Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


MINTA SEMUA BERTENANG

Posted: 28 Jun 2016 08:00 PM PDT



SEMUA BERTENANG
minta sume bertenang..nape sume nak marahkan mufti. ni la akibat bila kita memandang mufti sebagai icon suci agama.sedarlah, hanifah, maliki, hambali, syafiee tidak menerima jawatan2 dlm kerajaan samada qadi ataupun mufti.

penolakkan ini menyebakan mereka dihukum oleh penguasa ISLAM.yea tuan2, penguasa ISLAM juga yg menghukum ketua2 mazhab.yg menerima jawatan kerajaan adalah anak2 murid mereka TETAPI bukan empunya diri. oleh itu kenapa mufti dipandang sebagai icon yg suci bersih.

muhammad bukan mufti, muhammad adalah nabi. nabi yang melawan kezaliman peguasa2 mekah. so jgn ingat yg dok mekah tu semuanya org2 suci.dimekah ada abu jahal, dimekah ada al saudi yg sedang dan berterusan membunuh warga yemen.dimekah ada syaitan kecil, syaitan besar dan syaitan sederhana. dimekah ada peragut..sume ini pernah berlaku dimekah.sesapa yg biasa tinggal di arab akan tahu, bahawa org2 mekah biasanya kasar.nabi org mekah.dan org madinah itu terkenal dgn sifat lemah lembut..tetapi org2 madinah asalnya on PEMBACA JANGAN BUAT KERJA KURANG SOPAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/16



-----------

LETAK JAWATAN

Posted: 28 Jun 2016 07:18 PM PDT




Lima Ketua Umno Cawangan Pagoh letak jawatan

Lima Ketua Umno Cawangan Pagoh letak jawatan
Mohd Solihan membakar kemeja Umno sebagai 
tanda protes terhadap keputusan parti berkenaan 
yang melucutkan keahlian Muhyiddin baru-baru ini. -

PAGOH - Lima ketua Umno Cawangan Pagoh meletakkan jawatan berkuat kuasa serta-merta ekoran kecewa dengan keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang melucutkan keahlian  Muhyiddin Yassin daripada parti berkenaan baru-baru in

BRO

LETAK JAWATAN

BAKAR BAJU

TAK ADA GUNA

KALAU MARAH

TURUN DEMO

------------

DAH SAMPAI MAHKAMAH

Posted: 28 Jun 2016 06:30 PM PDT






GUA DAH 

SAMPAI

MAHKAMAH

RAYUAN

PUTRAJAYA

TAIKO BESAR KE?

Posted: 28 Jun 2016 06:00 PM PDT



SIAPA INI

NAMA X SEBUT

MUKA X NAMPAK

HEBAT SUNGGUH

TAIKO BESAR?

TAN SERI KE?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

Pengerusi NGO disambung reman sehingga Khamis

Wang perlindungan: Pengerusi NGO direman

KUALA LUMPUR - Tempoh reman pengerusi sebuah badan kerajaan (NGO) berkaitan pencegahan jenayah dan pemandunya seorang lelaki warga India, dilanjutkan sehingga Khamis ini bagi membolehkan pihak polis melengkapkan siasatan kes peras ugut.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, i Mohmad Salleh ketika dihubungi Bernama mengesahkan perkara berkenaan.

Pada 22 Jun lepas, mereka ditahan polis berdekatan Plaza Tol Nilai kerana dipercayai melakukan ugutan jenayah dan peras ugut.

Menurut laporan portal berita, pengerusi NGO bergelar berumur 32 tahun itu yang tinggal di Kajang, ditahan oleh pasukan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat Bukit Aman, sebaik menerima wang perlindungan RM25,000 daripada pengadu, seorang pengusaha perjudian haram berumur 38 tahun.

Menurut laporan itu, dalam tangkapan pukul 10.50 malam itu, polis turut menemukan wang tunai RM16,080 di dalam kereta suspek. - Bernama


KAH KAH KAH




------------

KE MANA HILANGNYA DUIT ZAKAT

Posted: 28 Jun 2016 11:46 AM PDT




DUIT ZAKAT
Banyak mana nak pungut duit zakat? Apakah nak dijadikan khazanah negara? Yang penting ialah kualiti pengurusan zakat itu agar disampaikan kepada yang memerlukan. Jangan asyik nak pamerkan pemberian berapa sumbangan kepada orang ini atau orang itu. Jagalah juga maruah dan keaiban seseorang. Mereka bukan bahan eksibisi untuk diumum berapa yang mereka dapat. Banyak sangat songeh dan kerenah pengurusan dalam mengagihkkan duit zakat.

 Duit zakat bukan diamanahkan untuk buat pelaburan cari untung tambah untung sedangkan nasib sebahagian umat terabai begitu saja tanpa pembelaan yang nyata. Turunlah sejauh ceruk rantau agar lebih mengetahui isi hati mereka yang amat memerlukan. Jangan harap kepada wakil sahaja! Tak mustahil wakil banyak juga selekuhnhya, tidak terkecuali orang-orang dalam. kalau tidak mana boleh timbul cerita lesapnya duit zakat sehingga berjuta. on DUIT ZAKAT HILANG
Publish | Delete | Spam
arai
on 6/27/16



---------

MEMBACA IMEJ GUNA SEMIOTIK

Posted: 28 Jun 2016 05:30 AM PDT




MEMBACA

IMEJ

GUNA ILMU

SEMIOTIK

MUFTI KE INI?
Jawab dgn penuh kesucian hati kah kah kah, 

1) muka bakal wai hi 
2) muka lama tak entot 
3) muka byk hutang 
4) muka budak suruhan amno 
5) eh....mufti ke nie, macam tak caya...
apsal muka macam org tahan taik je hehe on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:23 PM

BAZIR OKSIGEN
Muka bazir oksigen Sama taraf dengan Mat Mongol on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:16 PM

PONDOK PIS
Sebenarnya dlm Islam, panggil non-muslim dgn panggilan kafir pun satu kesalahan. Itu yg tidak diceritakan oleh ulama2 Malaysia. Tanyalah mana2 ustaz pondok yg mahir ilmu kitab, bukan pondok PIS sudahlah. on DARI ILMU SEMIOTIK
Mat Safian
at 4:05 PM

BUKAN MUKA BERIMAN
Tak nampak langsung macam muka orang yang beriman soleh. Nampak macam muka babi tak cukup makan saja. Itu pasal kena sentiasa bercakap membodek Najib/UMNO...mungkin boleh dapat dedak. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:00 PM

STIM CANDU
mata dia nih macam tengah stim kena candu ... candu agama!! on DARI ILMU SEMIOTIK
Suku Samdol
at 3:35 PM


DARI TAIK
Riak di muka, Allah sudah tunjukkan kita yang makhluk ini dicipta dari taik. Selalu sembab kena sembelit. Pipi membujur boyot kerana terlalu banyak bodoh yang sendiri tanggung. Jangankan berpikir pasal mahu membetulkan diri sendiri, pasal kebodohan pun dia tak mampu pikir. MUKA TAIK, Khalas!!! sodakollahulazeeeem on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

SAEKOR MOFTY
Muka setan pun xla mcm ni. Kahkahkah. Ni bukan la muka seeokor mopty,xda nampak ketenangan nur islam.tgk je serabut kepala,nk tdo pun seram,nk sontot bapok pun xde selera dibuatnya.kahkahkah. Tp xpe die boleh beli borang pahala masuk sorga. Untungler jd mopty byk duit blh belu byk borang pahala senang masuk sorga dpt lg byk bidadari entot pun puas ati bidadari kelas aaaa.. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

KESIAN KO
Kah...Kah...Kah... Woi Mufti Harbi...Lua Hannat betui la bulan posa.. Hang buat lawak mengkhinzir gila ...kah..kah.. Woi.. Minum Tuak ka..? kah,..kah... Hang Boleh online dan nego dengan tuhan ka...? Hannat...kah..kah...kah... 

Kesian Ko.. dah tua-tua kena troll plak..kah... Nasib la... Woi Mufti Harbi... Simpan la sikit bodoh tu... jangan tunjuk sangat...ko punya bodoh yang tahap cipan.... Nasib la ..Bapak sapa la...Mamat Harbi ni... Kah..kah..kah... Muka macam tengah teran taik keras je... Kah... Nasib la Kau Mufti Tua... on DARI ILMU SEMIOTIK
Publish | Delete | Spam
Tuan Tanah Kedaung
on 6/28/16

MACAM
Macam macam. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

PEMBELIT
rupa pembelit ugama.......... makan dedak.......... on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16




---------------

BERZAKAT KEPADA DAPUR JALANAN

Posted: 28 Jun 2016 05:00 AM PDT





MARI ZAKAT


DAPUR JALANAN
projek memberi bantuan kepada
warga miskin kota  diteruskan
15 tahun dahulu dari food not bomb
kini menjadi dapur jalanan

dapur jalanan menyediakan
NASI PANGGUNG
makan percuma tiap petang ahad
di jalan panggung kuala lumpur


dapur jalanan memberi khidmat
kedai jalanan
ini bantuan pakaian percuma
kepada sesiapa yang memerlu

dapur jalanan memberi bantuan
nasehat guman jika diperlukan

kepada para pembaca 
yang mahu berzakat
sila hantar zakat kepada
akaun dapur jalanan

CIMB: 8001-7278-49 

SPKL Collect


segala sokongan
segalan bantuan
dapur jalanan ucapkan
 
terima kaseh daun keladi
kalau ada nak lagi

SELAMAT 

BERZAKAT

SELAMAT 

BERBUKA





-----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 28 Jun 2016 04:00 AM PDT






SELAMAT

BERBUKA

KUALA LUMPUR
hari ini redup dan panas
gua basuh kain baju
petang dah kering

DALAM FRIGO
gua buka peti sejuk
gua jumpa banyak hal
ada keju 
ada blue berries
petang ini gua berbuka
biskut dan keju
dengan blur berries
khalas

BERITA GUMBIRA
hari ini patin tempoyak
sold out belum masuk jam 5:30
banyak regular yang datang
lalu kami terfikir
lepas raya ini
nak terus niaga ke?

PAGI RABU
esok gua wajib ke mahkamah lagi
kali ini juga di putrajaya
ini kes lama 
kes saman ISA


RAYA LAGI

8 HARI 

DAH ABIS 

PUASA





--------

PATIN TEMPOYAK

Posted: 28 Jun 2016 02:53 AM PDT







PATIN

TEMPOYAK

BELUM JAM 5.30

SEMUA HABIS

TERJUAL

TERIMA KASEH







------------

ADA AGAMA BARU

Posted: 28 Jun 2016 01:00 AM PDT



Haram bayar terus zakat kepada asnaf, 
kata mufti Perak 


DARI MANA

MUFTI INI

DAPAT WAHYU

SAJE TANYA

MANA TAHU 

KALAU ADA

AGAMA BARU

BOLEH APPLY



------------

MARI MAIN MERCUN

Posted: 28 Jun 2016 12:00 AM PDT






BERITA

POTONG

STIM

28 Jun 2016
NARATHIWAT - THAILAND. Tentera Thailand di selatan negara ini menyerbu lima premis di Sungai Golok yang digunakan untuk menyimpan 60 tan pelbagai jenis mercun dan bunga api.

KAH KAH KAH

ALAAA MAK

ABANG ASKAR

PASAL APA?

KONGSI KONGSI

ADA 60 TAN

SIMPAN XGUNA

KAH KAH KAH



----------

DARI ILMU SEMIOTIK

Posted: 27 Jun 2016 10:39 PM PDT






DARI ILMU


SEMIOTIK


KAH KAH KAH


LU FAHAM


SENDIRILAH

 






----------

SAJE TANYA HUKUM HUDUD

Posted: 27 Jun 2016 09:50 PM PDT






BETUL KE

HUKUM HUDUD

KELANTAN

TAK SAMA

HUKUM HUDUD

TERENGGANU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





---------

BILA NAJIB JADI IMAM

Posted: 27 Jun 2016 09:18 PM PDT







Najib: Umat Islam 

perlu kejar malam 

lailatulqadar
Najib mengingatkan akan pahala amal ibadah pada malam lailatulqadar yang bersamaan dengan pahala mereka yang beribadah selama 1,000 bulan.

BILA NAJIB

BERCAKAP 

HAL ISLAM

KERA DIHUTAN

BUAT ROKET

IKAN DISUNGAI

NAIK HAJI

VINCET TAN

JADI IMAM

NIK ABDUH

PERGI JERMAN

KAH KAH KAH




--------

AKIBAT DARI UK KELUAR EU

Posted: 27 Jun 2016 08:39 PM PDT





BREXIT MULA

MEMBAKAR


KOMENTAR
baru masuk minggu pertama
huru hara sedang berlaku
inilah akibat UK keluar EU

kaum pemodal sednag kelam kabut
globalis sedang sugul

yang penting dalam suasana demikian
kaum buruh anak muda mahasiswa
wajib mula menyusun
jika perang pecah
kita telah bersedia





European Banks Have Their Worst Two Day Stretch EVER As The Global Financial Crisis Intensifies


Over the last two trading days, European banks have lost 23 percent of their value.  Let that number sink it for a bit.  In just a two day stretch, nearly a quarter of the value of all European banks has been wiped out. 

I warned you that the Brexit vote "could change everything", and that is precisely what has happened.  Meanwhile, the Dow was down another 260 points on Monday as U.S. markets continue to be shaken as well.  Overall, approximately three trillion dollars of global stock market wealth has been lost over the last two trading days.  That is an all-time record, and any doubt that we have entered a new global financial crisis has now been completely eliminated.



------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT