Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


YA USTAZ

Posted: 07 Jun 2016 06:30 PM PDT



YA USTAZ

LAWAK SERAM

BULAN PUASA
Apa hukum berus gigi pada bulan puasa?


SHAH ALAM - Mufti Perlis,  Dr Mohd Asri Zainul Abidin memaklumkan bahawa amalan bersugi sentiasa digalakkan tanpa mengira sama ada di bulan Ramadan ataupun tidak.

Menurut Asri, walaupun terdapat dakwaan yang mengatakan bahawa ubat gigi pada masa kini tidak boleh digunakan kerana mempunyai rasa tertentu, ia merupakan kenyataan yang tidak kukuh kerana kayu sugi pada zaman dahulu juga turut mempunyai rasa yang tersendiri.

"Selagi mana ia tidak masuk ke dalam perut dengan sengaja maka ia tidak membatalkan puasa.

"Islam menggalakkan bersugi (berus gigi) kerana ia mengelakkan bau busuk mulut seseorang," katanya menerusi kemas kini status di laman sosial Facebook nya hari ini.

KAH KAH KAH

ya ustaz
kah  kah kah
tak abis abis lagi
ada lagi cerita ini
kah kah kah
kontut buleh tak ya ustaz
korek indung boleh tak yan ustaz
topogang bondo tu buleh tak?
kah kah kah
melayu tak dapat befikir
kah kah kah

ILANG AKAL


------------

BORANG SEDEKAH PAHALA

Posted: 07 Jun 2016 06:00 PM PDT




INI DIA

TELAH DITEMUI

INI SAJE KE?


30 -JUZU
http://kpipm64.blogspot.my/2012/07/borang-sedekah-pahala-bacaan-30-juzu.html?m=1 on BORANG HANTAR PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16





http://kpipm64.blogspot.my/2012/07/borang-sedekah-pahala-bacaan-30-juzu.html?m=1 on BORANG HANTAR PAHALA




----------

KAHWIN DENGAN BUDAK KECIK

Posted: 07 Jun 2016 12:00 PM PDT







 KENA 25 TAHUN


Richard Huckle dipenjara seumur hidup


LONDON: Pedofilia British yang menjadikan kanak-kanak Kristian miskin di Kuala Lumpur sebagai mangsa nafsunya, dijatuhi hukuman penjara seumur hidup dengan tempoh minimum 25 tahun. 

Hakim Peter Rook yang membacakan keputusan, mengarahkan Richard Huckle menjalani 22 hukuman penjara seumur hidup secara serentak selepas mengaku bersalah merogol 22 kanak-kanak.

"Anda mencari mangsa terlalu muda tanpa ada perasaan belas kasihan. Anda menyasar kanak-kanak miskin," kata Rook.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/161527

Pedofilia: Richard Huckle Dipenjara Seumur Hidup – MYNEWSHUB

www.mynewshub.cc/.../pedofilia-britain-richard-huckle-dipenjara-s...
Translate this page
1 day ago - LONDON – Pedofilia dari Britain, Richard Huckle, dijatuhi hukuman penjara seumur hidup selepas mengaku bersalah terhadap tuduhan ...

Huckle dipenjara seumur hidup - Luar Negara - Utusan Online

www.utusan.com.my/.../huckle-dipenjara-seumur-...
Translate this page
Utusan Malaysia
21 hours ago - LONDON 6 Jun – Pesalah pedofilia, Richard Huckle yang juga warganegara Britain dijatuhi hukuman penjara seumur hidup selepas didapati ...

Huckle dipenjara seumur hidup - Luar Negara - Utusan Online

www.utusan.com.my/.../huckle-dipenjara-seumur-...
Translate this page
Utusan Malaysia
1 day ago - LONDON 6 Jun - Pesalah pedofilia, Richard Huckle dijatuhi hukuman penjara seumur hidup selepas mengaku bersalah atas 71 pertuduhan ...

YANG DIBAWAH
KENA PENJARA
BERAPA TAHUN?
SAJE TANYA
JANGAN MARAH

BERAPA TAHUN?



BERAPA TAHUN?



BERAPA TAHUN?


----------

PILIHANRAYA - KAH KAH KAH

Posted: 07 Jun 2016 06:00 AM PDT





PILIHANRAYA KECIL KUALA KANGSAR DAN SUNGAI BESAR:

PENGUNDI DIBERI PILIHAN MENGEKALKAN GST/BEBAN HIDUP ATAU MELAKSANAKAN EKONOMI RAKYAT; DEDAH SATU LAGI SKANDAL PEMBAZIRAN BARISAN NASIONAL

Saya kesal dengan kenyataan Wahid Omar, mantan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang pada akhir khidmatnya pun masih lagi mempertahankan dasar-dasar yang dilaksanakan Najib yang terbukti membebankan rakyat. Wahid Omar dilaporkan berkata tindakan melaksanakan GST dan memotong subsidi adalah tepat kerana ia mengukuhkan ekonomi negara.

Saya menentang pemotongan subsidi yang bermula dari tahun 2010 pada awal penggal Najib menjadi Perdana Menteri pada ketika beliau masih popular dengan rakyat kerana tindakan itu (memotong subsidi) memangsakan rakyat termiskin. Tanggungjawab sebuah kerajaan ialah membela golongan paling dhaif ("most vulnerable group") dengan memastikan ekonomi berkembang secara adil; bukannya memotong peruntukan orang miskin untuk membayar hutang yang gagal dibayar orang kaya.

Atas dasar ini juga saya lantang menentang GST. Cukai ini menjadi satu perkara yang zalim kerana fakir miskin dipaksa membayar cukai yang sama dengan orang kaya untuk menutup lubang hutang kerajaan dek kerakusan orang-orang kaya elit membolot kekayaan negara.

Kenyataan Wahid Omar mengesahkan bahawa selagi Umno/Barisan Nasional menjadi kerajaan persekutuan, dasar-dasar yang menekan orang miskin demi membela orang kaya seperti pemotongan subsidi dan GST akan terus dilaksanakan kerana Umno/Barisan Nasional telah lama menjadi parti yang dikuasai orang-orang kaya elit.  

Sebab itulah pilihanraya kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini sebenarnya menjadi medan untuk rakyat memilih satu dari dua sistem ekonomi yang jelas bertentangan:

      i.        Memilih Barisan Nasional bermakna pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar memilih untuk mengekalkan sistem ekonomi yang pro orang kaya dan menekan rakyat terbanyak melalui GST, menghapuskan subsidi, memotong pembiayaan pendidikan rakyat dan lain-lain; atau

    ii.        Memilih Pakatan Harapan bermakna pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar memilih untuk menghapuskan sistem ekonomi Barisan Nasional tadi dan memperkenalkan sistem ekonomi baru yang pro-rakyat (bermaksud menghapuskan GST, memberi subsidi kepada yang memerlukan, mendemokrasikan pendidikan dengan menawarkan pendidikan bermutu pada kos yang minima).

Bermula dari esok (Rabu, 8 Jun 2016) sehingga hari pengundian, saya akan berada di Kuala Kangsar atau Sungai Besar setiap hari untuk memastikan pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar membuat pilihan berdasarkan pertimbangan bebanan rakyat yang saya hurai tadi.

Untuk memastikan pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar tidak lupa bahawa kerajaan Barisan Nasional mengutip cukai GST dari rakyat sedang pembesar negara terus bermewah, mulai esok (Rabu, 8 Jun 2016) saya akan memulakan siri pendedahan yang baru. Saya pasti apabila rakyat mendapat tahu tentang satu lagi pembaziran melampau yang berlaku, ia akan dapat meyakinkan rakyat bahawa pilihan yang ada hanyalah menukar kerajaan persekutuan dengan mengundi calon Pakatan Harapan.

Saya akan mulakan siri pendedahan bersempena dengan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar ini pada jam 12 tengahari di Bilik Operasi Utama Amanah/Pakatan Harapan di Kuala Kangsar. Pendedahan ini akan berterusan setiap hari sehinggalah hari-hari terakhir kempen.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





----------

HABIS CERITA - DUNIA MELEDAK

Posted: 07 Jun 2016 05:00 AM PDT





HADI JADI PRESIDEN AMERIKA
Saya lebih suka jika haji Hadi Al Marang Perapu Kepunden Marang Sekeper jadi Presiden Amerika. Untuk itu beliau perlu memiliki Green Card terlebih dulu. Itu tak jadi maselah kerana warna rasmi PAS pun memang HIJAU. Dari segi kelayakan pulak, haji Hadi boleh menyaingi kehebatan Donald Trump sebab Haji Hadi juga RASIS, cukup geram dengan China DAP. 

Dia juga kasar dan gedebe,...sanggup panggil BARUA kepada rakan separti yang tidak walaun, boleh senang-senang menuduh orang sebagai pengedar pil kuda dan yang paling hebat boleh mengKAFIRkan orang sesuka hati....pendek kata Haji Hadi adalah Ulamak sedunia di mana hanya ahli parti pimpinannya yang akan masuk syurga.

 Dan lagi, jika Hadi jadi Presiden Amerika, HUDUD boleh dilaksanakan di seluruh dunia sebab sapa yang berani lawan Amerika ? nak Mampos! on PRU DI AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Asrul Sani
on 6/7/16


--------

SILA HULUR BANTUAN

Posted: 07 Jun 2016 04:30 AM PDT



TELAH DIBETUL

TERIMA KASEH


akaun no tak cukup 1 angka lagi. Maybank kena 12 digit. on SAMA SAMA KITA MEMBANTU
Publish | Delete | Spam
Ruzita Gani
on 6/1/16



AMAL JARIAH

SAMA SAMA  

KITA MEMBANTU



CIK GU FARIZ




105038093534

MAY BANK

Mohd Fariz bin Abdul Talib @ Musa

Diabetes punca kaki Fariz Musa dipotong, Wan Azizah zahir simpati

PETALING JAYA 24 MEI: Setiausaha Pengelola KEADILAN, Fariz Musa dilaporkan menjalani pembedahan memotong kaki kirinya sehingga ke paras lutut semalam akibat komplikasi daripada penyakit kencing manis.
Presiden KEADILAN,  Dr Wan Azizah Wan Ismail menyuarakan kesedihannya ketika melawat Fariz di hospital Ahad lalu.
-----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 07 Jun 2016 04:00 AM PDT




SELAMAT 

BERBUKA

KITA RAYA 


LAGI  29HARI





HARI INI

kuala lumpur redup
gua cuba satu resepi baru
kalau ok nak pasarkan
gua masak sambal bilis petai
dalam minyak zaiton

sapa jumpa gua
sila tanya petai zaiton
kalau nasaib baik
ada gua bawa

yang ini mengikut fatwa
CAP PENANG tak haram
kerana gua buat sendiri
bukan towkay cina yang bayar





----------

JANGAN POTONG STIM

Posted: 07 Jun 2016 02:18 AM PDT







INI SUDAH

BERAT


 

CAP: Haramkan bufet Ramadan

 | June 7, 2016
Aktivis pengguna itu berkata adalah sia-sia berpuasa sekiranya hanya tertumpu kepada makanan.






GEORGE TOWN: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hari ini menggesa pihak berkuasa mengharamkan bufet Ramadan kerana bertentangan dengan nilai Islam ke arah kesederhanaan.
Presidennya, S M Mohamed Idris, melahirkan rasa sedih kerana ramai memperlekeh bulan suci itu dengan berbelanja besar.
"Komersialisasi bufet Ramadan dan sebagainya merupakan satu penghinaan sama seperti umat Islam makan di khalayak ramai di siang hari.

WOIT

kalau haramkan

dimana melayu

nak rasa makan

duit cina?

kah kah kah

macam mana nak

bincang projek?

kah kah kah

bila nak terima

$$ bawah meja?

kah kah kah

ini rasuah halal

diredha  jakim

kah kah kah

 BIDADARI


--------------

BELI PAHALA

Posted: 07 Jun 2016 01:05 AM PDT




BULAN REZEKI MELIMPAH
Pelopor borang jual beli pahala ni banyak dari ustaz ustaz penjual agama dari singapore. Org singapore busy banyak kerja, cara paling mudah adalah isi borang bayar duit pada ustaz. Tapi sekarang ni kat tanah melayu pun dah banyak yg buat kerja mungkar ni.. oops! Silap! Dah banyak yg cari rezeki mcm ni. Sekolah agama pun dah pandai suruh makbapak isi borang beli pahala.

Apa nak jadi dah dgn agama islam, aku pun tak tau. Tak ramai ustaz2 yg lantang menentang perkara ni. Yg selalu istiqamah lawan benda2 karut jual agama mcm ni cuma mufti perlis saja, yg lain takut nak komen mungkin sebab takut nanti jual barang tak laku agaknya.

 Ye laakan, ni kan bulan puasa, bulan rezeki melimpah ruah utk penjual2 agama cari makan.. kismis cerdik, air jampi magic, kopi pelir kuat 3 dlm 1, kacip fatimah pantat ketat, kurma IQ tinggi, selipar nabi, minyak atar.. tu semua antara barang kegemaran ustaz utk berjualan. Lebih kurang mcm isi borang beli pahala la jugak. on BORANG HANTAR PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16

KELUARGA GERILYA
dulu masa belajar sastera teringat cerita keluarga gerilya... penulis ada cakap... orang orang yang menadah tangan meminta syurga saban hari hanyalah golongan yang pentingkan diri sendiri..hanya memikirkan syurga apabila mati...manakala pejuang bangsa yang melawan sistem bagi keselesaan rakyat adalah pejuang sebenar benarnya.. 

maka dia lah yang menyediakan syurga bagi ribuan orang semasa masih hidup dan bukan masa mati nak jadi penghuni syurga...kah kah kah mungkin cerita lama tapi saja teringat pagi ini... adakah ianya benar ? saya percaya ramai nak syurga semasa hidup...selepas mati hidup syurga atau neraka adakah penting ? 

dah mati kan ? kah kah kah saja bertanya wahai golongan pencerahan umat manusia ? kah kah kah so sekarang ini pun kita mencari syurga selepas mati atau ingin menjadikan malaysia sebuah syurga yang bebas rasuah salah guna kuasa perompak penyamun kah kah kah adakah hudud akan menyelesaikan semua masalah manusia sejagat ? sama sama kita nanti pencerahan dari mat on BORANG BELI PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16


-----------

BAHAYA MENONTON PORN

Posted: 06 Jun 2016 11:30 PM PDT




KALAU TAK

TENTANG

GEROMBOLAN

HENTAM SAPA?


PAS BERJUANG BUKAN UNTUK HENTAM UMNO, BN – NASRUDIN

Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan menegur sikap segelintir ahli dan pemimpinnya menganggap perjuangan parti itu selama ini adalah untuk menghentam UMNO serta Barisan Nasional (BN) semata-mata.
Katanya, ahli beranggapan sedemikian adalah mereka yang berfikiran sempit dan masih tidak faham dengan perjuangan Pas walaupun berada lama dalam parti itu.
"Ahli Pas tidak boleh menyempitkan fahaman dengan menganggap perjuangan kita bertumpu kepada usaha 'membelasah' UMNO dan BN.
"Perjuangan kita ialah menegakkan Islam dan syiar Islam, bukan berpaksikan hentam Umno," katanya.

KAH KAH KAH

ini bahaya

dipengaruhi 

filem german

inilah akibat

ton ton banyak

porno german

sampai terbarai

serban tok sheik

PORN IS GOOD




------------

BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN

Posted: 06 Jun 2016 10:30 PM PDT






BODOH SATU

PENYAKIT

TANPA KUMAN

MUSTAHIL 

DAPAT DIUBATI


FACE BOOK


Baru kami tau....
"gaji wakil rakyat bukan rakyat bayar tapi kerajaan bayar dan duit kerajaan bukan lah duit rakyat"
SEBAB ITULAH rompak dalam kerajaan jadi halal. Bukan duit rakyat rupanya...





--------------

BORANG HANTAR PAHALA

Posted: 06 Jun 2016 09:53 PM PDT








MINTA TOLONG

BERITA  SUDAH

TERSEBAR

BOLEH ISI 

BORANG HANTAR

PAHALA UNTUK

ARWAH IBU

ARWAH  AYAH

SAPA TAHU

DIMANA  NAK 

DAPATKAN 

BORANG INI




--------------

PERANG AKAN SAMPAI

Posted: 06 Jun 2016 09:14 PM PDT








APA MAKNA

BERITA INI?

KOMENTAR
ekonomi amerika merundum
hutang negara amerika bertimbun
belanja  paling besar untuk tentera
amerika  memasang
lebih dari 130 pengkalan tentera
diseluruh dunia
ini pengkalan yang diketahui
yang rahsia tidak kita ketahui

amerika terlibat dalam perang
di syria
di nigeria
di somalia
di palestin
di irak
di afhganistan
di pakistana
di somalia

amerika melihat rusia dan china
sebagai dua negara yang memiliki
keupayaan untuk menentang
hegemoni amerika
maka amerika akan melakukan
belbagai provokasi 
pelbagai ancaman 
kepada china dasn rusia






Nato countries begin largest war game in eastern Europe since cold war

The largest war game in eastern Europe since the end of the cold war has started in Poland, as Nato and partner countries seek to mount a display of strength as a response to concerns about Russia's assertiveness and actions.

The 10-day military exercise, involving 31,000 troops and thousands of vehicles from 24 countries, has been welcomed among Nato's allies in the region, though defence experts warn that any mishap could prompt an offensive reaction from Moscow.

A defence attache at a European embassy in Warsaw said the "nightmare scenario" of the exercise, named Anaconda-2016, would be "a mishap, a miscalculation which the Russians construe, or choose to construe, as an offensive action".





































------------

PRU DI AMERIKA

Posted: 06 Jun 2016 08:39 PM PDT






PRU AMERIKA











tim tukar tiub telah berbincang

kami sebulat suara menyokong
donald john trump 
dari parti republikan
untuk menjadi presiden amerika

tim tukar tiub berpendapat
bahawa hillary clinton lebih
membawa mudarat kepada dunia
hillary adalah pilihan kaum pemodal
hillary adalah pilihan wall street

doland trump kasar
donald trump kurang ajar
donald trump rasis
tetapi semua ini dikatakan
secara terbuka dengan jujur

hillary lebih bahaya
hillary lebih licik
hillary lebih berdiplomasi
kerana inilah yang diperlukan
oleh kaum pemodal untuk
merembat harta kekayan dunia 

donald trump ialah intipati amerika
donald trump mewakili amerika
donald trump ialah amerika
tanpa berselindung

justeru TPPA akan ditolak
bala tentera akan dikurang
timur tengah bukan kerja amerika
keselamatan isreal bukan tugas amerika
eropah bukan kerja amerika
nato akan mengecut

paling menarik trump tidak melihat
russia sebgai musuh 
trump melihat russia sebagi rakan niaga

trump menajukan dasar ekonomi baru
syarikat amerika dibuka di amerika
untuk kepentingan pekerjaan 
bukan dibuka di china atau vietrnam

dasar  doland trump amat jelas 
amerika untuk amerika
sama saperti sarawak untuk sarawakian
sama saperti sabah untuk sabahan

obama  dari parti demokrat
telah membuktikan bahawa
pembunuhan lebih banyak dilakukan
dizaman obama berkuasa

obama budak hitam
budak suruhan wall street

pengeboman
pembunuhan  tiga presiden amerika
george bush senior, clinton dan bush junior
masih kurang berbanding dengan
apa yang telah diolakuan oleh obama

kaum pemodal mahu muka hitam
untuk membuat kerja jahat

sesudah budak hitam 
kaum pemodal memilih
perempuan untuk membuat kerja jahat
lepas ini  orang cacat
lepas orang cacat  seorang duda
lepas seorang ibu tunggal
kemudian seorang gay
ini perancangan kaum pemodal
ini rancangan wall street

NOTA:
parti demokrat dan parti republikan
adalah pepsi dan coke
tidak ada beza

tapi lebih baik untuk 
rakyat dunia
mendapat musuh yang jelas
saperti donald trump
seorang kanan rasis
ini akan menimbulkan
penentang lebih tajam

kontradiksi rakyat dunia
dengan amerika akan
lebih timbul jelas 
dan tidak susah dibaca



-----------

MAT KUPANG CASH IS KING

Posted: 06 Jun 2016 08:00 PM PDT






PARTI PAS

JADI PARTI

AJEN UPAHAN

GEROMBOLAN




Pertembungan sebenar hanya Pakatan Harapan dan BN, kata Pemuda Amanah

Golongan pengundi muda di Parlimen Sungai Besar perlu mengetahui status sebenar calon Pas pada Pilihan Raya Kecil (PRK), 18 Jun ini.

Ketua Pemuda Amanah Selangor, Abbas Azmi berkata, PRK di Parlimen itu perlu dijadikan isyarat bahawa rakyat telah mula muak dan menolak Umno-BN.

Rakyat juga, ujarnya, tidak boleh menerima parti yang mahu bersendirian dan tidak tetap pendirian.

KOMENTAR

parti pas bukan lagi melawan
united malays national organisation
parti pas sudaha menjadi ajen upahan
untuk memastikan najib terus berkuasa

langkah tiga penjuru amat tepat
jika tidak di kuala kangsar
gerombolan beri laluan pada pas
di sungai besar parti pas
akan beri laluan pada gerombolan

ini perjanjian dimana
cash is king

NOTA:
tak caya tanya
mat kupang


-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT