Isnin, 5 Januari 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


GASAK SAMPAI TERBARAI

Posted: 05 Jan 2015 07:00 PM PST





Pesawat rasmi negara keliling dunia pada 

kos RM500,000, kata PKR

Kos belanja minyak penerbangan pesawat negara 9M-NAA yang baru pulang ke negara selepas mengelilingi dunia dianggarkan bernilai RM500,000, dakwa PKR hari ini.
Pesawat Airbus 319 kontroversi tersebut didakwa menggunakan laluan Honolulu - Los Angeles - Indianapolis - Los Angeles - New York - Dubai - Bangkok dan kemudiaan pulang ke Kuala Lumpur.
"Dengan harga minyak jet antarabangsa RM7.68 per gelen, penumpang misteri di atas jet 9M-NAA menggunakan minyak jet yang bernilai RM494,404!
"Jumlah ini masih belum mengambil kira kos pengupahan juruterbang, kos pendaratan kapal terbang, kos parkir pesawat, kos penyimpanan pesawat (hangar fee), kos tanjakan pesawat (ramp service), kos penyelenggaran jet dan lain-lain," kata Ketua Penerangan Pemuda PKR, Lee Chean Chung dalam satu kenyataan hari ini.
Dalam analisa yang dijalankan Biro Penerangan Pemuda PKR, mereka mengganggarkan hampir 64,232.36 gelen minyak jet digunakan.
Lee juga mendesak penjelasan siapa "individu misteri" yang menggunakan pesawat rasmi negara tersebut.
"Jet rasmi kerajaan Malaysia 9M-NAA yang diterbangkan merantau dunia dengan membawa penumpang misteri akhirnya 'pulang' ke tanah air Malaysia pada 4 Januari 2015.

"Namun sehingga hari ini, persoalan berkenaan siapakah VIP misteri yang dibenarkan menggunakan Jet Rasmi 9M-NAA masih tidak terjawab," katanya.
Lee juga berkata, perbelanjaan tersebut sepatutnya disalurkan kepada bantuan banjir daripada digunakan sewenang-wenangnya.
"Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh digunakan membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada mangsa banjir.
"Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir," katanya.
Jet rasmi kerajaan kontroversi tersebut akhirnya selamat mendarat di Lapangan Terbang Subang malam tadi.
Menurut laman sesawang Flight Radar 24, jet itu tiba pada jam 11.15 malam tadi selepas mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari Bangkok pada jam 10.20 malam.
Jet 9M-NAA yang dikendalikan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) sebelum ini pernah dijejak mendarat di Indianapolis, Los Angeles, New York, London, Dubai dan Bangkok walaupun Najib sudah berada di Malaysia kerana percutiannya dipendekkan.
Putrajaya juga sehingga hari ini tidak menjelaskan tentang individu yang menggunakan pesawat rasmi tersebut. –
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pesawat-rasmi-negara-keliling-dunia-pada-kos-rm500000-kata-pkr#sthash.KMcijKny.dpuf

---------------

NASI PANGGUNG

Posted: 05 Jan 2015 06:34 PM PST




NASI PANGGUNG 

JAM 2  Pagi, Isnin, 5 Januari 2015;
Tim DapurJalananKL telah  berangkat ke Kuala Krai,
membantu menyediakan makanan panas di sana,
keperitan mereka, adalah keperitan kita bersama
bersama mengembalikan senyuman pantai timur
solidariti untuk kawan-kawan sejiwa, sebangsa di pantai timur!

DATANG MEMBANTU
Menu & kontributor di Jalan Panggung minggu ini:-
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam Ayam
Tim Syed Syahir - Roti Canai / Air Mineral
Tim PowerPuff girls - Bubur Kacang
Wardina Sekeluarga - Sandwich /Kueh
Qish Awek Cun - Kueh Sayur / Kek Oren

Anak semua bangsa; bersolidariti. berkerja bakti & buat ramai:-
Syu, Quratul, Aisyah, Ajimmon, Haziq, Tn Syed Syahir
Fitrah & Tim Recycle, Tim PowerPuff Girls, Brader Aznil
Bebe, Azira, Nani, Szeming & Tim #OpsKualaKrai, Paramjit,
Wardina Sekeluarga & Dr Maszlee Sekeluarga, Bonai Sekeluarga
Hijrah, Azen, Paan, Hakim, Acap & Tim BangsarBoys
& semua yg hadir, berkongsi kasih, bersetiakawan di Jalan Panggung!

SAMA MEMBANTU

 Tim Dapur Jalanan KL #OpsKualaKrai akan bergerak ke Kuala Krai Jam 2 pagi; 5 Januari 2015. Merancang akan kesana selama 7 hari, menyediakan masakan panas untuk mangsa bencana disana. Di sana, diceritakan, masih ramai yang kelaparan, menantikan hidangan buat alas perut. Harapan agar semua berjalan lancar, sedikit sebanyak usaha dapat mengembalikan senyuman anak semua bangsa di Pantai Timur. 

Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

DATANG MENOLONG

++ Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 
CIMB: 8001-7278-49 
SPKL Collective

++ Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon: 
ezzuandi 019-2671285 
atau Hadi Khalid 012-6648873

Sejiwa, Sebangsa, Keperitan mereka, keperitan kita bersama!
Solidariti untuk Pantai Timur

Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
4 Januari 2015




-------------

ROSMAH KENCING BERDIRI

Posted: 05 Jan 2015 05:08 PM PST





ROSMAH 

KENCING

BERDIRI

rosmah  
menggunakan khidmat
 ilmu bomoh india
sebahagian dari syarat  bomoh india ini
ialah:
mesti kencing berdiri

GAMBAR INI 
jangan silap sanka 
ini bukan gambar rosmah kencing berdiri
ini gambar rosmah 
di gedung membeli belah
CHILDLOM CENTRAL
bangkok
rosmah sedang mencari
seluar dalam sais
XXXLLL-989
KAH KAH KAH


KAH KAH KAH

-------------

NAJIB TIPU - ROSMAH KENCING BERDIRI

Posted: 05 Jan 2015 04:39 PM PST





RESPON TERHADAP PENJELASAN 

PEJABAT PERDANA 

MENTERI BERKENAAN 

JET RASMI 9M-NAA

Selepas seminggu Pejabat Perdana Menteri membisu terhadap isu Jet Rasmi 9M-NAA yang merantau di seluruh dunia untuk tempoh sepuluh hari yang lepas, akhirnya warga Malaysia menerima pembalasan berkenaan isu ini.

Namun, penjelasan pihak Pejabat Perdana Menteri bahawa jet tersebut berada di Amerika Syarikat di atas masalah teknikal adalah tidak munasabah.

Terdapat beberapa persoalan berikut yang wajib dijawab Perdana Menteri:

1.     Mengapakah Pejabat Perdana Menteri membisu terhadap isu ini dan penjelasan hanya diberi selepas seminggu?

2.     Adakah Jet 9M-NAA berulang alik dari Honolulu, Los Angelas dan New York untuk membeli spare part kapal terbang? Macam mana jet yang mengalami masalah teknikal dibenarkan terbang ke sana dan ke sini?

3.     Di manakan senarai penumpang Jet 9M-NAA?

Selain itu, saya juga membidas laman Facebook "Friends of BN" yang seolah-olah menjadi jurucakap Jabatan Perdana Menteri dengan memberi penjelasan berkenaan penerbangan Jet Rasmi 9M-NAA ini. Penjelasan laman tersebut bahawa jet tersebut menghadapi isu teknikal dan terpaksa singgah di Amerika adalah tidak logik dan penjelasan melalui Facebook tanpa sebarang pengesahan JPM seolah-olah sedang memperlekehkan pegawai-pegawai JPM.

Akhir sekali, lawatan Perdana Menteri ke Bangkok semasa jet 9M-NAA mendarat di Bangkok sekali lagi menjadi misi misteri yang menimbulkan keraguan orang ramai. Seandainya perkara ini masih tidak mendapat penjelasan yang memuaskan, saya sendiri akan hadir ke Jabatan Perdana Menteri untuk mendapatkan jawapan, dan saya ingin menjemput "Friends of BN" untuk datang bersama dalam lawatan tersebut.


Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat



-------------

ROSMAH GUNAKAN KAPAL TERBANG KERAJAAN

Posted: 05 Jan 2015 11:08 AM PST







JET RASMI KERAJAAN 9M-NAA TELAH GUNA RM500 RIBU BAHAN API, TAPI RAKYAT KENA BAYAR?

Jet Rasmi Kerajaan Malaysia 9M-NAA yang diterbangkan merantau dunia dengan membawa penumpang misteri akhirnya "pulang" ke tanah air Malaysia pada 4hb Januari 2015.

Namun sehingga hari ini, persoalan berkenaan siapakah VIP misteri yang dibenarkan menggunakan Jet Rasmi 9M-NAA masih tidak terjawab.

Satu analisa telah dijalankan oleh Biro Penerangan Angkatan Muda KEADILAN berkenaan dengan penerbangan jet 9M-NAA dan hasil pengiraan mendapati bahawa penerbangan jet jenis Airbus 319 dengan menggunakan laluan Honolulu – Los Angeles – Indianapolis – Los Angeles – New York – Dubai – Bangkok – Kuala Lumpur dianggarkan telah menggunakan 64,232.36 Gallon [US] minyak jet.

Dengan harga minyak jet antarabangsa RM7.68 per gallon, penumpang misteri di atas jet 9M-NAA telah menggunakan minyak jet yang bernilai RM494,404! Kos ini masih belum mengambil kira kos pengupahan juruterbang, kos pendaratan kapal terbang, kos parkir pesawat, kos penyimpanan pesawat (hangar fee), kos tanjakan pesawat (ramp service), kos penyelenggaran jet dan lain-lain.

Di samping mempersoalkan siapakah yang membayar bil penggunaan jet ini, KEADILAN menegaskan bahawa adalah lebih bermakna jika perbelanjaan wang berjumlah setengah juta ini digunakan untuk membantu mangsa banjir.

Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh digunakan untuk membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada para mangsa banjir. Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir.

Selain itu, saya juga membidas laman Facebook "Friends of BN" yang seolah-olah menjadi jurucakap Jabatan Perdana Menteri dengan memberi penjelasan berkenaan penerbangan Jet Rasmi 9M-NAA ini. Penjelasan laman tersebut bahawa jet tersebut menghadapi isu teknikal dan terpaksa singgah di Amerika adalah tidak logik dan penjelasan melalui Facebook tanpa sebarang pengesahan JPM seolah-olah sedang memperlekehkan pegawai-pegawai JPM.

Akhir sekali, lawatan Perdana Menteri ke Bangkok semasa jet 9M-NAA mendarat di Bangkok sekali lagi menjadi misi misteri yang menimbulkan keraguan orang ramai. Seandainya perkara ini masih tidak mendapat sebarang penjelasan, saya sendiri akan hadir ke Jabatan Perdana Menteri untuk mendapatkan jawapan, dan saya ingin menjemput "Friends of BN" untuk datang bersama dalam lawatan tersebut.

Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat




-------------

MENGHASUT UNTUK KEBAIKKAN

Posted: 05 Jan 2015 04:00 AM PST




MENGHASUT
ucapan bersejarah
pada malam 13 mei 2013
di dewan cina kuala lumpur
ucapan ini telah 
dijadikan alasan
untuk menuduh
hishamuddin rais
dibawah akta hasutan 
baginda queen 1948

sila layari
sila dengari

pada jumaat 9 haribulan ini
hukuman akan dijatuhakan
keatas
hiishamuddin rais


safuan anak anak mahasiswa
telah di hukum 10 bulan penjara
adam adli anak mahsiswa
telah mendapat 12 bulan hukuman penjara
semua terlibat dalam
program menolak keputusan PRU13
pada malam 13 mei 2013

apakah hukuman
kepada hishamuddin raiss

SENYUM TENGAH HARI

Posted: 04 Jan 2015 08:30 PM PST



BADAK

akhirnya pulang

satelah berligar

mencari kedai

 jual seluar dalam

sais XXXLLL 556


-----------

Tiada ulasan: