Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


DAFTAR DAH KELUAR

Posted: 27 Jun 2016 08:00 PM PDT




MASUK NERAKA
Daftar orang yang akan masok neraka ialah ; 

1.Agamawan yang hanya bercakap untuk kepentingan politik sesetengah pihak 

2.Ahli politik yang gagal memajukan rakyat dan hanya berjaya jual sentimen bangsa dan agama

3. Orang yang dikecualikan dari undang-undang hudud atau undang2 duniawi 

4. Orang yang tidak dapat diadili dengan undang2 duniawi on JANGAN BUAT KERJA BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/28/16




-----------

BATU BERSURAT KENINGAU

Posted: 27 Jun 2016 07:18 PM PDT






HEBAT AFDAL

PENGARUH

HEBAT KUKUH

RATUS RATUS

CABUT LARI

Perjanjian 20 Perkara Sabah - Wikipedia Bahasa Melayu ...

https://ms.wikipedia.org/wiki/Perjanjian_20_Perkara_Sabah
Translate this page
Perjanjian 20 Perkara atau Memorandum 20 Perkara ialah senarai 20 perkara yang dibuat oleh Borneo Utara, mengusulkan syarat-syarat untuk Borneo Utara ...

KENAPA PERJANJIAN MALAYSIA PERLU DIKAJI SEMULA?

https://www.facebook.com/...sabah/...perjanjian.../4233366743900...
Translate this page
Objektif utama perjanjian tersebut adalah berhubung dengan pembentukan Persekutuan Malaysia di antara Malaya, Borneo Utara (Sabah), Sarawak dan ...

perlembagaan malaysia menjamin hak rakyat sabah & sarawak - JASA

www.jasa.gov.my/.../211-perlembagaan-malaysia-menjamin-hak-ra...
Translate this page
... MENJAMIN HAK RAKYAT SABAH & SARAWAK : REFERENDUM SABAH KELUAR MALAYSIA BERTENTANGAN DENGAN PERJANJIAN 20 PERKARA.

Sejarah kemerdekaan dan Perjanjian Sabah dan Sarawak ...

www.academia.edu/.../Sejarah_kemerdekaan_dan_Pe...
Translate this page
Academia.edu
Sejarah kemerdekaan dan Perjanjian Sabah dan Sarawak membentuk Malaysia (Perkara 20) Perkara 1: Agama Walaupun terdapat tiada bantahan kepada ...

18 Dan 20 Perkara ~ SSKM - SSU(UK)

www.sabahsarawakmerdeka.com/.../memorandum-18-20-perkara-...
Translate this page
... termaktub dalam perjanjian ini dan hanya diungkit dimeja rundingan sahaja. ... Sabah. PERKARA 20 : TANAH, HUTAN, KERAJAAN TEMPATAN DAN LAIN- ...

300 ketua cawangan Umno Semporna keluar parti

June 27, 2016
Tindakan sama diambil naib ketua bahagian dan tiga ketua sayap susulan penggantungan keahlian Ketua Umno Bahagian Semporna  Mohd Shafie Afdal.






SEMPORNA: Naib Ketua Umno Bahagian Semporna  Dr Jaujan Sambakong hari ini mengumumkan keluar parti.
Turut mengambil tindakan sama ialah tiga ketua sayap iaitu Ketua Pemuda Mohd Aziz Jamman, Ketua Wanita Manis Muka Dara dan Ketua Puteri Zakiah Kalipunya dan 300 ketua cawangan bahagian itu.
Keputusan itu dibuat mereka selepas mesyuarat Ahli Jawatankuasa (AJK) bahagian itu di sini yang dipengerusikan Jaujan yang juga Adun Sulabayan.

TUTUP KITAB

TUTUP KEDAI

TUTUP BUKU

BERITA BAIK

UNTK SABAH

SABAH BUAT SILAP

Posted: 27 Jun 2016 06:30 PM PDT






SABAH BUAT

SILAP

SARAWAK

LANGKAH

TEPAT

KOMENTAR
kesilapan besar  sabah
ialah membenarkan
parti ketuanan melayu bertapak
lalu politik pecah kaum
politik pecah agama
politik pecah suku bangsa
masuk ke sabah

sarawak masih bebas
selagi gerombolan
ketuanan melayu tidak
dibenarkan masuk


UMNO Semporna dibubarkan selepas penggantungan Shafie

Umno Bahagian Semporna hari ini dibubarkan dengan peletakan jawatan beramai-ramai pemimpin kawasan tersebut sebagai bantahan terhadap keputusan Majlis Tertinggi yang menggantung keahlian  Shafie Apdal sementara menunggu laporan Lembaga Disiplin Jumaat lepas.
Perkara tersebut dinyatakan dalam sidang media beramai-ramai di Sampoerna yang diketuai Pengerusi Tetap UMNO Bahagian Samporna, Datu Eranza Datu Saribu yang juga mengumumkan peletakan jawatannya.
"Maka dengan ini kami meletakan jawatan di dalam parti dan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan parti berkuatkuasa serta-merta," kata Datu Eranza dalam satu kenyataan semasa sidang media di Semporna
BRO

BUBAR AJE?

LEPAS TU APA?



------------

BEITA BAIK DARI EROPAH

Posted: 27 Jun 2016 06:00 PM PDT


BERITA BAIK

UNTUK 

SEMUA

KOMENTAR
akibat daru UK keluar EU
sedang dirasakan
kaum pemodal sedang gelabah
selama ini tuan empunya bank
selama ini tuan kapital
meraih keuntungan tanpa sempadan

buruh murah meloroh masuk ke UK
dari eropah timur

ini baru awalan dari impak keluar EU
kita belum lagi melihat
bagaimana ombak dari UK ini
akan melanda kapital globa;

kita tunggu
ombak ini akan sampai
bila kaum pemodal dalam kesusahan
ini adalah  berita gumbira
untuk kaum buruh rakyat biasa


UK loses triple-A credit rating in wake of Brexit vote

The UK has been stripped of its last AAA rating as credit agency Standard & Poor's warned of the economic, fiscal and constitutional risks the country now faces as a result of the EU referendum result.
The two-notch downgrade came with a warning that S&P could slash its rating again. It described the result of the vote as "a seminal event" that would "lead to a less predictable stable and effective policy framework in the UK". The agency added that the vote to remain in Scotland and Northern Ireland "creates wider constitutional issues for the country as a whole".
S&P was the last of the big three ratings agencies to have a blue-chip rating on the UK's credit-worthiness. Moody's, which stripped the UK of its top notch rating amid the austerity cuts of 2013, said last week it might further cut its view of the UK.


Rating agency moves have the potential to make it more expensive for the government to borrow.
The S&P move came after another torrid day on the financial markets. The pound hit fresh 31-year lows and £40bn was wiped off the value of the UK's biggest companies on Monday despite efforts by George Osborne to quell investors' concerns about the economic and political ramifications of the Brexit vote.
After three days of silence in the wake of the referendum, the chancellor made a statement on Monday morning in a bid to calm the markets. However, sterling remained under sustained pressure on the foreign exchange markets as economists slashed their forecasts for UK economic growth. Wall Street was also weaker while continental bourses sold off sharply after Friday's record $2tn of losses on global stock markets.
Expectations are now mounting that the Bank of England will cut interest rates - possibly to zero from their historic low 0.5% - to stimulate the economy, and yields on government bonds fell below 1% for the first time, which could spell cheaper mortgage rates.
In a live broadcast just after 7am, as dealers in London braced for another day of turmoil, Osborne insisted: "our economy is about as strong as it could be to confront the challenge our country now faces".




------------

PERNIAGAAN TIPU MELAYU

Posted: 27 Jun 2016 10:28 AM PDT





INI BISNESS MELAYU
tolonglah support sket bisnes melayu islam ni. kesan tapak kaki bole ganti vaksin virus.tak caya tanya imam muda org asal kedah gak.bubuh air kat kesan tu, pastu selawat 3 kali, pastu minum selama 30hari 30mlm, insyallah sume penyakit hilang.bukan itu sahaja, kesan tapak kaki ni kalo letak didlm rumah anda akan terasa seolah2 nabi ada bersama.malahan bole juga menghalau nyamuk aedes,zika serta menghalau hantu jembalang yg berbalang2 mcm harun jib..


so cd rukyah harun din bole tolak ketepi.selain itu kesan tapak kaki nabi akan menambahkan kasih syg suami isteri, suami cepat tegang dan tahan lama, isteri kuat mengacip dan banyak air..beli la..hasil jualan 10% akan didermakan kpd persatuan ulama2 dunia agar bisnes ini diredhai..bisnes agama semakin mengecil..tongkat ali dan kacip fatimah takda kat mekah.. on KESAN OOO KESAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/16

TERKANGKANG
Terkangkang... Jari ke dua dari ibu jari tu Agak terkangkang Saya tak percaya Jari rasuL LuLLah terkangkang Tak pernah dengar nabi dari Mana2 keLab footbaLL Nabi bukan footbaLLer on TAPAK KAKI SIAPA?
Nazrio Dond DoLLa
on 6/27/16

AGAMANWAN DARI KEDAH
ni semua tak mustahil.lihat saja agamaawan2 dari kedah..kejenya dok menipu je. jamil khir org kedah.imam muda ammar pun dari kedah. diorg taksub dgn benda2 magic ni.tu blum dgr cerita2 di kuliah2 subuh, kuliah magrib dan kuliah2 agama lain lg.dikuliah2 ini la juga diselitkan kebencian terhadap dap. dap diserang dgn hebat oleh umno, mufti, pas melalui agenda agama.

nape agenda 1mdb tidak diserang, napa tppa tidak diserang..benar kata ayatollah isham rais, kalo dulu isu komunis dilagu2kan, kini isu agama dilagu2kan seperti halnya juga diluar negara, ISIS ditetaskan, taliban, al shabab semua menjurus kpd agama.disebalik jubah adalah jersi2 penaja bernilai jutaan dolar disamping hadiah utama iaitu dapt bidadari. on INI BERLAKU DI KEDAH
Anonymous
on 6/27/16


IMAN MELAYU
Astaga...mana perginya OTAK dan IMAN Melayu yang hadir ke majlis itu?.....dilutut? di kerandut zakar? tertinggal dalam jamban? Kenapa Melayu masih perlu berhala untuk berdoa kepada Allah...walaupun hari2 disaji dengan TV Islamik, Ceramah2 agama, drama agama yang melancholic....kira2 bangun pagi, masuk tidur, semuanya dibuai dengan benda religis..tetapi enapa masih ada Melayu yang jahil, bodoh dan syirik Mufti Melayu memang fail...gagal...loser...

kau semua patut MALu dengan tahap iman orang Melayu ...yang datang bukannya mat rempit atau bohsia...tapi kebanyakannya beserban sebesar periuk rewang atau tudung selabuh2 tabir masjid...hebat tu !!! Nabi Muhammad adalah manusia, sama seperti kita, dia tidak boleh memberi2 syafaat, rahmat, keramat tanpa izin Allah SWT. Tak pernah seumur hidup Nabi menggunakan sandelnya, serbanya, tapak kakinya, sependernya, siwaknya dll untuk tabah power dalam berdoa atau beribadat. Orang Islam wajib yakin dengan Allah SWT sahaja...tiada sekutunya..beriman on INI BERLAKU DI KEDAH
Anonymous
on 6/27/16

CIUM TANGAN
Tangan rusmah Nampak tangan guru hadi Terus cium... ingatkan Tangan rusmah BegituLah sebaLiknya KaLu isu sebeLah utara niii ... takut2 keLing pariya jer Banyak type ni sana Sebab Mereka ni boLeh menJadi meLayu ori Boleh juga menjadi tiruan Mereka Saja~saja Merendah diri sebab nak sangat2 menjadi umnQ MeLayu² yg sebeLah nusantara iaLah meLayu dedaK MeLayu biLyun onLy... 

SeLaLu saja di bodoh kan Bangsa meLayu keLing... MeLayu ni biLa... dapat tea mapLey pun mabok Tak dapat minum tea tarik keLing Di restoran 'Makan isLam' pun Rusmah di sangka badaK Guru hadi Disangka m MenyeLeweng isLang Berjuang isLang ikut Panduang umnQ Nampak bendera PAS di kata umnQ punya bendera Nampak rusmah cium tangan Ingat tangan guru hadi Apa punya pundeX moneX on INI BERLAKU DI KEDAH
Nazrio Dond DoLLa
on 6/27/16

MOHON JAUHKAN
Knp orang melayu jadi mcm ni sekali. Rasulullah tinggalkan al-quran dan sunah. Baca, faham dan amalkan. Bukan suruh mendewakan rasulullah. Bayangkan kalau amalan begini dilakukan tidak mustahil generasi 500 tahun akn datang menjadikan rasulullah sebagai tuhan. 

Mohon dijauhkan. Sebab kita dah tgk apa yang berlaku dengan agama kristian. Nabi Isa tidak pernah mengaku yg dia tuhan tetapi manusia yg terkemudian telah menjadikan nabi Isa tuhan. Begitu juga dengan budha. Tindakan perlu diambil kepada penganjur kerana menghina Rasulullah. on INI BERLAKU DI KEDAH
Anonymous
on 6/27/16

---------

DUIT ZAKAT HILANG

Posted: 27 Jun 2016 06:00 AM PDT


F.BOOK



DAH KUTIP RM2.2 BILION SATU TAHUN pon masih tak cukup lagi ka !!!
Nak kutip berapa byk baru dikatakan cukup itu ???
Kutip berbilion2 ringgit sampai kiamat pon tak kan cukup kalau guna duit zakat utk beli hartanah, ubahsuai pejabat, sibuk nak bina menara berbelas2 tingkat, masjid, sekolah, tadika, bantuan perkahwinan dan sbgnya...
Allah SWT berfirman;
"Sesungguhnya zakat-zakat itu, hanyalah untuk orang-orang fakir, orang-orang miskin, pengurus-pengurus zakat, para mu'allaf yang dibujuk hatinya, untuk (memerdekakan) budak, orang-orang yang berhutang, untuk jalan Allah dan untuk mereka yang sedang dalam perjalanan, sebagai suatu ketetapan yang diwajibkan Allah, dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana." (at-Taubah: 60)







































-------------

TAPAK KAKI SIAPA?

Posted: 27 Jun 2016 05:00 AM PDT






TAPAK KAKI NIGERIA

Mcam tapak kaki orang orang NiGERIA saja Betul ke nih ????? on KESAN OOO KESAN
Anonymous
at 5:47 PM
























----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 27 Jun 2016 04:00 AM PDT






SELAMAT

BERBUKA

KELMARIN
gua berbuka di slim river
makan ikan tapah
restoran apa?
lu cari sendirilah

baju raya
jaket baru
semua sudah beli
gua sudah sedia nak raya

gua beli petai
gua beli jering
dan paling spesial
gua beli buah perah

NOTA:
jualan patin tempoyak hari ini
tidak memberahikan


KITA RAYA 

LAGI 9 HARI


-----------

TUKAR TIUB BREAKING NEWS

Posted: 27 Jun 2016 03:47 AM PDT






APA MAKNA

BERITA INI
KENYATAAN
Datuk  Shamsul Zairil Kamaruddin
Mantan Setiausaha Politik 
Menteri Keewangan 11 
Dato' Seri Husni Hanadzlah :

Datu' Seri Husni Hanadzlah mengumumkan perletakan jawatan sebagai:
Bendahari UMNO Malaysia,
Bendahari Agong Barisan Nasional,
Timbalan  Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak, 
Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Perak, 
Ketua Bahagian Tambun 
dan 
Pengerusi Barisan Nasional Parlimen Tambun


ADA GADUH?

ADA PERANG

ATAU X NGAM

DENGAN NAJIB



-----------

KESAN OOO KESAN

Posted: 27 Jun 2016 02:00 AM PDT









F.BOOK

Nah aku belanja setapak. Tak real langsung
Like
Comment
Comments
Ariff Eye Ahmad bukan tapak kaki Nabi saw ada cop mohor dia ka...kat tumit
LikeReply6 hrs
Abah Anas Ar Rembawi kesan tapak kaki rupanya....kalau nak kesan sangat nanti kita tuam tapak kaki kat badan dia. baru ada akal
LikeReply26 hrs
Jo Rahim bg kaki kt muke
LikeReply11 hr

























I REST 

MY CASE

MI LORD

KAH KAH KAH


------------

HUDUD BUKAN WAKTU BERBUKA

Posted: 27 Jun 2016 01:00 AM PDT






HUDUD BUKAN WAKTU BERBUKA
Apa punya tur la ngkau ni. Hudud dlm quran nak disama kan dgn waktu berbuka puasa.baik ngkau sama kan muka kau dgn muka tom cruise nape x sama.kahkahkah. Perbandingan yg bongok.kahkahkah.. 

Hudud dlm alquran mestila sama sbb Al quran satu je dlm dunia ni. Kalau nk beza2 tu dah jadi kitab lain bukan quran lagi dah.ini.kelantan dgn tganu je dlm Malaysia lagi cmne buleh berbeza.kalau mcmtu islam x adil la, 

di kelantan lain,di kedah lain,di perak lain,ada berjuta2 negeri lain semua lain2. Di Malaysia plak hudud membolehkan rasuah ya. Kahkahkah bijak2 kepala otak walakontol berpikir.kahkahkah... on SAJE TANYA HUKUM HUDUD

in response to TT..senang saja nak jawab soalan kau tu. Jawapan ialah...'Kenapa waktu berbuka puasa di Kuala Lumpur dan Kelantan tak sama'. Cuba kau fikir sekejap., by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/1






---------------

SATU BUKTI - EKONOMI SUKU AGAMA SUKU

Posted: 27 Jun 2016 12:00 AM PDT









SATU LAGI

BUKTI SAHEH

EKONOMI

MENGATASI

AGAMA

POLITIK IALAH

MENGURUS

EKONOMI

MUSTAHIL TAK

FAHAM FAHAM

KOMENTAR
tukar tiub selalu menulis
bahawa ekonomi adalah
punca segala-gala
hidup umat manusia ini
ialah kerana ekonomi
politik ialah ekonomi
merebut kuasa politik
bertujuan untuk merebuat kauasa ekonomi

budaya muncul kerana ekonomi
agama muncul kerana ekonomi
kepercayaan muncul kerana ekonomi

heboh di war warkan 
turki sebagai contoh negara islam
heboh di war war kan
israel musuh islam
heboh di war warkan
saudi penjaga agama islam

semua negara ini akan tunduk
semua tunduk pada kuasa ekonomi
kuasa ekonomi akan menundukkan
agama keprcayaan dan apa saja

berita turki degan israel adalah bukti

dalam dunia ini 
ada dua bentuk ekonomi
ekonomi sistem kapitalis
ekonomi sistem sosialis
yang lain hanya pecahan

dua sistem ekonomi ini wujud
untuk mengurus dan mentabir 
agihan ekonomi kepada orang ramai
khalas

Israel and Turkey to announce end of six-year standoff
Israel is planning on Monday to announce a reconciliation deal with Turkeyending a six-year diplomatic standoff that started when Israeli naval commandos shot dead nine Turkish activists travelling on an aid flotilla making for the Gaza coast.
A deal negotiated in Rome yesterday is expected to restore full ambassador-level relations, provide for about $20m in compensation for the families of those killed and wounded aboard the Mavi Marmara in 2010, and clear the way for potentially lucrative contracts for Israel to transmit natural gas to Turkey.
While the prime minister's office in Jerusalem refused to comment last night, Reuters reported that journalists travelling to Rome with the Israeli prime minister, Binyamin Netanyahu, were told the deal had been reached.



After agreeing to halt all proceedings in domestic and international courts against Israeli forces, Turkey is expected to be allowed to ship aid for Gaza through the Israeli port of Ashdod and to build a power station, hospital and desalination plan in the blockaded Strip.


A senior Turkish official outlined the details of the deal on Sunday:
 Israel agreed to provide compensation to the families of Mavi Marmara victims and to allow Turkey to interfere in the humanitarian crisis in Gaza.
 Turkey will deliver humanitarian aid and other non-military products to Gaza and make infrastructure investments in the area. Along with new residential buildings, we will complete the construction of a 200-bed hospital in Gaza.
 Concrete steps will be taken to address the energy and water crisis in Gaza. The amount of electricity and drinking water to Gaza residents will increase and new power plants will be constructed.
 The Turkey-Israel agreement will make it possible for Turkey to launch major projects in the West Bank including the Jenin industrial zone.
The official said there were no references to Hamas in the agreement and Turkey would "continue supporting the Palestinian state and the people of Palestine".
The agreement represented a "diplomatic victory" for Turkey and had the support of the Palestinian government and Hamas, he said..
SILA BERI TAHU

HAJI HADI

PENASEHAT 

NAJIB

EKONOMI SUKU

AGAMA SUKU



-------------

TAPAK KAKI OOO TAPAK KAKI

Posted: 26 Jun 2016 11:09 PM PDT





MENDEWAKAN RASULLULLAH
Knp orang melayu jadi mcm ni sekali. Rasulullah tinggalkan al-quran dan sunah. Baca, faham dan amalkan. Bukan suruh mendewakan rasulullah. Bayangkan kalau amalan begini dilakukan tidak mustahil generasi 500 tahun akn datang menjadikan rasulullah sebagai tuhan. Mohon dijauhkan. Sebab kita dah tgk apa yang berlaku dengan agama kristian.

 Nabi Isa tidak pernah mengaku yg dia tuhan tetapi manusia yg terkemudian telah menjadikan nabi Isa tuhan. Begitu juga dengan budha. Tindakan perlu diambil kepada penganjur kerana menghina Rasulullah. on INI BERLAKU DI KEDAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/27/16





--------------

MENONTON FILEM GERMAN

Posted: 26 Jun 2016 10:18 PM PDT






SIAPA DIA

MALAON

NIK ABODOH

ATAU 

NIK ABODOH



Nik Abduh jadi suara Umno tutup kezaliman dengan isu perkauman

Tindak-tanduk Nik Mohamad Abduh Nik Aziz mutakhir ini menunjukkan Ketua Pemuda Pas itu berada di pihak kerajaan walaupun cuba dinafikan, tegas Timbalan Ketua Pemuda Amanah, Faiz Fadzil.
Membidas dakwaan Nik Abduh kononnya Pas tiada perjanjian dengan pemerintah, beliau berkata, kegagalan Ahli Parlimen Pasir Mas itu menentang penyelewengan Najib Razak berhubung isu derma RM2.6 bilion ke akaun peribadinya seolah-olah membenarkan sahaja salah laku Perdana Menteri.
"Padahal wang tersebut yang didakwa dimasukkan melalui SRC International adalah satu salah laku dan jenayah pecah amanah. Ini adalah satu bentuk kezaliman pemerintah terhadap rakyat.
SOALAN YANG

WAJIB DITANYA

IALAH :

SUDAHKAH

MALAON INI

MENONTON 

FILEM GERMAN

JIKA BELUM 

SILA URUSKAN



-----------

PEMBACA JANGAN BUAT KERJA KURANG SOPAN

Posted: 26 Jun 2016 09:48 PM PDT






PEMBACA YG

BAIK HATI

SILA JANGAN

HINA BABI

JAUHKAN 

DARI KERJA

TAK BERSOPAN

MUKA MACAM BABI
Muka mcm ni babi pun muntah nengok nyer.aku pun xselera nk mkn bulan posa ni tgk muka mopti taik mcm ni.kahkahkah. on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16

KAWAN PATIN
Cer tengok dia men facebook tak... Kawan patin kee apa ni on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Nazrio Dond DoLLa
on 6/27/16

BABI TAK CUKUP MAKAN
Bila Mufti ini cakap pasal 'Kafir Harbi'..aku tengok muka Mufti ni dah macam Babi tak cukup makan. on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16


BABI LAGI HANDSOME
muka macam babi hutan lah TT..babi hutan lagi handsome dari malaun nie... on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16

RAHSIA
Oit..!! TT bercakap tentang sirr Wa fiii ...wafiiii....wafiii... Wa fii sirri anaaa.. Dan pada muLti stage rahasia itu ....""""AKUUU...". on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Nazrio Dond DoLLa
on 6/26/16

MUKA TAK SERI
Kenapa MUKA TAK SERI ?????? TIADA SERI DI MUKA. TAK MACAM DR ASRI MAZA Kalau makan minum lahap CUKAI JUDi ZINA GENTING boleh berkat ke hidup , nak tanya lah..... Kita tahu HARAM TAPI SEKONGKOL HALAL nya ; boleh ke ????? Jadi HAILAM lah....macam MEE HAILAM. Masyookkkkkkkkkkkkkkk......... on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16

MUKA MACAM TAIK
Muka dia betul2 macam taik. Adakah Allah SWT ciptakan dia daripada taik? Wallahuaklam Bissowab. Antara org yg masuk neraka terawal tanpa dihisab amalannya ialah alim ulamak yg menyeleweng (apatah lagi diberi tanggungjawab membodohkan orang ramai), org yg alim mengajar ilmu agama tetapi beliau sendiri tak amalkannya, para syuhadak yg syahid tetapi tidak ikhlas berjuang. on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16


BELAJAR DIMANA?
Mufti ni belajar di mana? Rujuk dalil mana kafirkan DAP? Dia dah tulis brp kitab/buku? Ada tulis artikel atau journal tak? Dia mengajar kuliah agama tak? Berapa gaji, elaun dan bonus raya? Mufti ni orang melayu atau bugis? Masa freeloader nak betting dia ada buat ramalan ke? Saja tanya... jangan marah. on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16

MACAM KODOK
Ya memang sama! Muka sama mcm kodok! on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Anonymous
on 6/26/16



KEPALA DOGOL
Aaa? Apo dio tt? Samo dengan apa/siapa/amende?? Hitam dah mato biru den renung punye lamo tapi takde apo pun lembaga muncul belakang kepalo dogol ni?! Sila kesiankan donation 2.6 ayat penjelasan, sempena penghujung ramadan ni moga dapat nikmat malam 1000 bulan mengambang serentak dibawah bayang-bayang bidadari muda jelita on SILA RENUNG MUKA INI LAM LAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/26/16





--------

PAGI RABU INI

Posted: 26 Jun 2016 09:00 PM PDT





PAGI RABU INI

SEKALI LAGI

GUA PERGI

KE MAHKAMAH

PUTRAJAYA 

TAK TAHU INI

BERITA BAIK

ATAU BERITA

TIDAK  BAIK



----------

JANGAN BUAT KERJA BODOH

Posted: 26 Jun 2016 08:36 PM PDT





JANGAN BUAT

KERJA SIA SIA

JANGAN CEMAR

MALAM SEKITAR




Penyokong bakar buku perlembagaan Umno

Sekumpulan ahli Umno yang dipimpin oleh Gabungan Ketua Cawangan Umno Malaysia (GKCM) membakar buku perlembagaan Umno hari ini ekoran kegagalan parti itu mematuhi perlembagaannya ketika memecat timbalan presidennya,  Muhyidn Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah,  Mukhriz Mahathir.
Tindakan membakar buku perlembagaan itu dibuat oleh Timbalan Pengerusi GKCM, Rushdan Mohamed serta para pengikutnya di samping sidang media yang dibuat oleh Muhyidin dan Mukhriz di Damansara hari ini.
Bagi mereka, ia adalah selaras dengan tindakan Umno yang tidak lagi mematuhi buku perlembagaan Umno itu.

KAH KAH KAH

ini kerja bodoh

tak datangkan hasil

buat semak & kotor

cuba susun ramai

geng & penyokong

turun ke jalan raya

baru ada oooom

kalau tidak lebih baik

rebuss telor saje

kah kah kah

REBUS TELOOO



-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT