Sabtu, 16 Mei 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kenapa Hj Hadi pertahankan PM Najib tapi tidak Azeez Rahim?

Posted: 16 May 2015 02:16 AM PDT


 Pakar perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari mempersoalkan siapa membuat keputusan untuk kerajaan, memandangkan sesuatu yang serius seperti pembelian tanah berharga jutaan ringgit melibatkan sebuah syarikat milik negara yang bermasalah, tidak melalui perbincangan Kabinet.

 Katanya, tidak ada konsultasi dengan Kabinet walaupun wang pembayar cukai digunakan. Arahan mungkin datang daripada perdana menteri.

 "Ini yang menjadi masalah," kata Aziz mengulas pembelian tanah oleh dana bakal haji itu daripada 1MDB yang sarat berhutang.  Baca lagi di sini

 Jamil Khir sendiri menyatakan rasa terkejut bila diberitahu mengenai transaksi tanah antara Tabung Haji  (TH) dan 1MBD.

Macam mana dia boleh terkejut waima dari apa yang diberitahu oleh Husam di sini , segala kelulusan terletak dalam tangan beliau?? 

 Saya percaya Jamil Khir memang terkejut beruk betul! Bukan dibuat-buat. Walaupun pada dasarnya dia berkuasa tapi Najiblah hantunya! Azeez Rahim, pengerusi TH dalam satu kenyataan telah menyatakan, TH jual semula tanah tersebut atas nasihat PM Najib! Kenapa Najib??

Najib serta Tengku Adnan  adalah Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB. 

 Yang meluluskannya adalah menteri. Tapi Jamil Khir sendiri kata tidak tahu... Apakah Najib telah melangkaui segala prosedur yang ada?

Ini jelas memperlihatkan kepada kita, PM Najiblah hantu sebenar dalam kontraversi semua ini. Saya bersetuju dengan pandangan Aziz Bari bahawa arahan mungkin datang daripada perdana menteri.

Kesalahan diletakan keatas pundak Azeez Rahim dan beliau di tuntut supaya meletakan jawatannya sebagai Pengerusi TH.

Yang ironisnya Hj Hadi pertahankan hantu yang sebenarnya! Hj Hadi kata, Najib tidak perlu mengundur diri sebagai PM sebaliknya meneruskan perkhidmatannya selari dengan sistem demokrasi yang diamalkan di nagara ini. 

"Jika seseorang memiliki kelemahan, ia perlu dinyatakan dalam bentuk nasihat dan menyelesaikan masalah," katanya lagi

"Biar rakyat menghukum parti, bukannya menghukum orang (individu), memberi tekanan supaya Najib berundur tindakan memalukan kerana Malaysia mengamalkan sistem demokrasi," katanya.  di sini

 
Tindakan begini adalah memalukan - Hj Hadi
Bukankah Hj Hadi kata perlu dinyatakan dalam bentuk nasihat? Kenapa kira-kira 200 orang PAS berhimpun lepas solat Jumaat lalu mendesak Azeez letak jawatan dan mengancam akan buat demo besar-besaran jika Azeez enggan ?

Bukankah Haji Hadi kata biar rakyat menghukum parti usah menghukum orang dengan memberi tekanan supaya berundur? Kenapa PAS berdemo desak Azeez berundur?

Bukankah Hj Hadi berkata Najib patut diberi peluang kedua untuk menghabiskan tugasnya sebagai pemimpin nombor satu negara sehingga cukup penggal perkhidmatan Tetapi kenapa tidak kepada Azeez ??

Bukankah Hj Hadi berkata , memberi tekanan supaya Najib berundur tindakan memalukan. Apakah mendesak Azeez letak jawatan itu tidak memalukan?? 

Hj Hadi memang tidak tahu malu! nak berUG sangat sampai sanggup menyatakan sokongannya kepada Najib. Azeez bukan ada pot pun untuk berUG itu pasalnya dijadikan kambing hitam. Kesian Azeez...dahlah dia tak berapa cerah, gelaplah masa hadapannya....

Kelebihan Hj Hadi berbanding Ahmad Awang

Posted: 15 May 2015 07:54 PM PDT

Selepas mengajar kitab "Label Lil Insani" malam tadi, seorang anak murid tok bertanya, "Masa mengundi nanti, tok nak pilih siapa Presiden? Us Ahmad Awang ke atau Hj Hadi?".

 Tok pun jawab, " Tentulah tok pilih tok guru Marang sebab dia ada banyak kelebihan dari Us Ahmad Awang".

 Anak murid tok tanya, " Apa kelebihan dia tok?".

 "Pertama, dia dulu ada rekod menggerakkan pemuda untuk menyingkirkan Presiden kita Asri Muda". Marakbar Asri begitu popular sehingga kini berjangkit kepada dirinya".

 "Kedua, Dia satu2nya presiden jemaah kita yg berani memperlekehkan presiden sekutu kita Kak Wan, dia kata Kak Wan tak layak jadi MB. Semua tahu Kak Wan tak pernah kalah btanding Praya. Guru kita pernah kalah. Semua tahu, Kak Wan adalah pelajar terbaik sewaktu dia belajar bidang perubatan, guru kita tak pernah dapat gelaran itu sewaktu mengaji. Kak Wan lebih lama dari guru kita jadi Presiden. Kak Wan berani bertanding di luar gelanggangnya di Permatang Pauh dan menang di Kajang. Guru kita mana pernah keluar dari Marang? Itu pun guru kita pernah kalah. Ertinya, dalam keadaan begitu pun guru kita berani lekehkan Kak Wan yg mana sebelum ini tiada presiden kita yg tergamak buat begitu? Sbb tu tok respek dia.

 "Ketiga, Guru kita ada perisik yg boleh menyiasat pengedar pil kuda. Apa pun yg perisik begitu umpama wahyu yg terus diguna pakai oleh guru kita. Ertinya, guru kita amat mempercayai orangnya dan itulah tanda solehnya guru kita".

 "Keempat, guru kita sudah dua kali masuk mahkamah kerana menfitnah. Us Ahmad Awang tidak pernah merasa masuk mahkamah atas sebab fitnah".

 "Ke lima, guru kita amat baik dengan Najib sehinggakan dia marah benar jika sesiapa mahu najib letak jawatan. Dia kata Najib cuma ada kelemahan bukan penyelewengan, zalim atau rasuah jauh sekali menyusahkan rakyat atau terlibat dengan kes jenayah". Mana ada presiden kita sebelum ni yg suka orang zalim lama memerintah kecuali guru kita di Marang?"

 "Ke enam, guru kita pandai buat silap mata. Dia tunjuk Hudud, tapi yg dia bawa ke Parlimen bukan hudud sepenuhnya, cuma enakmen mahkamah syariah bkaitan pemantapan hukuman dlm mhkamah syariah saja. Undang2 jenayah syariah takde pun". Paling tok respek, dia mahu bekerjasama dengan perompak untuk laksanakan hudud. Ada sesiapa pernah terfikir macam tu? Guru tok je.

 Banyak lagi sebenarnya...tapi setakat itu pun tok rasa Us Ahmad Awang tak boleh lawan guru tok di Marang tu. Tok yakin, guru tok mesti menang sbg Presiden nanti kerana sudah ramai belajar dan menadah kitab "Label Lil Insani" yg tok ajar, tentulah mereka cerdik Teediaaa!!! MaasyaaAllah ~ SUMBER WASSAP.

Tiada ulasan: