Sabtu, 30 Januari 2016

dollah yankee

dollah yankee


Silap,silap dah bertumbuk apa ka?!

Posted: 30 Jan 2016 05:03 PM PST


PUTRAJAYA: Kira-kira 100 kakitangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyertai Majlis Solat Hajat Perdana hari ini(4 ogos 2015 yang lalu) bagi memohon agar institusi itu diberi kekuatan untuk terus kukuh dalam menyelamatkan negara daripada gejala rasuah.
Antara kandungan doa berkenaan ialah: "Kami memohon kepada-Mu, ya Allah, berilah kekuatan kepada kami untuk melaksanakan tugas dengan sebaik-baik mungkin. Berilah bimbingan dan petunjuk bagi mencapai kejayaan dalam melaksanakan tugas kami memerangi perbuatan rasuah yang mungkar dan penuh dengan dosa.Beri lah kekuatan kepada pegawai kami untuk mempertahankan masyarakat dan negara daripada dicemari dengan rasuah dan penyelewengan. Ameenn,ameenn, ya rabbul alamenn.."

4 bulan selepas itu ...

Isu RM2.6 bilion telah mencetuskan bukan hanya perebutan kuasa dalaman Umno. Ia juga telah mencetuskan perebutan kuasa dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Bahri dan Abu Kassim hampir bertumbuk hari ini (30 Januari 2016), desas desus di ibu pejabat SPRM mengatakan peperangan terbuka dan pahit telah berlaku. Bahri telah mengancam untuk mendedahkan Abu Kassim dan pegawai-pegawai lain di SPRM yang beliau dakwa sebagai perbuatan rasuah dan salah laku. Bahri memberi amaran, jika mereka mengambil tindakan terhadapnya maka semua orang akan penjara.

Kah..Kah..Kah.. woit Bahri !, Tim PM, Menteri, MB pun kena terajang, ini kan pula diri mu dan diri kami? Hang kena tau Bahri, selalu nya kita lah yang akan jadi kambing, kambing hitam ! Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Allah itu maha berkuasa,sampai bila sibedebah mahu bermegah? Saatnya sudah hampir bagi sibedebah itu jatuh tersungkur ke tanah.
Bila ter'bocor nya berita-berita yang macam ini, lalu teringatlah gurkah-gurkah politik di'port' dengan 'tong drum' dan simen. Ada yang gatal mulut dan bertanya.."sapa pulak yang nak kena simen dalam 'tong drum' nanti?" Kah..Kah..Kah..
Apo kono ehh jang? makin parah ni, makin digali makin dalam.


Tiada ulasan: