Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SAHABAT ALAM PERAK

Posted: 20 Mar 2016 06:40 PM PDT









FACE BOOK



Salam Sejahtera,

Kami daripada KUASA - Persatuan Aktivis Sahabat Alam Perak, sebuah Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang berasaskan perjuangan membela dan memulihara alam sekitar; yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia [No. Pendaftaran: PPM-033-08-14112012] dengan rasa rendah dirinya ingin memohon jasa baik pihak saudara/i untuk menghulurkan sedikit sumbangan bagi membantu kami dalam menubuhan Pusat Aktiviti baharu kami yang terletak di Teluk Muroh, Daerah Manjung Perak.

Persatuan kami telah wujud semenjak tahun 2012 dan telah terlibat dalam pelbagai aktiviti samada dalam konservasi, kempen-kempen kesedaran, pendidikan, kajian lapangan, kajian spesis biodiversiti dan juga membawa isu-isu alam sekitar serta masyarakat akar umbi di negeri Perak. Ini termasuk:

-Melahirkan '1 Aktivis, 1 Daerah' bagi membawa suara masyarakat setempat dan isu-isu yang melibatkan alam sekitar

-Penglibatan dalam siri Mesyuarat & Perlaksanaan; Jawatankuasa Teknikal Program Penanaman Pokok Bakau & Spesis-spesis yang bersesuaian di sepanjang Persisiran Pantai Negara dgn kerjasama Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar (NRE) Malaysia

-Penglibatan dalam Perbincangan merangka Pelan Pembangunan 'Perak Green Growth Strategy 2030'

-Siri program-program pembersihan pantai & penanaman pokok semenjak tahun 2013 untuk tujuan menahan hakisan ombak dan memulihara spesis-spesis marin terutamanya spesis penyu dan sumber makanan laut di Daerah Manjung

-Projek Forest Watch dgn kerjasama Transparency International (TI)

-Kempen Selamatkan Teluk Rubiah Manjung dr kerakusan manusia

-Kempen Selamatkan Penyu & Hutan Bukit Pantai Segari

-Kempen Selamatkan Pantai Warisan Teluk Muroh

-Kempen Selamatkan Hutan Simpan Pondok Tanjung & Tasik Bukit Merah

-Pembinaan tapak semaian bagi spesis-spesis pokok Dipterokarp & spesis pokok persisiran pantai

-Kajian dan konservasi spesis eksotik di HS Segari Melintang 

-Pertanian & Penternakan Organik di Bandar Ipoh

-Aktiviti Sukalerawan Eko (Eko-Volunteer) dan Eko-Pelancongan di Daerah Manjung

-Mewujudkan siri kerjasama dengan para nelayan, masyarakat akar umbi, jabatan-jabatan kerajaan, mahasiswa universiti, pelajar sekolah, sukarelawan dan NGO-NGO yang lain dalam menjalankan agenda konservasi alam sekitar

-Membawa pelbagai isu eksploitasi alam sekitar di negeri Perak
-Dan pelbagai aktiviti lagi...

Selama ini, kami bergerak secara sukalerawan (tanpa dibayar gaji) dan mengeluarkan wang kami sendiri untuk kerja-kerja konservasi selain daripada kerjasama/bantuan daripada jabatan kerajaan dan NGO-NGO lain. Kami juga tidak mempunyai pejabat sendiri. Justeru pada masa hadapan, di samping berusaha utk mendapatkan geran untuk melaksanakan projek-projek kami, kami juga berharap sumbangan atau sokong daripada pihak anda bagi membina fasiliti kami sendiri dan memudahkan lagi kerja-kerja bakti kepada alam sekitar.

Jika anda tidak berkesempatan untuk secara langsung terlibat dalam usaha mempertahankan dan memulihara warisan khazanah alam kita, dengan sumbangan wang anda juga akan sedikit sebanyak membantu ke arah usaha-usaha murni ini. Segala keprihatinan dan sumbangan anda kami dahulukan dgn ucapan terima kasih.

"Apa ertinya hidup jika enggan berbakti kepada alam"


















----------------

PENAMBAHAN PENDUDUK

Posted: 20 Mar 2016 06:00 PM PDT







Penambahan Punduduk Miskin Cecah Seratus Ribu, Rakyat Terperangkap Di Pinggir Jenayah   

Najib memuji pengurusan TESCO Bukit Mertajam menawarkan kerja kepada seorang penganggur yang telah ditangkap akibat daripada mecuri. Beliau juga mengambil kesempatan tersebut untuk menasihatkan rakyat agar dapat mencari rezeki dengan cara yang betul serta mendapatkan bantuan daripada pihak , dan seterusnya menyeru semua rakyat mencari naskah atau mendapatkan bantuan kewangan daripada pihak yang berkenaan.


ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon berkata, Perdana Menteri telah mengabaikan punca utama masalah tersebut iaitu negara kita telah mengalami krisis ekonomi. Krisis negara juga adalah krisis setiap individu. Kejatuhan nilai mata wang Ringgit Malaysia, perlaksanaan GST serta masalah rasuah yang berleluasa telah memaksa seseorang itu untuk mengambil risiko untuk menjalankan aktiviti jenayah. Kes penganggur di Bukit Mertajam adalah satu contoh di mana negara telah memaksa rakyatnya terperangkap dalam aktiviti jenayah.

Perdana Menteri gagal dalam mengkaji semula jaringan keselamatan sosial yang sedia ada, malah memotong peruntukan untuk kebajikan rakyat serta keberkesanan perlaksanaan Bantuan Am yang membantu keluarga miskin untuk melalui cabaran hidup.

Mengikut statistik kerajaan, ketua rumah yang berpendapatan miskin atau miskin tegar telah bertambah seratus ribu orang sejak lima tahun yang lepas. Sehingga Februari tahun 2016, populasi orang miskin dan miskin tegar (ketua rumah) adalah sebanyak 228,873 orang.
 
Lee berkata, ini bukan masalah individu sahaja, tetapi adalah kelemahan sistem kerajaan yang tidak dapat mempertahankan maruah rakyat dan hak asasi kehidupan mereka. Sekiranya ada pilihan, tiada orang akan memilih untuk mencuri di pasaraya untuk menampung kehidupan.   

Kerajaan tidak boleh melepaskan tanggungjawab dengan mengupah buruh asing untuk mengisi keperluan buruh pasaran, sebaliknya masalah pengangguran dan pemberhentian kerja yang dihadapi oleh rakyat masih tidak dapat diselesaikan. Hak asasi pekerja dan gaji minimum masih tidak terjamin.

Kes unik TESCO tidak boleh dijadikan teladan untuk syarikat persendirian, kerajaan perlu memikul tanggungjawab untuk mencari jawapan dan penyelesaian untuk masalah pengangguran.

Lee juga memberi saranan kepada kerajaan untuk melaksanakan Perkara ke-23 di dalam Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat yang menjaminkan hak pekerjaan untuk semua, kebebasan untuk memilih pekerjaan serta menikmati keadaan pekerjaan yang adil dan bebas daripada pengangguran.


Untuk mengurangkan beban kehidupan rakyat, merangsang ekonomi negara dan menyediakan lebih banyak peluang pekerjaan, kerajaan perlu mengkaji semula polisi gaji minimum dan membatalkan perlaksanaan GST serta meningkatkan keberkesanan jaringan keselamatan sosial.


Lee Khai Loon
ADUN Machang Bubuk
Setiausaha Pengelola KEADILAN Pulau Pinang







---------------

HADI YANG HEBAT

Posted: 20 Mar 2016 06:00 AM PDT






HADI HEBAT BERPANDANGAN JAUH
setuju dengan hadi sotong..hudud bukan utk dilaksanakan tp utk meningkatkan kuasa syariah..cuba buat perkiraan, keadaan sekarang ramai yg kawin dan ramai yg cerah..cthnya kes perceraian bekir anak sultan sarawak.kalo diceraikan je dpt ribuan juta, agak2 berapa peguam2 dpt..yg cerai tu berkesedihan dan ada juga berkeuntungan..

lihat jakim, kalo halal sudah dicentralisekan, maka berapa banyak duit2 utk proses halal.sb tu la dikebykkan masjid2, jawatan2 pengerusi dan ajk jadi rebutan. bygkan kalo hanya kementerian agama shj berhak utk jadi main contractor utk sume masjid2 dlm semenanjung msia.kaya beb, rezeki allah bagi, jgn tolak.ni bole jadi hala tuju baru bagi student2 dari timur tengah.

mereka bercita2 membina kekayaan setinggi piramid walhal mereka membenci firaun.mereka mahu kaya seperti firaun tp mahu syurga seperti nabi s.a.w. nabi s.a.w tiada pun mengninggalkan harta sebesar masjid nabawi atau sebesar al raudhah..org seperti hadi sotong ini lebih hebat dan berpandangan jauh on HUDUD TAK SESUAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/18/16



--------------

SAMY YANG SOKONG?

Posted: 20 Mar 2016 05:00 AM PDT






INi SUDAH

AMAT BERAT



March 19, 2016
samy najib
Najib menunaikan tugasnya dengan amat baik dan rakyat negara ini berpuas hati dengan kepimpinan beliau, kata bekas Presiden MIC


KAH KAH KAH

sokong dari samy

kah kah kah

i rest my case

kah kah kah

KUTRAK OUTRAK




----------------

AKAUN SIAPA INI?

Posted: 20 Mar 2016 04:30 AM PDT










INI BUKAN

 NO AKAUN

SAHABAT 

MAT SABU

2112022011880


2112022011906


AKAUN SAHABAT

DI MAY BANK


MAY BANK

5642 5857 6644

INI BARU BETUL

 AKAUN

SAHABAT

MAT SABU




-------------------

PETAI OOO PETAI

Posted: 20 Mar 2016 02:00 AM PDT







PETAI OOO PETAI
PETAi syurga Bidadari sedang sibuk Menyusun PETAi syurga Untuk Tuan TT... Bidadari Petai... daLam syurga tiada PengawaL keseLamatan Semua security Guard Myamar atau bangLadesK Semua paK guard PATi tak ADA.... SemaLam saya mimpi Saya Masuk syurga... 

Sedang saya tengok~tengok Keindahan syurga.. Pohon2 hutan syurga yang keemasan warnanya Ternyata biLa saya dekati Pohon syurga ITU terdiri dari emas tuLin... Bukan pokok2 nya sahaja MaLah dahan2 Dan ranting2 juga terbina Dari emas tuLin Bahkan tidak ITU onLy Daun2 Dan bunga nya juga Terdiri Dari emas tuLin.. Akhirnya saya dapati Rupa2nya pohon pokok ITU AdaLah pokok2 PETAi SYURGA di hujung2 dahan pokok ITU Beribu2 bidadari sedang sibuk MemetiK buah PETAi SYURGA

Semua tunduK patuh pada tanggongjawab masing2 onLy Langsung x peduLi sama saya Mata jeLi bidadari ITU Di cipta Hanya untuK memandang Abang TT onLy Tak Lama seteLah ITU.. Tiba Lah sebuah kontena bertuLis PETAi syurga untuk Tuan TT on PENCERAHAN DEKLARASI RAKYAT
Publish | Delete | Spam
nazrio dond dolla
on 3/19/16




-----------

TERLAMBAT 18 TAHUN

Posted: 20 Mar 2016 01:00 AM PDT







FACE BOOK 



Awat gesa PakDet yg dah pencen utk berundur beb ? Gilerr..













hang terlewat

lapan belas

tahun beeeb...






------------

BIAWAK INI SIAPA PUNYA

Posted: 20 Mar 2016 12:00 AM PDT







GUNAKAN

SARKOT

SEBELUM

BERANCUK


March 19, 2016
biawak
Dua biawak rebut mayat bayi di bawah sebuah rumah atas air yang dipenuhi sampah sarap. M



MARi KITA

TEKA SAMA2

SIAPA PUNYA

BIAWAK INI

SIAPA TUAN

BIAWAK INi?

nota:
sarkot
ialah sarong kote



------------

TAHNIAH SPRM

Posted: 19 Mar 2016 10:30 PM PDT






BETUL KE

BERiTA INI

NANTI HILANG

TENGAH JALAN




Setiausaha bahagian kementerian ditahan rasuah RM20j

Penahanan dibuat selepas jenayah rasuah oleh pegawai kanan terbabit menerusi sindiket menyebabkan kerajaan kerugian sehingga RM100 juta
PUTRAJAYA: Seorang setiausaha bahagian di sebuah kementerian penting ditahan, semalam selepas terbabit rasuah yang menyebabkan kerajaan kerugian sehingga 100 juta.
Pengarah Bahagian Siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Mohd Azam Baki, berkata pegawai kerajaan itu direman selama tujuh hari bagi membantu siasatan.
"Sehingga kini, seramai sembilan anggota sindiket ditangkap yang mana terdiri daripada lapan lelaki dan seorang wanita.
"Salah seorang yang ditangkap merupakan pegawai kanan di kementerian berkenaan berjawatan Setiausaha Bahagian dan merupakan 'master mind' dalam sindiket ini dan lapan lagi itu merupakan kontraktor yang terlibat.
"Tangkapan ini dibuat selepas SPRM menjalankan Ops Tiris pada 17 Mac lalu," katanya dalam satu sidang media di SPRM di sini.

TAHNiAH SPRM

APA JADI

DENGAN KES

SRC SDN BHD

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



-------------

JANGAN MENCURI

Posted: 19 Mar 2016 09:30 PM PDT







Najib puji Tesco tapi ingatkan rakyat jangan mencuri

Najib puji Tesco tapi ingatkan rakyat jangan mencuri ...

www.malaysiakini.com/news/334127

Translate this page
Malaysiakini
3 days ago - Najib puji Tesco tapi ingatkan rakyat jangan mencuri ... sedia membantu sama ada dari segi kewangan, khidmat nasihat dan cara lain.

Najib puji cara Tesco tangani kes curi | Astro Awani

www.astroawani.com/.../najib-puji-cara-tesco-tangani-...

Translate this page
3 days ago - KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini memuji tindakan Tesco baru-baru ini yang mementingkan nilai ...

Najib Puji Pengurusan Tesco Urus Kes Curi - Berita ...

www.mstar.com.my/.../najib-puji-pengurus-tesco-urus...

Translate this page
3 days ago - KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak memuji pengurusan ...Najib Puji Pengurusan Tesco Urus Kes Curi ... ada dari segi kewangan, khidmatnasihat atau cara lain bagi mengatasi cabaran itu dan berpeluang menikmati kehidupan lebih baik. ... Jangan Abai Kehormatan Diri Ketika Di Tanah Suci.

Najib puji Tesco tapi ingatkan rakyat jangan mencuri

Najib Razak hari ini mengingatkan rakyat bahawa terdapat pelbagai saluran untuk mendapatkan bantuan dan mencari rezeki yang halal.
Dalam tulisan di blog, Najib mengulas kes seorang lelaki ditangkap kerana mencuri di sebuah pasar raya besar di Bukit Mertajam, Pulau Pinang tetapi sebaliknya ditawarkan pekerjaan.
KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG

KAH KAH KAH

LANUN BERI

NASEHAT PADA

PENYAMUN

KAH KAH KAH

TANDA TANDA

AKHIR ZAMAN

KAH KAH KAH

------------

BENGKEL BERSIH DI SELATAN

Posted: 19 Mar 2016 08:56 PM PDT




BERSIH

ANAK MUDA JEMPUT BERSAMA
MENDAFTAR SEKARANG
UNTUK
BENGKEL BERSIH DI JAY BEE
PENCERAHAN
 PILIHANRAYA
DEMOKRASI
PARLIMEN
&
MASA DEPAN MALAYSIA



----------

LAWAK BERDIRI TERBARU

Posted: 19 Mar 2016 08:06 PM PDT




MAKIN SUSAH

CARI MAKAN

Najib: I'm no crook, I did not take anything

KUANTAN: Najib (pic) vowed to defend his leadership saying he was not a thief of the citizen's property as portrayed by those who deliberately wanted to tarnish his image.



BILA NAJIB

LAWAK BERDIRI

GWA SUSAH

CARI MAKAN

KAH KAH KAH

-----------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT