Ahad, 3 Mei 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


LAGI KES BANGANG!

Posted: 03 May 2015 06:30 PM PDT






AMK KECEWA KEPINCANGAN GST UNTUK TELCO

Sekali lagi AMK ingin menyatakan kekecewaan di atas perihal GST, yang terkini adalah kepincangan di dalam penguatkuasaan cukai tersebut di kalangan syarikat Telco.
Menteri Komunikasi, Shabery Cheek, baru-baru ini memberi kenyataan bahawa kerajaan mungkin menghadapi kerugian RM800 juta jika syarikat Telco tidak dikenakan cukai ke atas kad pra bayar.

Setelah sebulan perlaksanaan GST, rakyat telah dijanjikan pelbagai perkara termasuklah bahawa kad pra bayar tidak akan dikenakan GST di samping penurunan harga-harga barang yang lain.

Malah, Timbalan Menteri Kewangan, Ahmad Maslan, juga telah membuat kenyataan ingin membawa syarikat Telco ke mahkamah jika mengenakan cukai ke atas kad pra bayar. Kini jelas semuanya hanyalah janji kosong dan kerajaan sejak awal lagi tidak pernah hiraukan bebanan yang ditanggung oleh rakyat.

Kenyataan Ahmad Shabery juga menimbulkan begitu banyak persoalan. Adakah kerajaan dan kewangan negara begitu terdesak sehinggakan cukai 6 peratus ke atas kad pra bayar begitu diperlukan - dan terpaksa ditanggung oleh rakyat?

Tidakkah kerajaan BN sedar bahawa rakyat sekarang amatlah terbeban dengan cukai tersebut terutamanya di kalangan golongan berpendapatan rendah dan pelajar yang kebanyakannya menggunakan kad pra bayar? Kad pra bayar bukan sahaja digunakan oleh golongan asing seperti yang dinyatakan oleh menteri. Kenyataan itu membuktikan kerajaan BN masih terlalu jahil tentang keadaan rakyat sehingga mereka boleh memperlekeh perkara seperti ini.

AMK ingin menyarankan agar kerajaan berhenti membebankan rakyat dengan cukai yang kejam ini dan berterus terang dengan rakyat tentang keadaan kewangan negara.

AMK juga hendak menyentuh tentang peranan Perdana Menteri Najib Razak dalam hal ini. Semalam beliau memberi arahan secara terangan di Facebook dan Twitter supaya perihal Telco diselesaikan oleh Shabery Cheek.

Persoalannya, apakah peranan Najib Razak selaku Menteri Kewangan? Bukankah GST dikuatkuasakan dan di bawah pengawasan Kementerian Kewangan? Mengapa beliau melepaskan tanggungjawab ini kepada Menteri Komunikasi yang hanya berurusan dengan Telco tetapi tiada kuasa dalam percukaian?

Saya kira perkara ini berlaku kerana Ahmad Maslan telah gagal melaksanakan GST dengan baik, di bawah Kementerian yang diterajui oleh Perdana Menteri sendiri. 

Kegagalan Ahmad Maslan sepatutnya dikira sebagai kegagalan Perdana Menteri juga. Daripada mengurus hal ini sendiri, beliau hanya melepaskan tanggungjawab tersebut kepada Menteri yang lain.

NIK NAZMI NIK AHMAD
KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN

-------------

BILA NAK UBAH?

Posted: 03 May 2015 10:39 AM PDT

















SPR teliti cadangan wakil 

rakyat perlu  kepujian 

bahasa Melayu

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan meneliti cadangan bagi mensyaratkan individu yang ingin menjadi wakil rakyat perlu mendapat sekurang-kurangnya kepujian dalam mata pelajaran bahasa Melayu peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). -

 See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/spr-teliti-cadangan-wakil-rakyat-perlu-kepujian-bahasa-melayu#sthash.7XnGQWXy.dpuf


KAH KAH KAH

woit
gwa sokong
gwa setuju
tapi seblum itu
ubah precinct di putar jaya
ubah kl central
ubah bangsar west
ubah gombak north
semua hancurkan melayu

HIDUP ME LAYU LAYU




-------------

KOSONG IALAH MT

Posted: 03 May 2015 05:30 AM PDT






TAK ADA BUKU
Nk tahu kualiti universiti, google nama naib canselor nya, profesor kelas A: jangan terperanjat : ada yg takde mnghasilkan apa2 buku, kalau ada pun yg syiok sendiri , takde isi diterbitkan oleh penerbit univ : cuma rhetorik mcm ucapan para pak menteri ... 

Semua nk berpolitik termasuk org Akademia ni...syuru kena jaga beb kah kah kah... Kajiam kena dbuat setakatna profesor d msia mnyelidik, menulis dn bukan pembodek PM Umno bn ... Tu lh halikat sebenar nya uni msia..dterajui oleh kangkung2 yg naik krn jawatan pentadbirannya dn mengekang akademia yg melaksanakn tjawab mndidik, menyelidik dn menulis on MASIH JAGUH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/3/15





--------------

GAGAL GILA GILA

Posted: 02 May 2015 10:08 PM PDT







GG

gagal gila

hanya 12 orang berdemo

Bantahan anti GST gagal

 | May 1, 2015
Jumlah mereka yang mengambil bahagian jauh dari sasaran penganjur.



Kuala Lumpur: Bantahan anti Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) di ibu negara tidak mendapati sambutan.
Sebelum ini, penganjur menjangkakan lebih senjuta akan mengambil bahagian.
Bagaimanapun selepas ia bermula selepas jam petang, jumlah meraka yang hadir tidak ramai seperti yang diramal.
Sehingga jam 5.30 petang, jumlah mereka yang hadir dikatakan tidak mencecah 700 orang.
Bantahan yang diadakan pada 1 Mei sempena sambutan Hari Pekerja, bermula dari pelbagai lokasi berbeza di tengah ibu negara dengan menghala ke lokasi yang sama, iaitu KLCC.

KAH KAH KAH

woit 
memang gagal
memang tak ada orang
utusan malaysia lapor 
hanya 3267 yang turun
banyak pendatang
357 mat indon
28 mat burma
15 kanak kanak
hanya pegawai polis 
dang wangi fitnah
kata 40,000+++
yang turun

APA PUNYA GAGAL



LGG

lagi gagal gila

hanya 78 orang berdemo


SGG

sah  gagal gila

hanya 142 orang berdemo


GGG

gagal gagal gila

hanya 1281 orang berdemo

KAH KAH KAH


-----------

DI MANA ANAK JATI PERAK

Posted: 02 May 2015 08:49 PM PDT





PERAK TEROK
menteri besar ngaku ghandi
mufti orang banjar
apa jadi anak jati
dimana ilang anak jati
apa sudah jadi

KAH KAH KAH


LAGI TANGKAPAN

Posted: 02 May 2015 08:00 PM PDT





NOTA
ketika gwa
di rumah pasong
gwa dengar tian
akan di bawa 
ke dang wangi

Tian Chua ditangkap di Permatang Pauh

Susan Loone | 12:43AM May 3
Naib Presiden PKR itu sedang ditahan di ibu pejabat polis Seberang Perai di Bandar Perda.

Naib Presiden PKR Tian Chua telah ditangkap dan sedang ditahan di ibu pejabat polis Seberang Perai di Bandar Perda.

Ketika dihubungi, Tian Chua berkata, "Saya di sini tapi tidak boleh bercakap sekarang," sebelum talian telefon terputus.

Bagaimanapun, melalui catatan twitter pada jam 12.15 tengah malam, Tian Chua berkata polis memintas keretanya di tengah-tengah lebuh raya di Seberang Jaya.

Tian Chua mendakwa beberapa lelaki memukul kepalanya dan menarik rambutnya. Dia mendakwa polis bertindak kasar ketika dia bertanya sama ada dia ditangkap dan ke mana mereka akan membawanya.




---------------

Tiada ulasan: