Jumaat, 1 Januari 2016

ZAKRI ALI

ZAKRI ALI


Anak Nik Aziz Sertai Amanah

Posted: 01 Jan 2016 08:30 PM PST



Nama Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diumumkan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah) pada majlis makan malam Amanah Kelantan yang diadakan di Dewan Sivik Petaling Jaya.
Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, diisytiharkan pada satu majlis malam ini sebagai salah seorang pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) Kelantan.

Beliau yang dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan diumumkan menyertai parti serpihan PAS itu pada majlis makan malam Amanah negeri itu yang diadakan di Dewan Sivik Petaling Jaya.

Sebelum ini wujud desas-desus mengatakan Nik Omar akan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB) yang ditubuhkan bekas pemimpin progresif PAS yang meninggalkan parti itu selepas tewas dalam pemilihan parti Jun lalu.

GHB yang ditubuhkan sebagai badan bukan kerajaan kemudiannya membentuk Amanah yang dilancarkan secara rasmi pada hujung Ogos lalu.

Pada majlis malam ini, lebih 1,000 orang menyertainya sehingga mengejutkan pihak penganjurnya.

Ekoran itu, mereka terpaksa menambah meja dan kerusi bagi menampung jumlah kehadiran yang besar itu sehingga mengganggu persiapan makanan untuk mereka yang hadir.

Antara tetamu majlis makan malam itu ialah ketua pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan bekas naib presiden PAS Datuk Husam Musa.

"Kedatangan yang tidak dijangka pihak penganjur ini membayangkan sokongan khasnya orang Melayu kepada Amanah di Kelantan," kata seorang pemerhati politik yang turut menyertai majlis itu bagi melihat sendiri sambutan yang diterima parti pimpinan Mohamad Sabu itu.

"Mat Sabu yang kini berada di Mekah untuk menunaikan umrah sudah tentu gembira dengan sambutan ini," katanya kepada The Malaysia Insider sambil mendengar alunan dikir barat yang dipersembahkan pendikir dari Kelantan.

"Saya mohon maaf atas segala kekurangan majlis malam ini," kata Pengerusi Amanah Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah menyedari masalah yang dihadapi ekoran kedatangan di luar jangkaan itu.

sumber...TMi

OLEH ZULKIFLI SULONG, PENGARANG ANALISIS DAN RENCANA

ULAMA PAS PERLU MUSABAHAH !!!!

Posted: 01 Jan 2016 08:00 PM PST

Abu As Siddiq's photo.
PAS BUKAN AGAMA BUKAN JUGA JEMAAH ISLAM SATU SATU NYA DI MALAYSIA

~~AHMAD MASLAN PUN BOLEH JADI PERDANA MENTERI...KATA ANINA...Walaweeyy....!!!~~

Posted: 01 Jan 2016 07:30 PM PST

1MDB IBARAT BOM JANGKA BAKAL MEMUSNAHKAN EKONOMI NEGARA...!!!
Guruyaya OK Papazi's photo.

Bekas Ahli Umno Langkawi Anina Saadudin berkata syarikat pelaburan negara itu hanya menjual aset dalam usaha untuk mengurangkan hutangnya.

"Apa yang beliau (Najib) lakukan sekarang hanya mengatakan apa yang mereka ada dan tidak apa yang mereka usahakan. Mereka hanya menjual apa sahaja yang negara ini telah dibina setakat ini," katanya kepada Malaysiakini.
"Malah Ahmad Maslan boleh jadi perdana menteri jika anda hanya menjual tabung negara untuk membetulkan ekonomi negara," kata Anina, yang menjadi terkenal selepas menyaman Najib berhubung isu derma RM2.6 bilion.
LikeComment

Siapa Sebenarnya "BARUA" AMERIKA?

Posted: 01 Jan 2016 07:00 PM PST

Apa benda yg mbuatkan dia lbh yakin tu..?

Posted: 01 Jan 2016 06:00 PM PST

Rafizi Ramli's photo.

Kita ucapkan selamat tinggal 2015 dengan menghayati semangat ‪#‎yakinboleh‬ ‪#‎overconfident‬ Najib Razak bahawa Umno akan tetap menang dalam PRU14 seperti ucapannya baru-baru ini. 

Beliau agaknya yakin akan terus ada sebahagian rakyat Malaysia yang boleh dibodohkan. 

Jadi salah satu azam baru kita sepatutnya ‪#‎akutidakakandibodohkan‬ lagi. 

Terima kasih sahabat semua!

Posted: 01 Jan 2016 05:00 PM PST

Yg sebenarnya dia paham ke apa yg dia ckp tu? Klu Nk membodek pn jgn la smpai membanggang kn diri sndri. Statement dr masalan ni smua nya banggang belaka, berpikir level budak tadika pnya bodek.

 
Home » Berita » Foto » Info Ilmiah » Isu Semasa » Parah » Pelik » Peringatan » Seksi » Semasa » Status » Dato Sri Najib Merupakan satu-satunya Perdana…
shar.es

Zar Ali Kenapa lah kamu dilahirkan sebagai orang paling bodoh - Pak Lah juga pernah menurunkan harga minyak sebanyak 0.40 sen seliter. Najib hanya turunkan 0.10 sen sahaja, siapa lebih hebat membantu rakyat....jangan bodek lebih2 sangat....lagipun duit 2.6 Billion tu dah habis, sudah2 lah membodek tu, tak dapat habuan lagi, cukup lah sekali sahaja.
Zar Ali's photo.

Apa hubungan Zuhdi, PAS dan Umno? – Muammar Qaddafi

Posted: 01 Jan 2016 04:00 PM PST





.


Apabila Pengarah Penyelidikan PAS Pusat Zuhdi Marzuki memetik kembali kenyataan Muhammad Razali yang mendakwa wujudnya hubungan DAP dan Israel seolah-olah cuba bermain emosi rakyat Malaysia agar membenci DAP berdasarkan sentimen Palestin-Israel.

Walaupun artikel Zuhdi yang diterbitkan portal Harakah Daily ditarik balik,namun artikel tersebut masih boleh dibaca di portal rasmi PAS, setakat jam 11 malam, 31 Disember, 2015.


Kalau Zuhdi mempersoalkan jika DAP benar maka kenapa tidak saman saja Razali maka wajarlah kita persoalkan juga jika Zuhdi benar mengapa ditarik balik artikel tersebut yang pertama kali diterbitkan portal lidah rasmi PAS itu.

Dakwaan tanpa sebarang bukti bertulis mahupun audio itu bagaimanapun tersebar luas sekali lagi melalui Whatsapp dan laman sosial Facebook sekali gus berjaya bermain dengan emosi masyarakat Melayu terutamanya Melayu PAS dan Umno. Kerosakan sudah berlaku dan berjayalah saraf PAS dalam memainkan isu Israel dalam menghasut orang Melayu untuk membenci DAP.

Maka persoalan besar yang bermain di minda saya adalah, adakah wujud hubungan intim antara PAS/Zuhdi dan Umno sehinggakan Zuhdi memainkan kembali serangan blogger Umno kepada DAP 4 tahun lepas? Adakah dengan bertindak menyambung kembali tuduhan ini maka Zuhdi berjaya menyelamatkan Malaysia daripada diperintah Cina DAP yang bertanding 51 kerusi Parlimen ini?

Adakah PAS turut termakan dengan propaganda Umno DAP bakal memerintah Malaysia sekiranya Umno tewas lalu turut dimainkan perkara serupa oleh PAS terhadap DAP, bezanya Umno memainkannya sebelum PRU13 manakala PAS mengguna pakai senjata lama blogger Umno ini menjelang PRU14.

Sebagaimana dakwaan yang mengatakan wujudnya hubungan DAP dan Israel, begitulah asas kepada dakwaan DAP akan perintah Malaysia, asasnya menuduh tanpa asas, namun begitu berjaya memainkan emosi sebilangan orang Melayu yang enggan menerima angka dan fakta sebagai hujah, sebaliknya sebarang isu yang boleh menyentuh emosi walaupun tidak berasas akan ditelan bulat-bulat sehinggakan tidak lagi mahu mendengar dan menerima hujah pembelaan pihak yang dituduh.

Sejak kemenangan besar besaran kumpulan pro Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada muktamar lepas, saya masih tidak dapat melihat serangan sekeras yang dilakukan terhadap DAP dan Amanah oleh PAS kepada Umno, sedangnya yang jelas melakukan kemungkaran di pihak Umno, dalam isu 1MDB, akandal Yapeim, TPPA, PAS hanyalah sekadar menegur dengan nada rendah untuk cukup syarat "PAS menjalankan tanggungjawab menegur Umno BN".

Alangkah malang nasib rakyat Malaysia, dibebani kos sara hidup tinggi, cukai membebankan, pendapatan isi rumah tidak meningkat bahkan kadar pengangguran tinggi namun yang menjadi keutamaan politikus berserban adalah DAP mahu memerintah Malaysia. – 1 Januari, 2016.

- TMI

.

Assalammualaikum Dan Selamat Pagi Semua...!!!

Posted: 01 Jan 2016 03:30 PM PST

Remaja 14 Tahun Menipu 1 Malaysia… DR MAZA Perli Najib by oscar

Posted: 01 Jan 2016 01:13 PM PST


Dr Maza & Najib.jpg


Remaja 14 Tahun Menipu 1 Malaysia… DR MAZA Perli Najib

Mufti Perlis, Datuk Dr Asri Zainul Abidin (Dr MAZA) dilihat seperti memerli Najib bersama pemimpin-pemimpin yang lain. Dr MAZA menimbulkan persoalan berhubung kisah viral penipuan remaja Nur Amirah Atirah, 14, yang mendakwa dirinya diculik baru-baru ini.

Dr MAZA mempersoalkan bagaimana seorang anak gadis semuda itu boleh menipu dengan mudah sehingga mengemparkan negara buat seketika.

"Seorang remaja 14 tahun dilaporkan telah berbohong bahawa dia telah diculik padahal itu perancangannya dengan teman lelakinya. Dia dikatakan hanya ingin mengelirukan ibu bapanya. Rakaman suara dia diculik telah menjadi viral dan menarik simpati ramai pihak. Perasaan takut, bimbang dan simpati mengiringi cerita tipu itu.

"Teknik berbohong dan menipu untuk mengelirukan pihak lain nampaknya telah dikuasai oleh rakyat semuda itu. Siapakah yang mengajar teknik pembohongan dan penipuan sebegini," katanya menerusi posting terbaharu di Facebooknya hari ini.

DR MAZA.png
Beliau berkata demikian bagi mengulas kes Nur Amirah yang didakwa diculik baru-baru ini dan kisah ini menjadi viral di media sosial.

Sikap Perdana Menteri Najib yang selalu berbohong kepada rakyat telah menjadi ikutan generasi muda hari ini.

Hari ini, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menerusi laman mikro Twitter miliknya berharap, orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi sebelum kenyataan rasmi dikeluarkan oleh pihak polis.

Sebelum ini, Polis Selangor menubuhkan satu pasukan khas untuk menjejak Nur Amirah yang didakwa dilarikan suspek menaiki van putih.

Bagaimanapun, Nur Amirah dilapor ditemui selamat bersama teman lelakinya di Banting sekitar jam 10 malam tadi.

BACA [ARTIKEL BERKAITAN: Remaja 14 Tahun Reka Cerita Dirinya Diculik, Ditemui Bersama Teman Lelaki

Tiada ulasan: