Jumaat, 16 Januari 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Berkenalan dengan MIss Malaysia ....

Posted: 16 Jan 2015 01:15 AM PST


Ini adalah adalah kisah di pusingan akhir Miss Universe Pageant dan 3 peserta akhir - Miss USA, Miss Malaysia dan Miss Singapura yang ditanya 3 soalan mudah:

MC: Soalan pertama namakan saya satu perkakas elektrik bermula dengan "L"

Miss USA: Lampu
Miss Singapura: Lap-top
Miss Malaysia: LADIO
Hakim: Oh Tidak! Tidak! Radio tidak bermula dengan huruf "L"

MC: Saya akan memberikan anda 3 lagi peluang; Sekarang, namakan saya haiwan bermula dengan huruf "L"

Miss USA: Lembu
Miss Singapura: Lintah
Miss Malaysia: LIMAU

Hakim: Oh Tidak! Tidak! Tidak! Itu nama buah!

MC: Peluang anda seterusnya. Nama kereta terkenal yang bermula dengan "L"

Miss USA: Lexus
Miss Singapura: Lamborghini
Miss Malaysia: Lolls-Loyce

 Hakim: Oh Tuhanku!

MC: Saya akan memberikan satu peluang terakhir kepada anda! Namakan saya buah-buahan bermula dengan huruf "L"

Miss USA: Lemon
Miss Singapura: Lychee
Miss Malaysia, dengan penuh keyakinan, dan tersenyum berkata: LIEWLIAN !!

Hakim: Oh Tidak! Tidak! Tidak!

Hakim pun berunding dengan Panel Hakim untuk menentukan samada Miss Malaysia sepatutnya hilang kelayakan. Panel Hakim mengambil keputusan bahawa Miss Malaysia telah mempunyai banyak masalah dengan huruf "R", mereka mengambil keputusan untuk memberikan beliau satu lagi peluang.

Hakim: OK, soalan akhir adalah: Namakan anatomi manusia bermula dengan huruf "L"

Miss USA: Limpa (tepukan)
Miss Singapura: Lidah (lebih tepukan)
Miss Malaysia: LAN CIAU

Hakim pengsan .. !!!

Mejar Zaidi Ahmad : Kita jumpa di Mahkamah Tinggi pula

Posted: 15 Jan 2015 05:01 PM PST

KUALA LUMPUR, 15 Jan - Mejar Zaidi Ahmad akan beralih pula kepada mahkamah sivil untuk mencabar keputusan mahkamah tentera yang memerintahkan pemecatan beliau kerana mendedahkan secara terbuka kepincangan dalam dakwat kekal yang digunakan dalam Pilihan Raya 2013, peguamnya mengesahkan hari ini.

 Ketika dihubungi, peguam Zaidi, Mohamed Hanipa Maidin berkata, mereka akan menunggu hukuman mahkamah tentera itu diendorskan secara rasmi sebelum memfailkan untuk semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

 "Saya telah mendapat arahan daripada pelanggan saya untuk memfailkan dan untuk mencabar keputusan itu.

 "Bagi kami, keputusan itu adalah terlalu keras dan tidak seimbang dengan jenayah yang didakwa dilakukan oleh pelanggan saya," katanya kepada Malay Mail Online.

Difahamkan lazimnya, ia mengambil masa dua minggu untuk nota prosiding mahkamah diserahkan kepada pegawai yang mengesahkan sebelum ketetapan itu diluluskan. 

Kelayakan Zaidi juga perlu ditarik balik sebelum beliau secara rasmi kehilangan statusnya sebagai anggota TUDM. 

Hanipa juga mengesahkan bahawa beliau akan meminta Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman mahkamah tentera sehingga lepas pendengaran semakan kehakiman.

 Beliau berkata Mahkamah Tinggi diberi kuasa untuk memberikan apa-apa permohonan penangguhan, sambil menambah bahawa keputusan mahkamah tentera akan dibatalkan jika mahkamah sivil memutuskan bahawa panel tersebut patut dibubarkan.

 Pada 5 Februari, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan mendengar permohonan Zaidi yang sedia ada untuk mendapatkan semakan kehakiman kerana kegagalan memanggil pihak berkuasa tentera untuk membubarkan panel mahkamah tersebut , walaupun selepas dakwaan "berat sebelah" oleh salah seorang pegawai yang mempengerusikan.

 Menurut Hanipa, semakan kehakiman yang sedia ada itu telah difailkan apabila pihak berkuasa menolak permintaan pembubaran Zaidi ini tanpa memberi apa-apa sebab atau memberikan hak untuk didengar.

 Apabila ditanya mengapa dia tidak hadir semasa keputusan mahkamah tentera itu, Hanipa menyatakan kurang yakin dalam kesaksamaan panel itu, juga mendakwa bahawa kebebasannya teruk "dikompromi".

 "Tidak ada gunanya. Bagaimana untuk hadir di hadapan penghakiman tercemar? Kami tidak percaya kepada keadilan mahkamah ... jadi bagaimana kita sepatutnya hadir di hadapannya? "Kata peguam yang juga Ahli Parlimen Sepang PAS.

 Hanipa berkata beliau telah tidak dibenarkan menyampaikan hujah-hujahnya sewaktu "mistrial" di mahkamah tentera pada tahun lepas, mengatakan bahawa ini melanggar "hak asasi" anak guamnya untuk perbicaraan yang adil. - Baca lebih lanjut di di sini

Tiada ulasan: