Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


CERITA MALAM JUMAAT

Posted: 07 Dec 2015 07:23 PM PST






MARi KETAWA

SEBELUM

KETAWA

D
iHARAMKAN



------------------

AKAN JADI PENGEMIS

Posted: 07 Dec 2015 06:49 PM PST





BETUL KE

KiTA DALAM

BAHAYA?


Pengemis di negara sendiri jika Najib kekal, kata Dr Mahathir


Muhyiddin Yassin dan  Mahathir Mohamad menjadi perhatian malam ini, pada satu sesi khas menjelang Perhimpunan Agung Umno minggu ini, di mana Muhyiddin selaku timbalan presiden parti dinafikan ruang bercakap susulan perselisihan beliau dengan presiden  Najib Razak.
Muhyiddin mencadangkan pada perhimpunan di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur itu, tiba masanya tempoh seseorang presiden memegang jawatan dihadkan.
Beliau juga menggesa Najib untuk "berehat seketika" daripada tugas sebagai perdana menteri sementara menunggu siasatan terhadap skandal kewangan yang didakwa membabitkan beliau selesai.
Dr Mahathir juga memberitahu hadirin supaya menolak Najib atau berdepan risiko menjadi "pengemis di negara sendiri".
Acara malam ini menyaksikan kehadiran begitu ramai orang yang bersesak memenuhi dewan dan melimpah keluar hingga ke atas jalan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/langsung-dihalang-berucap-di-perhimpunan-umno-muhyiddin-bertemu-penyokong-m#sthash.TumByLMh.dpuf

KAH KAH KAH
woit
minta sedekah kat mana?
jadi pengemis macam mana?
kita ada bram
kita ada broom
kita ada brim
kah kah kah
kita ada amal
kita ada jamil
kah kah kah

MINTA LAGi


--------------

TOK ARAB GILA

Posted: 07 Dec 2015 06:18 PM PST






SiAPA DiA

TOK ARAB iTU



Tok Arab' gila pun tak akan bagi RM2.6 bilion – Mahathir


KUALA LUMPUR: Dr. Mahathir Mohamad berkata, beliau akan hadir Perhimpunan Agung UMNO kerana mahu mendengar penjelasan RM2.6 bilion oleh Najib Razak.
Katanya, wang derma RM2.6 bilion seharusnya dimasukkan ke dalam penyata akaun UMNO sebagai bukti.
"Kali ini saya nak dengarlah, sebab itu saya nak pergi Perhimpunan Agung UMNO, yang mana Bendahari ikut peraturan mesti jelaskan kewangan UMNO, ada atau tak RM2.6 bilion.
"Kalau tak ada di mana?…," katanya ketika berucap di Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru.
Mengulas lanjut, Tun Mahathir mengulangi pendirianya bahawa beliau tidak percaya derma RM2.6 bilion itu disumbangkan oleh penderma dari Timur Tengah seperti yang didakwa Najib.
Beliau berkata demikian berdasarkan pengalamannya ketika menjadi Perdana Menteri, tiada langsung derma dari Timur Tengah yang diperolehinya.
"Duit itu daripada "Tok Arab". Saya ingat kalau Tok Arab itu gila pun dia tak bagi.
"Minta derma dari negara Arab? Masa saya minta tak pernah dapat..kosong.. dia (orang Arab) angkat kitab bagi sikit adalah itu," katanya lagi.


SALAH SiLAP
yang amat mulia tun
silap besar
ini dia tok arab itu
datang dengan beg
bawa duit

CASH IS KING

-------------

NASI PANGGUNG AHAD LALU

Posted: 07 Dec 2015 05:30 PM PST






SELAMAT 
ULANG TAHUN
PAK WAN

PAK WAN 
DI SERANG TELOR


 NASI PANGGUNG
AHAD LALU


Sudah ke penghujung tahun 2015
Itu naik, ini naik, itu terjerat, ini terjerut
Yang kaya tersenyum lebar
Yang miskin tertunduk mengenang nasib
Ayuh orang muda, ada yang kelaparan di lorong sana!

DATANG BANTU
Menu Jalan Panggung petang ahad lepas:
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam Ayam 
TIm UniKL MFI - Pek Makanan (Kueh, Air, Roti, Buah)
Tim UKM - Coq Badak / Kueh Koci

DATANG TOLONG
Anak semua bangsa yg datang berkerja bakti:-
Aisyah, Asyraf, Haziq & Adek, Faizal, Mat Roy, Afiq
Faiz & Tim English Club UniKL MFI, Hanis & Kawan2 UKM
Awatifm Fitrah & Tim Recycle, Paan, Zue & awek swedish
Rizal & Student UniRazak, Khairina & kawan2 MCKL,
Hijrah, Padel, Azen, Polo & awek2, Akim Jambu
& semua yg hadir buat ramai & memeriahkan Jalan Panggung!

DATANG BASUH
Terima Kasih! Thank you! Gracias! teşekkür ederim! merci! cảm ơn bạn!
Танд энэ долоо хоногт үзнэ үү!!

BUAT KENANGAN
++ Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!
++ Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 
CIMB: 8001-7278-49 SPKL Collective
++ Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon: ezzuandi 0192671285 atau Hadi Khalid 0126648873

KONGSI PENGALAMAN
Solidariti untuk Miskin Kota
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*

07 Disember 2015





----------------

PROGRAM MUHYIDDAN POP

Posted: 07 Dec 2015 05:00 PM PST








TAHNiAH

TAK POTONG

STiM



Program Muhyiddin terima sambutan hebat

 | December 7, 2015
Beberapa tokoh UMNO turut hadir antaranya  Mahathir Mohamad dan Shafie Apdal.
KUALA LUMPUR: Program  Muhyiddin Yassin di Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru malam ini menerima sambutan hangat.
Kira-kira 600 orang memenuhi dewan menyebabkan keadaan sesak tetapi sedikitpun tidak menghalang hadirin yang sebahagian besar ahli UMNO untuk datang mendengar amanat Timbalan Presiden UMNO.

KAH KAH KAH
woit
program ini wajib bergerak
mak cik felda nak dengar
pak cil felda nak dengar
kena merayau ke kampong
kena buat road show

BARU BETUL




------------

AKHIRNYA MUHYIDDIN YASIN MELAWAN

Posted: 07 Dec 2015 09:21 AM PST





AKHiRNYA

DUNIA INi

ADALAH MILiK

ANAK MUDA

muhyidin yassin
kelab sultan sulaimman
kampong baru 7/12/15


UDAH PERNAH

DENGAR AJE

KAH KAH KAH

m:0pt; margin-top:0pt; " > 





---------------

SENARAI GAGALIS 2015

Posted: 07 Dec 2015 06:00 AM PST




DARI ARKIB



GAGALIS

gagalis ialah sosok
yang gagal untuk mendapat
kekasih pada hari valentine

gagalis ialah sosok
yang gagal untuk mendapat awek
yang gagal untuk mendapat balak
penkid yang gagal
jambu yang gagal

hari gagalis ialah hari
merayakan kegagalan
bergumbira kerana gagal
tidak menangis kegagalan

malah BERBANGGA dengan kegagalan


NOTA
senarai ini
adalh muktamad
ini adalah hasil kajian
dari tim tukar tiub
senarai ini ilmiah 
senarai saintifik
dan faktual

LAPORAN JURI
adalah dimaklumkan
pada tahun ini
senarai gagalis tegar 
semakin panjang
juga pada tahun ini
semakin ramai
yang kembali
  merujuk masuk untuk 
menjadi ahli  kelab gagalis

kepada mereka ini

diucapkan selamat datang

TAHUN INI TIDAK
ada bantahan umum
untuk merayakan
hari valentine
suasana ekonomi makin merundum
kemalangan demi kemalangan berlaku
maka suasana 
tidak rancak dan meriah


TAHUN 2015
para juri
bersidang lebih dari 17 kali
para juri mendapati amat amat
susah untuk melahir senarai 2015 ini

justeru
semua yang disenaraikan
adalah soheh

justeru
semua muka muka ini
adalah para gagalis
 yang soheh

saperti tahun lepas 
senarai ini juga 
 tidak menyebut nama
si polan dan si polan
ini bertujuan
untuk memastikan
nasib si polan  akan bercahaya
bersama gagalis
di tahun hadapan



BAHAN BUKTI
ditolak juri

BAHAN BUKTI
diterima juri

BELOT
 



GAGALIS 
TEGAR










GAGALIS
 SEPANJANG  
TAHUN

SELAMAT
 DATANG







GAGALIS CUN
tapi
terus gagal
jika
tersenari 3 kali
maka akan 
tersenarai
 gagalis tegar










GAGALIS
TAK MAHU MENGAKU

GAGALIS  CUBA NASIB 
DILIHAT MACHO
TAPI GAGAL


GAGALIS  
BERKUMPULAN



BAKAL TEGAR


















KUGIRAN
D' GAGALIS


GAGALIS 
MURTAD







SIAPA 
 GAGALIS  INI


GAGALIS MENYAMAR
ROCK STAR


SOHEH 
GAGALIS 



TAHUN 2014  
GAGAL
TAHUN 2015 
MASIH GAGAL

GAGALIS 
KING KONG


BAKAL  GAGALIS
KING KONG


EMPAT MUDA
GAGALIS


GAGALIS 
CUBA NASIB
DALAM NGO
















SATELAH MANDI BUNGA
TAPI  GAGAL
MINTA PETUA DARI ABANG MAT 


MINAH INI GAGALIS 
MENYAMAR
TIDAK GAGALIS


AWAS
 MENGAKU GAGALIS 
TAPI TIDAK GAGALIS

TAHUN 2014 
TERSENARAI
TAHUN 2015  
MASIH  TERSENARAI

GAGALIS
 SEDIH SEDIH SEDIH
siapa jantan ni
masih menjadi tanya tanya
tapi
yang jelas jantan ini
saorang gagalis


 MUKA  MUKA 
GAGALIS 2015

GAGALIS
poseur

GAGALIS
PELAKON VIDEO 

MUKA GAGAL 


SIAPA KENAL 
GAGALIS INI

MENYAMAR
bukan gagalis


GAGALIS 
JAMBU











GAGALIS
DINASETAKAN 
MANDI BUNGA 













GAGALIS POLITIK



MASIH IBU
GAGALIS

2015
MASIH LAGI 
MUKA MUKA 
 SEDIH
pada 14 febuari
tak pernah ada awek
maka
mereka ini
dicadangkan agar 
mandi bunga sekali lagi








LAGI TUDUHAN GAGALIS

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh Tukar Tiub,

Alhamdulillah. bertemu kembali kita dibulan Februari ini, 

bulan yang penuh barakah dan istiqamah.

Menjelangnya bulan mulia ini, janganlah hanya fokus 

"Langkah Kajang" "Kaki Kejang" "Satay Kajang Malaysia" 

tetapi saya ingin memberikan sedikit dan dua dikit cadangan agar me"list"kan nama 

Mat Koy dan Rizal 'Syeikhryz' Hamdan 

sebagai Ayatollah Gagalist Valentine ini. 

Diharap, nama aku digugurkan kali ini. terima kaseh. 

#SyukurlahMalaysiaMasihAman



PENGUMUMAN
adalah diumumkan
mamat ini masih gagalis
kerana jatuh cinta
dengan anak murid

adalah diberitahu bahawa
tidak ada siapa 
terlepas dari senarai gagalis
jika awek bawah umur
awek murid sendiri
awek sedara cik gu
awek anak buah boss



JUMPA LAGI 
TAHUN HADAPAN


PARTI  MALAM INI




-------

KES GUA TAK DAPAT KE KOREA

Posted: 07 Dec 2015 05:00 AM PST






Malaysia: Illegal and arbitrary travel ban violates basic rights of human rights defender Hishamuddin Rais
5 December 2015 2:00 pm

Facebook
Google+
(Bangkok, 5 December 2015) – The Asian Forum for Human Rights and Development (FORUM-ASIA) condemns the Government of Malaysia's illegal and arbitrary refusal to allow Hishamuddin Rais, a well-known social activist and member of Bersih 2.0 Steering Committee, to travel outside his country. This brazen violation clearly aims to create an atmosphere of fear among those who have been critical of the Government and muffle their right to freedom of expression.
FORUM-ASIA demands the Government of Malaysia to respect Hishamuddin Rais' right to freedom of movement and provide legal explanation on why Hishamuddin Rais was refused the right to travel.
On 3 December, Hishamuddin Rais was scheduled to travel to South Korea as a part of FORUM-ASIA's international human rights monitoring delegation. The delegation is expected to monitor a mass rally in Seoul on 5 December. However, he was not permitted to leave the Kuala Lumpur International Airport and was not given any valid reasons for this apparent travel ban.
Hishamuddin Rais's travel ban has restricted his freedom of movement as stipulated in Article 9 of the Federal Constitution of Malaysia and also violated Malaysia's international obligations under the Universal Declaration of Human Rights and International Covenant on Civil and Political Rights. It has also sent a threatening signal to other dissidents and activists who have been critical of the Government. It is even more worrisome that his travel restriction was directed on the same day that the parliament passed the controversial National Security Council Bill which contains a lack of clarity on the definition of an 'enemy of the state'.
"One more repressive law introduced by the Malaysian Government is going to be used to hinder legitimate work of human rights defenders like Hishamuddin Rais. The restriction on freedom of movement such as travel ban without valid reason is a clear human rights violation," says Sevan Doraisamy, Executive Director of Suara Rakyat Malaysia (SUARAM).
The travel ban on Hishamuddin Rais is just another crude tactic being used by the authorities to curtail the legitimate work of human rights defenders. Activists involved with organising the Bersih 4.0 rally – Maria Chin Abdullah, Mandeep Singh, Adam Adli, Nik Nazmi, and others – have been either charged under Sedition Act or Peaceful Assembly Act, and are facing judicial harassment.
"This is a very worrying trend since activists should not face any kind of risk or reprisal because of their legitimate human rights work. We are also deeply concerned that the travel restriction happened just over a week after the Malaysian government voted in favour of a UN General Assembly resolution on protecting human rights defenders. We would like to remind the Malaysian Government to stop any kind of harassment against them," says Evelyn Balais-Serrano, Executive Director of FORUM-ASIA.
About FORUM-ASIA: 
FORUM-ASIA is a Bangkok-based regional human rights group with 47 member organisations in 16 countries across Asia. FORUM-ASIA has offices in Bangkok, Jakarta, Kathmandu and Geneva. FORUM-ASIA addresses key areas of human rights violations in the region, including freedoms of expressions, assembly and association, human rights defenders, and democratisation.






-----------

KES PELIK YANG BENAR

Posted: 07 Dec 2015 04:30 AM PST







INi KES APA

KES SEX DAN 

RASUAH KE?



Bekas diplomat Malaysia salahkan 'pegawai atasan korup' sebabkan tekanan kerja 

Bekas kakitangan diplomatik Malaysia Mohammed Rizalman Ismail yang mengaku bersalah atas dakwaan serangan sumbang ke atas seorang wanita New Zealand memberitahu mahkamah beliau tertekan di tempat kerja sehingga menyebabkan laporan penilaian mentalnya negatif.
Katanya, ini disebabkan beliau mempunyai "pegawai atasan korup" yang suka menyalahkan kakitangan bawahan.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bekas-diplomat-malaysia-salahkan-pegawai-atasan-korup-sebabkan-tekanan-kerj#sthash.g7d1F6u4.dpuf

KAH KAH KAH

pelik yg benar

ini macam kes

nak pecah

lubang

alang alang

biar semua

terlingkup

kah kah kah

-----------

BUKAN SEMUA POLIS MAKAN RASUAH

Posted: 07 Dec 2015 04:00 AM PST






LEMBAGA DAULAH
gua setuju dgn bro tt..bukan semua polis tapi lembaga. lembaga daulah yang berkerja utk memastikan umno terus berkuasa, terus merompak disiang hari.pasal apa dia marah pasal tu.tu gamba semiotik.kalo tak paham g la kelas bro tt.yg komen tu hanya makan upah dgn lembaga daulah. kalo dia polis yang baik, tak mkn rasuah, pasti akan ditukarkan.

kalo benar jujur dan berani , g la buat kertas siasat kat najib.jgn cuma marahkan gambo semiotik tp hal2 kecurangan, rompakkan yang terang2 tak diambil kisah.amik pengajaran kisah mejar zaidi.penah dikisahkan, polis2 ugama ni penah lempang dan ludah s,husin ali ketika diISAkan, kemudian ketika saat s.husin keluar dari sel, polis tu minta maaf sb keterpaksaan berbuat demikian kerana umur pencen sudah hampir tiba..takyah nak suh org berjangut panjang.tiada bukti jangut panjang, iman pun panjang gerenti masuk syurga. on BUKAN SEMUA POLIS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:16 PM




------------

AMARAN SUDAH SAMPAI

Posted: 06 Dec 2015 11:35 PM PST







AMARAN SAMPAi

Ku Nan beri Muhyiddin amaran, jangan bertindak luar batasan


Setiausaha Agung Umno  Tengku Adnan Tengku Mansor memberi amaran kepada Timbalan Presiden  Muhyiddin Yassin agar tidak melampaui batasan ketika berucap pada perhimpunan di Kampung Baru, Kuala Lumpur malam ini atau bakal berdepan tindakan disiplin 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ku-nan-beri-muhyiddin-amaran-jangan-bertindak-luar-batasan#sthash.khWGH0Ur.dpuf

JENG JENG JENG

kah kah kah

dah diberitahu

jangan degil

jangan engkar

nanti kena buang

kah kah kah

-------------

BETUL KE BERITA INI?

Posted: 06 Dec 2015 09:28 PM PST






BERiTA HEBAT

BARU MASUK



Muhyiddin sudah bersedia lawan Najib habis-habisan, kata pemerhati


Muhyiddin tidak lagi menghiraukan risiko bakal dihadapinya dan akan terus melawan Presiden Umno  Najib Razak pada ketika tinggal beberapa hari saja lagi sebelum mesyuarat agung parti pemerintah itu berlangsung, kata pemerhati.
Muhyiddin mengambil langkah menganjurkan perhimpunan di Kelab Sultan Sulaiman hari ini selepas disekat daripada berucap di perhimpunan agung tahunan yang akan bermula dengan sayap parti malam esok.
Pemerhati melihat langkah itu menunjukkan timbalan presiden Umno tersebut bersedia mengambil sebarang risiko, sama ada digantung atau dipecat daripada parti
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/muhyiddin-ambil-risiko-terus-lawan-najib-habis-habisan-kata-pemerhati#sthash.b0nCkOba.dpuf

KAH KAH KAH

betul ke

berita ini

kah kah kah

-------------

HANG TUAH DAN HANG JEBAT

Posted: 06 Dec 2015 08:49 PM PST






SURAT HANG TUAH
Surat Hang Tuah bertarikh 11 April 1480 tu sudah tentu ditulis dalam tulisan jawi, adakah orang Jepun tahu membacanya? Lagi satu nak tanya, macam mana surat itu dikirim, adakah dihanyutkan dalam botol dari Selat Melaka atau guna burung merpati?

 Pandai pulak ombak laut atau burung tu hantar surat ke alamat yang dituju. Ada pakai setem ke... on HANG TUAH PAHLAWAN MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/7/1

BACA DISINI:

http://www.nst.com.my/news/2015/12/115660/did-hang-tuah-meet-leonardo-da-vinci


--------------

BERITA LAMA

Posted: 06 Dec 2015 08:18 PM PST






BERiTA LAMA



Umno kini 'kenderaan untuk orang jadi kaya', kata anak Dr Ismail

7 Dec — Umno kini "kenderaan" untuk orang menjadi kaya dan bukannya platform mengetengahkan idea politik, kata bekas ahli Parlimen parti itu, Tawfik Ismail, sambil menambah ini sekali gus memusnahkan kredibilitinya. Dalam usaha mendapatkan semula kepercayaan…


KAH KAH KAH

woit

yang ini

semua orang

sudah tahu 

kah kah kah


----------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT