Jumaat, 6 November 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


BUAT TAK TAHU

Posted: 06 Nov 2015 07:00 PM PST




 
MTEM desak Putrajaya dedah analisis kos-manfaat TPPA secepat mungkin

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) hari ini mendesak Putrajaya mendedahkan analisis kos-manfaat serta analisis kepentingan negara berkaitan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) sesegera mungkin selepas dokumen itu didedah kepada umum semalam.

Ketua Pegawai Eksekutif MTEM Mohd Nizam Mahshar berkata, ini kerana semakan awal mereka terhadap dokumen akhir perjanjian itu mengesahkan kebimbangan mereka berkenaan akses kepada ubat mampu milik yang akan menjadi sukar selepas ini.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mtem-desak-putrajaya-dedah-analisis-kos-manfaat-tppa-secepat-mungkin#sthash.pp3zZJer.dpuf


JANGAN

BUAT BUAT
 
TAK DENGAR




--------

DULAK BIN DALIK - MANA SATU

Posted: 06 Nov 2015 06:00 PM PST






Nyatakan pendirian sebenar wahai PAS.. nak jadi penasihat atau "lawan" Umno, nak solo atau nak bercampur dgn Umno atau apa sebenarnya?

Jangan biarkan ahli di bawah yang "setia" dengan perjuangan PAS selama ini terpinga2 dan keliru.. tak tahu dan tak faham hala tuju sebenar PIMPINAN TERTINGGI PAS PUSAT!
Kesian mereka







-----------

SEMUA KELENTONG

Posted: 06 Nov 2015 05:00 PM PST







KONTRAK  ANNUAR MUSA SEBAGAI PENGERUSI MARA TETAP DISAMBUNG DAN TIADA SEBARANG PENJELASAN DARI PENGERUSI MARA TERDAHULU
 
Saya mengambil maklum kenyataan Ismail Sabri Yaakob bahawa kontrak perkhidmatan dua pegawai tinggi MARA iaitu Abdul Halim Rahim (CEO MARA Inc) dan Dato' Mohammad Lan Allani (Pengerusi MARA Inc) telah ditamatkan ekoran pendedahan skandal pembelian hartanah melibatkan dana MARA di Australia.
 
Sementara tindakan tidak menyambung perkhidmatan kedua-dua mereka itu tepat, itu adalah tindakan yang paling ringan yang diambil oleh MARA dan tidak menyelesaikan apa-apa. Perkara yang paling penting ialah memastikan mereka yang bertanggungjawab di kedua-dua belah pihak (iaitu kepimpinan/pengurusan MARA yang meluluskan pembelian dan ahli politik/ahli perniagaan yang menjadi broker kepada pembelian) perlulah dibawa ke muka pengadilan supaya mereka dihukum kerana terlibat di dalam urusniaga yang menyelewengkan dana rakyat.
 
Oleh yang demikian, selagi soalan-soalan berikut tidak terjawab:
 
1.    Siapa di kalangan kepimpinan dan pengurusan MARA yang bertanggungjawab sehingga menyebabkan MARA meluluskan pembelian hartanah-hartanah ini yang sekarang jelas ada unsur penyelewengan?
 
2.    Siapa di kalangan ahli politik dan ahli perniagaan yang menjadi broker kepada pembelian-pembelian ini dan apa kaitan mereka dengan MARA sehingga mereka menjadi begitu berpengaruh?
 
3.    Siapa yang mendapat keuntungan dari urusniaga yang melebihi harga pasaran sehingga RM129 juta dan apakah ada di kalangan kepimpinan dan pengurusan MARA yang mempunyai kepentingan bersama yang turut mendapat laba dari keuntungan ini?
 
Rakyat akan terus beranggapan bahawa skandal ini ditutup begitu sahaja dan mereka yang bertanggungjawab tidak pun dihadapkan ke muka pengadilan.
 
Ismail Sabri Yaakob sebagai menteri yang bertanggungjawab juga perlu menjelaskan kepada rakyat kenapa  Annuar Musa masih dilantik sebagai Pengerusi MARA bagi penggal yang baru sedangkan pendedahan setakat ini menunjukkan beliau tahu mengenai pembelian-pembelian ini tetapi tidak mengambil sebarang tindakan segera untuk merungkainya, sehinggalah perkara ini didedahkan oleh saya dan media Australia pertengahan tahun ini.
 
Ismail Sabri Yaakob juga perlu menjawab kenapa sehingga kini mantan Pengerusi MARA pada ketika pembelian-pembelian ini berlaku iaitu Idris Jusoh sehingga sekarang masih belum dipanggil atau disiasat kerana semua ini berlaku di bawah pengawasan beliau.
 
Saya akan terus memberi fokus kepada isu ini dan kepincangan MARA dalam menjaga kebajikan anak-anak Melayu/Bumiputra. Skandal ini tidak boleh ditutup dengan penamatan kontrak dua orang pegawai tinggi MARA.
  
RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN
 









------------

SEKALI LAGI

Posted: 06 Nov 2015 04:17 PM PST








SEKALi LAGi
 


SKMM, polis serbu pejabat Malaysiakini

6 Nov — Pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan polis sedang mengadakan serbuan ke atas pejabat portal berita Malaysiakini di Petaling Jaya ketika ini. Serbuan melibatkan sekitar 10 orang pegawai dari kedua-dua pihak berkuasa tersebut…




KAH KAH KAH



TANGKAP
KOMPUTER

KAH KAH KAH
 
 



------------

TERUSKAN LAGI

Posted: 06 Nov 2015 05:30 AM PST




 

BANGUN MELAWAN RASUAH
BANGUN LAWAN TIPU
BANGUN MELAWAN

SPRM nafi maklumat bocor ada kaitan siasatan terhadap SRC International


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini menegaskan isu kebocoran maklumat tiada kaitan dengan siasatan suruhanjaya itu ke atas SRC International Bhd.

Isu kebocoran maklumat adalah perkara yang berbeza, kata Pengarah Siasatan SPRM  Azam Baki sambil menegaskan SPRM akan meneruskan siasatan ke atas syarikat itu walaupun terdapat siasatan khusus berkaitan isu kebocoran maklumat seperti dilaporkan sebelum ini.

"SPRM hanya bertindak mengikut lunas undang-undang yang  digubal Parlimen dan tidak mahu ada sebarang gangguan yang boleh melewat dan menjejaskan siasatannya.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sprm-nafi-maklumat-bocor-ada-kaitan-siasatan-terhadap-src-international#sthash.vaWzaxxf.dpuf



KAH KAH KAH
woit
satu perkembangan baru
sprm sudah bangun
sprm sudah bersuara
sprm makin tegas
sprm tak boleh diuggut
sprm tak boleh dibeli
kah kah kah
hebat
MEMANG HEBAT




-----------

DUA TAHUN DULU

Posted: 06 Nov 2015 04:30 AM PST





DUA TAHUN DULU

 
 
 
 

 
MALAYSIA HILANG SEBUAH PULAU
KENAPA?
KERAAN ADA AJEN CIA dan AJEN LEE KUAN YEW
DI PEJABAT PEGUAM NEGARA
kah kah kah...


baca disini:http://tukartiub.blogspot.com/2013/11/kenapa-malaysia-hilang-pulau.html
 
 
 
















-----------------

WASPADA - LAUT CHINA SELATAN

Posted: 05 Nov 2015 11:30 PM PST




WASPADA LAUT CHINA SELATAN
WILAYAH REBUTAN
TELAGA MINYAK DAN GAS



US Warship Hopes to Sabotage Beijing-Tokyo-Seoul Talks
   
November 03, 2015 "Information Clearing House" - In a significant trilateral summit over the weekend, Chinese Premier Li Keqiang met South Korean President Park Geun-hye and Japanese Prime Minister Shinzo Abe. It's a welcome development for Asian fraternity. But for Washington's regional hegemonic ambitions, based on divide-and-rule, it must be seen as a retrograde event






-------------

BETUL KE BERITA INI

Posted: 05 Nov 2015 10:09 PM PST





 
KITA TUNGGU
KITA NANTI

INGAT TARIKH INI


Isu RM2.6 bilion dalam akaun Najib dijawab 3 Dis

KUALA LUMPUR - Jabatan Perdana Menteri (JPM) akan menjawab semua soalan yang dibangkitkan berhubung dakwaan RM2.6 bilion dana 1MDB dimasukkan ke akaun peribadi Najib  Razak, di Dewan Rakyat, 3 Dis ini. 
 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman Said berkata adalah lebih baik untuk mengumpul semua soalan mengenai perkara itu dan menjawabnya pada hari terakhir sidang Dewan Rakyat kali ini.    

"Sekiranya perdana menteri menjawab hari ini dan esok satu lagi soalan dan kemudian satu lagi soalan, maka ini tidak akan berakhir.  
  
"Tidakkah anda fikir ia adil untuk kumpul semua soalan dan beri jawapan sekali gus," katanya pada sidang media di pejabatnya di Bangunan Parlimen hari ini. 

KAH KAH KAH
woit
betul kah berita ini?
kah kah kah
betul kah laporn ini?
kah kah kah
tiga disember tak lama lagi
kah kah kah
APA SUDAH JADI



------------

MALAYSIA JADI BANGLASIA

Posted: 05 Nov 2015 08:30 PM PST

Malaysia & Bangladesh BERPISAH TIADA...
APA NAK HERAN... KERAjaan BN bakal punggah bawa masuk 1.5 juta pekerja Bangladesh dlm tempoh 3 tahun atau erti kata lain sebelum PRU14 nanti...
APA NAK HERAN... Taiko kepala BN pon boleh dapat 'DERMA RM2.6 BILION'...










--------------

Tiada ulasan: