Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


ADA USTAZ SUKA BIDAAH

Posted: 24 Dec 2015 07:00 PM PST







FACE BOOK


Selamat Menyambut Maulud Nabi. Kecik-kecik dulu suka campur penat. Penat sebab kena berjemur tengah panas jalan berarak dari sekolah ke masjid. Suka sebab dapat makan sedap kat masjid 
grin emoticon
Pada ustaz/ustazah yang tak bagi sambut Maulud Nabi kata bid'ah lah segala. Well, banyak benda yang si penceramah tu buat pun sebenarnya banyak lah bid'ah juga kan. Ustaz yang suka bid'ah kan itu ini tu pun, kalau bagi ceramah pun dalam bahasa Melayu, atau mungkin pernah mengaji kejap kat Eropah, atau pakai baju kot macam Mat Salleh, pakai kereta, naik kapalterbang, makan pakai sudu garpu , kalau Raya makan ketupat, buka puasa minum air batu sirap, macam-macam lah. Well - itu semua pun bid'ah lah juga sebab Nabi tak pernah buat semua tu kan...

At the same time, ustaz/ustazah juga yang suka kata Islam ini agama mudah, ad-deen. Kalau balik prinsip asas Islam - apa-apa yang baik itu halal, apa-apa yang tak baik atau yang memudarat kan itu haram. Mudah, kan.

Sambutan Maulud Nabi hanya tak bagus kalau ada buat acara besar-besaran yang membazir dan tak memanfaatkan orang ramai, atau acaranya menyesakkan jalan lalu lalang hingga menyusahkan pengguna jalan misalnya.

Maulud Nabi juga hanyalah tidak bagus kalau ianya boleh membuatkan orang seperti 'menTuhankan' Nabi seperti memuja Nabi seperti Nabi itu pun Tuhan, misalnya. Islam memang melarang sikap ini, sebab itu status Hadith Nabi juga tidak boleh mengatasi ayat-ayat Al-Qur'an. Maknanya hadith Nabi tidak boleh overrule firman atau ayat-ayat Tuhan, iaini hadith mesti subjected to the basic principles outlined by the Qur'an.

Tapi kalau sambut Maulud Nabi tidak memudaratkan, ok lah tu. Kalau sekadar membuat orang kenangkan kebaikan dan jasa Nabi, ciri-ciri baginda yang mulia termasuklah sangat toleran terhadap perbezaan - bagus lah tu.

Kalau Maulud Nabi buat orang kampung atau masyarakat setaman berkumpul, bertemu dan bergotong royong, beramah mesra mengeratkan silaturrahim - pun bagus lah tu.
Apatah lagi bila dapat cuti pulak di hari Maulud Nabi grin emoticon, sekeluarga rehat atau berholiday sama-sama, pun bagus juga lah tu.

ile emoticonDan ia juga begini - pada siapa yang tak nak sambut, sila kan saja lah duduk manis di rumah tak yah buat apa-apa. Tak da siapa nak marah pun sebab benda ni pun tak wajib. Cuma janganlah nak menghalang orang lain yang nak meraikannya pulak.. Belajar-belajarlah hormati perbezaan ...
Selamat Menyambut Maulud Nabi.! smile emoticon


-----------

SELAMAT SAMBUT KRISMAS

Posted: 24 Dec 2015 06:00 PM PST







SELAMAT

 HARI KRISMAS 

DARI

 JAI &  EZI


 




-----------

MERRY X-MAS

Posted: 24 Dec 2015 10:16 AM PST









SELAMAT

 MENYAMBUT

MAULUDUL RASUL 

NABI ISA














----------------

SELAMAT MENYAMBUT MAULUD

Posted: 24 Dec 2015 05:30 AM PST











SELAMAT 


MENYAMBUT


 MAULUD NABI ISA





DUHUD DUHUD

Posted: 24 Dec 2015 04:30 AM PST








DUHUD 

MUDUD

BAHASA DUSUN
Perkataan MUDUD dalam bahasa dusun tindal daerah kota belud bermaksud ...TIPU....contoh ayat....KADAK MOMUDUD BOH SIO....bermaksud...Jangan menipu bah kawan..atau bahasa gaul indonesia dia..hey ipar..stop tipu tipu.....hheheeeh..sekian tingkiu. on HUDUD MEREKA
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 12/21/1



----------

AMANAH MAKIN HEBAT

Posted: 24 Dec 2015 12:30 AM PST




FACE BOOK



Alhamdulillah. Signbord Wisma Harapan Baru, Amanah Kws Batu sudah berdiri megah di puncak bangunan utk menggamit lebih ramai warga Batu sertai Amanah bagi menumbangkan kezaliman Umno dan BN. Amacam?



AMANAH

MAKiN HEBAT




-----------------

MUGABE JADI MUGAJIB

Posted: 23 Dec 2015 11:00 PM PST







Grace Mugabe has taken over Zimbabwe, opposition leader claims



Robert Mugabe has lost his grip on power and been replaced by his wife, Grace Mugabe, Zimbabwe's opposition leader has claimed.
Morgan Tsvangirai said that the 91-year-old president's wife is now effectively in charge after a "palace coup", and that the government has been paralysed as members of the ruling party jockey for position

Grace Mugabe has managed to rally a group of younger party members around her, dubbed by local media as "the G-40", but she is generally unpopular with the wider public thanks to her lavish shopping trips overseas at a time when the country's economy is struggling to recover from a devastating period of hyperinflation.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

macam dah 

pernah dengar

macam dah 

merasa aje

kah kah kah


biar betul

KAH KAH KAH

 



------------

SEBELUM TAHUN BARU DARI SPRM

Posted: 23 Dec 2015 10:08 PM PST








SEBELUM

31 DiSEMBER

SEBELUM 

TAHUN BARU















Pihak lain tak pengaruhi siasatan RM2.6 bilion, kata ketua pesuruhjaya SPRM



Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menegaskan pihaknya tidak akan sesekali berganjak dalam memastikan ketelusan hasil siasatan berhubung kes derma RM2.6 bilion dan SRC International Sdn Bhd, lapor Sinar Harian hari ini.

Menurut Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed, kedua-dua siasatan itu, yang kini berada di peringkat akhir dan sedang dikemaskini, akan diserah kepada peguam negara sebelum 31 Disember ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pihak-lain-tak-pengaruhi-siasatan-rm2.6-bilion-kata-ketua-pesuruhjaya-sprm#sthash.l1xWDXxZ.dpuf


JENG JENG

satu malaysia

satu dunia

FBI amerika

swiss bank

am bank

semua tunggu

betul ke

atau hanya

sandiwara

KAH KAH KAH


-------------

AWAS ! BAHAYA MAKAN IMPOT CHINA

Posted: 23 Dec 2015 09:09 PM PST








AWAS!

BAHAYA!

MAKANAN

iMPOT CHiNA

 


Exco: Ayam murah di Dungun ada sijil halal

Ayam yang dijual dengan harga murah di sebuah pasar raya di Dungun sejak beberapa bulan lepas disahkan mempunyai sijil halal dan diimport dari China.
Ini disahkan Pejabat Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (PPDNKK) Terengganu yang membuat siasatan terhadap aduan pengguna yang meragui status dan tahap keselamatannya.

KAH KAH KAH
woit
murah memang murah
cap halal tak ada makna
kereta ferari lagi diciplak
inikan pula cap halal
kah kah kah
kaum kapitalis china
baru muncul
tak ada budaya
tak macam  kapitalis lama
kapitalis china ganas
cepat menipu  tipu 
nak untuk banyak
nak  untung cepat 
kah kah kah

MELAYU 

KENA TiPU 

CHiNA LAGI





Beware of all foods from China! | Fellowship of the Minds

fellowshipoftheminds.com/2014/01/09/beware-of-all-foods-from-china/
Jan 9, 2014 - "USDA approves import of chicken processed in China despite safety concerns" has a list of Chinese food safety incidents which reads like a ...

Food-Safety Alert: Chicken from China, Pt 1 - Buyer Beware ...

www.doctoroz.com/.../buyer-beware-chicken-china
The Dr. Oz Show
Dr. Oz sounds the alarm over a recent U.S. government move to permit chicken processed in China to be sold in your grocery store. Experts join Dr. Oz to discuss what it means for food safety – and how to make sure your poultry is safe. ... USDA Statement About Chicken from China.

China Food Imports – Is It Really That Simple? - Hoax-Slayer

www.hoax-slayer.com/chinese-food-import-screed.shtml
Jul 12, 2013 - If the country of origin is not clearly marked beware. ... How is it possible to ship food from China cheaper than having it produced in the U.S. 

Buyers and Brands Beware in China - WSJ

www.wsj.com/.../buyers-and-brands-beware-in-c...
The Wall Street Journal
Jul 24, 2014 - The latest tainted food scandal proves again that caveat emptor is the only reliable law in China, The Wall Street Journal writes in an editorial.

Foods Everyone Should Avoid in China - The Epoch Times

www.theepochtimes.com/n3/551994-beware-of-these-foods-in-china/
Mar 10, 2014 - Chinese graduate student of food technology has posted a list offoods ... Foods Everyone Should Avoid in China ... Beware of shellfish.
----------

SEMUA DIRANCANG

Posted: 23 Dec 2015 08:18 PM PST










SiLAP BACA

TiGA PENJURU

SEMUA iNI

DiRANCANG


 



PAS perlu terima hakikat lemah di Sarawak

PETALING JAYA: Bekas Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali menyifatkan kemahuan PAS Sarawak untuk bertanding di sebelas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) tahun depan sebagai tidak realistik.

Beliau berkata, PAS perlu mengakui hakikat bahawa parti itu tidak mempunyai kekuatan untuk berdiri sendiri di negeri itu.

"Dalam keadaan sekarang ini, memang PAS lemah di Sarawak dan juga Sabah. Jadi takkan nak bertanding di banyak kerusi. Sebelas kerusi adalah tidak realistik," katanya dalam satu sesi wawancara di sini petang tadi.


KAH KAH KAH
woit
jangan silap baca
PAS beranding bukan
untuk menang
pas makan upah
gerombolan akan upah
untuk tanding semua kerusi
ini strateji gerombolan
dalam PRU14 nanti 
PAS akan tanding semua kerusi
tiga penjuru jadi strateji
bantu gerombolan menang besar
tak caya tunggu dan lihat

JANJi HUDUD




PRESIDEN PAS-HAJI HADI AWANG KATA ORANG IBAN ...

www.sematankelawas.com/.../presiden-pas-haji-hadi-a...

Translate this page
Apr 14, 2013 - Similar To "PRESIDEN PAS-HAJI HADI AWANG KATA ORANG IBAN SARAWAK BODOH PAKAI CAWAT?! SEKARANG CAWAT PAS  ...

Linputra: IBAN PAKAI CAWAT SEBAB TU TAK UNDI PAS ...

tunjanglangit.blogspot.com/.../iban-pakai-cawat-sebab...

Translate this page
Jul 28, 2009 - kalaupun benar orang kita iban pakai cawat tak apa... tapi mulut hj haditu kena pakat lah jaga mulut kamu tu......... terlajak perahu boleh  ...

PAS Sudah Lupa Hadi Awang Pernah Hina Orang Iban ...

sibuti-selamanya.blogspot.com/.../pas-sudah-lupa-hadi...

Translate this page
Apr 9, 2012 - KASIAN MEREKA PAKAI CAWAT SAJA - *Tengoklah Sendiri dengan .....PAS Sudah Lupa Hadi Awang Pernah Hina Orang Iban Pakai Cawat!

Hadi Awang Kata Orang Sarawak Masih Pakai Cawat

anginperubahan.blogspot.com/.../hadi-awang-kata-ora...

Translate this page
May 5, 2010 - Pada 11 Julai 2009, ketika berkempen dalam pilihanraya kecil di Manek Urai, Hadi Awang pernah mengatakan seperti berikut "Semua ..

---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT