Ahad, 1 November 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Berapa banyak yang Najib beri? Tanya Lim Kit Siang

Posted: 01 Nov 2015 08:00 AM PST

 Parti Barisan Nasional dan Ahli Parlimen digesa menyatakan berapa banyak yang mereka terima untuk pembiayaan kempen pilihan raya  daripada pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak.

 Lim Kit Siang juga meminta Ahli Parlimen Barisan yang menjadi ahli pemerhati parlimen, Jawatankuasa Kira-Kira, untuk menarik diri daripada perbincangan jawatankuasa atau pendengaran deposit yang dilaporkan sebanyak RM2.6 bilion ke dalam akaun bank peribadi Najib sebelum pilihan raya umum 2013.

 Wang itu dikatakan sumbangan daripada sumber Timur Tengah untuk membantu kempen pilihan raya Barisan Nasional.

 Bekas Presiden MCA, Chua Soi Lek dilaporkan telah menyatakan minggu ini bahawa Najib telah memberikan wang kempen pilihan raya  itu ke dalam parti-parti komponen BN, kali pertama dalam lima pilihan raya, membantu rakan-rakan gabungan.

 Perkara itu dijangka dibincangkan oleh Jawatankuasa Kira-kira Awam, yang dijadualkan untuk mendengar perbicaraan ke dalam dana pelaburan kerajaan, 1Malaysia Development Bhd. Pihak berkuasa telah menafikan bahawa RM2.6 bilion itu ada kaitan dengan 1MDB.

 Lim berkata hari ini bahawa rakan-rakan Barisan dan Ahli Parlimen semua perlu mengisytiharkan berapa banyak setiap penerimaan, termasuk mereka yang menjadi ahli Jawatankuasa Kira-Kira. Beliau berkata mereka perlu menarik diri daripada mana-mana mesyuarat bagi mengelakkan sebarang konflik kepentingan ~ FMT

Jho Low bekerja untuk siapa?

Posted: 01 Nov 2015 06:10 AM PST

 Arul telah menafikan dakwaan bahawa ahli perniagaan Jho Low ada hubungan dengan 1MDB, berkata beliau tidak pernah dibayar atau diupah oleh syarikat tersebut.

 "Ia adalah pengetahuan umum bahawa Jho Low merupakan penasihat kepada Lembaga Pelaburan Terengganu (TIA), sebelum saham yang dipindahkan kepada kerajaan Malaysia dan nama ditukar kepada 1MDB. Dia sebenarnya meletak jawatan pada pertengahan Mei 2009 sebelum saham TIA telah dibeli oleh kerajaan," katanya.

Beritanya ada di sini
Komen :

 Mengapa 1MDB membayar 700million kedalam akaun syarikat Jho Low? Dan mengapa syarikat Jho Low Good Star kemudian membayar Tarek Obaid 85million dari akaun yang sama untuk "perkhidmatan pembrokeran" dan mengapa juga tidak Tarek Obaid membayar Patrick Mahony 33million - semua nya dalam masa dua minggu?

 Jika Jho Low tidak bekerja untuk 1MDB, untuk siapa dia bekerja maka dia telah dibenarkan untuk mengambil majoriti wang dari pelaburan 1MDB? ~ sarawakreport 

Najib patut terima tawaran Juru Runding Pentadbiran Negara

Posted: 01 Nov 2015 03:54 AM PST

 Sebelum ini, ramai yang cuma tahu Hj Hadi punya kepakaran dalam bidang mencandak sotong, menebar jala dan mengemudikan bahtera.

  Hanya beberapa hari yang lalu, Haji Hadi beraleh ke bidang yang baru, sebagai pemandu BAS Express ....(route Jalan lain ke Syorga)

  Namun yang paling menggemparkan seluruh negara ialah, Hj Hadi baru sahaja membuka sebuah syarikat baru Juru Runding Pentadbiran Negara??

 Laporan terbaru menyatakan, Hj Hadi yang mempunyai rekod cemerlang mentadbir Terengganu sepenggal pada 1999 kini ingin menawarkan khidmat nasihat kepada Umno/BN supaya dapat mentadbir negara dengan sebaik-baiknya demi kepentingan rakyat.

 Hj Hadi berkata, dia bukan nak be­rebut jadi pemimpin atau jadi pelahap nak rebut jawatan, cuma nak beri perkhidmatan konsultan!

 Menurut laporan ituPas bersedia menjadi penasihat kepada kerajaan berkaitan pelbagai isu yang menyentuh kepentingan rakyat termasuk 1Malaysia Development Bhd. (1MDB), cukai barangan dan perkhidmatan (GST), perumahan, kejatuhan nilai mata wang dan sebagainya. 

  Di samping itu, Hj Hadi dengan tegas turut memberi amaran "sekiranya segala teguran serta nasihat kepada kerajaan tidak memberi sebarang kesan, Pas tiada pilihan me­lainkan terpaksa mengambil alih pemerintahan."

  Beliau turut mengulangi pendirian Pas untuk tidak sekali-kali bergabung dengan BN khususnya dalam menjalin kerjasama politik. 

   Korang percayalah ....tolonglah percaya, jangan tak percaya....

PAS umpama ikan yang sedang menggelupoq ....

Posted: 31 Oct 2015 03:35 PM PDT

Mustafa Ali cuba mengambil kesempatan menangguk ikan dengan spendanya? Ha! ha! Ha!

 Dia cuba nak melaga-lagakan AMANAH dengan DAP melalui kenyataan Tony Pua bahawa DAP mungkin akan bertanding di lapan kerusi yang dimenangi PAS.

 Tindakan DAP itu memperlihatkan mereka tidak mempercayai rakan politiknya sendiri, seolah-olah tidak mempercayai sekutu mereka dalam Pakatan Harapan, Parti Amanah Negara (Amanah), kata Mustafa Ali di sini 

 Reaksi Mustafa terhadap kenyataan Tony Pua itu hanya mendedahkan kepada kita betapa PAS 'menggelupoq' bila DAP menyatakan mahu mencabar di lapan kerusi PAS tersebut.

 Apakah Mustafa sudah lupa bahawa PAS sendiri telah menyatakan akan mencabar kerusi-kerusi yang dimenangi DAP dengan meletakan calon-calon dari DHPP? Ada tak DAP menggelupoq macam PAS? Kah! Kah! Kah!

 Tapi reaksi PAS adalah umpama ikan yang  terlalu gelojoh menelan bulat-bulat umpan yang dihulurkan oleh Tony Pua. Akibatnya kini menggelupoq di hujung joran .Waima kenyataan Tony Pua adalah seperti berikut:


DAP Selangor akan memulakan persediaan asas yg perlu untuk memastikan bahawa Pakatan Harapan akan menang dalam 8 kerusi negeri yang kami telah kenal pasti, yang kini dipegang oleh PAS.

 Mereka adalah Taman Templer, Lembah Jaya, Cempaka, Dusun Tua, Paya Jaras, Seri Serdang, Meru dan Tj Sepat.

 Menjelang PRU akan datang, kami akan berunding dengan rakan-rakan kami, PKR dan Amanah kerusi-kerusi ini berdasarkan semangat Pakatan Harapan untuk menentukan peruntukan akhir kerusi.

 Kami memulakan kempen kami dengan makan malam mengumpul dana di DUN Tmn Templer pada 17/12 (Khamis) 07:30 @ Pusat Konvensyen iDEAL, Prima Selayang. Jumpa anda di sana!
 Tapi elok juga kalau kita kembalikan semula kepada Mustafa persoalan sama yang beliau bangkitkan - Apakah PAS tidak percaya dengan kemampuan para pemimpin yang rata-rata dari kalangan ulama' sendiri untuk berdepan dengan DAP? 

 PAS hanya mahu mengorbankan DHPP disembelih di kawasan yang dimenangi DAP. Kenapa PAS tidak mahu menempatkan mereka di tempat-tempat yang PAS fikir mampu menang? 

 PAS meletakan calon DHPP yang hanya merupakan ahli gabungan bersekutu mereka.Mengapa tidak berani meletakan calon dari pimpinan parti sendiri? Adakah sebab PAS sendiri sudah tidak yakin dengan janji-janji kemenangan Allah; yang sering PAS laungkan itu? 

 Sementara itu, Salahudin menyifatkan kenyataan DAP tersebut hanyalah tindak balas daripada hasrat PAS mahu meletakkan calonnya di kerusi yang dimenangi DAP pada pilihan raya umum akan datang.Ia hanyalah gurauan biasa.

 Salahudin menjelaskan Pakatan Harapan masih dalam proses mengukuhkan gabungan pembangkang  tak pun bincang lagi soal kerusi mana yang hendak ditandingi. 

Tiada ulasan: