Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DEMI MASA

Posted: 02 Jul 2016 07:35 PM PDT






DEMI MASA 


pada tahun 1999
ubu muncul di bangsar
jenerasi pertama datang
kumpulan anak muda mahasiswa
merekalah yang  menjadi
tulang belakang gerakan reformasi

mereka panggil aku isham


sepuluh tahun kemudian
jenerasi pertama mendewasa
mereka berijazah
mereka bekerja
mereka berkahwin
mereka terus bersetia kawan

mereka naik taraf
mereka panggil aku janggut

kini ubu masuk ke jenerasi ketiga
muka muka baru sampai
makin ramai makin ramai
makin meriah makin meriah
hinggakan aku tak kenal
hinggkan aku tak tahu nama

sekali lagi 
mereka panggil aku isham

yang ori masih terkumpul
yang berkahwin telah beranak
tetiba  aku dipanggil datuk


ahhh.. demi masa
berapa banyak air sungai kelang
telah melintasi belakang
rumah pasong brickfeilds?
berapa ribu kali
aku  telah sampai ke pasar chow kit
berapa tahun aku telah
melepak di jalan thambypillai

demi masa!

DEMI MASA


--------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 02 Jul 2016 04:00 AM PDT






SELAMAT

BERBUKA

HARI INI

GUA NAK

BERBUKA

SPESIAL




-------------

UMNO-XIT

Posted: 02 Jul 2016 02:29 AM PDT




MASA DAH

SAMPAI

UMNO-XIT



















-----------

ATOK NAJIB

Posted: 02 Jul 2016 01:44 AM PDT



ATOK NAJIB
jangan lupa pengerusi genting juga adalah ATOK NAJIB TUN RAZAK..disebalik kegagalan dan pembodohan itu pasti ada sultan. tak caya? mufti bawah sultan, bola bawah sultan, remaja dari kelantan dipenjarakan kerana sultan muda.tu baru sket, atok sultan muda dulu pun pukul orang, disebalik krisis mb selangor pun ada sultan, disebalik bauksit lynas pun ada sultan..

hoki pun ada sultan..mana2 didepan nya ada sultan, mesti ada kegagalan.barangkali inilah tulahan atau sumpah sultan2 dulu.sumpahan keatas sultan2 yg makan pension atau menjadi sultan sb menjadi barua british.tulahan ni kena tanya jack sparrow. on SAJE NAK TANYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/1/16




-------------

RENDANG DAN TAPAI

Posted: 01 Jul 2016 10:51 PM PDT








MERCUN

TAPAI &

RENDANG
gua terlambat tahuan ini
tokan mercun gua
dah balik kampong
sapa boleh tolong?

gua balik kampong
dengar khabar tapai
sednag diperam
esok gua nak tangkap itik
kalau sempat nak buat
rendang itik

hang raya macam mana?


TAPAI IS 

GOOD 

FOR YOU





-----------

DAM DAM DUM

Posted: 01 Jul 2016 10:23 PM PDT




DAM DAM DUM

BUNYI MERCUN

SEMARAK HARI

RAYA INI TAHUN



Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT