan tidak pandai berbuat dosa. 

Penggunaan kenderaan mewah tidak boleh dipersoalkan kerana mereka mendapat rezeki secara langsung dari Allah Taala. Mereka juga adalah wakil tuhan yg tidak boleh dipersoalkan sesiapa. Ini istimewanya kepimpinan PAS yg asyik mabuk dedak, membuatkan ramai warga awam dan kita pun terasa nak ketawa terbahak2. on BILA - KHAMIS ATAU RABU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/16


JAJA ISLAM
Guna Islam sebagai benteng untuk hidup senang-lenang hingga ke anak cucu. Duit balak kena rembat, rakyat kene banjir hidup merata merempat. Islam dijaja sebagai ubat penenang keresahan. Pemimpin PAS jadi senang lenang. Nak buat apa-apa, jaja Islam untuk kutip dana dari rakyat. Pemimpin dok melopong menganga senang lenang sepanjang hayat. on PAS AKAN BUNGKUS KE KELANTAN
Anonymous
on 8/9/16

BERJIMAK 3 MINIT
Kalo Najib yg punya banyak duit dlm akaun dan duit negara sbg modal berbisnes anak bini pun takut nak saman WSJ, inikan pula parti ultra lebai melayu kampung nak saman, modal pun ciputtttt, lu tgk apa Hadi nak mantra 2-3 hari lagi. Beliau terlalu sibuk beribadah sehingga anak bini nak bermesra sehari seminit pun, cukup susah. 

Nak berjimak pun, sekali sebulan, itupun 3 menit saja jolok2 pancut entah. Tambah2 skrg musim sakit bisul kat keliling lubang jubo masing2, adehhhh.. tunggu 6 bulan lagi la nak respond. Separuh nyawa woo sakitnya bisul tumbuh ni. Otak jadi biol berserabut berbulan2, hati jadi lagi runsing. Serba x kena cara berpikir. on BILA - KHAMIS ATAU RABU
Anonymous
on 8/9/16

BACA TAPI TAK FAHAM
inilah pengetahuan agama org2 melayu. melayu dulu, islam kemudian. inilah org2 yg baca al-Quran tapi tak faham sbb tak baca terjemahan. agama ini perlu dikaji. kalau kita sanggup belajar bertahun2 utk sekeping kertas diploma, ijazah, master, phd semata2 utk kesenangan dunia tak sampai 50 thn. knp kita tak belajar agama addin ini yg akan menjamin kesenangan yg kekal abadi? tanpa noktah ~ infinity...? 

the buck doesn't stop here. it doesn't stop at all! tidak mrk sedar bhw setiap insan akan bangkit bersama2 dgn imam2 mrk? adakah mrk ini tlh melantik najib sbg imam yg mesti dibela, dipuja? adakah najib akan mbawa mrk ke syurga pd hari pembalasan? 
Sebahagian (dari umat manusia) diberi hidayah petunjuk oleh Allah (dengan diberi taufiq untuk beriman dan beramal soleh); dan sebahagian lagi (yang ingkar) berhaklah mereka ditimpa kesesatan (dengan pilihan mereka sendiri), kerana sesungguhnya mereka telah menjadikan Syaitan-syaitan itu pemimpin-pemimpin (yang ditaati) selain Allah. Serta on PROJEK BODEK FULUSIKOM
Anonymous
on 8/9/16

SIAPA DERMA UNTUK PAS
90M on PAS LEADER.??? BapaK George BusH sudah Lama tahu... RonaLd Reagen Lagi Laaa... AdakaH 100m-10m=90M.? Who tooK 10M.? % Kikiki kaH TMTi kata :::: PAS naK Saman SR SarawaK Report hari seLasa MungkinkaH ini derma.? 

Siapakah dermawan.? MungkinkaH ada yg Sebut ini DERMA SiapakaH akan sebut ini adaLah DERMA aLikeLas Arabiya... Mari Lihat sejarah.? BapaK George BusH Berpidato tentang NWO New WorLd Order He say """my biG 'idea is . ...""" On top of that... He point his finger on his eye and sky SubcontiosLy...

He means.... My biG 'idea ["eye dear"] on the sky... Comment::: Itu pandangan PERiBADi aku Tak Percaya taK KAPiR HARBi Percaya pun tak KAPiR HARBi Sedangkan waktu bapak BusH Sedang bercakap tu Langit Internet beLum wifi Paham taK..? Mampus kita hancur bumi Hangus hangit terbakarrr on BILA - KHAMIS ATAU RABU
Nazrio Dond DoLLa
on 8/9/16

----------------

FBI CARI MALAYSIAN OFFICER 1

Posted: 09 Aug 2016 10:18 PM PDT





FBI - CARI  MALAYSIA OFFICIAL NO 1


Pada 20 Julai 2016 yang lalu satu dunia telah heboh. Semua akhbar dunia buat laporan. Semua tv dalam dunia ada berita ada tentang sidang akhbar Peguam Negara Amerika Puan Loretta Lynch. Hanya di Korea Utara,  Malaysia dan Negara Johor berita ini tidak ada laporan media dan liputan tv.

Ini sidang akhbar bersejarah. Orang Puteh kata ' unprecedented'. Orang Melayu kata ' tak pernah terjadi. Ini sidang akhbar nak rampas harta Riza Aziz a.k.a Anak Rosmah dan  Jho Low a.k.a China Tembam.  Peguam Negara Amerika nak rampas harta Anak Rosmah dan   China Tembam yang berjumlah 1 bilion dollar.  Ini kiraan awal. Mungkin jika  semua terkumpul jumlah boleh menjadi 3 bilion dolar.

Tapi gua sudah buat silap. Gua  silap besar. Dalam tulisan  gua yang lalu gua kata  Puan Loretta Lynch telah diapit oleh tiga pegawai. Ini tidak tepat. Ini tidak betul. Ini satu kesilapan besar.

Peguam Negara Amerika Puan Loretta Lynch telah diampit oleh empat sosok bukan tiga. Aduh. Silap besar kerana gua tulis tiga pengapit. Empat sosok  ini bukan kecik anak. Bukan pegawai kerajaan. Mereka ini tiang negara Amerika.

Biar gua tulis siapa ada di sidang akhbar itu. Besama Peguam Negara Amerika ialah :- Timbalan Peguam Negara  Puan Leslie Caught Weld yang juga Pendakwa Raya California, Encik Richard Weber  Kepala Sisatan Jenayah Kastam/Perbedaharan, Puan Eileen Decker - Pendakwa Raya California dan Encik Andrew Mccabe.


Disini gua nak royak kesemua empat sosok ini memang gedebe besar dalam pentabiran kerajaan  Amerika. Dari empat sosok ini ada seorang lagi  yang lebih besar dari besar. Lagi godang dari Rumah Godang. Sosok ini bernama Andrew Mccabe. 

Siapa  Encik Andrew Mccabe ini?

Andrew Mccabe  ini ialah orang kedua dalam FBI-  Timbalan Pengarah FBI. Sosok ini bukan kecik anak. Ini membuktikan kes Anak Rosmah dan China Tembam di Amerika ini bukan kes rompak seluar dalam. Bukan kes seludup dadah. Bukan kes pecah rumah. Bukan kes curi kasut di masjid. Ini kes sejarah yang paling besar dalam alam samesta ini. Tak pernah kes saperti ini berlaku dalam dunia.

Apa yang tak pernah berlaku? 

Pertama - Tak pernah berlaku jumlah harta yang akan dirampas.  Harta Pablo Escobar - samseng dadah dari Colombia pun tidak sampai 1 bilion dolar. Kedua - Tak pernah berlaku Peguam Negara di apit oleh Timbalan FBI dalam satu sidang akhbar.  Ini 'unprecedented'. Justeru sidang akhbar pada 20 Julai 2016 adalah sejarah dunia. 

Apa dia FBI ini? FBI ialah Federal Bureau of Investigation - Penyiasat  Persekutuan Amerika. Badan ini boleh menyiasat semua kes  besar di Amerika. Kuasa FBI melintasi sempadan 50 buah negeri Amerika. Malah FBI boleh juga menyiasat diseluruh dunia jika kes yang disiasat berkait dengan kepentingan Amerika. 

Berbanggalah kamu wahai  Bani Ketuanan Melayu kerana kamu telah  berjaya mencatat  sejarah. Sejarah bukan hanya tercatit di Amerika tetapi  menjadi  sejarah dunia.

Bila gua dengar nama FBI datang menyiasat  gua jadi kecut mecut. Kalau gua Anak Rosmah, kalau gua China Tembam - gua akan makan ubi gadung,  gua akan telan  200 gram cendawan tahi lembu, gua makan satu gengam pucuk kecubung dan gua kunyah 10 butir buah perah mentah. Untuk melicinkan tekak - gua  akan minum satu liter air ketum dari Bendang Raja Kedah.  Jika tercekik  dan hendak menyedapkan selera gua basuh dengan air champagne Dom Perignon.


Inilah jalan terbaik untuk dua ekor  yang sedang dicari oleh FBI. Pada hemat gua lebih baik mereka  berehat dari dunia ini dari terus berhadapan dengan FBI  yang tidak diketahui bila ajen-ajen  FBI  akan menerkam. Lebih baik terus tidur rehat dari terus dalam ketakutan tak tahu bila FBI akan menyerkup.

Yakinlah cakap gua - segala peguam jenis Shafie, segala bentuk duit rasuah, segala macam hadiah beg Birkin kulit buaya, segala emas  dan cincin berlian dalam dunia ini tidak akan berjaya lagi melepaskan Anak Rosmah dan China Tembam dari tangkapan FBI.

Kendati  Rosmah  menghadiahkan  saekor buaya jantan berkulit lembut dari Afrika untuk dijadikan beg kepada Encik Andrew - kes 1MDB ini tetap akan berjalan. Amin.


Teliti sekali lagi siapa yang berada dalam sidang akhbar itu. Timbalan Peguam Negara yang juga Pendakwa Raya California. Ini bermakna kes ini  sedang berjalan di California. Kerana rumah Anak Rosmah dan harta China Tembam berada di California. Juga kerana  syarikat filem  Red Granite Pictures milik Anak Rosmah dan China Tembam berdaftar di California.

Pengarah Siasatan Jenayah juga bersama.  Jenayah?  Saheh - pengarah siasatan jenayah ada bersama. Ini lagi gempak. Apabila Pengarah Siasatan Jenayah ada bersama disidang akhbar ini membuktikan dengan jelas akhirnya Anak Rosmah dan China Tembam ini akan didakwa dalam kes jenayah. 

Jenayah apa yang mereka lakukan?

Biar gua terangkan disini apa  sebenarnya kes 1MDB yang sedang terbarai di Amerika. Penerangan dan pencerahan ini gua tujukan khusus  untuk Bani Ketuanan Melayu yang sedang  melompat,  menangis, meraung  dan menjerit mengatakan bahawa  kes  1MDB ini bukan kes jenayah tapi kes sivil.

Malah Peguam Negara Malaysia telah mengumumkan bahawa tidak ada apa-apa salah laku dalam 1MDB. Ini NCA - No case to answer. 


Mengikut lojik Bani Ketuanan Melayu mustahil seorang Tan Seri Peguam Negara bercakap bohong. Lagi pun Tan seri ini telah naik  Haji. Naik Hajah pun telah masuk kali kedua. Juga si Tan Seri telah  berumrah  lebih dari lima kali. Mengikuit mazhab Sunnah wal Rasuah sosok sabagini lebih bersih dan lebih puteh dari kain cucian  sabun Fab. Khalas.

Memang saheh lagi tepat buat filem dan memiliki syarikat buat filem bukan satu jenayah. Beli kondo memang bukan jenayah. Beli hotel untuk pelaburan  memang bukan jenayah. Beli lukisan Van Goh atau Monet juga bukan satu jenayah. Beli gambar bogel pun bukan jenayah.  Beli kapal terbang jet pribadi juga  bukan satu jenayah. Berpoya dan enjoy de menjoy sambil berbogel dengan Paris Hilton mustahil satu jenayah.  

Justeru yang mana jenayah? Dan apa dia  jenayah Anak Rosmah dan China Tembam di Amerika? Apa sangkut paut Amerika  dengan 1MDB?

Ha ha ha. Mari sini gua nak royak. Kes harta  Anak Rosmah dan  China Tembam menjadi kes jenayah kerana  semua duit yang membeli harta dan pelaburan itu adalah duit curi. Duit Anak Rosmah dan  duit China Tembam  telah dicuri dari 1MDB.  Mereka jadi kaya raya kerana mencuri duit 1MDB.


Menggunakan duit curi, duit jual dadah atau duit rasuah kemudian membeli rumah di Country Height Kajang  atau di Mesir atau di Abu Dhabi atau di Qatar atau di Saudi bukan satu kesalahan. Memiliki duit curi  atau duit dadah atau  duit rasuah bukan satu jenayah dalam negara-negara ini. Malah duit sademikian  dianggap rezeki dari Allah. 

Tetapi dalam negara kapir saperti  Amerika  duit curi  dan duit rasuah yang digunakan untuk membeli harta dianggap jenayah. Di Amerika ada undang-undang melawan pekara ini. Curi duit kerajan dan rasuah ini dipanggil kleptocracy.

Apa di kleptocracy ini? Kleptokrasi  ejaan  Melayunya.

Kleptokcracy ini bahasa Greek yang memberi makna - kerajaan di kepalai oleh pencuri dan perasuah. Pada bulan Ogos 2006 Jabatan Kerajaan  Amerika - State Department America  ada memberi penjelasan apakah makna undang- undang  yang baru diluluskan ini.   Hakikatnya undang-undang ini melawan dan menumpaskan kerajaan yang dipimpin  atau dikepalai oleh perasuah atau pencuri.  

Kalau tak yakin apa yang gua tulis - sila baca dari laman State Department of America. Semua diterangkan dengan jelas saperti matahari jam 12.

Dalam kata yang senang kleptokrasi  ini ialah  kerajaan penyamun, kerajaan kaki rembat  atau kerajaan kaki songlap. Mengikut undang-undang  Amerika ini kerajaan yang mengamalkan kleptokrasi  wajib dilawan, wajib ditumpaskan, wajib dihapuskan kerana negara yang mengamalkan kleptokrasi menjadikan warga negara itu terseksa. Suasana ini membahayakan dunia.

Undang-undang Amerika ini pula boleh digunakan untuk seluruh dunia.  Apakah masih ada lagi yang tidak faham?

Yang menjadikan kes 1MDB ini kes bersejarah dan  menjadi kes berat ialah duit curi ini telah digunakan oleh Anak Rosmah dan China Tembam  dalam Amerika. Duit curi ini dibawa masuk kedalam bank  Amerika.

Kalau tetiba Puan Loretta Lynch membuat sidang akhbar nak rampas harta Sultan Berunai atau harta  Syarikat Balak Nik Abbaduh - maka ramai akan bersetuju untuk mentakrifkan bahawa kerajaan Amerika sudah gila.  Tetapi dalam kes Anak Rosmah, China Tembam dan 1MDB tidak ada sesiapa yang mengatakan Puan Loretta ini sasau.


Oppsss…. silap. Gua silap lagi. Memang ada kumpulan dan individu malah  Menteri yang telah berkata bahawa Peguam Amerika ini sasau dan  tersasar.  Siapakh mereka ini?

Jangan ketawa dan jangan menangis. Mereka yang berkeras menuduh Loretta Lynch sasau dan tersasar terdiri dari kaum kerabat  Bani Ketuanan Melayu. Rata-rata mereka ini penyokong tegar dasar ketuanan Melayu dan ahli parti United malays National Organisation.

Bani Ketuan Melayu dan suku sakatnya amat bebal  untuk memahami kes 1MDB ini. Atau mereka sengaja membebalkan diri. 

Pelik tetapi benar - Bani Ketuanan Melayu bertempik marah kepada Puan Loretta Lynch. Mereka menuduh Peguam Negara ini campur tangan dengan hal dalaman Malaysia. 


Opps… tertiba Bani Ketuanan Melayu menjadi nasionalistik. Menjadi anti-Amerika. Gua hanya ada satu nak tanya Bani Ketauan Melayu - kenapa  Bani Ketuanan  Melayu tidak menentang TPPA? Tunggu minggu depan gua jawab. (TT)



NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanmggan akhbar minngun ini
sila pukul talipon
03-92-21-30-45

------------

DAPAT KULOP PUN OKAY

Posted: 09 Aug 2016 09:54 PM PDT





BIDADARI
Nafsu disyurga kepingin mendapat 72 bidadari, nafsu didunia sampai kawen 4.Kenapa layan nafsu dunia kawen sampai 4 sedangkan disyurga 72 bidadari perawan sedang menunggu. on JANTAN DAPAT DEDAK DI SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/10/16

PERAWAN
Inginkan layanan bidadari perawan disyurga? Ini dinamakan syurga nafsu, apakah bila sampai disyurga tidak lagi perlu bersolat, ingat bidadari saja. on PEREMPUAN DAPAT APA DALAM SYURGA
Anonymous
on 8/9/16

KULOP KULOP
POMPUAN DAPAT KULOP KULOP SAJA LAH Semua lelaki sunat kan , KULOP tu di bagi bagi pompuan lah.... Untong lah kalau dapat KULOP NIGERIA Kulop Bugis SECOIT saja macam TETEL KAMBING Ha ha ha ha ha ha on PEREMPUAN DAPAT APA DALAM SYURGA
Anonymous
on 8/9/16



------------

BILA PAS NAK SAMAN?

Posted: 09 Aug 2016 09:18 PM PDT








TUAN IBRAHIM

KATA SAMAN

SARAWAK 

REPORT

BILA PAS 

HENDAK SAMAN

SAJE TANYA

TAKUT JADI

MACAM NAJIB

CAKAP SAJE


Dituduh terima RM90 juta, PAS akan saman Sarawak Report | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../dituduh-terim...
Translate this page
Free Malaysia Today
2 days ago - PETALING JAYA: PAS hari ini membidas Sarawak Report selepas laman pemberi maklumat itu mendakwa parti Islam itu menerima RM90 juta ...

Amanah: Kami sedia bantu PAS saman Sarawak Report | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../amanah-kami-...
Translate this page
Free Malaysia Today
18 hours ago - PETALING JAYA : Amanah bersedia menawarkan pertolongan kepada PAS sekiranya parti Islam itu memerlukan bantuan guaman untuk ...

Fitnah RM90 Juta : PAS Pertimbang Saman Sarawak Report

https://aidcnews.wordpress.com/.../fitnah-rm90-juta-pas-pertimban...
Translate this page
1 day ago - Apa motif Sarawak Report yang melaporkan pimpinan Pas menerima RM90 juta daripada DS Najib. Ini yang ditunggu oleh Pas kerana selama ...

Addin: PAS Mahu Saman Sarawak Report

www.addindeen.com/2016/.../pas-mahu-saman-sarawak-report.htm...
Translate this page
2 days ago - PAS Mahu Saman Sarawak Report. Sehubungan itu, beliau berkata tindakan undang-undang akan diambil ke atas pengendali laman itu ...

Dakwa terima RM90 juta dari Najib, PAS nak saman S'wak Report ...

www.malaysiakini.com/news/351525
Translate this page
Malaysiakini
2 days ago - PAS hari ini mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap laman web Sarawak Report kerana mendakwa parti itu menerima RM90 juta ...


-----------

MALAM INI PENJARA SUNGAI BULUH

Posted: 09 Aug 2016 08:40 PM PDT






 MALAM INI

BERHIMPUN

DI PENJARA

SUNGAI BULUH







--------------

JANGAN HINA BEROK

Posted: 09 Aug 2016 08:18 PM PDT





MINTA

PERHATIAN

SILA JANGAN

HINA BEROK



PERNAH KAH ANDA tengok aksi-aksi sebegini di tengah2 bandar besar dgn PERCUMA..??

SIAPA TIRU SIAPA..??? Berok ka Orang..??

WAHAI prebet 'Ali Tonggeng'... kalau buat aksi mcm beruk ni sejam dapat berapa, RM10 jugak ka ??!!


























---------------

MARI KITA TUNJUK PERASAAN

Posted: 09 Aug 2016 07:50 PM PDT






DEMO DEMO

MARI TURUN

DEMO DAH JADI

BUDAYA KITA

SALUT  UNTUK

ANAK MUDA


Menjelang protes #TangkapMO1, penganjur ajak tukar gambar profil

 | August 9, 2016
Perhimpunan itu mahu Putrajaya mendedahkan identiti di sebalik 'Malaysian Official 1'.




KUALA LUMPUR: Sekumpulan pemuda akan mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka pada 27 Ogos ini bagi mendesak Putrajaya mendedahkan identiti "Malaysian Official 1" (MO1), yang disebut Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dalam permohonannya menyita aset berkait 1MDB bulan lalu.
Sehubungan itu, Gabungan #TangkapMO1 menyeru orang ramai menunjukkan sokongan dengan menukar gambar profil media sosial mereka kepada logo kempen #TangkapMO1.
"Kami menyeru sekiranya sudi, anda boleh menukar gambar profil kepada logo kempen #TangkapMO1 di laman sosial masing-masing sebagai tanda sokongan terhadap perhimpunan ini," kata Presiden #TangkapMO1, Anis Syafiqah Yusof.
Beliau menjangkakan kehadiran seramai 10,000 orang, dan protes akan bermula jam 2.40 petang selepas berkumpul di perkarangan pusat beli belah Sogo dan Masjid Negara.
Perhimpunan itu akan dibantu pasukan Amal Relief Malaysia (Arif) dengan kerjasama Skuad Medik untuk memastikan perhimpunanan berjalan lancar, katanya.

TURUN DAKWA

TANGKAP

ORANG JAHAT

FBI CARI MO1

SIAPA MO1?



-------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT