Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


FAKTA ATAU AUTA

Posted: 19 Jun 2016 08:00 PM PDT





FAKTA ATAU

AUTA
KOMENTAR
ada ajaran mengatakan
sembahyang hanya 3 kali sehari
mengikut pandangan puak ini 
3 kali ini berdasarkan huhaj
dan nas dari al-quran

sekarang timbul pula
8 rakaat atau 20 rakaat

ini arahan siapa pula?


Solat di dalam Al - E-bacaan

www.e-bacaan.com/artikel_solat.htm
Translate this page
Bukan sahaja tidak disebut nama solat maghrib, atau solat zuhur, atau solat asar di ... 11:81, 74:34, 81:18 dan 100:3, dan didapati tiada kaitan dengan solat langsung. .... Satu golongan kecil telah timbul mempertikaikan solat tiga kali sehari.

Menjawab Pertanyaan Benarkah Kaum Syi'ah Sholat hanya 3 x Sehari

kholidmawardi-online.blogspot.com/.../sholat-dalam-islam-syiah-d...
Translate this page
Menjawab Pertanyaan Benarkah Kaum Syi'ah Sholat hanya 3 x Sehari, Blog Islam, ... maghrib, dan Isya maka Anda harus sholat dua kali pada dua waktu sholat dari tiga .... Masa untuk solat Subuh (pagi) yang hanya spesifik untuknya sahaja.

Kereta Mayat: Solat lima atau tiga waktu?

keretamayat.blogspot.com/2015/02/solat-lima-atau-tiga-waktu.html
Translate this page
Feb 17, 2015 - nanti kat bawah aku bagi hujah guna akal sahaja macam yang ... So, bagi aku geng anti hadis yang pilih 3 kali sehari bukan sebab iman kuat, ...

DALAM ISLAM, SOLAT ADA 5 WAKTU atau 3 WAKTU? - CARI Infonet ...

mforum.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread...tid=63333
Translate this page
JANGAN CAKAP SAJA TAPI, SELIDIK, BELAJAR DAN BACA DULU. ... dari aisyah berkata.pertamakali difardukan sembahyang sebanya dua rakaat ..... Allah memerintahkan umat Nabi Muhammad melakukan sembahyang 55 kali sehari.

Mufti Perlis sekali lagi pertahan 8 rakaat tarawih

 | June 20, 2016
Asri berkata pihaknya tiada kuasa memaksa orang ramai melakukan sejumlah rakaat tertentu dalam solat tarawih






PETALING JAYA: Mufti Perlis  Dr Mohd Asri Zainul Abidin sekali lagi mempertahankan langkah pihak berkuasa agama negeri itu membenarkan lapan rakaat bagi solat sunat tarawih berjemaah sepanjang Ramadan di semua masjid negeri itu.
Ia berikutan dakwaan yang jemaah di sebuah masjid di Perlis memulaukan solat tarawih kerana tidak setuju imam yang baru dilantik melakukan lapan rakaat dan bukan 20 rakaat sepertimana dilakukan di negeri lain.


RAKAAT INI

ARAHAN SAPA

TUHAN ATAU

MANUSIA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

-----------

KOMEN UNTUK KOMENTAR AWAL

Posted: 19 Jun 2016 07:18 PM PDT

 



KICKED IN THE NUTS
What Deep Thinkers Retired Men are ... I mowed the lawn today, and after doing so I sat down and had a cold beer. The day was really quite beautiful, and the drink facilitated some deep thinking. My wife walked by and asked me what I was doing, and I said 'nothing'. The reason I said 'nothing' instead of saying 'just thinking' is because she then would have asked 'about what?'.

 At that point I would have had to explain that men are deep thinkers about various topics, which would lead to other questions. Finally I pondered an age old question: Is giving birth more painful than getting kicked in the nuts?

 Women always maintain that giving birth is way more painful than a guy getting kicked in the nuts, but how could they "know"? Well, after another beer, and some more heavy deductive thinking, I have come up with an answer to that question. Getting kicked in the nuts is more painful than having a baby, and even though I obviously couldn't really "know", here is the reason for on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

TAK KAN TUMBANG
buat la pensejajaran semula macam mana sekali pun, BN takkan tumbang selagi tiada satu lawan satu, selagi BN ditentang pelbagai penjuru, selagi itu BN akan terus berkuasa! on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

VIDEO GERMANG
Ada betul dan ada salahnya komen tt tu sbb rata2 ramai pengundi melayu kn bahalol.mana diorg kisah sgt isu semas ke hapa ke janji nmpak lebai ketayap serban besar terus angkat sbg ulamak pemimpin islam yg blh online ngan tuhan konon nya padahal dia xtau yg serban besar tu La rompak balak kelantan,tgk video germang. 

Namun ada juga sebahagian kecil melayu mulai sedar keadaan sebenar. Yg lain perlahah lahan mcm siput babi.bak kata tt, biar lambat tp sedar jua akhirnya.. on KOMENTAR AWAL
Anonymous
on 6/20/16

HADI PEMIKIRAN SEMPIT
Parti PIS dibawah pimpinan Hadi Awang memang tiada konsep idealogi politik yang dibawanya melainkan layak jadi sebuah gerakan dakwah yang mempromosikan apa itu kehidupan di alam kubur atau di alam akhirat yg afdal bagi orang Melayu di Malaysia saja. 

Hadi membawa pemikiran Islam yang sempit dan berbau perkauman Melayu. pabila masuk politik Hadi Awang pada mulanya kutuk habis UMNO sebagai parti tong taik tapai apabila dihulur sikit kebendaan dan taik atau daki dunia dek UMNO dia tersenyum sumbing untuk menerimanya lalu tak sedar atau terbius langsung lupa apa dia perjuangan yang dirintis oleh Burhanuddin al Helmi, Ustaz Fadil dan TG Nik Aziz. 

Hadi hanyut terus dan menjadi benggong dan tak silu-silu lagi mengampu UMNO di samping terus dengan retorik tin kosong kuliah agamanya kepada pengikut2 Melayu yang masih tertutup pemikiran mereka yang menghuni di persekitaran kampung atau diladang2 Felda. Kadang kita lihat dia membebel macam orang inkoheren. on KOMENTAR AWAL
UNCLE RAMLI
on 6/19/16


PARTI AMANAH SAHAM
Masa TGNA... PAS adallah parti islam semalaysia.....skg ni.... PAS hanyalah... Parti Amanah Saham.....mentaliti saham pahala.. Syorga... Norako.. Baiiah. Mmsetia buta diserap sedalam - dalam ke sanubari para bakal fisibalilah....sotongnya HADI ini takbley di candat lagi... 

Patutlah orang kelantan yang ketemui rata 2 memaki nya bila ku sebut nama HADI.... why..... Kata mereka hadi ini jelmaan AYAH PIN... JUAL AGAMA UNTUK HIDUP DAN KUASA..... 100 markah untuk orang itu.... Kakakakakkakakakaka on KOMENTAR AWAL
DIDI KOTA BELUD
on 6/19/






--------------

PERLU PERAWI SOHEH

Posted: 19 Jun 2016 06:30 PM PDT




PERAWI TAK

SOHEH

Sebar kata-kata TGNA, ini pesan Nik Abduh
SHAH ALAM – Anak lelaki Allahyarham  Nik Abdul Aziz Nik Mat, Nik Mohamad Abduh berpesan kepada mana-mana pihak yang menyebarkan kata-kata Allahyarham ayahnya itu agar menyertakan sekali sumber ia diperoleh.

Menurut Nik Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, ia bagi mengelakkan perbuatan golongan yang tidak bertanggungjawab menyebarkan kata-kata yang bukan dari bekas Menteri Besar Kelantan itu.

"Kepada rakan-rakan yang menjadi penyebar pertama kalam-kalam nasihat dan motivasi Allahyarham ayahanda Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, saya sarankan agar disertakan juga dua perkara utama, pertama, penerbit dan kedua, dari sumber mana kalam itu diambil.


INI BUKAN

HADIH 

NIK AZIZ:

- mu jangang curi balak
- mu jangan nengok wayang germang
- mu leh ambil duit demo
- mu leh royak lain buek lain
- mu entot luruh jangan pusing2
- mu jual syurga
- mu takutkan demo dg nerako

AYAT SESAT




-----------

PROJEK ZIONIS-ANGLO-AMERIKA

Posted: 19 Jun 2016 06:00 PM PDT







PD 23 JUN 2016

UK DALAM EU

ATAU KELUAR EU

PROJEK SATU

EROPAH

DITENTUKAN

HARI LEDAKAN

EKONOMI DUNIA




------

INI JAWAPAN ITU

Posted: 19 Jun 2016 11:00 AM PDT





INI JAWAPAN

UNTUK SOALAN




KELAB MACAM TUMBUH
Jawabnya senang..Kelab malam tumbuh bak cendawan dan tiada tindakan dari pihak berwajin sebab tauke lendir dan tabur dedak kat penguatkuasa...Peniaga pasar malam ada tabur dedak tak?tara satu sen pun..kah kah kah Enforcenet agama on l;ine dengan tuhan..Kalo tauke geng penyamun pemerintah..tara haram..semua halal..kalo tara masuk semua haram..kah kah kah..

Pasar malam berapa oralng ada bayar cukai...?Tauke lendir bayar cukai..pada Incometax,pada enforcement adna segala macam yang tahu business diorang..kah kah kah Kalo ko nak pencerahan ,,tanya ton ton wi..Ramai ketagi kedai lendir ni,,termasuk olarmak..Tak caya tanya ton ton wi apa dia buat kat german dalam bilik,,

Tanay dia stim tak tengok obang german..naik tak kotek dia,,ada lancap tak? Semua orang gian bila air sudah banyak terkumpul..Janji ada lobang pancut tak kira halal atau haram..sokong peniaga pasar apa apa dapat..kah kah kajh..kalu tara faham juga tanya adi sotong,, on PERTANYAAN UNTUK DIJAWAB
Anonymous
on 6/19/16

PERLU DUTERTE
jawapannya senang. perlu muncul pemimpin semangat mcm presiden filipina yg baru bernama rodrigo duterte. ataupun semangat mcm allahyarham adolf hitler. pengedar dadah akan dibunuh. rakyat filipina diberi kebenaran bunuh penjenayah. perasuah diancam hukuman berat. 

Kalau muncul pemimpin mcm ni di negara persekutuan tanah melayu, kes cameron selesai, kes bauksit selesai, kes jalan berlubang selesai, kes pkfz selesai, kes alvin hina bbuka puasa makan babi selesai, kes rezab tanah melayu selesai, kes skola pelbagai aliran selesai, silap2 tanah melayu jadi republik, yg makan tanggung berak cangkung akan dihumban ke laut kalzum. Khalas. on PERTANYAAN UNTUK DIJAWAB
Anonymous
on 6/19





-----------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 19 Jun 2016 04:00 AM PDT








SELAMAT 

BERBUKA


hujan masih lebat
gua mahu keluar
gua mahu lihat
apa jadi dengan
tim dapur jalanan
pasti mereka dua kali kecewa 
petang ini  

pertama patin tak terjual
kedua basah kuyup

susahlah hati pak cik warung
susahlah hati mak cik warung
jam 6 makin lebat
petang ahad pelanggan amat tipis

HUJAN RAHMAT
untuk pak tani
untuk penanam sayur
ini hujan rahmat

untuk orang bariu kahwin
hujan macam ini
tarik ke katil
hujan petang main petang
hujan malam main malam
hukjan subuh mai subuh
terus basah kuyup
tembakau dan rokok basah kuyup

SIBUK SIBUK
malam kelmarin gua minum
kopi di tempat biasa
ini kopi acheh baik sekali
tanpa gula
lu nak tahu dimana
lu cari sendirilah

kemudian masuk jalan TAR
oooo sibuk sibuk sibuk
pak cik mak cik yang gemok gemok
sedang mencari entah apa apa
minah cun tak nampak
mungkin dilorong masjid india

untuk warga dliuar kuala lumpur
kini sepanjang jalan TAR
telah dihiasi denga lampu
nampak macam mak janda sedang berhias
sebenarnya tidak cantik
tapi untuk bagi kroni kontrek
maka lampu dipasang sana sini


BILA KITA

NAK RAYA

LAMBAT KE?




-----------

AL - FATIHAH

Posted: 19 Jun 2016 03:18 AM PDT





FACE BOOK


Penyanyi D'Latinos meninggal dunia. Ronasina Fandi Tukar Tiub Rizal Hamdan







-----------

HUJAN TURUN PETANG INI

Posted: 19 Jun 2016 02:49 AM PDT







PATIN 

TEMPOYAK

tetiba hujan ribut turun jam 5
ini bahaya besar
hari ahad pelanggan kurang
kita gua menulis hujan belum hentil
nampaknya hari ini
untuk pertam kali patin tempoyak
pulang ke dapur
orang puteh kata
krismas bukan setiap hari
maka hari ini patin tempoyak
dilanggar ribut

tak tahu di mana lagi
di wilyah kl yang hujan lebat
di bangsar brickfeild seputeh
ribut sama guruh dan petir
NOTA:
ezi menjadi takut
dengan bunyi guruh
dan kilat lalu lari bawah kerusi
badan mengigil
bukan sejik tapi gementar



-----------

BUKAN SEMUA ORANG

Posted: 19 Jun 2016 12:30 AM PDT






WAJIB DISEDARI

BUKAN SEMUA 

ORANG HENDAK

KE SYURGA

BUKAN SEMUA

ORANG HENDAK

BIDADARI

RAMAI MAHU

KEADILAN DAN

PENTABIRAN

YANG  BAIK

Amanah tak perlu lebih Islamik, Melayu untuk jadi juara

 | June 19, 2016
Politik di negara ini perlu keluar daripada mentaliti perkauman sempit, pemikiran agama dogmatik dan taksub kepartian kepada politik advokasi dasar serta penyertaan pembentukan negara.






PETALING JAYA: Amanah tidak perlu menjadi lebih Islamik daripada PAS atau lebih Melayu daripada Umno untuk muncul sebagai juara politik baru.
Sebaliknya, Naib Presiden Amanah, Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, parti itu hanya perlu bersikap inklusif dengan melaksanakan konsep 'Rahmat untuk semua'.
Jelasnya, Amanah juga tidak perlu tunduk kepada realiti politik sedia ada sebaliknya ia perlu terus membina agenda politik baru.
Tambahnya, politik di negara ini perlu keluar daripada mentaliti perkauman sempit, pemikiran agama dogmatik dan taksub kepartian kepada politik advokasi dasar serta penyertaan pembentukan negara.


LU TAK CAYA

LU TANYA 

TON TON WI

FILEM GERMAN

KESAH APA?

KAH KAH KAH


------------

SILA TANYA HADI

Posted: 18 Jun 2016 11:30 PM PDT







HADI KATA

KALAU TAK

UNDI PIS 

AKAN MASUK

NERAKA

TERBUKTI RAMAI

TAK UNDI PIS

APAKAH RAMAI

TIDAK HENDAK

MASUK SYURGA

SAJE TANYA

JANGAN MARAH








------------

PERTANYAAN UNTUK DIJAWAB

Posted: 18 Jun 2016 10:50 PM PDT






SIAPA BOLEH

BERI 

PENCERAHAN




FACE BOOK

A.Tak masuk,
B..Tak hulur.
C.Tak ada kabel.
D.Tak bayar bulan.
E.Sendiri mau ingat



























------------

UK KELUAR DARI KESATUAN EROPAH

Posted: 18 Jun 2016 10:18 PM PDT








UK's EU referendum

A decision by Britain to leave the EU would result in a "negative and substantial" hit to the economy, "permanently lower incomes" and harm other European states, the International Monetary Fund has said.


Brexit poll tracker

The UK will hold a referendum on June 23 to decide if it will stay in or leave the European Union. This page summarises the opinion polling on the matter.

Latest developments

FT poll of polls, updated Jun 19, 2016REMAINLEAVE44%46%
A decision by Britain to leave the EU would result in a "negative and substantial" hit to the economy, "permanently lower incomes" and harm other European states, the International Monetary Fund has said.

46% keluar

44% bertahan
kalau IMF tak
sokong ertinya kaum pemodal 
tak sokong UK keluar EU

IMF ialah suara pemodal dunia

jelas UK keluar EU 
tidak baik untuk kaum kapitalis
makakita wajib sokong UK KELUAR EU

apa yang baik untuk kaum pemodal
adalah tidak baik untuk orang ramai
maka kita jangan sokong

kita sokong UK KELUAR
kerana ini akan menimbulkan
kacau bilau  ekonomi di eropah
kacau bilau ini baik
kerana apabila dunia mengelodak
ada potensi untuk  melahirkan
dunia baru

apa yang baik untuk kapitalis
tidak baik untuk rakyat

apa yang ditolak oleh kapitalis
itulah yang betul dan tepat
kita wajib sokong

apa yang disukai musuh
kita jangan sokong
apa yang dibenci musuh
kita wajib sokong 
ini garis politik tepat

NOTA:
pasti ramai bertanya
pasal apa TT ambil pot
hal  yang jauh dari malaysia
jawabnya: apa yang sedang berlaku
di UK dan Eropah akan membawa
impak ke seluruh dunia

projek EU ialah projek amerika
sama saperti TTPA
maka jika UK keluar ini adalah baik
untuk rakyat dunia



----------

MENGUMPUL PENGALAMAN

Posted: 18 Jun 2016 09:15 PM PDT






IMPAK:

PENGALAMAN

JADI ILMU

JADI GURU




Keputusan PRK Kuala Kangsar semarakkan perpaduan Pakatan Harapan

Pakatan Harapan berjaya membuktikan wujdunya kerjasama yang padu dalam Pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar, kata calon Parti Amanah Negara (Amanah) Dr Ahmad Termizi Ramli.
Meskipun hanya memperoleh tempat ketiga dalam pertandingan tersebut, beliau tidak kecewa malah sangat berbangga dengan kerjasama padu daripada Amanah, PKR dan DAP.

"Ini satu yang sangat kita banggakan, sangat berharga iaitu satu kerjasama yang padu yang tidak mungkin dapat dibina secara realiti kalaau tidak ada PRK ini.
BELAJAR PERANG

DALAM PERANG


----------

BARU TAPI MENCABAR

Posted: 18 Jun 2016 08:39 PM PDT





AMANAH PRESTASI BAIK
Benar, Amanah yg baharu setahun jagung telah menunjukan prestasi yg baik tapi Amanah mesti lain kali menang dalam senario yang sesebuah kawasan itu yang bercampur dengan pelbagai bangsa pada agama. UMNO tetap mahu PAS (PIS)tidak bersatu dengannya secara formal kerana dengan adanya pertandingan 3 penjuru UMNO tetap meraih kemenangan kerana juga ada undi berpecah di kalangan pengundi Melayu yang tidak mungkin boleh memberi undi mutlak kepada PIS atau Amanah, kerana merekapun simpati pada kedua-dua PIS mahupun Amanah.

 UMNO bijak dan licik dalam hal ini, dia goda PIS yg selalu beretorik mencari keredahaan Allah supaya bersatu dengannya tetapi masih tak mahu mengahwininya, kalu dia kawin denga PIS maka adalah jelas yang pengundi Melayu yang sebelum ini berwas2 nak undi mana satu parti Islam/Melayu akan lebih jelas. Selalunya dalam mana -mana pertandingan 3 penjuru atau lebih lagi dalam kawasan yang berciri seperti Kuala Kangsar dan Sungai Besar UMNO pasti muncul.Parti PIS tak nampak atau on TAHNIAH !
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 6/19/16

PAS JADI PISS
Tuan Hishamuddin tukartiub pas kena piss undi korang drpd parti baru amanah. Harap2 mat sotong dptlah ilham tentang sanjungan rakyat kepada pas. Ahli2 kuat bekerja pas pun banyak dah masuk amanah. New party in town amanah pun dpt lebih banyak undi di sg besar dan di k kangsar. Post mortem laa dan pikiaq habih2 sama ada pas blh jadi relevan lagi ke pru 14 ni? on PARTI PAS JADI PIS
bakri
on 6/19/16






------------

AKIBAT DARI KEPUTUSAN

Posted: 18 Jun 2016 08:19 PM PDT



IMPAK

DARI S.BESAR

& K.KANGSAR




KUALA KANGSAR - Pakatan Harapan  mahu mempelawa Pas kembali ke meja rundingan demi kebaikan bersama.

Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub berkata, kekalahan partinya di PRK Kerusi Parlimen Kuala Kangsar adalah signal di mana rakyat mahukan  gabungan parti pembangkang kembali utuh.

"Masih ada masa untuk perbaiki. Kita akan buat kajian semula mengenai keputusan ini.

"Kita selalu terbuka untuk buat perbincangan dengan Pas dan dari dulu lagi kita sememangnya sudah ke arah itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media dalam sidang media di Ibu Pejabat Amanah Kuala Kangsar di sini, semalam.

INI DINAMAKAN

PENSEJAJARAN

SEMULA ATAU

REALIGHMENT

JIKA TIDAK...


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT