Nuffnang

Pengikut

ALHUSSEYN

sumber :-

ALHUSSEYN


Bodoh, Bangang Punya Polis Trafik Kata Penceramah Agama

Posted: 22 Feb 2016 08:00 AM PST

Nahar Afandi Ghazali, pengasas Tarbiyah Islamiyah Darul Atiq, 
tuduh  polis bodoh dan bangang ?? 
Kuala Lumpur - Disebabkan klip video pendek yang dikatakan menghina anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) tersebar di laman media sosial, Ibu Pejabat Polis (IPD) Cheras membatalkan hasrat menjemput Nahar Afandi Ghazali untuk menyampaikan kuliah agama.

 Nahar yang merupakan penceramah bebas itu ketika dihubungi SuaraTV berkata, penyebaran rakaman kuliah Subuh yang disampaikan di sebuah masjid di Pulau Pinang Sabtu lalu, telah menyebabkan masyarakat memandang serong terhadap dirinya.

 "Kalau ikut jadual, saya sepatutnya menyampaikan ceramah di IPD Ceramah, tapi disebabkan klip video tersebut menjadi viral di laman media sosial mereka telah membatalkannya di saat akhir tapi penganjur menghubungi dan memarahi saya kerana merasa terguris.

 "Mereka kata buat apa nak jemput lagi kerana kenyataan bodoh dan bangang itu teah membuatkan mereka rasa terhina sedangkan apa yang saya maksudnya adalah segelintir di kalangan anggota polis dan bukan secara keseluruhannya… apa yang boleh saya katakan mereka mengambil kenyataan tersebut di luar konteks," katanya ketika dihubungi SuaraTV sebentar tadi.

 Menurut anak kepada pengasas Tarbiyah Islamiyah Darul Atiq itu, walaupun masyarakat mencerca kenyatan tersebut namun ia tidak mematahkan semangatnya untuk berkata benar bagi menyampaikan ajaran Islam.

 "Saya tak kisah pun kalau mereka (penganjur) nak batalkan, itu adalah hak mereka namun saya percaya rezeki di bumi Allah yang luas ini ada dimana-mana. Apa yang penting saya telah menunaikan tangungjawab untuk menyampaikan kebenaran.

 "Kerana apa yang saya sampaikan itu adalah merupakan rungutan dan aduan anggota PDRM sendiri yang sebelum ini mengadu dan mengeluh kerana tidak dapat menunaikan solat Jumaat kerana terpaksa bertugas… namun mereka (masyarakat) yang tidak faham maksud kenyataan tersebut terus menjatuhkan hukum dengan melemparkan pelbagai tuduhan terhadap diri saya" ujarnya pula.

 Nahar sebelum ini mendakwa tindakan anngota polis yang bertugas ketika solat Jumaat adalah bertentangan dengan hukum Islam dan gaji yang diperolehi oleh mereka adalah haram.

 Di dalam ceramah yang sama, beliau turut menyifatkan kenderaan yang dinaiki oleh rakyat di negara ini seperti babi kerana mengunakan perkhidmatan bank yang mengamalkan amalan riba.

 Rata-rata pengguna Facebook kemudiannya menyifatkan kata-kata nista yang dituturkan itu bukan merupakan sebahagian daripada Islam sambil menggesa pihak berkuasa segera mengambil tindakan.  ~ sumber

Memang patut pun orang marah kat Ustaz Longkang nih! Cer korang dengar sendiri apa mangkuk ni kata dalam vdo berikut :



Mangkuk ni buat report polis...Entah apa tujuannya pun tidak ada siapa yang tahu.....


Lalu mangkuk ni mendapat komen yang selayaknya dari fesbuker di Fesbuk :

Dasyatidae Hunter Asc : Kerana mulut diri binasa...harap2 ustaz ni bertaubat2lah... menyiar ajaran islam bukan lah dgn kata2 cacian dan kejian...Allah maha kuasa dan mengetahui...semuga pintu hatinya terbuka...

AAdi Macho :  kerosakan telah berlaku... apa hukuman kpd mrk yg sebar fitnah atas nama agama?... betul dia nak jd contoh masyarakat? mulakan dr diri dia sendiri 

Kamal Bin Besah Mitt : X brmaksud polis Malaysia Ko buat lawak ke oosstad Yg ko ckp ko kena speed trap tu apa,bukan kat Malaysia ke...Ke ko kena saman kat siam ke Jgn buat lawak la Klau nk mlawak masuk MLM la Ko ingat PDRM bodo mcm ko ke? 

HB Isa Ar Rifa'i : die maksudkan polis uganda tu...hahaha..

Topik Topik Salim Salim : ustad x guna haha. sedap2 mulut kata hram.. puihhh.. dia tuhan ke. 

Pahlawan Belantara Dia kne speeptrap kt brazil..tu 

Allecstong Sing : Lidah ustaz ada tiga cabang ..... 

Ross Hanny Lorenz Sanin : Polis kt amarika kot dia maksudkan ni

Honda Selatan : Polis banglasia tu
Mre Em pns xbrtempat ni la jdinya....alasan xmsuk akai.. 

Yang Pertama Adam :  Kata2 kuar dari mulut mencerminkan seseorg...wak tu mengaku wak ustaz..jadi jaga perilaku ngan mulut lebih dari org yg bukan ustaz..jgn dok guna agama tok cover diri sendiri.. 

Syafiq Akram : Ada mengeluarkan kata kata tersebut tetapi saya tidak ditujukan kepada anggota2x polis malaysia. Agaknya dia egt dia dok zimbabwe kot. 😅 

Aby Kumang : Apa yg nak d nafikan lg tu ustaz...jgn nak putar belit pulak...

Lana Lane : Nya kena speedtrap kat brazil cha .. masanya nak solat jumaat kat brazil aduh ... 

Aby Kumang : Yalah..bangang n bahlol....masih juaknya nk mnegakkan benang yg basah 

Lana Lane : Takut punya crita cha... belakang bukan main bilq kat depan boleh tukar topik hahha

Octovian Eyon : Tdk bermaksud?tai palat la....sdh cakap dgn keadaan marah..siap dlm ceramah lagi..lps tu tdk tuju pada anggota pdrm...terang terang dlm video...mengaku nda bermaksud..pa sdh jd ni...bgs ko berenti jd ustaz 

Mohd Nor Hafizi : Sudah goyang kew 

Fitri Muhammad : Dah guna bahaya kesat semasa ceramah..lepas tu kutuk2...then bila dh kantoi menipu pulak...bukan.polis malaysia katanya..haha

SitiAida Samsuri : Kalau x tuju kt pdrm malaysia, nak tuju kat polis bangla ke pak ustad???????......ko pny ceramah jgn kata yg haram, mulut celupar ko tu pon blh bwk masuk neraka ko tau x.....nak jd ustaz bkn maki org...tp didik org dgn bahasa yg sopan...stakat maki cmtu jgn bangga nk pgl ko ostad......boleh blah 

Rezduan Shah: Ustaz bodo piang....kayu puihhhh 

Man Potatoes : Mnampakan 2x kbodohan d situ... #wtf Bkn kamu... Tuuuu kat gunung everest aku maksudkn... Puiii 

Rosli Jusoh : Ustaz bodohhhhhhhhh, kau minpi ke,bahaloi 

Suresh D Muniandy : takut la tu 

Toh Abdil : Manusia akhir zaman 

Farid Ghani : Lau aku la jd pnerima report tu,aku gelak hbis2an dlu,bru taip...haha wahabi pn xmcm ni ustad oiii 

Asee Hasan : ustaz otak udang 

Syaf Ayne : dalam report dia dah nampak yg dia bersalah,xpayah naik court

Balqies Qies : X tuju kt polis m'sia tuju kt sapa lg ustaz oiiii...xkan la mu g smbhyg jumaat kt thailand lak...agak2 la nk undur blk apa yg mu dh keluarkn...kata2 mu hanya mimpi.... Bodoh!!!! 

Arshad Hussin ; Betul ler bukan ditujukan kepada PDRM tapi,kepads polis kerajaan alam Bunian hehehe....putar belit lagi nooooo!Allecstong Sing "Semalam semasa dilraya polis trafik punya bodoh buat speedtrap....perkataan itu sdh menampakkn dia kantoi....masih lagi nak elak.bkn tuju polis malaysia...ha ha 

Rizal Saibeh : Ai pesa empedu kian yo tu...pait kian sedi bua ni. Semoga Allah beri dia petunjuk. 

Hasrul Nizam : Buat malu ustaz je.. 

Suhaimi Ismail : Oh ... kalo gitu dia ceramah di Bangladesh kot masa kena saman tu 

Rogayah Ahmad : APABILA MARAH MENGUASAI DIRI... 

Muhammad Hj Ibrahim : Kalau nak buat ceramah tu tengok2 juga kiri kanan dan hadapan..bukan buat ceramah dlm hutan...buat malu. 

Arshad Hussin : Dah ler riak angkuh pulak lepas tu putar belit kenyataan lagi,bijak sangat ler tu nak menipu...liat ler sendiri youtube tu ustaz Nahar hahahaha. 

Arissa Uzma Syukry Jbs : betap ceteknye...die 

Elben Eyzairey Hj Laleh : Sebenarnya ustaz ne tinggal kat bumi ka pluto..

Hafiz Md Yusof Ustaz : tu pekerjaan ke? Camner nak apply? 

Jebat Durhaka : Mana dia dapat gelaran ustaz ni..ustad beli kot.. 

Mous Zainbidin : Kata2 ustazni ditujukn kt polis negara mana? Zimbabwe? Uzbeskistan? Tula,sebelum nk ckp,kita pikir dulu...andai kata polis seluruh malaysiani,cuti 1hari,tutup semua,kite pikir2la... 

Ahmad Shah : Sembang je lebih pak smuta ni....pkai alasan mntri jugok.huhu.alasan lasung xleh blah 

Ahmad Radzi : Aku ase cm nk maki jer ustat ni.....eeeiii geram nya....klu la aku yg amik kes dia mmg masak... Kaw2 punya la dia kena psyko

Hasmadihassan Ramli : Bersangka baik sesama insan... 

Pam Mimi : Da tu nak tujukan pada sapa. 

Peace Hill Lord : Mula la gelabah..tak semestinya tuju pd polis malaysia ye..huh

Mahdar Akbar : ooo. tak tuju kepada polis Malaysia.. abis tu masa nk otw g buat ceramah kena tahan dgn polis trafik buat roadblocks tu polis mne China ke? Thailand ke? nampak kebodohan sendiri disitu.. bertingkek2 yg awak dpt dr apa yg keluar dr mulut awak.. mengaku jer la. baru hukuman dunia tad.. Allah tau niat sebenar awak..

Sirul Azhar Umar ugut Najib $ 17 juta ?

Posted: 22 Feb 2016 03:24 AM PST

  Sirul Azhar Umar , pembunuh yang disabitkan di pusat tahanan Villawood di Sydney nampaknya telah membuat video mempertahankan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang pada masa yang sama dia cuba untuk memeras ugut Najib.

 Tentera Sempadan Australia telah memberitahu Fairfax Media Sirul merakam video tersebut sebelum dia ditahan dan dibawa ke Villawood pada Januari tahun lepas.

 Hanya beberapa hari sebelum dia ditangkap, Sirul cuba untuk memeras ugut kerajaan Malaysia untuk $ 17 juta untuk berdiam diri terhadap pembunuhan kejam wanita Mongolia Altantuya di Kuala Lumpur pada tahun 2006. 

 "Salam Bos , saya dalam kesukaran di sini, saya memerlukan $ 2 juta untuk menjamin anak saya. Selepas itu saya mahu $ 15 juta dan saya tidak akan kembali lagi ke Malaysia, saya tidak akan menjatuhkan PM," Sirul menghantar sms kepada orang tengah Malaysia yang ada hubungan dengan pegawai peringkat tinggi Malaysia.

 Orang tengah itu, telah melawat Sirul tiga kali dalam Villawood, menghantar balasan yang mengatakan "mereka mahu berbincang.

 Sirul menghantar mesej teks merujuk kepada $ 17 juta itu pada 17 Disember 2014, hanya empat hari sebelum beliau ditangkap di Queensland berdasarkan notis merah Interpol menyedarkan polis di seluruh dunia.

   Satu posting Facebook oleh seorang pengguna yang mengaku sebagai anak lelaki Sirul berusia 19 tahun, Shuk Sz pada Januari 2015 berkata: 

"Secara jujur, saya adalah anak Koperal Sirul Azhar Umar Kepada mereka yang tidak tahu tentang hal ini, jangan berkata ikut suka anda sahaja. Awas mulut anda. Jika saya bercakap kepada media, Malaysia akan jatuh. PM juga akan jatuh. "

 Sirul melarikan diri ke Australia sebelum mahkamah Malaysia menjatuhkan hukuman gantung kerana menembak Altantuya dua kali di kepala yang merayu demi bayi dalam kandungannya , dan kemudian meletupkannya dengan bahan letupan tentera C-4, jelas untuk menghilangkan apa-apa bukti yang boleh menunjukkan sibapa.

 Selama bertahun-tahun khabar bertiup bahawa Altantuya telah dibunuh untuk menutup tentang sogokan kepada pegawai peringkat tinggi Malaysia berhubung pembelian berbilion dolar Malaysia kapal selam buatan Perancis / Sepanyol ketika Najib adalah Menteri Pertahanan.

 Najib menegaskan dia tidak pernah bertemu dengan Altantuya dan tidak memperoleh faedah dari mana-mana rasuah daripada perjanjian itu, yang menjadi subjek siasatan di Perancis.

 Sebelum video itu diterbitkan, Sirul mengancam untuk mendedahkan siapa yang mengarahkan beliau melakukan pembunuhan itu.

 "Saya bertindak di bawah perintah," katanya kepada Fairfax Media di Villawood tahun lepas. Orang-orang yang mahu membunuh Altantuya masih bebas.

"Saya mahu peluang untuk menebus maruah keluarga saya ... Saya kambing hitam." 

 Dalam video itu, Sirul memakai ketayap putih, menggambarkan dirinya sebagai mangsa dalam kes itu walaupun mengakui bahawa dia telah membunuh Altantuya dengan satu lagi komando polis yang memohon pengampunan diraja selepas dia juga dihukum gantung.

 Sirul mendakwa Altantuya tidak mengandung apabila dia membunuhnya, bertentangan dengan kenyataan awal yang beliau buat.

 "Saya faham bahawa adalah menjadi hasrat pihak tertentu yang berkepentingan untuk menjatuhkan orang tertentu," kata Sirul dalam salah satu video. 

"Saya menyatakan di sini ... demi Allah, ... yang paling mulia Perdana Menteri Najib Abdul Razak tidak pernah terlibat dan tidak mempunyai kaitan dengan kes itu." ~ sumber

Muhyiddin terima taklimat SPRM, Bank Negara, Gani mengenai RM2.6 bilion sebelum dipecat

Posted: 21 Feb 2016 10:59 PM PST

OLEH V. ANBALAGAN,

  Tan Sri Muhyiddin Yassin mendedahkan beliau dimaklumkan mengenai siasatan terhadap wang RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kes SRC International Sdn Bhd sebelum pemecatannya pada Julai lalu.

 Bekas timbalan perdana menteri itu berkata, beliau mendapat taklimat daripada Gabenor Bank Negara Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz, Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed dan bekas peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail, yang turut dipecat daripada jawatan tahun lalu.

 "Saya tahu lebih daripada yang anda tahu (penonton). Saya mempunyai keberanian kerana saya mengatakan kebenaran.

 "Saya tidak berbohong," katanya dalam satu video yang dimuat naik di blog Din Turtle Original. Muhyiddin, yang juga timbalan presiden Umno berkata demikian pada satu majlis di Port Dickson, Negeri Sembilan, Sabtu lalu.

 Beliau berkata Gani, Bank Negara dan SPRM menerangkan kepadanya mengenai siasatan itu kerana mereka sedar, sebagai timbalan kepada Najib, beliau (Muhyiddin) berhak tahu terutama ia melibatkan perdana menteri yang juga presiden Umno.

 "Saya mendapat malu jika orang ramai kemudian mengetahui saya tidak tahu apa-apa mengenai perkara ini. Itulah sebabnya saya meminta taklimat," katanya.

 Beliau juga membidas Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali yang disifatkannya tidak berani mendakwa Najib susulan siasatan terhadap SRC International, syarikat milik Kementerian Kewangan itu.

 Katanya, panel pengawasan SPRM sendiri mengkaji semula perkara tersebut dan mendapati wujud kes yang kukuh terhadapnya.

 "The question is, whether he is brave enough to do it or not (Soalannya ialah, sama ada dia cukup berani melakukannya atau tidak).

 "Pasal hakim kata, kalau dia ambil tindakan, dia akan dipecat. Tetapi kalau dia amanah dan bertanggungjawab, dia ambil tindakan," kata Muhyiddin. 

 Beliau berkata, Apandi sepatutnya memaklumkan kepada rakyat Malaysia, terdapat bukti mencukupi untuk tindakan selanjutnya diambil terhadap Najib.

 "Takkan dia (Najib) tak tahu, dia dah belanja pun. Ada bukti-bukti. 3 juta bayar kredit kad. Dan bayar yang lain-lain.

 "Dunia mempersoalkan kenapa peguam negara tidak mengambil tindakan," kata Muhyiddin dalam video berkenaan.

  Muhyiddin mendakwa, Apandi mengarahkan kes itu ditutup kerana beliau tidak ada keberanian merangka pendakwaan atas Najib.

  Muhyiddin berkata demikian bagi mengulas kenyataan bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohamed Noor Abdullah yang berkata, peguam negara tidak berani mendakwa perdana menteri kerana takut dipecat.

 Noor berkata, peguam negara sebenarnya dicalonkan perdana menteri walaupun dilantik Yang di-Pertuan Agong.

 "Saya rasa bekas hakim perlu menjelaskan ini dengan lebih lanjut," kata Muhyiddin.

 Katanya, Najib tidak sepatutnya lepas daripada tindakan pendakwaan hanya kerana Yang di-Pertuan Agong melantik Apandi atas nasihat perdana menteri.

 "Saya rasa itu bukan tafsiran yang betul dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya lagi.

 Beliau berkata, rakyat Malaysia juga tidak sabar-sabar untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perkara itu memandangkan peguam negara dan panel SPRM itu mempunyai pandangan berbeza.

 Dua panel pengawasan SPRM juga mahu berjumpa Apandi berhubung keputusan beliau tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Najib tetapi pertemuan itu dibatalkan baru-baru ini.

 Pada 26 Januari, Apandi berkata pihaknya tidak mempunyai bukti mencukupi menyokong tindakan pendakwaan diambil terhadap Najib atas sebarang kesalahan jenayah dalam kes RM2.6 bilion dan SRC International. – 22 Februari, 2016. ~ sumber

Kepimpinan tanpa hala tuju konservatif PAS punca ahli keliru

Posted: 21 Feb 2016 03:39 PM PST

OLEH ZULKIFLI SULONG 

  Selepas 8 bulan kumpulan konservatif mengambil alih kepimpinan PAS, ahli akar umbi kini terkontang-kanting dalam pelbagai isu kerana tidak mendapat penjelasan sikap sebenar parti dalam banyak hal, menurut satu kajian.

 Kajian terbaru Ilham Centre mendapati, ahli akar umbi turut keliru disebabkan kenyataan bercanggah kepimpinan PAS terutamanya mengenai kerjasama dengan Umno.

 Kajian juga mendapati ramai pemimpin di peringkat kawasan di utara semenanjung tidak berpuas hati dengan kepimpinan negeri yang dilantik PAS.

  Pengarah Ilham Centre Mohamad Hisomuddin Abu Bakar berkata, kepimpinan PAS di peringkat nasional juga tidak begitu aktif bertemu dengan ahli akar umbi dalam ceramah atau program.

 Selain itu, ahli PAS juga merungut tentang kepimpinan nasional yang tidak mengeluarkan sepatah perkataan pun tentang strategi parti untuk berdepan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Hisomuddin.

 "Mereka mula mempertikaikan apa yang dibuat Ahli Jawatankuasa (AJK) PAS Pusat yang menang besar muktamar lalu dalam menjelaskan isu ini kepada mereka.

 "Pada masa sama, kenyataan media yang dibuat pemimpin bercanggah antara satu sama lain," kata Hisomuddin kepada The Malaysian Insider.

 Pemilihan PAS pada Jun tahun lalu antara yang paling memecahbelahkan dalam sejarah 55 tahun penubuhannya.

 Kumpulan konservatif berjaya menyapu bersih semua jawatan utama dan menyingkirkan golongan progresif.

 Kumpulan progresif – terdiri daripada ahli Parlimen PAS yang terkenal meninggalkan parti dan menubuhkan Parti Amanah Negara (Amanah).

 PAS pada masa sama menolak untuk menyertai gabungan baharu Pakatan Harapan tetapi mengekalkan kerjasama dengan PKR.

 Hala tuju PAS tidak jelas

 Sejak itu, terdapat persoalan mengenai hala tuju PAS.

 Sesetengah pemimpinnya mahu hubungan lebih rapat dengan Umno sementara yang lain mahu PAS kekal sebagai parti pembangkang independen.

 Hisomuddin berkata, rungutan terbesar ahli akar umbi ialah berhubung kenyataan bercanggah kepimpinan nasional.

 Ini termasuk kenyataan daripada presiden, timbalan presiden, naib presiden dan setiausaha agung.

 Mesej dihantar kepada orang ramai menggambarkan PAS tidak mempunyai pendirian rasmi terhadap sesuatu isu, tetapi lebih kepada pandangan peribadi yang kemudiannya bercanggah sesama sendiri, kata Hisomuddin.

 Dalam isu kerjasama dengan Umno, rata-rata ahli PAS sukar menerima pendirian parti untuk bekerjasama dengan Umno melalui konsep "taawun" (bekerjasama untuk kebaikan).

 "Tiada penjelasan tuntas terhadap satu polisi besar ini. Ahli di bawah berbalah dan bertengkar atas perkara yang tidak difahami dengan jelas. Lebih malang pimpinan tertinggi tidak membuat pekeliling atau penjelasan rasmi parti.

 "Bayangkan selama ini ahli PAS bertembung sengit dengan ahli Umno di kedai kopi, tiba-tiba sesi ini mereka diminta 'bekerjasama' dengan Umno yang dahulunya musuh politik kepada mereka.

 "Sebahagian memberikan gambaran akan tawaqquf (tangguhkan) sementara daripada gerak kerja parti ekoran pendirian PAS dengan Umno ini," kata Hisomuddin. 

 Bahagian pertama kajian Ilham Centre dilakukan sejak 2 bulan lalu dengan menemui pemimpin akar umbi PAS di Kedah, Perlis, Pulau Pinang dan utara Perak. Bahagian kedua akan dilakukan di kalangan ahli PAS di Kelantan dan Terengganu.

 Pemimpin "hilang"

 Di antara rungutan diterima ialah ahli akar umbi tidak dapat bertemu secara langsung dengan kepimpinan pusat sejak pemilihan Jun lalu. 

 Sebagai perbandingan Hisomuddin berkata, ahli yang ditemui mengatakan kepimpinan sebelum ini lebih menonjol dan rajin memenuhi ceramah anjuran kawasan.

 "Ceramah hanya kepada ahli PAS saja. Gagal menarik minat pihak yang lain. 

"Lebih malang, nama sebesar ketua Pemuda, ketua penerangan, kehadiran sekadar mereka yang hadir ke majlis tahlil saja," katanya.

 Menurut Ilham Centre, pelantikan kepimpinan negeri di Kedah dan Perak menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli akar umbi.

 "Pemimpin yang dilantik untuk memimpin di negeri ini tidak dikenali atau bersifat kontroversi," kata Hisomuddin.

 Terakhir yang menjadi rungutan di kalangan ahli ialah PAS masih belum melakukan persiapan untuk menghadapi PRU14.

 "Ada beberapa sebab antaranya aktivis atau penggerak sebenar jentera sudah berhijrah menyertai Amanah. "Tinggallah mereka yang tiada pengalaman mengurus kendali modus operandi pilihan raya," katanya. – 22 Februari, 2016.~ sumber

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT