Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


LAWAK BERDIRI DI PUCHONG

Posted: 01 Aug 2016 08:18 PM PDT





9 OGOS 

TUKAR TIUB

LAWAK BERDIRI

DI PUCHONG









-----------

MANA KJ MENGHILANG

Posted: 01 Aug 2016 07:54 PM PDT








MANA KJ

LAMA HILANG


NAJIB DITUDUH

NAJIB DIFITNAH

MENGAPA TAK

DATANG BANTU

ADA TAHU HAL

NAJIB KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH






-------------

PURTAN BUAT LAWAK

Posted: 01 Aug 2016 07:17 PM PDT







PURTAN

BUAT LAWAK

BERDIRI


 | August 1, 2016
Menteri menjelaskan pindaan tersebut mahu menangani kelemahan dalam hal berkaitan punca pendapatan dan perbaiki hubungan antara pentadbir undang-


woit purtan

hang ingat

kami bodoh
-----------

LARI KE MANA?

Posted: 01 Aug 2016 06:47 PM PDT







M.O1



MENYOROK DI WEST PAPUA
mo1 sekarang menyorok di indonesia. tgh kautim dgn jokowi utk pinjam pulau sumatera , ataupun PNG atau west papua.tp west papua bahaya sb syarikat rimbunan hijau cari sarawak tgh bunuh org2 asal di west papua utk menjalankan bisnes kelapa sawit.jambatan manong kalo perlukan batang sawit, bole la import melalui syarikat rimbunan hijau dari proyek west papua ni..

suharto dulu dikatakan ada sebilah keris yg ampuh dan bole mengekalkan kuasa presiden..apakah najib pun menginginkan keris yg sama? atau keris itu sudah dipunyai oleh org dimalaysia iaitu keris hadi kluk klak...kahkahkah..org kuale bole buatkan keris melayu.. on SIAPA DIA DICARI OLEH FBI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 10:30 PM





------------

TANGKAP MO1

Posted: 01 Aug 2016 06:21 PM PDT






TURUN 

TANGKAP 

DAKWA MO1

MO1: Berhentilah daripada menipu diri sendiri



BERIKUT posting terbaharu  Mahathir Mohamad di blog beliau, chedet.cc


Posting berjudul "Pemimpin Umno" dimuat naik hari ini:-


1.    Bilakah pemimpin Umno akan mengakui kebenaran tuduhan yang dibuat terhadap Najib?

2.    Sejak mula skandal 1MDB didedah, pemimpin-pemimpin Umno cuba menidakkan tuduhan terhadap Najib.

3.    Kononnya semua tuduhan ini berniat jahat – bertujuan untuk menjatuhkan seorang pemimpin yang dipilih secara demokratik. Mereka sengaja lupakan bahawa Abdullah, PM Malaysia Kelima juga dipilih secara demokratik tetapi dijatuhkan oleh Najib sendiri.

4.    Dalam negara demokratik banyak sudah pemimpin yang dipilih dalam pilihan raya yang dijatuhkan sebelum edahnya. Demikian PM Abbott Austraila. President Brazil digantung jawatan atas keputusan mahkamah tinggi supaya siasatan dapat dibuat keatasnya tanpa halangan.

5.    Sekarang ini pula tuduhan dibuat bahawa saya yang membuat laporan terhadap Najib kepada Amerika Syarikat sehingga laporan berkenaan salah guna kuasa dan melesapkan wang Kerajaan dibuat oleh pasukan keadilan Amerika terhadap Najib.

6.    Saya tidak buat apa-apa laporan. Tetapi jika saya buat laporan pun, hanya kerana itu kesalahan Najib tidak akan menjadi tidak salah.

7.    Benang basah tidak mungkin ditegak. Percubaan pemimpin-pemimpin Umno mendakwa Najib tidak bersalah tidak mungkin menjadikannya tidak salah. Tuduhlah, kecamlah, makilah. Yang salah tetap salah.

8.    Sejak skandal 1MDB didedah, bukti-bukti salah guna kuasa dan penipuan Najib menjadi semakin nyata. Bermula dengan laporan dalam akhbar, ia diikuti dengan laporan oleh Bank Negara, BPR, Auditor General dan PAC. Tiap satu menerangkan kesalahan Najib. Menjadikan laporan-laporan ini rahsia pemerintah tidak berjaya menutup isi kandungan laporan.

Di zaman ini tidak ada cara bagi merahsiakan dokumen. Sarawak Report melapor berkenaan wang yang ada dalam akaun Najib di Ambank yang disertai dengan dokumen-dokumen yang tidak boleh disangkal. Najib tidak dapat membuat apa-apa, jauh sekali dari menyaman malu Sarawak Report.

9.    Akhirnya Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat bukan sahaja mengeluarkan laporan bertulis tetapi penjelasan dibuat secara terperinci oleh pegawai-pegawai DOJ melalui TV. Malaysia sudah jadi negara penipu dan rasuah yang terbesar di dunia. Semua orang berasa malu tetapi pemimpin Umno sahaja yang tidak tahu malu.

10.    Walaupun nama Najib tidak dicatit tetapi semua tahu bahawa Malaysian Official 1 (Pegawai Malaysian Nombor 1) ialah Najib. Hanya yang bangang sahaja yang tidak kenal Najib sebagai Pegawai Malaysia Nombor 1. Dan mereka sahaja yang masih sanggup menerima Najib sebagai pemimpin mereka.

11.    Wahai pemimpin Umno berhentilah dari menipu diri. Kamu tahu Najib bersalah. Kamu tahu Najib tidak layak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

12.    Merahsiakan segala laporan berkenaan dengan kesalahan Najib melalui OSA mungkin mengelirukan sebahagian kecil dari rakyat Malaysia. Tetapi OSA tidak boleh rahsiakan perbuatan Najib di kalangan masyarakat dunia. Kamu, pemimpin UMNO akan dipandang hina kerana masih mencuba menidakkan penipuan Najib dalam pengurusan 1MDB.

13.    Kerajaan sekarang menghadapi kekurangan dana. Untuk menampung beban hutang 1MDB rakyat dipaksa bayar cukai GST, tol dinaikkan, subsidi minyak dihapuskan, Langkawi dan Labuan sebagai pulau bebas cukai ditamatkan. Bajet yang besar dibuat tetapi Kementerian, Jabatan dan Agensi-Agensi Kerajaan diarah supaya mengurangkan belanja sebanyak 20 peratus. Bayaran kontrak dilewat-lewatkan.

14.    Untuk membayar hutang 1MDB, tanah Kerajaan yang bernilai RM7,000/- skp dibeli dengan harga RM60/- skp dan dijual dengan harga RM 3,500 skp.

15.    Sekarang laporan akhbar luar mendedahkan kontrak membina landasan keretapi di pantai timur yang ditawar oleh syarikat Cina sebanyak RM30 billion dinaikkan kepada RM60 billion, supaya lebihan dari harga kontrak sebanyak RM30 bilion boleh diguna untuk bayar hutang jaminan RM27 bilion yang dituntut oleh IPIC, Abu Dhabi.


16.    Hutang 1MDB boleh dibayar secara ini. Tetapi wang yang dilesapkan melalui 1MDB masih berada di tangan orang yang diketahui melesapkannya. Jenayah ini masih perlu ditangani melalui proses undang-undang. Dengan perkataan lain, walaupun hutang dibayar oleh Kerajaan, penjenayah yang menghilangkan duit 1MDB tidak terlepas dari dituduh dan dibicara dalam mahkamah.


17.    Pemimpin-pemimpin Umno perlu sedar akan hakikat ini dan mendesak supaya proses undang-undang dikuatkuasakan. Jika tidak kamu mungkin dianggap sebagai bersubahat dalam perlakuan jenayah ini.



-------------

SUMPAH SUMPIT - LADA API

Posted: 01 Aug 2016 05:18 AM PDT





        SUMPAH LAKNAT

Sumpah laknat boleh dilakukan di mana-mana saja; di bawah pokok, dalam pasaraya, dalam sampan di tengah laut ketika candat sotong, semua tempat dibolehkan, hatta di white house pun boleh. Yg penting saksi najib mestilah orang islam yg suci murni sesuci embun, contohnya hadi awang, cikgu pa, takiyudin ataupun tontonwee asalkan bertaraf ulama, semua layak jadi saksi.

 Kalau kapir harbi mcm hillary clinton atau donald trump tak dikira, tak boleh jadi saksi. Selepas buat sumpah laknat mesti wajib buat umrah di tanah suci, selesai semua tu barulah najib dan 1mdb dapat pengampunan dari FBI, aset yg telah disita akan diserah semula pada kerajaan malaysia. 

InsyaAllah, silap2 haribulan bila 1mdb dah bersih selepas sumpah laknat, ramai akan melabur, amerika pun akan melabur dan nilai ringgit akan pulih, saham felda akan melambung dlm pasaran terbuka, makcik dan pakcik felda tumpang gumbira sebab bakal dapat bonus berlipatkali ganda. Takbirrrrr!!! on SUMPAH LAKNAT AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 7:12 PM




-------------

TURUN DAN TANGKAP

Posted: 01 Aug 2016 04:39 AM PDT





KENYATAAN MEDIA : 1 OGOS 2016
ANAK MUDA MENGGERAKKAN MOBILISASI BESAR-BESARAN #TangkapMalaysianOfficial1 (#TangkapMO1), 27 OGOS DI KUALA LUMPUR.


Genap setahun yang lepas, seramai 35 orang anak muda ditahan di Sogo kerana menjalankan protes #TangkapNajib. Protes itu dibuat kerana kekecewaan anak muda terhadap kepimpinan Najib Razak yang gagal menyelesaikan kemelut 1MDB. Laporan US Department Of Justice (US-DOJ) baru-baru ini mengesahkan lagi kekhuatiran rakyat terhadap pengurusan dana 1MDB. Menerusi laporan DOJ ini, Riza Aziz, Jho Low dan Malaysian Official 1 merupakan tiga nama yang dikatakan bertanggungjawab dalam pengkhianatan berbilion ringgit dana awam.

Sehingga hari ini, ketiga-tiga individu ini masih bebas malah tidak ada inisiatif bersungguh-sungguh daripada Kerajaan Malaysia untuk bertindak ke atas mereka. Malah Kerajaan Malaysia juga masih enggan untuk mendedahkan siapa sebenarnya individu yang dinamakan sebagai Malaysian Official 1 yang dipercayai sebagai dalang utama disebalik penyelewengan wang rakyat ini. 

Kami percaya, rakyat Malaysia akan menerima kesan paling buruk jika kecurangan pengurusan dana awam ini berterusan. Lebih malang apabila anak muda yang mewakili 60% daripada komposisi rakyat Malaysia akan terus berhadapan dengan ketidaktentuan masa depan. Anak muda terpaksa menanggung beban kos hidup yang terus meningkat dalam keadaan peluang kerjaya dan purata pendapatan di Malaysia masih terkebelakang. 

Kami selaku generasi muda merasa amat malu sekiranya tiada tindakan tuntas bagi menyelesaikan krisis pentadbiran ini. Isu 1MDB bukan lagi rahsia dalaman negara, malah menjadi berita hangat di seluruh dunia. Anak muda tidak sanggup lagi menjadi bahan ketawa oleh masyarakat dunia apabila dilihat seolah-olah masih merelakan sekumpulan individu tidak bertanggungjawab terus merompak harta Negara.

Maka menyedari hal ini, mahasiswa dan anak muda sepakat untuk menggerakkan Kempen #TangkapMalaysianOfficial1. Kempen ini akan memobilisasi rakyat Malaysia secara besar-besaran pada 27 Ogos 2016 di Kuala Lumpur bagi mendesak pihak berkuasa segera menangkap dan mendakwa individu yang digelar sebagai Malaysian Official 1 (MO1). 

Menuju kepada himpunan aman ini, mahasiswa dan anak muda akan menjalankan program-program penerangan secara berkelompok dengan memfokuskan mahasiswa dan masyarakat luar Lembah Klang. Selain itu kami juga mengalu-alukan pembabitan semua pihak tanpa mengira sempadan politik dan ideologi untuk bersama dengan kempen ini. 

Sekarang tiba masa untuk bertindak. Kami juga ingin menyeru anak muda yang menjadi penghuni terbesar arena maya untuk kali ini kita bersolidariti di Kuala Lumpur pada 27 Ogos akan datang. Ini masanya untuk kita rayakan kemerdekaan dengan erti kata sebenar.  Jika anak muda tidak bertindak hari ini, kita khuatir tiada lagi masa depan untuk generasi akan datang.

Sekian. Terima kasih. 

Dikeluarkan oleh Gabungan #TangkapMalaysianOfficial1






------------

LAWAK DARI PELAWAK AGAMA

Posted: 01 Aug 2016 01:00 AM PDT





LAWAK AWAL

BULAN OGOS




BAYANGKAN

JIKA BIDADARI 

 TIDAK ADA

APA 

AKAN  TERJADI


INI KAH MUKA DICARI FBI

Posted: 01 Aug 2016 12:30 AM PDT






INIKAH 

MUKA



MALAYSIAN 

OFFICIAL 1

YANG SEDANG

DICARI OLEH FBI




------------------

HUTANG 1MDB

Posted: 31 Jul 2016 11:30 PM PDT







Suara Rakyat's photo.

KEKHINZIRAN UMNO apakah ini hutang 1MDB pada akhir tahun 2015 RM40.4 bilion. TIBA-TIBA masuk tahun baru 2016 terus jadi RM50 bilion ??!!

KECELAKAAN UMNO apakah ini dah gadai aset negara berbilion2 ringgit pon hutang 1MDB TETAP MAKIN NAIK ??!!!

HAKIKATNYA.. Sifat2 munafik WAJIB ada pada pemimpin negara kita. Bohong & mungkir janji itu satu kemestian..









































--------------

SUMPAH LAKNAT AMERIKA

Posted: 31 Jul 2016 10:40 PM PDT






BILA NAJIB

DIDAKWA

DI AMERIKA

BOLEHKAH 

NAJIB PAKAI

SUMPAH LAKNAT

DAN MINTA 

EMPAT JANTAN

SEBAGAI SAKSI

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU BOLEH






--------------

MUSUH DAN MENONGGENG FRUS

Posted: 31 Jul 2016 10:00 PM PDT





KEMPEN BELUM

MULA LAGI

MUSUH KATA

DAH GAGAL

APA MAKNANYA?

INI MAKNANYA

MUSUH TAKUT

AWAL AWAL

DAH TONGENG




Siri jelajah 1MDB pembangkang, tiada kesan pada kerajaan

 | July 31, 2016
Isu berkenaan 1MDB bukanlah satu perkara yang baharu, malah sudah mula dipermainkan pihak pembangkang sejak tiga tahun lepas.






KUALA LUMPUR: Siri jelajah pembangkang bagi menerangkan isu 1Malaysia Development Bhd (1MDB) tidak akan memberi kesan kepada kerajaan, kata Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO Johari Abdul Ghani.
Beliau berkata ini kerana isu berkenaan 1MDB bukanlah satu perkara yang baharu, malah sudah mula dipermainkan pihak pembangkang sejak tiga tahun lepas.
Katanya keutamaan sepatutnya diberikan dalam usaha mencari jalan penyelesaian mengenai isu berkenaan supaya perkara yang sama tidak berulang kembali.
"Kita tidak boleh halang pihak tertentu untuk mengadakan program jelajah ke seluruh negara, perkara ini (jelajah) sudah pun berlaku sekian lama, kebanyakan isu yang diperkatakan adalah isu lama dan tiada perkara baharu yang hendak diterangkan kepada rakyat.

POK CIK 

MOK CIK 

NAK TAHU

SIAPA DIA

LORETTA LYNCH

NAK TAHU

APA ITU FBI

DIMANA FBI

DUDUK DI KL

BETUL KE AGEN

INI KACAK KIUT

MACAM BRAD PIT


-----------------

MENCARI MAKLUMAT

Posted: 31 Jul 2016 09:18 PM PDT






SIAPA ADA

LIHAT JANTAN

BERJANGGUT

 INI

SILA PUKUL 

TALIPON BERI

TAHU PEJABAT

DUTA AMERIKA

ATAU HUBUNG

TERUS FBI USA







-------------

MIMPI DAN ANGAN ANGAN

Posted: 31 Jul 2016 08:52 PM PDT





APA HUKUM

BERKHAYAL 

ANGAN ANGAN

SAJE TANYA 

MANA TAHU 

ADA HUKUM

PRU 14: Pas sasar pertahan Kelantan, ambil semula Terengganu dan Kedah


Setelah selesai dua ijtima' (seminar) pilihan raya iaitu Pahang dan Kedah, Pas mensasarkan untuk mengekalkan Kelantan dan merampas semula Terengganu dan Kedah dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kelantan kita akan pertahankan kerajaannya dan Kedah diambil alih semula.

"Kita mensasarkan 20 kerusi Dun di Terengganu (dari 32). Target kita untuk memerintah. Perlu ditawan semula kerana negeri itu pernah di perintah oleh Pas," kata Mustafa ketika berucap di ijtima' pilihan raya Pas Terengganu dekat Rusila, Marang semalam.

Menurutnya, pengundi atas pagar menjadi undi penentu untuk kemenangan parti itu di Terengganu.

"Ini termasuk pegawai kerajaan, keluarga mereka dan peniaga, mereka perlu didekati," katanya.
Namun begitu, Mustafa berkata, Perlis sukar (untuk dimenangi Pas) kerana BN menggunakan 3M (Money, mechinery and Media). Parti itu kenal semua pengundi," katanya.
Untuk tujuan mencapai kemenangan itu, katanya, menjadi tugas jentera parti Pas untuk pastikan pengundi bukan Islam mengundi parti itu dalam PRU 14 nanti.
Mustafa, veteran pilihan raya Pas itu menjangkakan, PRU14 akan diadakan tahun depan iaitu 2017, tidak sampai 2018.

NASIB BAIK

ANGAN ANGAN

TAK NAMPAK

DILIHAT KALAU

TIDAK MACAM

MANA AGAKNYA

PASTI TERGOLEK

DOG KAH KAH 




----------------

SULTAN MELAKA KAH?

Posted: 31 Jul 2016 08:18 PM PDT






SULTAN MELAKA


SULTAN 

PERTAMA

 TANAH MELAYU

SULTAN INI KAH

MSIAN OFFICIAL

NO  1

YANG DICARI

OLEH PEGUAM

NEGARA  USA





---------

CURI DERMA

Posted: 31 Jul 2016 07:48 PM PDT




ADAKAH INI

LAWAK BERDIRI

SAJE TANYA 

JANGAN MARAH



Tabung Pahlawan: Rosmah seru lebih ramai tampil memberi derma

 | July 31, 2016
Beliau juga meluahkan rasa sedihnya hanya segelintir syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan sektor korporat yang menghulurkan sumbangan.






KUALA LUMPUR: Suami Najib merangkap penaung Tabung Pahlawan, Rosmah Mansor menggesa lebih ramai rakyat Malaysia memberikan sumbangan kepada tabung khusus untuk bekas tentera itu.
Beliau berkata, purata kutipan setiap tahun tabung itu hanya RM1.5 juta, jauh lebih sedikit jika dibandingkan dengan populasi negara.
"Jika separuh daripada rakyat menyumbang seringgit seorang, sekurang-kurangnya Tabung Pahlawan dapat mengutip RM15 juta setahun," katanya.

SEMUA BERES

MINTA NO PONE

PUTERA ARAB 

DARI ISTERI

DINAR & DOLAR

AKAN MASUK

BERBILION LION


---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT