Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PUNAT HAJI HADI

Posted: 11 Jul 2016 08:00 PM PDT







INI PUNAT

BISUL




INI PUNAT

HAJI HADI









---------------

PAK AJI HILANG JAWATAN

Posted: 11 Jul 2016 07:18 PM PDT





APA SUDAH 

TERJADI?

PAK AJI INI

MULA MEROYAN 

Jangan biar Sarawak Report memperdayakan rakyat, kata Pas

Pas mendesak agar laporan Ketua Audit Negara terhadap 1MDB yang tulen mesti didedahkan segera, memandangkan sekatan akses terhadap Sarawak Report ternyata gagal membendung portal ini daripada memperdayakan rakyat Malaysia.  
Dengan menggunakan laporan audit yang tulen, kerajaan melalui media-medianya boleh menunjukkan di mana silapnya laporan Sarawak Report dan bagaimana rakyat sedang diperdayakan, seperti yang dituduh oleh seorang menteri,  Salleh Said Keruak.
"Diharap kerajaan BN terutamanya Najib dapat mengambil langkah proaktif ini.
"Bukankah kemenangan besar di PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah memberikan keyakinan penuh kepada PM dan BN bahawa  tiada apa yang perlu dirisaukan lagi dengan skandal 1MDB?" kata timbalan presiden Pas,  Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya hari ini.
Bagi beliau, ia hanyalah satu laporan audit, seperti kata  Salleh, ia cuma satu komponen kecil untuk PAC menyediakan laporannya terhadap 1MDB.
"Bukan itu sahaja, malah semua pengkritik 1MDB dalaman seperti  Mahathir,  Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal bukan lagi ahli Umno... Jadi apa yang perlu dirisaukan?

NAK TAHU

APA SUDAH 

TERJADI  KE?

KAH KAH KAH

PAK AJI INI

AKAN KENA

TENDANG

DIGANTI OLEH

NASARUDDIN

KAH KAH KAH

MULA KERJA

BOOODEEK


------------

SIAPA SABOTAJ NAJIB?

Posted: 11 Jul 2016 06:30 PM PDT






AYAQ JAMPI
Kalau nak tuduh jin tak mungkin, sebab jin tak gheti baca rumi......jin cuma baca kitab arab! Tambah pulak jin tak pandai android2 atau ios. Hairan macamana SR boleh dapat maklumat rahsia ni. KPN kena minta ayaq jampi harun din macam ni kalau nak siasat........pssssst satu lagi rahsia.....

Mat Mgol laki ke 3 bik mama.......bulan sembilan nanti akan diletak bawah SOSMAH! Hati2 jgn sebar bro.......masyuuuk dlm beb! on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Boley Jalan
on 7/9/16




KERJA JIN AFRIT
ini semua kerja kerja JIN AFRIT lah apa lagi JIN JIN AFRIT tak dapat naik GAJI buat perangai lah Biasa punya hal kan JIN pun nak kaya ber gaya jugak JIN ada nafsu macam manusia jugak kan Cuba tanya KETUA JIN Bukan JIN SHAMSUDIN lah ; itu JABOND melayu dulu tak jadi ARWAH kan SAPUMAN boleh terbang ke LANGIT tanya lah Apa mau susah susah ; kan ada dua lapan BILYON on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Anonymous
on 7/9/16


-----------

PAS TIPU ORANG MELAYU

Posted: 11 Jul 2016 06:00 PM PDT





KES SELESAI

DI LUAR

MAHKAMAH




Harakahdaily kaji cadangan Najib selesai 

luar mahkamah


"Kami belum ada masa untuk perbincangan dengan pelanggan."

Harakahdaily akan mengkaji terma-terma penyelesaian dalam cadangan Najib berhubung saman beliau terhadap portal berita milik PAS itu.
Peguam Najib, Mohd Hafarizam Harun berkata, anak guamnya telah mengemukakan cadangan tersebut yang mengandungi terma-terma penyelesaian pada 4 Julai.

KES HUDUD

JUGA AKAN

DITANGGUH 

UNTUK 

SELAMATKAN

NAJIB

TAK CAYA 

SILA TUNGGU


-------------

UCAPAN SELAMAT HARI RAYA YANG SOHEH

Posted: 11 Jul 2016 06:00 AM PDT





INI JANJI ITU
Tok tt jgn nak ubah isu..hari tu janji nak buat satu lagi video raya,mana video tu?. video yang tak jadi hari tu langsung x stim,gagalis.. jgn bgtau yg Tok tt dah buat video,cuma bagi Jin yg tengok. kalau camtu sejibik perangai mcm Ketua kluster jinnakologis..kah kah kah on BUKAN KARUT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/9/16


UCAPAN YANG

SOHEH



KITA MULA KEMPEN MELAWAN PENIPUAN

Posted: 11 Jul 2016 05:00 AM PDT





KITA MULAKAN

KEMPEN LAWAN

PEMBOHONGAN

BERAKHIRNYA  TERMBELANG
JALUR TEMBERANG

Semenjak saya memiliki talian internet, setiap tahun saya menjadikan bulan Ogos sebagai bulan melawan lupa dan melawan penipuan. Telah lebih dari satu dekad saya menjalankan kempen ini. Saya jadikan kempen ini tugas suci dan rukun hidup.
Melawan lupa bukan satu kerja enteng. Melawan penipuan yang dirancang memerlukan tekad. Ini bukan tugas mengasah batang keladi untuk dijadikan tombak. Ia bukan sesenang menjual pelampong di kapal Titanic. Tetapi setelah lebih dari sedekad, hasilnya mula kelihatan.
Kempen awal saya ialah mendedahkan penipuan yang paling besar iaitu 31 Ogos sebagai tarikh Hari Kebangsaan Malaysia. Sebelum munculnya internet, memang ramai warga sedar 31 Ogos tarikh penipuan. Warga di Sabah dan Sarawak amat sedar tentang penipuan ini. Di Semenanjung 'Pil Taikam' bernama 31 Ogos ini, ditelan bulat-bulat generasi muda.
Satu ketika dahulu, hegemoni dan kekuatan United Malays National Organisation cukup angkuh. Warga Sabah dan Sarawak dipaksa menelan Pil Taikam dengan air liur basi. Warga Sabah dan Sarawak dibuli dan diinjak-injak. Sejarah negara bangsa Sabahan dan Sarawakian diketepi.
Pembohongan 31 Ogos dibantu pula oleh kisah dongeng tentang Sabah dan Sarawak 'telah masuk Malaysia'. Hingga ke hari ini, kisah dongeng ini masih dijaja ke hulu ke hilir. Penipuan fakta ini adalah kerja United Malays National Organsiation. Mengatakan Sabah dan Sarawak 'masuk Malaysia' samalah seperti menjual bangkai anjing yang dikatakan daging kambing.
Sabah dan Sarawak TIDAK pernah masuk Malaysia. Sabah dan Sarawak bersama Tanah Melayu menubuhkan gagasan Malaysia. Tanpa Sabah dan Sarawak TIDAK ada Malaysia. Malaysia bukan diwujudkan pada 31 Ogos 1957. Malaysia diwujudkan pada 16 September 1963.

Dengan marak dan berkembangnya nasionalisme Kadazan, Murut, Iban dan Dayak, penipuan 31 Ogos mula dibongkar. Warga Sabah dan Sarawak tidak mahu lagi menelan Pil Taikam dan membeli bangkai anjing yang dikatakan daging kambing. Sabahan dan Sarawakian mula memiliki keyakinan diri untuk menentukan masa depan nasib mereka sendiri.

Nasionalisme dan hak menentukan nasib sebagai warga yang bebas merdeka dibantut oleh hegemoni Ketuanan Melayu. Kini semangat Sabah untuk Sabahan dan Sarawak untuk Sarawakian telah mula berkembang. Justeru, tarikh 31 Ogos tidak lagi dirayakan di Sabah dan Serawak. Gila apa warga Sabah dan Sarawak merayakan 31 Ogos?
Selama lebih 50 tahun United Malays National Organisation membebel menipu tentang perjuangan menuntut Merdeka. Dikatakan, merdeka diberikan oleh penjajah British melalui perundingan. Ini satu pembohongan. Ini satu penipuan. Di zaman tanpa internet dahulu, ada kemungkinan bangkai anjing boleh dijual sebagai daging kambing. Tetapi hari ini, mustahil bangkai anjing ini dapat terjual.
Generasi muda mula mengenal Ahmad Boestaman, Pak Sako, Rashid Maydin, Chin Peng, Ibrahim Yacob, Mukhtaruddin Lasso, Shamsiah Fakeh, Abdulah Sidi, Burhanuddin Helmi dan Uztaz Abu Bakar Bakir. Kini kesedaran yang ampuh telah sampai untuk menobatkan pejuang ke tinta sejarah perjuangan melawan British.
Nama-nama pertubuhan nasionalis yang bangun berjuang melawan British kini sedang menjadi buah mulut anak-anak muda. Kesatuan Melayu Muda, Angkatan Pemuda Insaf, Angkatan Wanita Sedar, Parti Komunis Malaya, Partai Kebangsaan Melayu Malaya – kini mula menjadi ingatan bersama. Selama lebih 50 tahun gerombolan United Malays National Organsiation cuba melupuskan nama ini dari papan sejarah. Kerja jahat ini telah gagal.
Hari ini bukan sahaja nama pejuangan diingati kembali, malah anak-anak muda telah mengarap lagu, sajak dan seloka berasaskan perjuangan mereka. Sajak dan syair digurindamkan untuk mengingati perjuangan suci mereka. Wajah mereka bukan hanya dipapan lukis, malah menjadi ikon untuk baju T anak muda.

Ogos tahun lalu, saya merasakan kejayaan besar kerana timbulnya polemik tentang Mat Indera. Sosok pejuang dari Parti Komunis Malaya ini tidak dapat tidak adalah ikon baru dalam pensejarahan Tanah Melayu. Selama puluhan tahun warga didodoi dengan kesah dongeng Bukit Kepong. Tetapi tahun lalu, ledakan Mat Indera menobatkan imej pejuang ini sebagai ikon anak muda – setaraf dengan Che Guevara dan John Lennon.
Semenjak Ogos tahun lalu, anak semua bangsa mengetahui rumah pasong Bukit Kepong ialah rumah pasong British. Serangan yang dipimpin oleh Mat Indera ialah serangan untuk menghalau penjajah British. Tok Sarjan kepala rumah pasong malam itu bernama Ray Dancey.
Bendera yang tercacak di rumah pasong bukan Sang Saka Tanah Melayu tetapi Union Jack. Tarikh serangan ialah malam 23 Februari 1953. Pada tarikh itu, Tanah Melayu ialah tanah jajahan British.
Memang betul ramai mata-mata Melayu yang tewas di tangan nasionalis Mat Indera. Tetapi menjadi Melayu sahaja tidak menjamin apa-apa. Menjadi Melayu bukan bermakna menjadi malaikat. Melayu ini mungkin kerana desakan ekonomi menjadi mata-mata dan soldadu upahan British. Ini fakta sejarah yang tidak mungkin dapat disorok lagi.
Dari dongeng Bukit Kepong yang terbarai, mari kita berjoget dan berdendang dengan lagu Memula Moon. Lebih 10 tahun dahulu, setiap Ogos saya menimbulkan kes ciplakan Memula Moon. Pada mulanya agak susah juga untuk anak semua bangsa menerima hakikat bahawa lagu kebangsaan Negara-ku, rupa-rupanya lagu ciplakan. Ciplakkan ini adalah ciplakan kelas kedua. Lagu ini diciplakan bukan dari yang ori tetapi ciplakan atas ciplakan. Lagu Negaraku diambil dari lagu Indonesia – Terang Bulan – yang diciplak dari Memula Moon.
Tentang ciplakan lagu Negara-ku, gerombolan dan kuncu-kuncu United Malays National Organsiation tidak berani berkata apa-apa. Mereka senyap seperti mayat dalam keranda. Dalam kes Mat Indera, mereka bangun menyerang. Kuncu-kuncu NGO United Malays National Organisation menyinsing lengan baju untuk bergaduh. Malah ada yang mengutuk Mat Indera dengan meniru perangai Shahrizat Jalil.
Tidak dapat tidak rakyat Malaysia sedar, lagu Negara-ku adalah hasil ciplakan. Dalam masa yang tidak lama Memula Moon a.k.a Negara-ku akan dilupuskan. Perjalanan sejarah ke arah ini tidak dapat dibendung. Yang diciplak telah diketahui ramai. Warga Malaysia yang memiliki hormat diri tidak menerima penghinaan lagu kebangsaan mereka sebenarnya adalah hasil ciplakan.
Budaya ciplak ini bukan hanya untuk lagu. Kini anak semua bangsa menyedari, bendera Jalur Temberang… opps… Jalur Gemilang rupa-rupanya juga diciplak dari motif bendera Amerika Syarikat.
Jalur Gemilang kini sudah mula dikenali sebagai Jalur Temberang. Bendera ini amat jelas dilihat tidak memiliki apa-apa motif budaya tempatan jauh sekali budaya Melayu Nusantara. Motif Nusantara ialah warna merah putih seperti bendera Parti Pas, Singapura, Indonesia – malah bendera rasmi parti United Malays National Organisation sendiri membawa merah putih warna motif Nusantara.
Selama 55 tahun di Semenanjung dan 49 tahun di Sabah dan Sarawak – anak semua bangsa ditipu dengan Jalur Temberang. Bertahun-tahun bendera ini dipeluk erat oleh United Malays National Organisation. Hasilnya, bendera ini dilihat sebagai simbol kazaliman. Bendera ini diasosiasikan dengan segala bentuk karenah dan kemungkaran yang dibawa United Malays Natioanal Organisation. Justeru kebencian anak semua bangsa terhadap Jalur Temberang, bukan satu yang dapat disorok lagi.
Sebagai bukti – tulisan ini digarap hanya 4 hari sebelum perayaan 31 Ogos. Tidak kelihatan kereta persendirian, taxi, van atau lori yang mengkibar Jalur Temberang. Rakyat – anak semua bangsa – melihat bahawa bendera ini adalah hak milik United Malays National Organisatgion. Justeru anak semua bangsa tidak ambil 'pot' untuk mengkibar bendera ini.

Hanya dibangunan kerajaan sahaja, Jalur Temberang berkibar. Ini kerana ada arahan memaksa ketua pejabat memasang bendera ini. Di kawasan perumahan, tepi jalan, di tiang elektrik – semua ini adalah projek. Mat Indon dan Mat Bangla diupah untuk memasang bendera sebagai projek 'masyuuuk' untuk Ketua Bahagian.
Tidak dapat tidak, sentimen anti Jalur Temberang meluas. Pada Ogos tahun lalu seorang ahli parlimen mencadangkan agar bendera ini diganti. Saranan ini tepat. Seperti lagu Terang Bulan, Jalur Temberang ini juga akan dihumban ke tong sampah sejarah bersama tuan-tuannya.
Selama 55 tahun pembohongan dan penipuan ditabur. Kini pada 2012 – semua terbarai. Kesedaran datang melonjak. Saya boleh menarik nafas panjang dan tersenyum kerana kempen bulan Ogos melawan lupa dan melawan penipuan mula menampakkan hasil.
Pada 2012, bangkai anjing tidak mungkin dapat dijual sebagai daging kambing. Tiada siapa bersedia menelan Pil Taikam. Opps…hampir terlupa… Pil Taikam ialah tahi kambing yang disira dengan gula dan dijual sebagai makjun oleh para bomoh. (TT)

---------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 11 Jul 2016 04:30 AM PDT











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

KENTUT MEMBAWA RIBUT TAUFAN

Posted: 11 Jul 2016 02:00 AM PDT





SEBELUM BERI

NASEHAT PADA

ORANG LAIN

NASEHATKAN

SUAMI SENDIRI

YANG BADAK

YANG GAJAH


Najib nasihat rakyat kawal nafsu makan

SHAH ALAM - Najib menasihati orang ramai agar mengawal nafsu makan tatkala menikmati juadah sepanjang Aidilfitri ini.
Najib sambil berseloroh, berkata peringatan itu bukan apa 'takut-takut nanti baju raya yang dibeli tidak boleh dipakai pula'.

"Siapa mampu menahan diri daripada menikmati juadah raya, lebih-lebih lagi selepas sebulan berpuasa. Ketupat, lemang, rendang, kuah kacang dan macam-macam lagi memang menyelerakan.



PENDEK HOTOK

ITAM LEGAM

MUKA BULAT2

PEHA SEBALAK

TETEK SEBUSUT

PUNGGUNG

BESAR  LORI

KALAU JOGING

BUMI GEMPA

KALAU KENCING

SUNGAI BANJIR

KALAU KENTUT

RIBUT TAUFAN

KAH KAH KAH


-----------

LARI CELAH KOPEK

Posted: 11 Jul 2016 12:30 AM PDT




LARI 

MASUK CELAH

KOPEK KE?



Laporan Sarawak Report: Mahfuz tanya mana PM, Ambrin

MP Pokok Sena minta tentukan dokumen didedah Sarawak Report itu benar atau salah, bukan siasat bagaimana ia bocor.

Mahfuz Omar mempersoalkan mengapa Najib atau atau Ketua Audit Negara  Ambrin Buang tidak tampil menafikan laporan terkini Sarawak Reportmengenai 1MDB.
Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, cukup mudah untuk menentukan sama ada dokumen yang berkaitan laporan ketua audit negara berhubung 1MDB adalah palsu atau sahih.
"Hingga kini tiada apa-apa penafian daripada Najib mahu pun ketua audit negara yang mengatakan pendedahan Sarawak Report tentang laporan siasatan 1MDB itu adalah palsu.
CELAH

KOPEK SAPA

YANG BESAR?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


----------

HEBAT SHAFIE AFDAL

Posted: 11 Jul 2016 12:00 AM PDT





HEBAT

SHAFIE SAH

PEMIMPIN YG

HEBAT DI SABAH




Anggota 100 cawangan keluar Umno kerana Shafie

Seramai 600 anggota Umno daripada 100 cawangan di bahagian Batu Sapi dilapor mengumumkan keluar parti serta-merta kerana tidak puas hati dengan layanan terhadap bekas naib presidennya  Mohd Shafie Apdal.
Pengumuman itu dibuat naib ketua Umno bahagian itu Pangiran Roslan Pangiran Nasrun dalam sidang media di Sandakan semalam, lapor Berita Harian.
Pangiran Roslan berkata, keputusan dibuat selepas mengambil kira tindakan Majlis Tertinggi (MT) Umno menggantung jawatan Shafie sebelum ini tanpa dipanggil membela diri.
Katanya, ia menyebabkan mereka hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Umno dan Najib.
"Kami ambil keputusan ini kerana tidak setuju dengan tindakan MT Umno dan berikrar akan menyokong serta berjuang dengan Shafie," beliau dipetik sebagai berkata.
LEPAS INI BAA

NAK BUAT APA

SAJE  TANYA BAA

JANGAN MARAH

BAAAAA



----------------

KEPUTUSAN AKAN KELUAR ESOK

Posted: 10 Jul 2016 11:00 PM PDT



China to Hold Military Exercises in South China Sea, Raising Tensions: The drills, announced in a brief online statement Sunday, are scheduled to stretch over seven days starting Tuesday and ending July 11, the day before the United Nations-backed tribunal in The Hague is expected to issue its ruling.




ESOK 

MAHKAMAH

DUNIA BUAT

KEPUTUSAN

AWAS!


A prominent Chinese daily run by the state says Beijing should be ready for potential "military confrontation" in the South China Sea.
Regional tensions are slightly rising as an arbitration court in The Hague is due to announce a ruling on July 12 in a dispute between Beijing and Manila over territory in the South China Sea.
The state-run Chinese newspaper Global Times said in joint editorials in its Chinese and English editions on Tuesday that the situation faces further escalation due to the potential threat posed by the ruling to China's sovereignty.
China has already said it will not be bound by the court ruling. However, Beijing seemed to move to compromise over the dispute with the Philippines on Monday, when the official China Daily said Beijing is ready to negotiate "issues such as joint development and cooperation in scientific research if the new government (in Manila) puts the tribunal's ruling aside."


























---------------

MANA PARA MUFTI

Posted: 10 Jul 2016 10:18 PM PDT




MUFTI MUFTI BENGOT
Macam mana Laporan Audit boleh diklasifikasikan sebagai RAHSIA? Kalau macam tu yakyah la buat audit, membazir bayar gaji staff berjuta setiap bulan sebab tujuan Audit adalah supaya ahli-ahli atau pemilik saham atau dalam konteks ini RAKYAT dapat tahu keadaan sebenar tentang perjalanan pentadbiran negara ini. Memang BABI manusia yang mengarahkan supaya laporan AUDIT ini diRAHSIAkan.....

hanya PENYAMUN sial yang sanggup membelakangkan kepentingan negara. Ini semua adalah untuk melindungi perbuatan penyelewengan dari diketahui rakyat. Tutup aja la Jabatan Audit Negara, SPRM, PAC dll yang sewaktu dengannya. Peliknya ustaz-uztaz PAS dan MUFTI-MUFTI bengot tak nak pula keluar FAKWA pula terhadap perkara sebegini.....Cakap la Perbuatan meRAHSIAkan Laporan Audit adalah HARAM dan mengikut hukum HUDUD hendaklah di potong tangan.... on SIAPA BOCORKAN LAPORAN AUDIT
Publish | Delete | Spam
Aurelia Avalon
on 7/10/1




-------------

BILA NAJIB CAKAP HAL ISLAM

Posted: 10 Jul 2016 09:39 PM PDT





BILA NAJIB

CAKAP HAL

ISLAM

VINCENT TAN

JADI MUFTI

PERAK



PERINGATAN dari ularmak besar negara..!!!
Klu korang tak pangkah BN dlm pilihanraya nanti abeslah akidah korang tak selamat..








































------------

SHAFIE KELUAR UMNO

Posted: 10 Jul 2016 09:00 PM PDT







SETAKAD SHAFIE

KELUAR TAK ADA

APA APA IMPAK

TAPI KALAU

SABAH KELUAR

BARU GEMPAQ


Shafie umum keluar Umno

SHAH ALAM – Susulan penggantungan jawatan beliau sebagai Naib Presiden Umno sebelum ini,  Shafie Apdal hari ini mengumumkan untuk keluar daripada parti berkenaan.

Menurut Shafie, walaupun telah keluar dari Umno, beliau akan tetap meneruskan perjuangan di Sabah demi rakyat di negeri itu yang telah memilihnya sebagai wakil rakyat.

"Perjuangan kita akan diteruskan di bumi Sabah ini. 

Perjuangan kita akan diteruskan di Sabah dan di Semenanjung untuk membela bangsa dan negara.

"Saya mohon ampun dan maaf sekiranya ada kesilapan saya, salah laku saya selama saya memimpin Umno ini," katanya ketika berucap dalam program Rakyat Bersama Mohd Shafie Apdal, sebentar tadi.


LEPAS KELUAR

NAK GI MANA?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


------------

JALUR TEMBERANG

Posted: 10 Jul 2016 08:11 PM PDT




JALUR TEMBERANG
Aiseh man... Kalau Sarawak ialah negara...kita patut campak bendera Jalur Temberang kat sungai Rejang lah. Sarawak mesti ada Purdana Menteri sendiri.. Tak perlu cium bau bontot badak...Hip Hip Hooray. on NEGARA SARAWAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 7/11/16




-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT