Rabu, 25 Mei 2016

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Majlis Presiden PH mesyurat esok tentukan calon PRK

Posted: 25 May 2016 01:13 AM PDT


KUALA LUMPUR:  Majlis Presiden Pakatan Harapan akan bertemu esok bagi membuat keputusan parti yang akan bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Sg. Besar dan Kuala Kangsar Jun ini.

 Tarikh baru itu ditetapkan selepas mesyuarat yang sepatutnya berlangsung minggu lalu itu tertangguh dua kali.

 Difahamkan kepimpinan tertinggi ketiga-tiga parti yang terdiri daripada PKR, DAP dan Amanah akan hadir pada pertemuan yang dijadual berlangsung di Pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen.

 "Majlis Presiden Pakatan Harapan akan mengadakan mesy ttg PRK Sg Besar & K Kangsar, esok (khamis, 26 Mei '16)," tulis Ketua Setiausaha Sekretariat Pakatan Harapan Datuk Saifuddin Abdullah di Twitter mengesahkan perkara itu.

 Turut mengesahkan menerima jemputan ke mesyuarat esok adalah Setiausaha Organisasi Parti Amanah Negara (Amanah) Suhaizan Kaiat.

 "Ya, esok. Saya telah terima jemputan untuk mesyuarat itu," katanya ketika dihubungi.

 Esok, 26 Mei 2016 adalah hari terkahir persidangan Parlimen bagi mesyuarat kedua, penggal keempat, yang bermula 16 Mei lalu.

 Mesyuarat yang mulanya dijadual pada Jumaat, 20 Mei lalu diubah kepada Isnin kelmarin, namun ia sekali lagi ditunda kepada tarikh baru esok.

 Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Isnin lalu memaklumkan mesyurat Pakatan Harapan terpaksa ditangguhkan ekoran belum mendapat respon daripada PAS berhubung rundingan satu lawan satu di kedua-dua PRK tersebut.

 Mesyuarat esok adalah ditunggu-tunggu bagi melihat kebijaksanaan Pembangkang khususnya Pakatan Harapan dalam berhadapan pilihan raya selepas berpecah teruk ekoran bertanding melawan sama sendiri pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak awal bulan lalu.  ~ sumber

Komplot Jahat Dalam Pas dan PKR

Posted: 24 May 2016 07:41 PM PDT


  Ada sekumpulan manusia dalam PKR yang menyangka parti itu akan bertindak memecat Rafizi sebagaimana parti rakannya yang ngaku lebih Islam dari orang lain yang bertindak memecat Husam Musa yang mendedahkan salah tadbir negeri Kelantan.

  Parti yang mengaku mahu memperjuangkan Hudud dan memperjuangkan Islam itu tapi tidak menampakan kesungguhannya dan kini senyap sepi dari menyebut 'Hudud'!

  Aduan Husam mengenai salah urus tadbir kerajaan negeri Kelantan dipandang sepi dan tidak pernah mahu disiasat. Islam dan Hudud hanya digunakan untuk agenda politik murahan mereka sahaja.

   Berbalik kepada PKR tadi, nampaknya memang wujud sekumpulan geng dalam PKR yang mahukan Rafizi tersingkir dari parti tersebut.  Pada  8 Oktober 2015 lalu, kumpulan ini pernah membawa satu petisyen  mahukan Rafizi Ramli dilucutkan sebagai setiausaha agung disebabkan pertembungan dalaman berhubung penubuhan Pakatan Harapan.

 Kumpulan ini juga dikatakan mahu MPP meluluskan cadangan agar dibentuk satu pakatan lain dengan PAS di samping mengekalkan Pakatan Harapan.

  Inilah kerja jahat kumpulan ini yang menyebabkan Pakatan Harapan hari ini berserabut jadi tak ketahuan.

  Kita mengucapkan tahniah dan syabas kepada PKR kerana membuat keputusan yang telus dan berani untuk membenteras gejala rasuah walaupun berlaku dikalangan ahli partinya sendii.

   Tindakan Rafizi membawa aduan dari pemberi maklumat kepada parti untuk dibincangkan sebelum diadukan kepada SPRM adalah tindakan yang betul dan merupakan bukti bahawa apa yang dilakukan seterusnya adalah demi untuk survival parti dan bukan untuk kepentingan diri sendiri atau mana-mana pihak.

  Kelmarin timbul desas-desus kononnya Rafizi akan ditukar sebagai setiausaha agung kerana mendedahkan isu rasuah wang dan wanita.

  Untung nasib Rafizi akan ditentukan dalam mesyuarat malam tadi. Tetapi laporan hari ini, Dr Wan Azizah menyatakan perkara tersebut tidak timbul atau dibincangkan.

  Sebelum ini kita telah melihat ketegasan DAP dengan bertindak memecat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Datuk, Loh Chee Heng daripada parti itu atas kesalahan menyeleweng peruntukan kerajaan negeri bagi kawasan DUN tersebut.
PKR arah Rafizi serah bukti 'rasuah wanita' pada SPRM
 PKR mengarahkan naib presidennya Rafizi Ramli menyerahkan bukti berkaitan dakwaan rasuah wang dan wanita dalam kerajaan Selangor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
 Keputusan itu dibuat dalam mesyuarat biro politik parti itu malam ini.
 "Biro politik telah membuat ketetapan bahawa Saudara Rafizi Ramli perlu membawa bukti-bukti yang ada pada beliau terus ke pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)," kata presidennya Datuk Seri Wan Azizah Ismail.
 Dalam kenyataannya lewat malam ini, Azizah berkata biro itu juga akan meneliti dakwaan itu dan anggotanya yang terlibat akan dihadapkan ke jawatankuasa disiplin.
 Sementara itu, ditanya desas-desus Rafizi akan ditukar sebagai setiausaha agung, Azizah berkata ia tidak dibincangkan. ~ sumber

Tiada ulasan: