Ahad, 28 Februari 2016

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Himpunan Anti PM Najib 27 Mac: Salah ke PAS Tidak Bersama?

Posted: 28 Feb 2016 03:45 PM PST

Tidak semena-mena, kenyataan Tuan Guru Presiden PAS bahawa PAS tidak akan menyertai Himpunan tersebut, diputar belit kononnya sebagai bukti nyata bahawa PAS kini bersama UMNO mempertahankan PM Najib.

Persoalan yang patut dijawab:

1) siapa penganjur program tersebut?

2) apa agenda, matlamat dan halatuju program tersebut?

3) adakah apabila PAS tidak mahu ikut rentak-tari politik Tun Mahathir yang hanya mahu menjatuhkan PM Najib demi menyelamatkan survival masa hadapan UMNO itu tindakan yang salah?

4) adakah kita boleh dengan sewenangnya membuat kesimpulan dan hukuman, sesiapa yang tidak hadir program itu bermakna menjadi pembela dan penyokong PM Najib?

Berapa lama lagi mahu bermain dengan politik persepsi dan sentimen emosi semata tanpa berfikir secara realiti dan fakta?

Dahulu pun Tun Abdullah berundur atas desakan Tun Mahathir, lalu digantikan dengan PM Najib.

Adakah hanya dengan menukar individu,masalah boleh selesai?

Sedangkan Tuan Guru Presiden PAS sudah menyebut berulangkali bahawa sistem secara keseluruhan yang perlu diubah.

Sudahkah kita lupa bahawa kebobrokan yang berlaku dalam pemerintahan PM Najib ini ialah mewarisi kemusnahan apa yang telah pun dilakukan oleh Tun Mahathir pada saat beliau berkuasa di takhta dahulu.

Kepada yang begitu berminat dan terpesona dengan langkah ini, teruskanlah, tapi jangan pula hendak paksa PAS untuk ikut apa agenda jangka pendek yang kamu mahukan.

Syed ahmad fadhli

Tiada ulasan: