Sabtu, 13 Februari 2016

dollah yankee

dollah yankee


Kita mesti terus bangun !!!

Posted: 13 Feb 2016 08:43 PM PST


Anak-anak kepada jiran-jiran, anak-anak kepada saudara mara, anak-anak kepada kawan-kawan ramai yang bergelar mahasiswa dan mahasiswi, tetapi malang nya sifat mereka tidak seperti mahasiswa-mahasiswi di Thailand, pahaman mereka tidak seperti mahasiswa-mahasiswi di Philipina dan di Indonesia, di Myanmar yang 'garang' dan penuh jiwa.

Penyokong dan pengikut parti Pakatan Harapan/Pakatan Rakyat di negara ini majoritinya terdiri daripada petani, nelayan dan pekerja-pekerja bawahan, tetapi mereka tidak akan berani keluar ber-demonstrasi selama hampir satu bulan sepertimana di Thailand dimana mereka makan, minum, tidur, bangun, berak,kencing diatas jalan raya.

Walaupun negara sudah menuju kearah 'bengkrap', rasuah bermaharalela, tipu kanan tipu kiri, namun kita semua tidak berani untuk turun ke jalan raya berdemo untuk menjatuhkan pemimpin-pemimpin yang korup, kita tidak berani untuk 'menendang' keluar pemimpin-pemimpin yang memperbodoh-bodohkan kita. Kita penakut dan kita lemah. Kenapa kita tidak berani mengikut arus rakyat-rakyat seperti di Phipina? seperti di Indonesia? seperti di Thailand? seperti di Myanmar? semangat seperti kita semua sebenarnya telah jauh tertinggal di belakang olih rakan-rakan kita di sana.

Paling lama kita semua berkumpul hanya lah 24 jam di Kuala Lumpur. Sebenarnya kita semua penakut..pengecut..tak ada telor.. kita semua bersuara dan memekik-memekik seperti jantan tapi malangya didalam hati kita macam 'pondan'.

Kenapa kita semua jadi begini? sampai bila kita hanya bercakap bagaimana rakyat Thailand telah menjatuhkan PM mereka? sampai bila kita nak bersorak-sorak dan bermegah-megah dengan rakan-rakan kita disana yang berjaya menjatuhkan PM dan Presiden mereka?.. Woittt !! sampai bila?

Sampai bila kita mahu ditipu? Sampai bila kita tidak mahu berubah? Sampai bila? Ayuh !!! melayu, india,cina,kadazan,murut,iban,benggali ... ayuh mari kita bangun !!!

dollah yankee -
Perjuangan ini perlu diteruskan, jika tidak Najib akan terus menipu kita ...

Tiada ulasan: