Ahad, 4 Januari 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


SILA TUBUHKAN

Posted: 04 Jan 2015 07:00 PM PST





Isu kerajaan campuran: Kenapa terus bertelagah?

SHAH ALAM - Ketua Umno Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee menyatakan bahawa cadangan Penerbit Sinar Harian, Hussamuddin Yaacub mengenai penubuhan kerajaan campuran di Kelantan adalah merupakan satu hasrat yang murni.

Oleh itu, beliau hairan dengan sikap segelintir pemimpin Pas yang begitu cepat melenting dengan cadangan tersebut walhal cadangan itu adalah demi kebaikan bersama.















KAH KAH KAH

woit
kebaikkan bersama
kah kah kah
nak rembat balak
balak dah abis
nak rembat minyak
minyak dah kering
kah kah kah
jual minyak attar
kah kah kah

APA PUNYA KUNTAU






-----------

ROSMAH MANSOR PM MALAYSIA?

Posted: 04 Jan 2015 06:30 PM PST







NAJIB PERLU PERJELASKAN KE MANA JET RASMI KERAJAAN SEKARANG

Saya berasa dukacita dengan keadaan banjir yang makin mudarat di Kelantan, Terengganu, Pahang, Perak, Johor dan Selangor. Sebagai wakil rakyat dari kawasan Semambu, Pahang yang turut dilanda banjir, saya bersama krew bantuan bertungkus-lumus melaksanakan yang terbaik untuk membantu meringankan beban mangsa-mangsa banjir.

Di samping itu saya juga tertarik dengan cara kepulangan Perdana Menteri Najib dari Hawaii ke Kelantan dua hari lepas. Beliau dilaporkan bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dengan Jet Kerajaan rasmi (Nama Kapal: 9M-NAA) sebelum kembali untuk meninjau keadaan banjir.

Beliau tidak pulang ke Malaysia dengan Jet yang sama, tetapi dengan Jet VIP Angkatan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) (Nama Kapal: M53-01). Pada masa yang sama, Jet Kerajaan Rasmi 9M-NAA pula menerbang ke arah bertentangan dan mendarat di Indianapolis, Amerika Syarikat sehingga sekarang.

Ini menimbulkan pelbagai persoalan. Saya bagi pihak Angkatan Muda Keadilan (AMK) ingin mendapatkan kepastian berikut:

1. Mengapakah Jet Rasmi Kerajaan 9M-NAA tidak membawa pulang Najib secara langsung, tetapi perlu menggunakan jet TUDM yang pastinya memperuntukkan lebihan kos?

2. Mengapakah Jet Rasmi Kerajaan 9M-NAA berterbang ke arah timur dan mendarat di Indianapolis?

3. Siapakah yang menggunakan jet rasmi kerajaan tersebut?

Sementara semua pihak bersungguh-sungguh membantu mangsa banjir yang sudahpun mencecah 225 ribu orang, saya rasa Perdana Menteri perlu memberikan penjelasan atas penggunaan jet rasmi kerajaan tersebut bagi meredakan keraguan rakyat.

Lee Chean Chung
ADUN Semambu
Ketua Penerangan 
Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat














-----------

SIAPA REMBAT BALAK

Posted: 04 Jan 2015 05:07 PM PST






APA KAH 
INI JUGA TANDA
jangan rembat balak
dan
tutup dengan kesah hudud

    Kelantan: Banjir bukan akibat pembalakan
    4:51PM Jan 4, 2015
    Kerajaan Kelantan menafikan banjir besar yang berlaku di negeri ini adalah berpunca daripada kegiatan pembalakan yang tidak terkawal di Hulu Kelantan.

    Menteri Besar Ahmad Yakob berkata sebaliknya ia disebabkan hujan lebat yang berterusan di Gua Musang pada 21 hingga 23 Dis lalu.

    "Saya dengan tegas menyangkal tuduhan ini kerana kerja-kerja pembalakan telah dibekukan di Tanah Tinggi Lojing sejak tahun 2006 lagi.

    "Apa yang berlaku hujan lebat selama tiga hari itu telah mencatatkan taburan hujan yang tertinggi iaitu 1,295mm yang bersamaan bagi taburan hujan selama 64 hari," katanya dalam satu kenyataan kepada media di sini, hari ini.

    Ahmad berkata tuduhan itu disifatkan sebagai ujian yang begitu berat kepada kerajaan dan rakyat negeri ini.

    "Ini adalah kekuasaan Allah Taala yang telah menurunkan hujan pada kadar yang amat banyak dalam jangka waktu yang amat singkat.

    "Saya dengan ini menyeru seluruh rakyat negeri ini agar menginsafi isyarat daripada Allah ini," katanya.

    Beliau berkata dalam fasa banjir ini semua pihak perlu membantu untuk memulihkan semula kawasan-kawasan yang musnah dan menolong mangsa banjir yang kehilangan rumah dan keperluan asas mereka.

KAH KAH KAH

bukan bukan bukan
bukan balak

woit
sila tanya
malaon ini
balak siapa
yang hanyut
kah kah kah

JANGAN KELENTONG




---------

SATU PENAFIAN

Posted: 04 Jan 2015 04:30 PM PST






FACE BOOK


Islam mengajar agar "berkatalah benar walaupun pahit..."

  • Kelantan: Banjir bukan akibat pembalakan

  • 4:51PM Jan 4, 2015
  • Kerajaan Kelantan menafikan banjir besar yang berlaku di negeri ini adalah berpunca daripada kegiatan pembalakan yang tidak terkawal di Hulu Kelantan.

    Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob berkata sebaliknya ia disebabkan hujan lebat yang berterusan di Gua Musang pada 21 hingga 23 Dis lalu.





------------------

PLURALISMA BUDAYA KITA

Posted: 04 Jan 2015 05:30 AM PST






PERKATAAN PELIK
Pluralisme adalah perkataan pelik untuk kelentong melayu supaya jadi mandul terus baik duduk diam diam.serupa bomoh takutkan momok atas pokok hujung kampung. 

Tahun 50an...perkataan barua,talibarut Tahun 60an...perkataan black area Tahun 70an...perkataan kemunduran Tahun 80an...perkataan kafir Tahun 90an...perkataan al arqam Dan sekarang pluralisme.mungkin tahun depan perkataan sutut dinobatkan. on KITA RAYAKAN PLURALISMA
Anonymous
on 1/3/15
PLURALISMA PILIHAN
Tukar tiub memileh Pluralisme/faham kepelbagaian sebagai anutan fikrahnya.. Anda sang pengomen/komentator juga ada pilehan tersendiri..Begitu juga dengan Saya.. Tukar Tiub sudah tua, dan kita yg muda juga akan tua suatu hari nanti. Kita memileh untok percaya dgn anutan dan ideologi kita, dan sentiasa menggali ajaran itu utk lebeh mendapat pencerahan dan kebenaran. 

Maka, walau sehebat atau sekuat mana pon 'hasotan' plural daripada Tukar Tiub, anda semua yg punya akidah yg kuat, yg hebat bahkan paling benar itu sepatotnya langsong tak terkesan dengan pahaman Pluraliti anjoran Tukar Tiub. 

Medan ataupon blog ini seharosnya diisi dengan debat2 dan pertukaran pendapat yg merayakan kepelbagaian, bukan tempat mencerca dan menghukomkan neraka kepada Tukar Tiub. Alangkah indahnya hidop ini jika saling setuju untok tidak bersetuju. on RAYAKAN KEPELBAGAIAN
Anonymous
on 1/1/15

------------

THE BEST OF MALAYSIA

Posted: 04 Jan 2015 04:00 AM PST












KAH KAH KAH

kah kah kah
tergolek dog
kah kah kah


gwa tak ada apa nak cakap
gwa hanya boleh
kah kah kah



---------------

SIAPA MALAON INI?

Posted: 03 Jan 2015 10:30 PM PST




SIAPA 

MALAON INI

berselindung

disebalik kopiah



BALAK


milik malaon ini?





--------------

PANTUN MAK JANDO

Posted: 03 Jan 2015 09:30 PM PST





PANTUN MAK JANDO
Lado digiling lado dibolah
Podehnya sampai ke ulu hati 
Besar nyo dada terbolah bolah
Sapo buat bini mesti copek mati

Lado digiling lado dibolah 
Podehnya sampai ke ulu hati
Jangan pertikai jandonya rosmah
Sekali kena siku ..najib minta lagi

....kakkakakakakakkakakka....pui...dahlah...pening nak mengarang....kakkakakakakaka on JANDO TIGO KALI
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 1/3/15


-------------

MUKA PEJUANG

Posted: 03 Jan 2015 08:31 PM PST







'Budak hingusan' tuduh laporan 1MDB 

saya palsu, kata Khairuddin 

Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan  Khairuddin Abu Hassan mendakwa lelaki yang menuduhnya membuat laporan palsu berhubung 1Malaysia Development Berhad (1MDB) ialah hanya seorang "budak hingusan". 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/budak-hingusan-tuduh-laporan-1mdb-saya-palsu-kata-khairuddin#sthash.JHpGx7wc.dpuf


KAH KAH KAH

woit
ini muka pejuang
ini muka berani
ini muka contoh

mari sokong
mari ramaikan

hiduuup meeelayu
kah kah kah

APA PUNYA KETIAK






------------

DATUK LAN CHIOW

Posted: 03 Jan 2015 07:45 PM PST




HELI UNTUK MAT PUNDEK
Pesakit bersabung nyawa, helikopter untuk VVIP 7:19PM Dec 30, 2014 Seorang pegawai kesihatan kecewa kerana perkhidmatan helikopter yang terhad terpaksa digunakan untuk membawa orang kenamaan yang meninjau banjir dan bukannya bagi membawa pesakit kritikal ke hospital. 



Dr Afiq Rahim yang bertugas di klinik kesihatan Badang di Kota Bharu berkata, seorang pesakit yang mengalami pendarahan teruk akibat barah rahim tidak dapat diterbangkan dengan sebuah helikopter. inilah contoh terbaik rakyat dahulukan pencapaian dikemudiankan kah kah kah awat bodoh sangat nak faham nak.darjat nak.cium tangan tapi golongan ini bodohkan rakyat untuk kekal kuasa utk dapat semua free nak.potong tangan org miskin kah kah kah tapi yang rompak berjuta juta kes tak.selesai.

2.lagi Inilah hakikat.....kena terima sebab kita semua walau ada sekolah tapi masih ikut sistem pecah perintah.british diteruskan oleh gerombolan ada juga mat bodoh buat post motem post motem buat utk mayat bukan utk banjir lah lan chow.lan on LAGI DATUK LAN CHOW
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/31/14
KENA SIKU
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan bencana banjir buruk yang melanda Kelantan adalah malapetaka besar yang membawa banyak kemusnahan. kah kah kah yang malapetaka ni apa lan chow ? 


adakah anak badak puaka suwey atau terjilat jilat badak jantan.suwey sejak rampas kuasa semua jadi suwey kah kah kah nampak.bodoh sangat tak.pandai urus tak pandai kontrol lan chow nak.kontrol bini tak berani kena siku

macam.mana nak kontrol satu negara belajar lah dari mamak.mendeliar ramai mamak dah kontrol kerajaan dah jadi mb dah jadi.kpn.dah jadi munke dah jadi.ketus setiasuasha.melayu masih tak.aedar....anggap musuh mereka cina.india tapi golongan.eee dibiarkan.kah kah kah......apa.nak.buat seagama kah kah kah.. Mampooooooosssssss on LAGI DATUK LAN CHOW
Anonymous
on 12/31/14


--------------

Tiada ulasan: