Isnin, 5 Januari 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Najib dan Rosmah membazir macam setan ...

Posted: 05 Jan 2015 08:00 AM PST

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan peruntukan tambahan sebanyak RM500 juta untuk membantu mangsa banjir di seluruh negara yang akan diuruskan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).....Baca sepenuhnya di sini

Lagi pendedahan pembaziran sebelum ini di sini
 
Tapi dia tak beritahu kita, jumlah sebanyak itu juga , RM500 juta telah diguna pakai untuk keluarganya terbang shopping ke luar negara....pesawat itu dilapor berlepas tanpa Najib ke Los Angeles, Indianapolis, kembali ke Los Angeles, New York, London, Dubai dan akhirnya Bangkok. 

Najib cuba nak mohong dengan berkata bahawa jet itu ditinggalkan di AS selepas mengalami isu teknikal. Beritanya saperti berikut :

'Jet k'jaan didakwa bakar minyak hampir RM500j'

Pemuda PKR (AMK) menganggarkan kos minyak pesawat orang kenamaan (VIP) kerajaan, yang didakwa terbang ke pelbagai tempat sebelum ini, menelan belanja hampir RM500 juta.

 Ketua Penerangan AMK Lee Chean Chung berkata kiraan mereka menganggarkan sebanyak RM493,304 dibelanjakan untuk mengisi 64,232.36 gelen minyak.

 Ini, kata anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semambu itu, dengan mengambil kira harga RMRM7.68 untuk segelen minyak jet.

 Lee berkata, kos itu belum lagi mengambil kira upah juruterbang, kos pendaratan, kos parkir, kos penyimpanan, kos tanjakan pesawat dan kos penyelenggaraan jet.

 Di samping mempersoalkan siapa yang akan menanggung kos itu, AMK juga menegaskan nilai itu boleh digunakan untuk membantu mangsa banjir di negara ini.

 "Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh digunakan untuk membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada para mangsa banjir.

 "Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir," katanya.

 Tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin semalam menulis bahawa beliau mendapat penjelasan daripada pegawai Najib bahawa jet itu ditinggalkan di AS selepas mengalami isu teknikal.

 Penjelasan itu, seperti dimaklumkan Kadir, juga menyebut bahawa ia tidak ditinggalkan untuk kegunaan keluarga perdana menteri atau dibawa ke Indianapolis. Jet yang asalnya membawa Najib untuk bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama itu dilapor pulang ke Malaysia malam tadi, menurut sistem pengesanan penerbangan Flightradar24. Percutian itu dipendekkan apabila Najib pulang dengan penerbangan lain pada 27 Disember ekoran banjir buruk di negara ini.

 Bagaimanapun, pesawat itu dilapor berlepas tanpa Najib ke Los Angeles, Indianapolis, kembali ke Los Angeles, New York, London, Dubai dan akhirnya Bangkok.

Sila klik di sini

 Indianapolis bagaimanapun menjadi tempat syarikat Comlux Aviation, yang dilapor mempunyai kontrak penyelenggaraan enam tahun untuk pesawat itu, berpangkalan.

 Pejabat perdana menteri dan Comlux masih belum memberi respons terhadap pertanyaan Malaysiakini pada 2 Januari, yang ingin mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu.SUMBER

Ayat bahlol Zuhdi...

Posted: 05 Jan 2015 12:42 AM PST

Bunyi nampak molek jer, tapi inilah bibit-bibit ke arah gagasan yang pernah Zuhdi utarakan dalam wassapnya yang menjadi viral tidak lama dulu:



Menurut seorang sahabat diwassap yg saya sertai menukilkan :

Ayat bahlol Zuhdi...pusing2 last sekali kearah UMNO-PAS bersatu..Mangkuk ayun...

 Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan mesti menjalankan tanggungjawab masing-masing. Bukan Pas dan Umno mesti bersatu... Kita amat yakin kenyataan Zuhdi ialah hasil 90% perbincangan bersama dengan Presiden PAS..

 Untuk membangunkan semula Kelantan , bukannya Umno dan Pas yg perlu bersatu . Itu bagi ambo retorik politik untuk segolongan yang berkepentingan sahaja . Hanya Islam yang membolehkan ianya bersatu , bukan atas nama pembangunan bukan juga atas nama melayu Islam.

 Bagi membangunkan semula Kelantan , apa yang perlu dibuat ialah Kerajaan Persekutuan menjalankan tanggungjawabnya mengikut Perlembagaan ke atas negeri Kelantan. Pada masa sama , Kerajaan Negeri Kelantan menjalankan tanggungjawabnya sebagai sebuah kerajaan negeri seperti yang diperuntukkan dalam Perlembagaan . Ertinya masing-masing menunaikan tanggung jawab dengan penuh kredibeliti dan berintergriti.

 Kalau setakat Pas dan Umno sahaja yang bergabung , rugilah negeri-negeri yang dikuasai BN ! Apakah mungkin akan ada exco Pas di Johor , Melaka , Kedah , Pahang dan Terengganu ?


UMNO, Pas perlu ketepikan politik



KUALA LUMPUR 4 Jan. - UMNO dan Pas disaran mengambil langkah berani mengetepikan perbezaan politik bagi membentuk satu jawatankuasa bersama antara Kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri Kelantan bagi merancang pembangunan semula negeri itu selepas bencana banjir.

 Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki berkata, jawatankuasa itu boleh dipengerusikan secara bersama oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak atau mana-mana menteri kanan dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

 "Kerjasama antara Kerajaan Persekutuan dan kerajaan negeri tidak semestinya melibatkan penggabungan antara UMNO dengan Pas, seperti yang dibimbangi oleh sesetengah pihak dalam kedua-dua parti itu sendiri. - Berita penuh di sini

Tiada ulasan: