Jumaat, 6 Februari 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MANA KOMEN TENTANG ALTANTUYA

Posted: 06 Feb 2015 06:35 PM PST





Kehadiran Najib tidak menyalahi hukum syarak

KUALA LUMPUR - Kehadiran Najib  Razak pada majlis sambutan Thaipusam di Batu Caves Selasa lepas tidak menyalahi hukum syarak.

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha berkata, perkara itu diperjelaskan Mufti Perak  Harussani Zakaria pada 2012 yang mengatakan bahawa ia tidak bertentangan syarak selagi tiada niat untuk merayakan atau reda dengan perbuatan agama lain.

"Kehadiran perdana menteri di majlis sambutan Thaipusam di Batu Caves akan menjadi isu setiap kali majlis itu berlangsung. Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan pada 12 April 2005 telah mengeluarkan Garis Panduan Orang Islam Turut Merayakan Hari Kebesaran Agama Orang Bukan Islam sebagai  panduan dan rujukan.



KAH KAH KAH

woit... jelas 
semakin karut
baju kurta kalong bunga
pun tak boooleh
yang ni para ulamak 
ada komen sampai 
buat garis panduan
kenapa kes bunuh altantuya
kenapa kes sirul digantung
kenapa kes azilah hukum mati
tak ada fakwa fakwi 
tak ada zakar  zakar
senyap macam telooo

APA PUNYA FAKWA


-------------

MASA DEPAN MALAYSIA

Posted: 06 Feb 2015 06:07 PM PST





MASA DEPAN

Testimoni Saiful faktor utama penentu nasib Anwar, kata peguam


Selasa ini, Ketua Pembangkang  Anwar Ibrahim akan berada di dalam kandang Mahkamah Persekutuan menantikan keputusan rayuan liwatnya yang berlarutan sejak 10 tahun lalu.
Pada September 2004, keputusan majoriti 2-1 mahkamah membebaskan beliau dan adik angkatnya Sukma Darmawan Sasmitaat Madja daripada tuduhan melakukan hubungan seks luar tabii bersama Azizan Abu Bakar yang merupakan pemandu Dr Wan Azizah Wan Ismail, isteri kepada Anwar.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/testimoni-saiful-faktor-utama-penentu-nasib-anwar-kata-peguam#sthash.zjmrRZFU.dpuf




KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
30 juta rakyat malaysia
masa depan malaysia
masa depan mahkamh malaysia
masa depan kedudukan malaysia
SEMUA bergantung
pada lubuang jubur sifoool
kah kah kah

APA PUNYA LUBANG


---------------

SELAMAT MENYAMBUT VALENTINE

Posted: 06 Feb 2015 05:49 AM PST




KLIP COOL
wajib tonton


BERITA PELIK

Posted: 06 Feb 2015 05:00 AM PST


 KAH KAH KAH


Sebagai orang Islam, Hadi pasti datang 

mesyuarat Pakatan, kata Mat Sabu 

PAS memberi jaminan hari ini, sekiranya tiada aral melintang, Presidennya  Abdul Hadi Awang pasti akan menghadiri mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada Ahad ini, sambil menegaskan ia merupakan "janji orang Islam" 


KAH KAH KAH

kah kah kah
kah kah kah
gwa tergolek dog
kah kah kah

APA PUNYA ISLAM


---------------

TIPU PILIHAN RAYA TURUN JALAN RAYA

Posted: 06 Feb 2015 04:07 AM PST





64 Bantahan untuk Persempadanan Semula Sarawak : Kejayaan pertama untuk persempadanan semula yang adil dan saksama

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) mengucapkan tahniah kepada pengundi Sarawak yang telah mengemukan 64 bantahan kepada SPR untuk proses persempadanan semula tempoh hari. 64 bantahan merupakan sejarah untuk negeri Sarawak.

Ini adalah satu peningkatan yang mendadak di Negeri Sarawak kerana pada tahun 2005, hanya 26 bantahan dikemukakan. Ini mengambarkan bahawa masyarakat umum sedar akan kepentingan proses ini. Ini adalah satu mesej yang jelas kepada SPR bahawa mereka tidak lagi boleh melakukan kecurangan dan memanipulasikan kawasan-kawasan pilihan raya dengan sewenang-wenangnya.

Jumlah bantahan yang tinggi ini bukan merupakan halangan kepada SPR untuk melakukan proses persempadanan semula. Ini sebenarnya merupakan suatu proses yang harus dihormati oleh SPR dan adalah penting sekali untuk SPR mentafsir segala bantahan yang difailkan dengan merujuk kepada Jadual 13, Perlembagaan Persekutuan dan seterusnya melakukan proses inkuiri terbuka seperti mana yang diperuntukan dibawah perlembagaan persekutuan.

BERSIH 2.0 ingin menegaskan sekali lagi bahawa segala pendengaran awam atau inkuiri yang bakal dijalankan harus dijalankan secara telus. Pendengar awan juga harus dibuka kepada orang awam. Pasukan DART yang ditubuhkan oleh BERSIH 2.0 dan ENGAGE telah berjaya membantu 11 kumpulan untuk membuat bantahan untuk kawasan Miri, Bintulu, Sibu, Samarahan dan Kuching. Kami akan berkongsi informasi bantahan ini kepada semua dalam masa 2 minggu dan pada masa sama kami memohon kepada kumpulan-kumpulan lain yang telah mengemukakan batahan untuk turut berkongsi informasi bantahan mereka kepada masyarakat umum. Penekanan sebegini adalah penting untuk memaksa SPR menerima cadangan penambahbaikan ini agar manipulasi pemetaan dan persempadanan tidak sekata dapat dihalang. Dua perkara ini sudah lama menjadi ciri utama dalam peta pilihan raya Malaysia.

BERSIH 2.0 berharap agar SPR akan belajar dari kesilapan-kesilapan yang telah mereka lakukan di Sarawak tempoh hari. Jika tidak, SPR bakal berdepan dengan tindakan Mahkamah yang akan difailkan kerana menghindar bantahan-bantahan .SPR tidak boleh lagi sembunyi dari pandangan mata masyarakat umum mengenai kesilapan-kesilapan yang telah mereka lakukan. SPR kini tidak punyai apa-apa pilihan, melainkan mendokong prinsip-prinsip ketelusan dan akauntibiliti secara terbuka dan rela hati.


BERSIH 2.0 menyeru rakyat Malaysia dari Semenanjung dan Sabah untuk mencontohi Sarawak yang mana telah berjaya melakukan bantahan yang sewajarnya. Kini, semua harus bersedia untuk menfailkan bantahan kepada persempadanan yang tidak adil. Gunakanlah hak anda yang dijamin dibawah perlembagaan persekutuan. Masyarakat umum boleh melawati laman DART
dart.bersih.org untuk mendapatkan informasi-informasi proses bantahan. Segala arahan sudah dinyatakan dalam laman web kami.



---------------

BUKAN BALAK NIK ABDUH

Posted: 06 Feb 2015 12:35 AM PST




INI BUKAN BALAK
NIK ABDUH

Nik Abduh bukan 'mursyidul am PAS', 

kata Mat Sabu

PAS hari ini menafikan Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz adalah mursyidul am PAS yang baru, susulan kenyataan yang beberapa kali bertentangan dibuat ahli jawatankuasa pusat parti Islam itu, yang juga merupakan anak Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Timbalan Presiden Mohamad Sabu berkata, dakwaan itu hanya satu spekulasi, sambil menambah setiap kenyataan dikeluarkan anak kepada bekas menteri besar Kelantan itu ialah pandangan peribadi beliau.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nik-abduh-bukan-mursyidul-am-pas-kata-mat-sabu#sthash.fhzgtwBs.dpuf


KAH KAH KAH

woit
mat sabu
jangan buat lawak
semua orang tahu
nik abduh bukan
murshidul am PAS

semua orang tahu
nik abduh pemandu
kereta mini cooper
kah kah kah


APA PUNYA BALAK




----------

MINTA BANTUAN

Posted: 05 Feb 2015 09:09 PM PST





PENGUMUMAN
akhbar uk
akhbar australia
sedang mencari
sumber berita 
berita sirul dan azilah
siapa ada cerita?



Sirul hanya mangsa keadaan

 | February 5, 2015
Mahfuz percaya Sirul tidak bersalah dan takut keselamatannya terancam jika dia membongkarkan kejadian sebenar.
KUALA LUMPUR: Ketua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar yakin Koperal Sirul Azhar Umar tidak bersalah dan mempercayai hanya melaksanakan arahan yang dikeluarkan oleh pihak atasan.
Mahfuz berkata demikian selepas bertemu dengan keluarga Sirul pada 15 Januari yang lepas.
Beliau yakin bahawa Sirul hanyalah mangsa keadaan yang tidak bersalah memandangkan untuk memasuki pasukan pegawai Unit Tindakan Khas (UTK), seseorang itu perlu berhati kering untuk menerima arahan dan menembak penjenayah yang terlepas.


KAH KAH KAH

woit
wajarkah
sirul dan azilah
mati digantung?
-----------

Tiada ulasan: