Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PAS KELUAR SEMPADAN

Posted: 29 Jul 2016 08:00 PM PDT



KONDOM HIJAU
Oi ..kat mana dapat beli kondom hijau Huurex ni kondom warna Islamic Green..tapi ape flavour nya.. harap ade perisa Musang King..kakakaka Entot puas puas dan tanpa was was... *Sokong-lah industri getah Malaysia on PAK LEBAI KE DANOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/30/16



PAS G DANOK
ini semua salah mso.. kalo mso tak pecah lobang, tak la kecoh2.dulu masa forum radio bangsar, mso juga la dgn confident kata hudud pas 99% tak kan jadi.bagilah chance kat pas g danok.. al tontonwi dah g german, lagi kos mahal..dah la ringgit jatuh..kalo dpt g danok pun ok laa..diorg pun ada nafsu.ingat org2 pas ni sume nya tunggul kayu ke..

bukan apa pun, kalo dah lama sgt tgk sawo matang, sekali2 teringin gak tengok ayam thailand, ayam thailand makan pulut, kulit putih2 gebu. tak le mahai macam kat german tu.minta jasa baik kalian, bagi la peluang kat pas utk melampiaskan nafsu.diorg tengah stress nak bincang hal hudud.mane la tau, kot dpt ilham hudud dari langit ketika pintu kain dibuka..selain tu nak buat survey gak pasal hudud kat danok tu..kat danok pun ada tok2 kiyai dan org2 alim..jgn pandang hina danok.kalo ke rantau panjang nanti org cam pulak.. on PAK LEBAI KE DANOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16


YANG CIPUT
org igame nie terutame melayu mmg nafsu seksnye kuat tp kudratnye aLahai byk yg ciput!. cube tengok yg berbini lebih dari sorang majoritinye musti org igame .. biLe di tanye jawabnye mengikut sunnah sedangkan beban tanggung jawab keadilan itu tidak di perhalusi n di titik beratkan. 

ini krn di sinilah letaknye pekare paling penting yg perlu ade sebelum mahu berbini lebih. sebagai manusia biase yg tidak maksum n serbe kekurangan adekah kite ini mampu membahagikan keadilan seadil2nye pd bini2 kite. sedangkan keadilan yg dtg dari hati n perasaan adelah bersifat subjektif . jike hati n perasaan kite di perlakukan sedemikian spt mane kite perlakukan pd bini2 kite adekah hati kite masih dapat menerime n redho? 

ukurkanlah terlebih dulu sesuatu pekare itu ke dlm hati kite sebelum kite pratikanye pd org lain. make benarlah sabde nabi kite ... " islam membenarkan kamu berkahwin satu .. due .. tige n empat tetapi walau bagaimane sekali pun kamu berusahe utk berbuat keadilan pd bini2 kamu nescaye on SEMUA SUKA BERANCOK
Publish | Delete | Spam
noname
on 7/30/16





------------

PESANAN DITERIMA

Posted: 29 Jul 2016 07:00 PM PDT





ILMU PANDANG TEMBUS

terima kasih bro atas ingatan ini. dimohon kepada para pengamal ilmu pandang tembus dari batak rabik, pengamal ilmu pukulan jarak jauh, pengamal ilmu parang terbang, pengamal ilmu kepala sekeras batu atau badan keras besi, kpd persatuan2 silat, kepada waris2 wali, kepada pejuang2 baju merah, kepada pengajian2 ghaib, minta tolong kpd anda semua utk membuat pagar ghaib diseluruh sempadan tanah melayu agar kuasa2 kotor dan kafir tidak dpt menembusi malaysia.


apa guna ada ilmu gaib, ilmu hukum hakam, ilmu pandang tembus, ilmu tersirat makrifat, kalo tidak digunakan utk mempertahankan tanah air melayu malaysia dari perang...semoga allah memberkati anda semua dan allah memberikan pertolongan memlalui burung2 atau lebah2 tentera allah. on HANYA SATU INGATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16






---------

EZI DARI SUNGAI TELOM PAHANG

Posted: 29 Jul 2016 06:00 AM PDT




EZI BAKA 

ORANG ASAL

SUNGAI TELOM

 PAHANG

 AMAT CEKAP 

MEMBURU



PETANG INI

MENANGKAP 

SAEKOR BIAWAK

MELEBIHI 1/2 KILO

BIAWAK KE EMPAT




------------

PAK LEBAI KE DANOK

Posted: 29 Jul 2016 05:30 AM PDT





PAK LEBAI SAMPAI DANOK
netizen ini buat2 terkejut plak..ramai haji2 telah ke danok utk bersuka ria. semasa disana, haji2 ini akan membuka kopiah putihnya.lagi satu, apa korang taktau ke nafsu berahi org2 saudi ni?puak2 saudi ni akan nampak alim , berjubah dan berserban ketika disaudi. 

jgn salah sangka, jubah itu adalah pakaian harian mereka, cuma serban saudi ni agak tak sama dgn jubah lilit yg dikatakan sunnah muhammad.namun puak2 saudi ni suka minum2 mabuk2 dan layan awek2 dari asia..ini bukan fitnah. anda bole siasat sendiri. mustahil student2 di arab tak tau cerita nafsu nafsi geng2 syabab arab ni.tu baru saudi yg ada tempat kelahiran nabi. 

mustahil org2 agama takda nafsu begitu.dimalaysia semuanya kena jaga hudud..kalo dinegara kafir, pakaian hudud semua dibuka.namun g danok je bukan kesalahan dan g main golf guna yapeim pun belum dijatuh hukum atau difatwakan..utk org2 agama, yg haram itu menjadi halal, namun bagi yg miskin hina, yg haram akan ditambah haram.. on SEMUA SUKA BERANCOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16

PAKAI KONDOM MASA BERANCUK
Kalau dah ke Krabi bukanlah gi miting namanya .. dah tentu gi berancuk diatas nama miting .. ini tipu sunat, dibolehkan. Berancuk tu guna kondom la, dah tentu tak bersentuhan .. dibolehkan .. eslam tu modah pe .. PAS Boleh. Aku pernah berurusan dgn pegawai JAIS dan Pusat Islam .. nafsu mereka memeranjatkan. on SEMUA SUKA BERANCOK
panglimo potaseh
on 7/29/16


BONTOT KENA PAYUNG
Tok2 lebai ni nafsu bukan main bro. Kalo lu lalu sblh, silap2 bontot lu kena payung. Tgh sakit bisul pun, jangan ingat sakit ni membunuh nafsu.. malah lagi birahi payung bontot time tengah sakit ni.. on SEMUA SUKA BERANCOK
Anonymous
on 7/29/16





----------

SEHELAI KETUM SEHARI

Posted: 29 Jul 2016 05:00 AM PDT





F.B


Nak tergadai telaga minyak Petronas pon xper..

TANAM KETUM lagi menguntungkan..

Semua rakyat jelata T'gganu berpeluang tambah pendapatan dgn tanam ketum depan, belakang, kiri, kanan & dalam rumah..

InsyaAllah tak lama lagi ramailah jutawan Melayu di Malaysia..



-------------------

BILA KTN NAK TWEET?

Posted: 29 Jul 2016 04:30 AM PDT






BETUL KE 

BERITA INI?


Tanam ketum tidak salah - KPN

PUTRAJAYA: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata tidak salah untuk menanam daun ketum bagi tujuan komersial kerana ia tidak termaktub dalam peruntukan undang-undang.

Beliau berkata, seseorang boleh dikenakan tindakan hanya jika wujud aktiviti memetik, memproses dan mengedar daun ketum.

Justeru, kata Khalid, cadangan Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) untuk menanam pokok ketum bagi tujuan eksport adalah dibenarkan, namun perbincangan perlu dibuat dengan Kementerian Kesihatan (KKM) bagi tujuan kawalan supaya ia tidak disalah guna.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/177864


BERITA AKAN

JADI SOHEH

JIKA KTN

TWEET HAL INI

JIKA TAK TWEET

WARGANEGARA

RASA WAS WAS

TAKUT KENA

PERANGKAP
--------------

PARTI POTONG STIM

Posted: 29 Jul 2016 03:30 AM PDT





PARTI TAKDA

KERJA LAIN

TIAP HARI

POTONG STIM










































------------

ABANG ALEE SUDAH MARAH

Posted: 29 Jul 2016 01:30 AM PDT





BENGALI  SUDAH  MARAH
dey kicik..cakap baik-baik ..itu reza org melayu, saya bengali, saya singh..saya jual roti je..saya bukan jual roti besar2 macam itu syed bukhari..dey kicik, suruh itu harun din cari la..itu harun din ada banyak jin islam.itu jin semua suda potong suda sunat..nanti itu tuan allah tolong..dey kicik, ini jambang singh punya jambang, bukan itu awak pun nabi muhammad punya jambang..

singh pun pakai serban..ini serban ada banyak sama dengan itu ustaz don pun serban..saya pun taktau kenapa itu ustaz suka tiru ini singh pun serban.ini serban singh dalam ada rambut panjang, saya taktau itu muhammad ada simpan rambut dalam serban kan tarak simpan..dey kicik..kasi semayang kuat, nanti itu reza kasi keluar.. on FBI SEDANG MENCARI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/29/16



-----------

KAHWIN DENGAN PARIS HILTON

Posted: 29 Jul 2016 01:00 AM PDT







PARIS HILTON
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
untuk makluman semua, kursus kawin di paris terpaksa ditangguhkan. ini kerana sudah 2 kali paris melalui pengalaman diserang terorist.sekiranya tuan/puan/dato/tan sri mahu juga kursus kawin diparis, kami akan mensubkan projek kursus kawin ini kepada kaum2 ISIS. jgn la tuan/puan/dato/tan sri takut atau gundah gulana dgn ISIS ini. 

ISIS ini adalah warga islam dan bercita2 murni, suci dan ikhlas utk mengISLAMkan dunia.Tuhan menjadikan bumi ini utk ISLAM sahaja.Niat suci,murni dan ikhlas ini selari dgn saranan ulama dunia iaitu parti ISLAM utk menhududkan kepala dan jubur cina dap.ISIS hanya bunuh non muslim sahaja. ya, memang benar ada juga warga muslim yg terpalit sama terbunuh secara tak sengaja. sesungguhnya melalui ISIS, allah telah memberikan sijil syahid kpd muslim2 yg terbunuh ketika itu dan akan diserahkan kpd si mati ketika malaikay maut dtg menjemput.

saya faham akan keinginan tersembunyi kalian, ISIS tak akan mbunuh paris hilton. paris hilton ini cantik, kurus dan lansing.kalo tidak, masa kan jho low bole tergoda gembira.jho low dan paris juga telah menghantar borang masuk islam. hanya jho low perlu bersunat.paris hilton tak perlu bersunat demi menjaga tahap klimak yg melimpah ruah ketika jimak.kami mohon agar berkursus kawin la dgn kami, agar kami dapat membayar segala macam kos guaman utk lawan mamat NOW tu. 

sumbangan anda amat2 dialu2kn.segala sumbangan akan diberikan sijil syurga dan syahid. minta tolong juga kpd warga utk mencari jho low.jho low perlu disunatkan namun beliau telah menghilangkan diri.minta tolong ye wahai warga islam yg berkat dan selamat.jazakallah khairan katsiran..

29 Julai 2016 10:26 PG Padam


MELAYU HARBI
Inilah yang dinamakan Menteri Agama Melayu Harbi. Bukan Menteri Agama Islam. Sebab bila isu penyelewengan 1MDB ini dibuka dan dilondeh oleh Amerika, sepatutnya sebagai Menteri Agama beliau perlu mengeluarkan 'fatwa dan hukum-hakam'. 

Samada apa yang dilakukan oleh DOJ itu halal ke, makruh ke, haram jadah ker. Tapi sampai kini Menteri Agama Melayu Harbi ini membisu. Cuba teka kenapa beliau membisu? Sebab perut dah buncit dengan dedak. Hati dah hitam macam pelaq..Menteri Agama yang bersekongkol dengan pemerintah yang korup penipu penyamun, lebih teruk dari Yanudi. on BILA NAK BUAT KURSUS KAHWIN?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/28/16


-------------

CHINA TEMBAM DICARI FBI

Posted: 29 Jul 2016 12:00 AM PDT





FBI SEDANG

MENCARI

LELAKI CHINA

TEMBAM

KALI AKHIR 

DILIHAT

DI WANCHAI 

DISTRICT

KONG KONG

 LELAKI CHINA

MUNGKIN

MENYAMAR 

SEBAGAI ARAB


------------

HUKUMAN SEKOLAH

Posted: 28 Jul 2016 11:15 PM PDT





BERDIRI TENGAH PANAS
Takdepun larangan rotan bontot, tapak tangan dan tapak kaki guna rotan atau pemegang bulu ayam? Ok la tu. Larangan hukuman berdiri luar kelas pun jelas cuma dihadkan pada yang "lama", maknanya jika setakat 10-15 minit boleh lagi, jangan sampai setengah jam. 

Tapi hukuman berdiri tengah panas tu patut terus dilarang sepenuhnya, tanpa mengira kejap atau lama kerana itu memang satu kezaliman malah boleh bahaya tinggi pada sesetengah orang termasuk dewasa apatah lagi kanak2. 
Cuma, larangan atas berleter itu agak menggelikan hati dan sebenarnya terlalu am tentang apa yang diklasifikasi satu "leteran", sedangkan hakikatnya proses pembelajaran termasuk teguran terhadap kesilapan, barulah lahir kesedaran di mana silap dan apa sepatutnya yang betul, maka dikhuatiri sebarang teguran akan terus dilabel leteran dan disalahguna peraturan larangan ini :( on ZAMAN BERUBAH
Anonymous
on 7/28/16


BUDAYA ARAB
yea betul tu..aku penah kena tunjah dgn hammer diperut, penah kena double slap kiri dan kanan..namun selepas itu, guru2 itu menjadi kawan aku.aku sekolah cina tp cikgu tak paksa makan babi..kalo sekolah islam nanti kena paksa berpuasa plak.banyak kadang aku pikir ,yang diamalkan itu bukan islam tetapi adalah budaya arab.

seumpama hudud, hudud arab telah ada telah wujud dan dipraktiskan seblum datangnya islam.kita tunggu tuan ulama dunia hadi bentangkan diparlimen nanti.jgn lupa hududkan juga tontonwi kerana menonton porno. menonton porno ni seumpama dosa berzina.elok dihukum didunia dari dia menanggung dosa diakhirat nanti..oh ya..hukum juga jamil khir,najib isteri rosmah serta raja pemegang botol besar. on ZAMAN BERUBAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 7/28/16

CIK GU CINA
Nak stori pasal dulu-sekarang hasilnya sama saja .. subjektif. Betul dulu cikgu bebas membalun muridnya .. tapi mereka balun ada tekniknya,tak emosi. Aku dulu awal 70an sekolah rendah tiap hari kena rotan. Sekolah aku cikgunya kaum cina kecuali igama dan BM. Cikgu cina ini sgt pedulik pada muridnya .. sanggup buat ape je utk muridnya pandai .. dan maju bersokan. 

Apa pun apabila kita meningkat dewasa, apabila sistem sekitaran sosial berubah, apabila disiplin cikgu cina di arab badawikan .. hasilnya, itulah yang kita lihat hari ini. PM kita dah 3 bijik belon ghaib, ditembak dan terjun tapi PM kita masih lagi tercegat megah .. hal ini jangan lah kita bandingkan dgn PM Gabon .. 

tapi tengok Presiden Korea, letak jawatan hanya sebab feri karam. Prihal rasuah tok sah ceritalah .. BPR dah pon El-Tiduri tukar nama pada SPRM .. tapi apa hasilnya .. TARAK. Dari PM hinggalah ke Penjawat Awam, kita tengok, kita tahu samaada depa makan suap atau tidak. Tak payah panggil SPRM siasat. Rasuah on ZAMAN BERUBAH
panglimo potaseh
on 7/28/16

TIDAK LAYAK
semua profession di malaysia dimalukan oleh segelintir manusia yang tidak layak, tidak kompeten, tiada pengalaman, tiada etika kerja...seorang guru zaman 70 an disanjung tinggi...perkara sama tidak boleh ketika ini...cikgu cikgu yang ada sekarang majoritinya berminat membuat tuisyen, meniaga, main face book, main game, chatting dan sebagainya dari mengajar murid-murid. 

tiada kualiti kalau kita semak buku anak-anak kita akan tahu... dulu semua kerja dibuat secara tulis dari papan hitam...sekarang melimpah buku kerja...semakin malas guru dan murid...guru pun kurang etika..apa kan lagi murid...semua tanggungjawab kalau boleh di tolak kepada ibu bapa...percayalah kalau ada guru yang cemerlang...hanya di sekolah jenis kebangsaan cina... 

sekolah kebangsaan...lebih utamakan majlis promosi diri dengan pegawai PPD mengangkat bakul sendiri..kadang-kadang pelik...semua sekolah dikatakan bantuan penuh kerajaan tetapi setiap kali ada saja kutipan beli penyapu, beli bendera bagi program on ZAMAN BERUBAH
Anonymous
on 7/28/16








---------------------

SEBAB MUSABAB TELAH PECAH

Posted: 28 Jul 2016 10:50 PM PDT





SEBAB 

MUSABAB


RAKYAT MALAYSIA
HAIRAN KENAPA
LORETTA LYNCH
MENGGUNAKAN
NAMA: 
MALAYSIAN OFFICIAL 1
KENAPA TIDAK SEBUT
NAMA PENUH?

BERITA TELAH PECAH
DOJ DAN LYNCH
TIDAK ADA UPAYA
MALAH TAKUT SALAH
UNTUK MENYEBUT
SECARA TEPAT 
NAMA PENUH
SI PENYAMUN ITU
KERANA NAMA ITU
TERLALU BERBELIT

APA NAMA ITU:
DATUK SERI 
MAPPADULUNG
DAENG MATTIMUNG
KAREANG SANROBONE

MUSTAHIL CNN
MUSTAHIL BBC
MUSTAHIL ABC
DAPAT MENYEBUT
NAMA INI - MAKA
MALAYSIAN OFFICIAL 1
LEBIH TEPAT
LEBIH SENANG
LEBIH SEMPOI




--------------

SEMUA SUKA BERANCOK

Posted: 28 Jul 2016 10:18 PM PDT





WARGA MAYA

TERPERANJAT

PASAL APA?

HANG INGAT

ALIM ULAMAK

TAK SUKA

BERANCOK?


Netizen dikejutkan berita mesyuarat JHET Kelantan di Krabi, Thailand

Ketika seluruh negara digegar dengan skandal kehilangan wang negara berbillion ringgit dan suasana rakyat bawahan semakin terdesak dari segi sara hidup, komuniti siber dikejutkan dengan berita wakil rakyat dan jawatankuasa pengurusan tanah Kelantan bermesyuarat di Krabi, Thailand.

Penulis terkenal, Mohd. Sayuti Omar menulis di status facebooknya, "hormat semua, pagi ini dapat khabar satu rombongan terdiri daripada kesemua wakil rakyat Pas, para penyelia Dun bersama Jawatankuasa Hal Ehwal Tanah seluruh Kelantan bersama dua orang Exco bertolak ke Krabi Thailand," merujuk kepada berita ini.

Beliau yang melahirkan rasa terkejut, bertanya, "Apakah untuk bermesyuarat menyelesaikan masalah rakyat atau makan angin?
Kerajaan negeri pimpinan Datuk Ahmad Yakub katanya menganjurkan penjimatan wang rakyat, tetapi masih ada rombongan besar ke luar negeri.
"Itu memakan belanja bukan sedikit," katanya.
Beliau terus menyoal, kalau setakat nak bermesyuarat kenapa harus ke negara orang, tidak bolehkah diadakan di negeri sendiri.
"Apakah tak ada dewan besar untuk memuatkan anggota mesyuarat itu," katanya.
Beliau seterusnya merayu pemerintah Kelantan "supaya tolonglah kawal nafsu sikit ingatkan kepada kesusahan rakyat".
Kalau ada duit lebih katanya, lebih baik digunakan untuk dibelanjakan beli lori sampah yang kini jelas diperlukan rakyat.
KAH KAH KAH

HANG GI TANYA

ORANG GANU

HADI ADA 

BERAPA BINI

HANG LUPA KES

SELUAR DALAM

JANGAN LUPA

TON TON WEE

KAH KAH KAH



------------

FBI SEDANG MENCARI

Posted: 28 Jul 2016 09:50 PM PDT








 
FBI SEDANG

MENCARI

JANTAN MELAYU

DILAPOR

TELAH DILIHAT

DI PURTRAJAYA

MUNGKIN TELAH

MEMASANG

JANGGUT

MENYAMAR












-------------

APA MAKNA BERITA BETINA INI?

Posted: 28 Jul 2016 09:10 PM PDT










WAHAI BANI

MELAYU

APA MAKNA

BERITA BETINA

CHINA INI?


Fund Lawyer Who Worked With Goldman Holds 1MDB Clues, U.S. ...

www.bloomberg.com/.../fund-lawyer-who-worked-with-goldman-hol...

Bloomberg L.P.
1 day ago - 1MDB officer who arranged bond deals is said to be Jasmine Loo ... a direct hand inopening taps that put billions of dollars into 1MDB accounts. ... All three had investment ties to a company that Jho Low founded and later ...

'wanted' poster for former 1MDB execs Casey Tang, Jasmine Loo

www.themalaymailonline.com/.../bank-negara-issues-wanted-poster-for-fo...

Malay Mail
Jul 27, 2015 - The Edit: Popular Taiwanese Dazzling Cafe to open in Mid Valley ... Tang Keng Chee, 50, and Jasmine Loo Ai Swan, 42 to contact them or file ...
You visited this page on 7/26/16.

Investigators Studying Former 1MDB Official's Payment to Ex-Goldman ...

www.wsj.com/.../investigators-studying-payment-made-to-forme...
The Wall Street Journal
May 18, 2016 - The circumstances of Ms. Loo's and Mr. Leissner's arrangement aren't ... 1MDB has said all its investments are accounted and that it would ...

KOMENTAR

betina china ini seorang peguam
betina china ini kawan jho low
betina china ini tahu semua
selok belok urusan jual beli
betina china ini tahu
semua urusan keluar masuk duit 1MDB

betina china ini
menjadi tali penghubung
dengan syarikat goldman sachs 
syarikat yang menyusun 
pinjam duit untuk  1MDB

maknanya betina china ini 
tahu perjalanan 1MDB

betina china dicari oleh bank negara
betina china ini lari ke amerika
betina china ini ditangakap di amerika
betina china ini bocor luvbang

dari betina china inilah DOJ
dari betina chiuna ini loretta lynch
dapat semua maklumat
justeru maklumat tepat dan padat

apa jadi dengan betina china ini?

betina china ini pasti buat deal
bocor semua maklumat
maka tidak akan dipenjara

tak lama lagi pegawai besar
dari syarikat goldman sach 
akan ditangkap untuk didakwa
kita tunggu dan lihat

NOTA:
ketuanan melayu
di tipu oleh china temban
ketuanan me;layu ditipou
oleh betina china
amin 




1MDB Officer 3′ sudah dikenalpasti

 | July 28, 2016
Bloomberg menamakan Jasmine Loo, yang dikehendaki Bank Negara untuk soal siasat, didakwa menerima AS$5 juta (RM20.27 juta) selepas penjualan bon 1MDB.






'LONDON: Salah seorang daripada mereka yang disebutkan dalam saman penyitaan sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ) dikenalpasti sebagai Jasmine Loo, bekas ketua penasihat undang-undang untuk 1MDB.
Dia juga merupakan pengantara (liaison) 1MDB ke Goldman Sachs Group Inc, bank antarabangsa yang membantu 1MDB memungut AS$6 bilion AS$6 bilion (RM24.33 bilion), menurut laporan Bloomberg.
Memetik dokumen yang disediakan DoJ, laporan itu berkata selepas salah satu daripada penjualan lumayan yang dipimpin Goldman Sach, sejumlah AS$5 juta (RM20.27 juta) daripada wang yang dipungut untuk 1MDB disalurkan melalui beberapa syarikat kosong (shell companies) dan didakwa akhirnya dimasukkan dalam akaun bank Swiss miliknya.
"Pemerintah AS merujuk kepada pegawai berkenaan sebagai '1MDB Officer 3′. Menurut pihak yang maklum akan hal itu, pegawai itu adalah Jasmine Loo Ai Swan – seorang rakyat Malaysia yang mengaji undang-undang di United Kingdom dan bekerja untuk satu pemaju dari Malaysia dan satu syarikat minyak sebelum menyertai 1MDB," menurut laporan itu.
AS tidak menuduh Jasmine atau mana-mana individu melakukan jenayah dalam aduannya, yang mahu merampas aset-aset yang menurut Washington D.C "dilesapkan secara salah" daripada syarikat milik kerajaan itu.


Pada 2015, Bank Negara Malaysia memaparkan notis di laman sesawangnya menyatakan Jasmine dan seorang lagi bekas pegawai 1MDB dikehendaki untuk soal siasat.

Bloomberg berkata Jasmine tidak menjawab permohonan untuk mendapatkan ulasan yang dipohon selama beberapa bulan di Malaysia dan di pangsapuri yang dia miliki di daerah Flatiron, New York.
"Meskipun jumlahnya sederhana berbanding yang lain dalam skim itu, pindahan AS$5 juta (RM20.27 juta) yang didakwa itu ketara. Penerimanya bukan sahaja seorang peguam dan pengantara 1MDB dengan Goldman Sachs, tetapi juga satu-satunya orang dalam 1MDB yang DoJ sebut menerima sejumlah bayaran."
Pindahan wang itu, menurut pemerintah AS, adalah satu daripada berbelas pembayaran haram dalam skim yang dikawal Jho Low dan kesudahannya mengambil sejumlah AS$3.5 bilion (RM14.19 bilion) daripada 1Malaysia Development Berhad.
Laporan Bloomberg menaikkan beberapa butiran mengenai kerjaya Jasmine dan bagaimana peguam itu bekerjasama dengan Jho Low.
Ia menyebut mengenai tiga urusniaga bon yang diuruskan Goldman dan peranan yang dimainkan Jasmine dan lain-lain dan bagaimana sebahagian daripada dana yang didakwa dilencongkan ke akaun individu atau akaun syarikat syarikat kosong, termasuk orang yang disebut sebagai "Malaysian Official 1″.
Sebagai contoh, menurut laporan itu, 1MDB memungut sejumlah AS$1.56 bilion (RM6.32 bilion) daripada jualan bon pertama. Lebih daripada separuh diuntukkan bagi membeli sebuah syarikat penjana tenaga.


"Menurut pekeliling tawaran yang dikemukakan Goldman, baki AS$774 juta (RM3138 juta) ditetapkan untuk kegunaan 'serbaguna korporat (mungkin melibatkan pemerolehan di masa akan datang)'.
"Tetapi bukan itu yang berlaku. Sejumlah AS$577 juta (RM2339 juta) disalurkan ke sebuah syarikat kosong yang dikawal oleh sekutu Jho Low, menurut pendakwaraya."
Selepas pungutan kedua, sejumlah AS$790 juta (RM3203 juta) lagi didakwa pergi ke syarikat kosong yang dikawal rakan Jho Low. Sejumlah AS$1.26 bilion (RM5.11 bilion) didakwa disalurkan ke satu syarikat kosong baharu yang ditubuhkan oleh rakan Jho Low daripada jualan bon ketiga dan terbesar, bernilai AS$2.7 bilion (RM10.95 bilion), menurut laporan itu.

--------------

GARI SUDAH SAMPAI

Posted: 28 Jul 2016 08:48 PM PDT





BERHATI HATI

MACAM MANA

GARI DAH 

NAK SAMPAI

Tun M Sindir Mara Isu Rasuah Hartanah Di Australia - Babab.Net

babab.net/.../tun-m-sindir-mara-isu-rasuah-hartanah-di-australia.ht...
Translate this page
SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan nada sinis menyindir tindakan Majlis Amanah Raya yang membayar lebihan RM13 8 ...

Beli bangunan di Australia 58% lebih mahal tunjuk rasuah M'sia ...

www.keadilandaily.com/beli-bangunan-di-australia-58-lebih-mahal...
Translate this page
Mar 15, 2016 - Beli bangunan di Australia 58% lebih mahal tunjuk rasuah M'sia ... membeli sebuah bangunan di Perth, Australia dengan harga RM30 juta ...

11 Intipati Penting Rasuah Pembelian Dudley House Oleh MARA Dan ...

says.com/my/seismik/mara-perkasa-menjunjung-amanah-rakyat
Translate this page
Jun 24, 2015 - MARA dilaporkan membeli Dudley International House di Melbourne, Australia pada harga yang lebih tinggi sebanyak $4.75 juta dolar.

Australia peroleh perintah larangan untuk tidak lapor kes rasuah ...

www.astroawani.com/.../australia-peroleh-perintah-larangan-untuk-...
Translate this page
Jul 30, 2014 - Australia telah memperoleh perintah larangan untuk melarang mana-mana pihak di Australia daripada melaporkan tentang satu kes rasuah ...

WikiLeaks dedah nama-nama pemimpin Malaysia yang didakwa ...

https://suarakamiibaru.blogspot.com.au/.../wikileaks-dedah-nama-n...
Translate this page
WikiLeaks dedah nama-nama pemimpin Malaysia yang didakwa rasuah di Australia... 08:23 suarakami. suarakami. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, .


Umno akan berhati-hati isu dibangkit negara luar

KUALA LUMPUR – Umno akan lebih berhati-hati dalam meneliti setiap isu yan dibangkitkan khususnya dari negara-negara luar yang mempunyai rekod suka campur tangan dalam hal ehwal negara lain terutama negara Islam, kata Annuar Musa.

Beliau berkata, komitmen terhadap dunia Islam, sikap berkecuali terhadap kuasa besar, keakraban dengan China dan Rusia, serta pendirian teguh dalam menyokong Palestin dan menolak Israel adalah antara punca negara ini sentiasa diintai negara tertentu.

Ini merupakan peluang yang ditunggu-tunggu mereka untuk masuk campur, lebih-lebih lagi dengan perkembangan terkini yang membabitkan rebutan kuasa di Laut China Selatan, katanya dalam kenyataan hari ini.

Sementara itu dalam menangani episod terbaru berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang kini melibatkan Amerika Syarikat, Annuar berkata ia perlu diteliti daripada semua sudut.


DARI SUDUT

MANA WAK?

TAK LAMA LAGI

AKAN BERLAKU 

TANGKAPAN

WAK NAK MAIN

GEOPOLITIK KE?

NAK ADU CHINA

DENGAN USA

SILAKAN TERUS

RAKYAT SEMUA

SOKONG USA

BUKAN CHINA

------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT