Khamis, 16 Julai 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SELAMAT HARI RAYA DARI ANWAR

Posted: 16 Jul 2015 06:00 AM PDT






UCAPAN DARi

PENJARA


Anwar sampaikan ucapan Aidilfitri melalui klip video lagu 


Meskipun berada di tirai besi, pengguna media sosial berpeluang mengikuti ucapan dan amanat Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bersempena sambutan Aidilfitri yang disampaikan menerusi video yang menyentuh hati.
Video berdurasi hampir empat minit itu dibahagikan kepada tiga segmen iaitu sajak nukilan Anwar, lagu yang dinyanyikan Nik Jidan daripada kumpulan BangsArt dan lirik oleh aktivis Hishammuddin Rais serta amanat ringkas bekas ketua pembangkang itu.
Rentetan perjuangan Anwar sejak zaman mahasiswa, Reformasi 1998, pasca Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan keputusan penghakiman Liwat II turut diabadikan menerusi lagu yang disampaikan.
Anwar menerusi sajaknya berkata, walaupun beliau kini dipenjarakan, namun isu semasa seperrti permasalahan pemimpin negara dan keluh kesah rakyat masih didengarinya.
Katanya penghujung Ramadan dijadikan peluang terbaik untuk bermunajat kepada Allah walaupun berdepan suasana kemarau di penjara. 
"Saya kini kembali menerkam dalam kenangan jerejak besi. Keheningan sendirian dan panas musim kemarau namun dimanfaatkan seluasnya untuk bermunajat di akhir Ramadan.
"Masih terdengar suara mendesir di luar sana. Penguasa bergelut soal dana, harta dan kemewahan.
"Rakyat bergelut kenaikan harga barang dan kesempitan hidup‎," kata Anwar menerusi sajak yang dimuatkan dalam video itu.
Hishammuddin berkata, video yang proses pembikinannya memakan masa tiga hari, berjaya disiapkan hari ini dan terus dimuat naik ke laman sosial YouTube.
Katanya, ‎video itu diterbitkan kerana ia merupakan medium paling mudah untuk menyampaikan ucapan Aidilfitri Anwar kepada semua umat Islam dan semua kaum di Malaysia.
"Sajak itu ditulis‎ pada Selasa. Kami dapat ucapan dahulu dan kami diberitahu sajak akan sampai kemudian.
"Daripada sajak dan ucapan itu kami mengorganisasikan bayangan dalam penjara," katanya yang mendapat bahan berkenaan daripada salah seorang peguam Anwar.
Anak kepada Anwar, Nurul Izzah dan Nurul Nuha gagal dihubungi The Malaysian Insider untuk memberikan komen berhubung video tersebut. – 16 Julai, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/anwar-sampaikan-ucapan-aidilfitri-melalui-klip-video-lagu#sthash.PA7awed9.dpuf






--------------------

SELAMAT HARI RAYA

Posted: 16 Jul 2015 04:00 AM PDT





SELAMAT 

HARI RAYA
tahun ni gwa balik kampong

 mereka yang raya di kl
gwa ucakpan
selat hari raya bangla


yang balik kampong
hati hati dijalan raya

kepad anak anak muda
jangan lupa
lepas raya
kita turun jalan raya





------------

KENALI SIAPA NAJIB

Posted: 16 Jul 2015 02:03 AM PDT





APA KATA 

ZA
TENTANG

NAJiB


"Najib adalah flip flop Akta Hasutan, Najib adalah ketidak setabilan ekonomi, Najib adalah kejatuhan ringgit , Najib adalah GST, Najib adalah harga minyak,Najib adalah Lahad Datu, Najib adalah Obama, Najib adalah Rosmah," tulisnya di entri terbaru beliau, zamkata.blogspot.com. Beliau berkata persepsi negatif rakyat daripada pelbagai kaum dan peringkat terhadap Perdana Menteri tidak mudah untuk ditukar.

 - See more at: http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/07/16/video-pengakuan-sr-tidak-dapat-bersih-imej-pm/#sthash.fcG577hx.dpuf

MANTAP 

KAH KAH  KAH


------------

SEDIH TAPI WAJIB TANYA

Posted: 15 Jul 2015 11:30 PM PDT







KENAPA TAK 

TANYA APA 

ISi 

KANDUNGAN

 KOTAK 

HiTAM?


Maimon (tengah) memegang gambar Allahyarham Mohamad Ghafar 
ketika menerima kunjungan Ahli Parlimen Masjid Tanah,
 Mas Ermieyati Samsudin di Masjid Tanah

Trajedi MH17: Ibu sebak kenang anak

ALOR GAJAH - "Selamanya mak cik akan rindukan arwah," kata Maimon Saripan, 74, ibu ketua pramugara MH17, Allahyarham Mohamad Ghafar Abu Bakar yang terbabit nahas, tahun lalu.

Menurutnya, biarpun sudah hampir setahun insiden berkenaan, sehingga kini wajah anak kesayangannya itu masih segar di ingatan termasuk masa dan tarikh peristiwa pesawat MH17 ditembak jatuh di Ukraine 17 Julai tahun lalu.

"Bila tiba hari raya, pasti mak cik terasa sebak yang sukar digambarkan.

"Hanya mereka melaluinya akan faham dan bukan mudah untuk kita melupakan insan yang sentiasa ada ketika menyambut raya, tapi kini tiada lagi," katanya.

Menurutnya, walaupun sibuk dengan kerjaya sebagai pramugara, anaknya itu bukan saja gemar pulang ke kampung untuk berbuka puasa bersama dia dan suami, malah seorang yang ringan tulang dan akan membantu membersihkan rumah sebelum hari raya
.


Menteri Pengangkutan Liow Tiong Lai dan Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman menunjukkan kotak hitam milik helikopter yang terhempas semalam di Kementerian Pengangkutan hari ini. - Foto Tiewnama

------------------

GAMBAR DAN BERITA MENGELIRUKAN

Posted: 15 Jul 2015 09:22 PM PDT







GAMBAR
MALAYSIAKINI
MENGELIRUKAN

Ketua Umno Bahagian Bagan, Shaik Hussein Mydin telah ditahan oleh polis, demikian dilaporkan oleh Star Online.

Beliau ditahan oleh dua anggota polis pada jam 1.45 petang di luar balai polis Seberang Prai, ketika beliau mahu bercakap dengan pihak akhbar.

Sehingga jam 4.30 petang, difahami Shaik Hussein masih ditahan.

KAH KAH KAH
woit
ada dua pekara disini
1 - polis buat silap
2 - malaysiakini salah gambar
mustahil yang ditangkap
ketua united malays national organisation
kalau ketua MIC
satu dunia boleh percaya

TUUUUUUR





---------------

MAT SERBAN MULA MARAH

Posted: 15 Jul 2015 09:02 PM PDT





KOMENTAR
apabila musuh menyerang
itu bukan tanda tidak baik
itu pekara amat baik
kerana ada garis pemisah
antara  kamu dengan musuh

kamu diserang kerana
apa yang kamu buat
menyakiti musuh

jika musuh tidak menyerang
itu tanda tidak baik
kerana sama ada kamu
membuat pekara salah
atau kamu telah sama setaraf
berkerjasama dengan musuh


Mat Sabu, Salahuddin pengkhianat, PAS akan ambil tindakan disiplin 

Tindakan disiplin bakal dikenakan terhadap bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan bekas Naib Presiden Salahuddin Ayub kerana melanggar perlembagaan parti dengan menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GBH), kata Nasruddin Hassan.
Ketua Penerangan PAS itu dipetik akhbar Sinar Harian berkata, tindakan 2 bekas pemimpin yang tewas semasa pemilihan parti Jun lalu mengetuai GHB atau dahulunya dikenali G18 dianggap satu kesalahan besar dan tidak bermaruah.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/mat-sabu-salahuddin-pengkhianat-pas-akan-ambil-tindakan-disiplin#sthash.lOV0MSXb.dpuf


KAH KAH KAH
woit 
mat serban sudah marah
kah kah kah
nak marah ... kah kah
marah laaaa
lagi marah lagi baik
lagi diserang lagi okay

MARAH APA

--------------

UCAPAN DARI PENJARA

Posted: 15 Jul 2015 07:12 PM PDT





UCAPAN DARi

PENJARA



Tiada ulasan: