Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


APA DIA PARTI PAS

Posted: 10 Jun 2016 11:27 AM PDT





MIMPI PANCUT
pas masih lagi dgn syurga dan neraka..utk mendpt syurga neraka, tak perlu islam pun bole..hindu pun ada gak syurga neraka.quran kata berpuasa la seperti mana org2 terdahulu berpuasa, maka puasa bukan hak milik islam atau hak muhammad.begitu juga dgn berkhatan.peristiwa khatan tiada kaitan dgn islam,nape islam meniru.kalo nabi ibrahim serta nabi2 lain dari muhammad itu menganut agama tauhid, nape kita tak ikut tauhid zaman dulu2..agak2 apa dua kaliimah syadah nabi ibrahim yg ketika itu belum wujud muhammad.

pas bukan parti perjuangkan rakyat ramai, pas adalah parti perjuangkan nafsu berahi hudud disebalik ayam belaaan din ayam atau bahasa tepatnya pas utk ahli pas shaja..

kalo saudi ada mimpi pancut utk mengarab saudi kan dunia, pas hadi mepunyai impian utk mhududkan malaysia.pas tidak berckp mengenai ekonomi, mengenai gst, mengenai 1mdb.barangkali bukan bidang mrk sb mereka taktau apa itu gst, 1mdb, defisit..yg mrk tahu hukum org miskin yg tak ngaji ditimur tengah..semoga tuhan allah on JENAYAH DAN DOSA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/10/16




----------

RIDHUAN BAK KU TEE DAH TUKAR DARAH KE BELUM?

Posted: 10 Jun 2016 06:00 AM PDT






TER TER TER
Bodoh punya makcik! Kau baru jadi islam ke? Dlm islam kalau segala mcm yg TER TER TER tu dimaafkan dari hukum syarak. TERlupa... TERmakan dan lain lain TER tu semua tak sengaja. Buat malu agama ja makcik tuu. Tu mesti cina muaalaf bangang dapat pula bimbingan dari ustaz bangang. Kau tak tanggung dosa laa kalau cadbury yg buat salah. Kau dah makan cekelat tu sebab kau yakin halal dan ada tanda halal. Apa jadah pulak cuci2 darah ni?? Kalau bodoh dok diam2 jgn kasi tau orang lain. on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
Anonymous
at 5:17 PM


MAKAN AYAM JADI AYAM
"Apa yang kita makan menjadikan diri kita, we are what we eat. Apa yang kita makan menghasilkan satu kesan pada psikologi kita, psikologi anak-anak kita, psikologi keluarga kita, memberi kesan kepada spiritual kita, malas nak sembahyang, nak puasa, malas nak bangun dan sebagainya, memberi kesan pada fizikal kita, muka kita pun dah hampir-hampir sama macam tu." Kesiannya.

 Habis tu yang selalu makan ayam, lembu, kambing, unta macamana kesannya? Kah kah kah "(Tuntutan) Jangan kurang dari beberapa billion.." ~Belajar dari Najib Kan dah tamak macam babi * ** on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
Anonymous
at 4:52 PM

DERMA DARA
Kalau derma dara tu kira mcmne plak tt, ramai anak2 muda zaman skrg ni pemurah rajin derma dara kat pkwe masing2. Rsnye xda dah atau dlm seribu tu ada la seorg dua je kedekut derma dara,yg lain semua pemurah rajin derma dara.tp itu kira bdosa ke atau jenayah tu tt?cth mudah, awek sy mahu menderma dara kpd sy.kalau sy xterima derma dara tu tkut berdosa pulak maklumla hajat org mst la kita tunaikan br dpt pahala.kira mcm kita tlg org lah kan tt.ngeeeeee on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
Anonymous
at 4:15 PM


PECAH AMANAH
Mana pergi agensi yang jaga hal ehwal Islam? Siapa pulak yang memberi sijil HALAL tapi tidak mengawasi perjalanannya? Pecah Amanah? Siapa tu? Pegawai Agensi atau Pengurus Kilang? Perlukah kita bertukar darah? ... Kenapa kita tak saman agensi yang memberi sijil HALAL ni? Bukankah depa ni juga mengkhianati amanah yang diberi? on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
Anti Fitnah
at 4:02 PM

MAKAN DAGING APA
Kata Mak Cik tu .. apa yang kita makan, itu lah kita. Gwa pon tongah pikir jugak apa yang Najib dan Mak Badak makan, sampai terpeleot rakyat dibustnya. Lim Kit Siang pulak makan apa sampai tua tak dapat anugerah Dato. Tan Sri Kak Jat gwa tau la dia makan daging apa .. sembelih dan halal lagi. on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
panglimo potaseh
at 3:49 PM

CHINA BAYAR CUKAI
Ha ha aha ha ha Melayu Melayu mana ada duit Jual nasi lemak gotrng pisang banyak mana nak bayar cukai Semua CINA tanggung lah kat Malaysia nih Duit cukai CINA jugak bayar gaji gaji SAPUMAN Mat Lahap Mat Boroi Mat Kampau Mat Kopiah Melayu Melayu mana ada duit pun Nak harap Mtlayu buat SURAU sepuloh tahun pun tak siap lah on TAK TUKAR DARAH ATAU BELUM
Anonymous
at 3:29 PM

COKLAT BABI
Coklat ada babi ke ????? Masak Coklat ada letak daging babi ke.... Jangan makan coklat wokay kan Rasuah aka Pau Pau Pau tu haram kan Melayu Melayu suka sangat Pau Pau Pau Kalau tak makan Coklat tak mati kan Sama juga kalau tak Pau Pau Pau tak mati juga kan Bende betul tak nak ikut , yang kechik di bising saja Apa kebende nih ???? on KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE
Anonymous
at 3:25 PM


SUB CON PADA CHINA
Biasanya syarikat melayu yg dapat tender bina masjid. Kemudian dialibabakan pada kontraktor cina. Jadi, cina juga yg buat masjid. Bila bina bangunan masjid, guna duit cukai dari melayu, cina, india, dayak, balak, babi, loteri, arak dan dan dan. Kontraktor dan pembekal bahan mentah pun biasanya cina juga. 

Yg kerja2 finishing baru la dapat kat kontraktor melayu tu pun kadang2 kontraktor cina jugak. Tapi bila masjid dah siap, cina dilarang masuk!! Cuba tanya Teo Nie Ching. Kah kah kah on TAK TUKAR DARAH ATAU BELUM
Anonymous
on 6/10/16







---------------

HANYA BERI INGATAN

Posted: 10 Jun 2016 05:30 AM PDT




GUA HANYA

BERI INGATAN

GUA SENDIRI

TAK ADA DUIT

George Soros Is Preparing For Economic Collapse – Does He Know Something That You Don't?
Why is George Soros selling stocks, buying gold and making "a series of big, bearish investments"?  If things stay relatively stable like they are right now, these moves will likely cost George Soros a tremendous amount of money.  But if a major financial crisis is imminent, he stands to make obscene returns.  So does George Soros know something that the rest of us do not?  Could it be possible that he has spent too much time reading websites such as The Economic Collapse Blog?  What are we to make of all of this?
The recent trading moves that Soros has made are so big and so bearish that they have even gotten the attention of the Wall Street Journal
Worried about the outlook for the global economy and concerned that large market shifts may be at hand, the billionaire hedge-fund founder and philanthropist recently directed a series of big, bearish investments, according to people close to the matter.
Soros Fund Management LLC, which manages $30 billion for Mr. Soros and his family, sold stocks and bought gold and shares of gold miners, anticipating weakness in various markets. Investors often view gold as a haven during times of turmoil.













----------------

TIM KONTROL PANCUT

Posted: 10 Jun 2016 05:00 AM PDT







KALAU KITA

TAK NAK GI

SYURGA TAK

LEH KE? 

SAJE TANYA

JANGAN  MARAH



Wanita tidak tutup aurat diberi amaran, 

kaunseling - JAHEIK

KOTA BHARU: Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEIK) yang melakukan 'Ops Ramadan dan Aurat' hari ini, mengeluarkan amaran dan kaunseling kepada wanita yang tidak menutup aurat.


 Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan Undang-Undang Syariah JAHEIK, Mohd Fadzuli Mohd Zain, berkata seramai 24 wanita diberi amaran manakala tujuh lagi dikaunseling berikutan mendedahkan aurat.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/162166

INI BAHAYA

POLIS MORAL

DAH TUMBUH

NANTI MEREKA

NKA KONTROL

KAT MANA 

BOLEH PANCUT

DAN BILA 

BOLEH PANCUT



-------------

SILA KLIK IKLAN

Posted: 10 Jun 2016 04:30 AM PDT











DERMA DAPUR 

JALANAN



iKLAN
jika anda lihat 
ada iklan
sila klik iklan itu
iklan dalam blog ini
tanpa pembaca klik
ianya menjadi iklan percuma

duit dari iklan 
dihadiahkan kepada
  dapur jalanan


-----------

SATU AMARAN

Posted: 10 Jun 2016 02:00 AM PDT





AMARAN

JANGAN 

HINA BADUT

JANGAN 

SAMAKAN

BADUT DENGAN

HAJI HADI 

BADUT INSAN

JUJUR IKHLAS





-------------

KLIP INI UNTUK RIDHUAN TEE

Posted: 10 Jun 2016 12:00 AM PDT







VIDEO INI

KHUSUS

DITUJU PADA

RIDHUAN TEE



DENGAN SATU

SOALAN

DAH TUKAR 

DARAH 

ATAU BELUM

TAK TUKAR DARAH ATAU BELUM

Posted: 09 Jun 2016 11:00 PM PDT





RIDHUAN 

BAK KU TEE

DAH TUKAR

DARAH ATAU 

BELUM KALAU

TERUSIK KULIT

BATAL AIR

SEMBAHYANG

ATAU TIDAK?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH


ACCIN mahu Cadbury bayar kos tukar darah umat Islam - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=0kiJHP0Hl-g
May 27, 2014 - Uploaded by KiniTV
Gabungan Pertubuhan Islam bukan kerajaan (ACCIN) mahu kilang coklatCadbury yang dua

Cukai kami juga bina masjid, MCA serang Ridhuan

 | June 10, 2016
MCA menasihati Ridhuan cermin diri dan membuat sesuatu mengurangkan gejala sosial di Kelantan.






PETALING JAYA: MCA hari ini membidas Dr Ridhuan Tee Abdullah, bekas ahlinya yang keluar parti Cina itu baru-baru ini, selepas pensyarah kontroversi itu melabel MCA anti-Islam dan hanya menggunakan kedudukannya dalam kerajaan bagi mendapatkan projek.
"Bukankah majoriti anggota MCA juga rakyat Malaysia yang membayar cukai? Bukankah cukai yang disumbangkan anggota MCA digunakan bagi membangunkan negara termasuk membina masjid dan surau?" soal Setiausaha Biro Keharmonian Agama MCA, Chris Daniel Wong.

KAH KAH KAH

woit

betul ke cina MCA
cina kapir bagi
duit buat masjid
bagi duit buat surau
betul ke berita ini
ini sudah berat
ini kacau akidah
mana majlis 
fakwa fakwa
berilah satu fakwa
kah kah kah
kalau terusik
dinding masjid ini
batal air sembahyang ke?

FAKWA FAKWA

------------

SIAPA TAHU PENGEDAR

Posted: 09 Jun 2016 10:00 PM PDT








DIBERITAKAN

BORANG 

BELI PAHALA

ADA DI JUAL

SIAPA TAHU

SAPA PENGEDAR





------------

AL FATIHAH

Posted: 09 Jun 2016 09:15 PM PDT





AL-FATIHAH


LOUISVILLE, Ky. A Muslim funeral for Muhammad Ali on Thursday drew thousands of ..

------------

TERUSKAN LAWAN GEROMBOLAN

Posted: 09 Jun 2016 08:49 PM PDT






FACE BOOK


Sama-sama kita renungkan kembali amanat Almarhum Tok Guru...
Al-Fatihah...
























----------------

ROTAN LAGI ROTAN

Posted: 09 Jun 2016 08:18 PM PDT





BETUL KE

KENA HUDUD

KENA POTONG

TANGAN NANTI?

BILA  KUDUNG

MACAM MANA 

CARI MAKAN

SAJE NAK TANYA

JANGAN MARAH



Umat Islam Kelantan perlu hukuman lebih berat, kata Nazri

 | June 10, 2016
Nazri berkata sebatan enam kali dan denda RM5,000 tidak cukup berat bagi menghukum pesalah syariah di Kelantan.

PETALING JAYA: Hukuman syariah buat masa ini mungkin tidak cukup berat bagi umat Islam di Kelantan, kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan  Nazri Aziz.
Dalam temuramah bersama stesen penyiaran Singapura, Channel News Asia, Nazri berkata Umno menyokong usaha PAS melaksanakan hukuman syariah lebih berat di Kelantan kerana umat Islam di negeri itu melakukan kesalahan dengan sewenang-wenangnya.
"Walaupun ia memadai di negeri lain, tetapi mungkin di Kelantan, umat Islam di sana melakukan kesalahan syariah sewenang-wenangnya kerana mereka tidak takut dengan sebatan enam kali, dan denda RM5,000 yang terlalu rendah bagi mereka sekiranya disabit kesalahan kesalahan syariah," kata Nazri.

KAH KAH KAH

BIJAK HEBAT

PEKAT LEKAT

MAT LIGAT

TIBAI LAGI

-------------

TAK ADA LAGI TANAH

Posted: 09 Jun 2016 07:30 PM PDT







JANGAN LUPA

PECAH TANAH

HOSPITAL

DI REMBAU

OLEH KHAIRY



'5 kali pecah tanah sampai tiada tanah untuk dipecahkan lagi'

 | June 9, 2016
Asmuni mendakwa projek itu sudah sekian lama ditangguhkan walaupun BN berjanji akan menyiapkannya.







KUALA KANGSAR: AMANAH mencabar BN mengotakan janji untuk membina Jambatan Manong yang dibuat sejak tiga Pilihan Raya Umum (PRU) lalu.
Pengerusi AMANAH Perak, Asmuni Awi mendakwa projek itu sudah sekian lama ditangguhkan walaupun BN berjanji akan menyiapkannya.
"Kami menuntut kerajaan menunaikan janji yang dibuat sekian lama, sejak tiga PRU lalu.
"Kami cabar BN untuk tetapkan tarikh bila jambatan itu akan mula dibina dan disiapkan. Kita akan tunggu jawapan daripada mereka," katanya dalam sidang media hari ini.


KAH KAH KAH

universiti mantin

airport mentakab

hospital aloi padi

kelinik senaling

kah kah kah

putar lagi belit

melayu bodoh

NGOK n NGANG


-------------

STRATIJI TEPAT

Posted: 09 Jun 2016 07:00 PM PDT






STRATIJI 

TEPAT BETUL

JIKA 2 PENJURU

HADI  AKAN

BERI LALUAN

MUDAH PADA 

GEROMBOLAN



Anwar restu calon Amanah bertanding dua PRK, kata Salahudin

Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim yang ditahan di Penjara Sungai Buluh ketika ini turut bersetuju Amanah mewakili Pakatan Harapan bagi bertanding dalam pilihan raya kecil (PRK) Kuala kangsar dan juga Sungai Besar, kata Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub.
Beliau berkata, keputusan meletakkan Dr Ahmad Termizi Ramli yang merupakan anak tempatan dipersetujui semua parti dalam Pakatan Harapan bagi memastikan perjuangan untuk membela rakyat semua kaum dapat diteruskan

KAH KAH KAH

tengok rupe

dah kenne

sape ke lagi

orang jahat le

kah kah kah

PENASEHAT 



-------------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 09 Jun 2016 04:00 PM PDT










SELAMAT

BERBUKA

KITA RAYA 

LAGI 26 ARI

hari ini kuala lumpur
redup nyaman berangin
kalau cuaca macam ini
berpuasa cukup santai
tapi gua tak tahu 
diluar jem atau tidak
berasak asak atau tidak

BERITA TAK BAIK
restoran tikus kecil
sudah wafat
tahun dulu dan sebelumnya
ini tempat gua bersahur
kini nak didirikan bangunan
inilah kuala lumpur

restoran tikus besar
gua tak pergi lagi
telah jatuh merosot
gua jumpa restoran baru
dah dua malam bersahur disini
lu pandai pandai cari sendirilah
kalau gua iklan nanti
rosakkan pasaran
harga naik dan masakan hancus

BERITA INDAH
pergi lawati kampong baru
ada arca seni
sebagai tarikan bulan puasa
memang menarik
walau pun telah berkali kalidibuat

PETANG INI
gua ada spesial
nanti gua story
sekarang gua 
nak bawa ezi dan jai
jalan jalan
kalau tidak mereka marah

SELAMAT MAKAN





-----------------

TAK TAHU BILA

Posted: 09 Jun 2016 12:36 PM PDT





TENTANG KIAMAT
Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat: Bilakah terjadinya?" Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Tuhanku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba".

 Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: "Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui". They ask thee about the (final) Hour - when will be its appointed time? Say: "The knowledge thereof is with my Lord (alone): None but He can reveal as to when it will occur. 

Heavy were its burden through the heavens and the earth. Only, all of a sudden will it come to you." They ask thee as if thou Wert eager in search thereof: Say: "The knowledge thereof is with Allah (alone), but most men know not." Dia (iblis) berkata: " on ISI BORANG KE SYURGA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/9/16




------------

ISI BORANG KE SYURGA

Posted: 09 Jun 2016 06:00 AM PDT




RAMALAN 

KIAMAT

ISI BORANG

KE SYURGA

ADA APA 

DISANA?



BADAK BUAT ANGKARA LAGI

Posted: 09 Jun 2016 05:30 AM PDT




 KULUM BIA

ADA SAMA
















JIKA KERAJAAN BELANJA RM86 JUTA (ANGGARAN) SEWA JET PERIBADI UNTUK VVIP DAN TUGAS RASMI, KENAPA ANAK PEREMPUAN  ROSMAH TURUT SAMA GUNA ACJ319?

Alasan-alasan yang diberikan oleh  Rizal Mansor, Pegawai Khas kepada Rosmah bahawa jet peribadi ACJ319 A6-CJE disewa oleh Kerajaan Malaysia bagi tempoh 2 bulan untuk kegunaan pembesar negara (VVIP) bukanlah perkara baru. Setiap kali saya mendedahkan pembaziran akibat dari kos menggunakan jet peribadi, alasan-alasan inilah yang akan digunakan dengan mengheret nama DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.

Kalau pun jet-jet peribadi ini adalah satu keperluan kepada pembesar-pembesar, siapa yang secara rasminya diiktiraf sebagai pembesar VVIP yang boleh menggunakan jet peribadi ini? Urusan bagaimana yang membolehkan mereka menggunakan jet peribadi ini? Tidakkah ada panduan dan had penggunaan supaya wang rakyat tidak dibazirkan?

Jika itu alasan kenapa Rosmah menggunakan jet peribadi ACJ319 A6-CJE, atas alasan apa anak kepada  Rosmah iaitu Nooryana Najwa Najib turut sama di dalam penerbangan itu? Adakah anak kepada menteri-menteri juga dikira sebagai VVIP?

Saya boleh sahkan bahawa anak Rosmah turut sama menaiki pesawat tersebut dan saya sertakan gambar-gambar berikut sebagai bukti:

Malah, alasan yang diberikan bahawa jadual Rosmah adalah ketat dan tidak sesuai untuk menggunakan penerbangan komersil adalah dangkal dan menghina rakyat. Rakyat masih belum lupa bahawa semasa Kelantan dilanda banjir teruk di akhir 2014, Najib lewat pulang dan menggunakan penerbangan lain untuk pulang ke Malaysia dari Hawaii. Sebaliknya, jet peribadi rasmi kerajaan yang digunakan Perdana Menteri melencong ke arah yang bertentangan iaitu singgah di Los Angeles dan kemudiannya di Indianapolis. Sehingga sekarang Rosmah tidak menjawab soalan saya sama ada jet itu singgah untuk memantau kerja-kerja naiktaraf jet peribadi yang baru dibeli ketika itu.

Untuk menguji calon-calon BN dan PAS sama ada mereka akan berani menegur Najib apabila berlaku pembaziran yang besar seperti ini, saya cabar calon-calon BN dan PAS serta pimpinan teratas parti-parti mereka mendesak supaya Najib menyiarkan secara terbuka senarai penuh perjalanan dan kos terlibat bagi semua jet-jet peribadi yang ditanggung oleh rakyat bagi tahun 2015 dan 2016.

Kegagalan mereka berbuat demikian memberi makna mereka juga bakal gagal menegur pembaziran kerajaan jika dipilih ke Parlimen kelak.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





-------------

BAZAR RAMADAN

Posted: 09 Jun 2016 05:00 AM PDT




DAH ANUGERAH PADA CUKONG
Senario 1 Peniaga dihambat berniaga dlm hutan sebab tapak berniaga yg strategik tu dah dianugerah pada cukong. Cukong sediakan tapak baru.. dlm hutan.

Senario 2 Ayahanda pekida kat situ tak power. Takde cable dgn org majlis bandaran. Atau pun ayahanda pekida sapu duit sorang2 taknak syer dgn boss majlis bandaran. Ps: tapak berniaga pasar mlm dan bazaar ramadan mmg income tetap ayahanda2 pukimak ni. Nak pegang jawatan besar tak boleh sebab sekolah tak tinggi, hanya pandai bersilat jer. Yang byk duit pakai cincin kebal sebesar penumbuk. Kalau pandai baca doa boleh jugak buat kerja mcm din ayam. 

Senario 3 Peniaga kat situ ratanya adalah pengundi parti pembangkang. Majlis bandaran ni biasanya mmg barua federal government tujuan untuk buat kacau. ermmm.. aku rasa senario 1 laa... kah kah kah. on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16

GERAI TAK BERLESEN
Belok kiri, gerai tak lesen. Belok kanan, gerai tak lesen. Tak payah kedai, pakai gerai, aje! Cukup untung, buang sisa sampah kat longkang, aje. Kan senang? Tak payah letrik, tak payah air..... Pakai gen-set, bawa bekalan air, sudah cukup. 365 hari setiap tahun, boleh untung MANYAK-MANYAK-MANYAK! on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16

JALAN TAR
Sejak mula puasa di Jalan TAR, tiap hari aku buka ngan nasi mamak .. kentot pon dah bau koling mamak. Nak buek camno itu jo tompek yg seleso dan mampu untuk aku. Nak poe buffet hotel duit tak do .. aku bukan pegawai gomen, toke cino bolanjo buffet pado pegawai gomen jo.

 Makanan Melayu ado .. tapi kek gerai .. yg dijual berbagai masakan ikan kombong, ikan jefrideen, ikan mato uji rashid dan ikan sekalas dongan nyo .. tapi hargo samo kok buko ikan tenggiri di kodai mamak .. air RM2 so bungkuih .. murah banding air doa .. buko makan nyangkong .. sambil nasi masuk mulut, maso tu jugak jubo keluar angin.

 Kalau makan duduk ado mejo angin keluar kemudian. Tu lah dio poniago melayu bawah UMNO, sampai bilo-bilo niago digerai topi longkang .. melawan sikit hangkut gerai. on TAK MASYOOOK
panglimo potaseh
on 6/9/16

PARTI AMANAH
Kena tanya adun kenapa jdk lagu ni. Kahkahkah.. Tp kalau adun lebih sibukkan urusan kipas, urusan anak beranak, urusan laki dlm jail maka urusan rakyat dan parti terburai. Kahkahkah.. Mujurlah ada rafizi. nampk pkr ada nyawa ada masa depan sikit. Kahkahkah.. Bubar shj pkr masuk dlm amanah. 

Kahkahkah.. Semenjak kewujudan amanah, parti pkr sudah tidak relevan sama sekali. Kahkahkah.. Bila bubar besok jgn lantik ketua umum. Amanah tidak perlu ketua umum. Amanah tidak berjuang kerana nama seorg insan dan berjuan demi seorg insan. Amanah seharusnya demi rakyat dan tiada lain selain demi rakyat. on TAK MASYOOOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/9/16

HULUQ KUAT
yang ni amat tepat sekali... tauke huluq kuat..mamat tepi jalan tak huluq... meniaga burger air ketum mana nak huluq ? kah kah kah..merata tempat bukak judi atas nama mesin simulator...pusat hiburan keluarga...semua tahu...semua sedar tapi buat buat dono...kah kah kah setiap bulan huluq...

tak ada lesen tak apa...tak ada apa apa tak apa lagi...asal ada huluq...semua boleh jadi kalau huluq... asal senang hati..semua happy.. tahu kenapa ramai yang setuju pok najib jadi piem ? sebab semua tahu kalau kepala kaki rembat yang bawah tak kacau...sama sama cari makan lah woit...kah kah kah hidup ketuanan mooooolayu kah kah kah on TAK MASYOOOK
Anonymous
on 6/9/16







---------

SELAMAT BERBUKA

Posted: 09 Jun 2016 03:58 AM PDT






SELAMAT 

BERBUKA

RAYA LAGI

27 HARI

petang ini semua nyaman
hujan lebat dah berhenti
burung murai
burung tiong
dah mula bising diluar
tapi ayam hutan tak kedengaran
mungkin basah kuyup sejuk

petang ini gua
bak kata orang kampong gua di wavre
ce soir rien special
tak ada apa istemewa
gua berbuka dengan
sambal petai ikan bilis
rendam dalam minyak zaiton


BON APPETIT







---------

HUJAN TURUN PETANG INI

Posted: 09 Jun 2016 01:56 AM PDT






HUJAN TURUN


tetiba jam 4 petang
saperti yang telah dijanjikan
hujan turun dengan lebatnya
cuaca redup menjadi basah

lalu aku teringat
pada pasar ramadan
lalu aku teringat
pada tuan empunya warung
kueh gulai sayur sambal
yang menunggu untuk dijual

ah.. rugilah mereka petang ini
ketika aku nyaman rehat
mereka memikirkan
untung  dan rugi

jualan menunggu pelanggan
pelanggan enggan datang
basah yang membasahkan

jujurlah aku katan
aku yang puasa mahu
kuala lumpur redup dan damai
jika basah sampai
basah disambut ah lan wa sah lan

tuan warung berdoa terus
hari terik yang panas
panas yang membakar
agar cincau dan soya terjual laris
agar berpusu pusu pelanggan datang
gulai ikan sambal sotong
itik salai ayam percik
bertukar tanggan

ahh...
inilah kehidupan
c'est la vie





















------------

MINTA MAAF SEGERA

Posted: 09 Jun 2016 01:19 AM PDT



SIAPA PUNYA

KERJA

MINTA MAAF 

BERTAUBAT








JANGAN HINA

BADUT  YANG 

CARI MAKAN

DENGAN LAWAK

BUKAN JADI

PUNAHSEHAT

ORANG JAHAT



----------

PERTANYAAN UNTUK KHAIRY JAMALUDDIN

Posted: 08 Jun 2016 10:49 PM PDT





PERTANYAAN

UNTUK KHAIRY 

JAMALUDDIN

KETUA PEMUDA

GEROMBOLAN

apa sudah jadi
dengan KJ
ketua pemuda
parti ketuanan melayu
kenapa senyap saje

mengaku pernah bekerja
dengan majalah ECONOMIST london
majalah economist membongkar
salah laku najib rosmah
apa pandangan kj
setuju dengan economist
atau majalah enonomist buat fitnah

mahu dilihat liberal berwibawa
tapi senyap  tak berkata apa apa
tentang salah laku najib rosmah
dalam kes 1MDB
dalam kes pembunuhan altantuya
dalam kes pembunuhan kevin
tak perlu guna alasan sab kudis
kes dalam mahkamah 
atau kes dah selesai

hudud belum sab kudis lagi
hudud belum ke mahkamah
hudud baru ke parlimen

kenapa ketua pemuda gerombolan
senyap menikus
tak berani cakap hal hudud
setuju dengahn hadi?
setuju denmgan nak abdoh?
setuju dengan tontonwi?

apa lanjutan siasatan rasuah 100 juta
dalam kementerian belia dan sukan?
bila laporan siasatan akan diumumkan?
beri kenyataan akan disiasat
sampai hari ini semua jadi batu


The 1MDB affair: Turning the screw - The Economist

www.economist.com/...economics/21697270-investigators-focus-myst...
The Economist
Apr 23, 2016 - AS IF being investigated by seven countries wasn't enough, 1MDB is also flirting with default. Government gumshoes in Switzerland, America ...

Malaysia's 1MDB affair: Follow the money, if you can - The Economist

www.economist.com/.../21693970-investigators-several-countries-are-t...
The Economist
Mar 5, 2016 - Investigators in several countries are trying to get to the bottom of Malaysia's growing corruption scandal.

Malaysia | Economist - World News, Politics, Economics, Business ...

www.economist.com/topics/malaysia
The Economist
A cakewalk in Borneo is a boon for Najib Razak—at least for now2. Turning the screw. The 1MDBaffair: Turning the screw. Apr 21st 2016, 2:41 from Print edition.

The Economist explains: The 1MDB affair | The Economist

www.economist.com/blogs/economist-explains/.../economist-explains-...
The Economist
May 27, 2016 - The company, which is also facing criminal proceedings in its native Switzerland, is one of several banks to have handled cash linked to 1MDB, ...

Switzerland widens its enquiries into Malaysia's 1MDB | The Economist

www.economist.com/.../21696969-one-biggest-controversies-malaysia...
The Economist
Apr 14, 2016 - EARLIER this year authorities in Switzerland said they had begun criminal investigations into two former officials at 1MDB—a Malaysian state ...

The Najib effect | The Economist

www.economist.com/.../21693923-not-only-malaysians-should-be-wo...
The Economist
Mar 5, 2016 - Investigators are looking into whether the money is linked to a troubled state investment firm, 1MDB, whose advisory board Mr Najib chairs.

The Economist: 1MDB crucial test of how world deals with cross ...

https://www.malaysiakini.com/news/338834
Malaysiakini
Apr 22, 2016 - The 1MDB affair could serve as an important test of how the world deals with cr

----------

NEGARA ISLAM LAGI

Posted: 08 Jun 2016 10:00 PM PDT





INI NEGARA

JENIS APA?

BETUL KE NAMA

ISLAMIC 

REPUBLIC

OF PAKISTAN

SAJE TANYA

JANGAN MARAH




Pakistani woman burned daughter alive over marriage dispute

A young Pakistani woman who was burned to death by her family on Wednesday for running away and marrying without their permission had been tricked into returning home by her mother's promise to organise a proper wedding ceremony, her husband hassaid.
Seventeen-year-old Zeenat Rafiq was doused with petrol and set on fire by her mother, Perveen, in a neighbourhood of Lahore. The mother reportedly made no attempt to hide her crime, shouting to neighbours that she had killed her daughter for supposedly dishonouring her family.
Zeenat ran away with and married Hassan Khan last week, angering her Punjabi family who were furious that she had married an ethnic Pashtun without permission.

BETUL KE

NEGARA INI

ADA HUDUD

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

KAH KAH KAH




-----------

PENJELMAAN BARU - JUAL AGAMA

Posted: 08 Jun 2016 08:39 PM PDT





SATU RASIS

SATU FASIS




PERKASA senyum PAS tirunya, tak pasti keris siapa lebih panjang

"Saya tak pasti keris siapa yang panjang, PAS atau PERKASA sebab keris PERKASA pun panjang," kata Ibrahim Ali.

Presiden PERKASA Ibrahim Ali tersenyum dengan tindakan PAS yang kini mencari identiti baru dengan meniru kumpulan pendesak Melayu itu dalam menggayakan pakaian pahlawan Melayu pada Muktamar ke-62nya minggu lalu.
Ibrahim berkata sekiranya PAS memakai pakaian Melayu biasa mereka mungkin dilihat sama dengan PERKASA oleh itu PAS bertindak memakai baju pahlawan Melayu.
"Ada orang kata PAS tiru PERKASA, itu mungkin dan saya tak nafikannya.


KAH KAH KAH

woit

kah kah kah

kalau tiru yg

cerdik kira okay

ni tiru yg bodoh

SOTONG KERING


-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT