Selasa, 1 Mac 2016

dollah yankee

dollah yankee


Sultan tertinggal bas

Posted: 01 Mar 2016 05:52 AM PST

Nampak macam sultan Perak ni dah tertinggal bas. Ada kah patut baginda berpesan kepada utusan Malaysia? Lain lah kalau baginda pesan pada Suara Keadilan atau Harakah atau Roketkini...

Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah hari ini bertitah bertitah supaya salah laku rasuah di negara ini dilaporkan tanpa gentar, memihak atau berat sebelah dan tidak mengira siapa yang melakukannnya.

"Salah laku rasuah hendaklah dilaporkan tanpa memihak, tanpa gentar – tanpa berat sebelah, kerana rasuah ialah rasuah walau siapa juga yang melakukannya.

"Warga perlu diasuh dengan budaya yang benci rasuah dan menolak pemimpin yang melakukan rasuah. Warga perlu dididik untuk memandang rasuah dengan rasa amat jijik," titah baginda


Sehubungan itu, Sultan Nazrin meminta kumpulan Utusan melalui penerbitannya memainkan peranan aktif mendedahkan pemimpin negara yang terbabit dengan gejala rasuah.

"Kumpulan Utusan melalui bahan-bahan penerbitannya hendaklah berperanan aktif membantu membina sebuah pentadbiran dan sebuah negara bangsa yang sifar rasuah," titahnya.


dollah yankee -
Kalau Utusan berani lapor perihal rasuah olih pemimpin-pemimpin umno/BN, ini bermakna "Babi dah ada sayap dan boleh terbang".. 
Kah..Kah..Kah.. 

Tiada ulasan: