Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KELAB BANGSAR UTAMA

Posted: 26 Dec 2014 06:59 PM PST






------------

NAJIB JANTAN SUWEY

Posted: 26 Dec 2014 06:45 PM PST






NAJIB 

DISABOTAJ

najib hilangkan diri senyap-senyap
tak berani buat berita
takut ada demo menunggu

tetiba akhbar washington post
bocorkan gambar najib main golf

kemudian akhbar ini 
tunggu  sehari melihat
reaksi di malaysia

bila cukup masak 
akhbar ini keluar berita sekali lagi
kali ini berita tibai najib 
dikatakan najib tak bertanggung jawab
negara dilanda banjir
rakyat banyak mati
tapi  najib enjoy de menjoy

berita kedua dari  washington post ini
menjadi berita dunia
iran indonesia jepun australia belgium siam
semua memungut berita washington post

apa agenda washington post?

ini langkah sabotaj
ini dirancang baik
beri tekanan pada najib
supaya tanda tangan TPPA

jika TIDAK muhyiddin akan di nobatkan


Criticism of Najib on holiday attracts 


international attention 

The anger and criticism of Malaysians directed against Prime Minister  Najib Razak at a time when the country was hit by flooding has been reported by The Washington Post.
"A world leader is under fire for playing golf in Hawaii at a time of national crisis. Only this time, it is not President Barack Obama," the paper said.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/criticism-of-najib-on-holiday-attracts-international-attention#sthash.pMEtn1Ng.bLjJ9ekI.dpuf




Malaysia politicians at their best holidaying while the country in major flood disaster. Shameless



KAH KAH KAH

woit
najib ini betul 
jantan suwey
mana pergi
bawa sial
kah kah kah

PADAN MUKA


------------

GIG ESOK MALAM

Posted: 26 Dec 2014 06:03 PM PST





GIG 

PALING COOL

selamat tinggal 2014
selamat datang 2015

anak muda merayakan pluralisma
anak muda meayakan kepelbagaian






--------------

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB

Posted: 26 Dec 2014 05:10 PM PST


KOMENTAR
muhyiddin jelas dilihat
sebagai ganti najib
jika ini berlaku
maka pakatan akan susah
muhyiddin sebagai penyapu baru
akan beri harapan pada pengundi

muhyiddin tak ada kes bunuh
imej muhyiddin bersih
sejarah muhyiddin bersih
ayah muhyiddin bukan balak sarimah
isteri muhyiddin bertudung
isteri muhyiddin tak gila shopping

berat pakatan






Zam : Nasib baik ada Muhyiddin memikul tugas Najib

 | December 26, 2014
Rakyat sedang memerhati dari dekat serta kritikal samada Muhyiddin cukup berwibawa dan berkaliber untuk memikul tugas seorang perdana menteri.
KUALA LUMPUR : Zainuddin Maidin dalam penulisan terbarunya hari ini, menyatakan kelegaan kerana di kala negara sedang dilanda musibah banjir, Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tampil memikul tugas yang seharusnya menjadi tanggungjawab Perdana Menteri  Najib Razak.


KAH KAH KAH

woit
tanda tanda
semakin jelas
najib akan ditendang
najib semakin suwey
ingat nak tunjuk terer
main golf dengan obama
kiri kanan kena tibai
padan muka
suwey kahwin mak janda
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR

-------------

SEMUA KERJA MANUSIA

Posted: 26 Dec 2014 04:37 PM PST




KOMENTAR
balak ditebang
hutan di tarah
bukan kerja allah
ini kerja manusia


Nik Abduh dibidas kata banjir akibat Allah murka, 

sebaliknya kerana pembalakan

Pemimpin PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dikritik orang ramai kerana mendakwa banjir teruk melanda negara adalah akibat kemurkaan Allah dan menganggapnya tanda kerajaan negeri Kelantan perlu meneruskan agenda hududnya.
Pada masa sama, anak kepada Mursyidul Am PAS itu juga menyeru orang ramai memanjatkan doa kepada Allah memohon agar dihentikan segala bencana dan dikembalikan kesejahteraan untuk semua umat manusia dan negeri yang dilanda banjir.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nik-abduh-dibidas-kata-banjir-akibat-allah-murka-sebaliknya-kerana-pembalak#sthash.vX5QnCy3.dpuf

KAH KAH KAH

woit
nak tanya
allah bercakap 
dengan nik abduh ke?
saje nak tanya
jangan marah
kah kah kah

APA PUNYA TUUUR


------------

JANGAN HINA KATAK

Posted: 26 Dec 2014 06:08 AM PST






Ibrahim Ali fail saman fitnah terhadap The Star

Ibrahim Ali menamakan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Star Publications (M) Berhad Datuk Seri Wong Chun Wai sebagai defendan pertama dan Star Publications (M) Berhad sebagai defendan kedua.
Dalam pernyataan tuntutan, Ibrahim mendakwa pada 2 Novemberlepas, Wong telah menulis dan menerbitkan artikel berjudul "A mind-boggling spin" di blognya "Onthe Beat" dan artikel itu kemudian diterbitkan semula di 'The Star Online' dan akhbar The Star.
Beliau mendakwa perkataan fitnah di dalam artikel itu membawa maksud antaranya ialah plaintif seorang pelampau agama, memperlekeh agama Kristian dan telah melakukan kesalahan besar serta tidak sepatutnya dilepaskan.
Ibrahim mendakwa bahawa disebabkan perkataan fitnah itu, reputasi beliau terjejas teruk, mengalami kerugian teruk dan dipandang rendah oleh masyarakat.
Sehubungan itu, Ibrahim memohon defendan membayar ganti rugi am, teruk, teladan dan injunksi bagi menghalang defendan daripada mengeluarkan, menerbitkan atau mengedarkan sebarang kenyataan memfitnah terhadapnya sama ada secara maya atau bercetak.

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
reputasi terjejas
masyrakat pandang rendah
ciiis.... tolong jangan
hina katak
sup katak terbaik
untuk demam denggi

KAH KAH KAH

---------------

BERZIKIR DAN BERZAKAR

Posted: 26 Dec 2014 05:00 AM PST




PLURALISMA




ADA KE NERAKA?
1.dah nasihat kat ko dulu bhaii!!!!bab agama islam yang ko sentuh bhaiii!!nampak benar ko ni macam ahli neraka!!! 

2.dah tua bangka!!malaikat maut pun dah hampir pada ko!!!kubur pun dah mula panggil ko!!ko masih jahil antara pluralisme kehidupan dan pluralisme disisi agama islam!!!

3.nampaknya ko dah serasi dengan nama "jahanam""!!!!siannnn!!! on PLURALISMA TERUS BERKEMBANG
Anonymous
on 12/26/14

BERZIKIR BERZAKAR
Spending ribu-riban untuk majlis selawat kat padang di malam ambang tahun baru yg makin suram dan penuh kemelesetan? Sorry pak habib-pak habib yg berkaitan.. bila entum sudah asik pikir carik pengaruh semata-mata, sampai tak malu menunggang dan ditunggangi pemerintah korup, entum hanya bikin malu agama.. khalas. on PLURALISMA TERUS BERKEMBANG
Anonymous
on 12/26/14
NAMPAK PEPEK
Starbuck diminum...mic dunul dimakan..kauka kula diminum..gelatin dimomom..ada hati nak tolak gregorian....gila ko....nanti porkaida...parkakaksia...ismail ismail nak hidup camna......aduiyai....hipokrit si menjadi jadi dung.....

kalau nampak pepek dah tu baca zikir sampai pagi kalau tahan pun cuma sehari je....berak mesti teringat pepek tu..kuar tandas..kompom kena tala pepek tu..kenapa...kan musim hujan ni...sujukkkkkkk.....hahhahahah on PLURALISMA TERUS BERKEMBANG
DD KAYBEE
on 12/26/14

.
.



-----------

DIJAMIN PERLEMBAGAAN

Posted: 26 Dec 2014 12:03 AM PST














Hak bermain golf rakyat dijamin – Najib

December 25, 2014
Syukuri nikmat kepelbagaian etnik, bahasa serta agama yang dirahmati kepada Malaysia
PETALING JAYA: Perlembagaan Persekutuan menjamin hak bagi setiap rakyat Malaysia untuk bermain golf atas keupayaan dan kecekapan  masing-masing.

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, atas dasar tersebut kerajaan Pusat bersetuju dengan langkah penyelesaian 18 lubang perkara berkaitan fairway dan  khususnya  yang melibatkan  keluasan tanah yang diperlukan untuk padang.

Bagaimanapun jelas Perdana Menteri, pemberian tanah untuk padang golf tersebut mestilah tertakluk kepada keupayaan kerajaan negeri  mengambil tanah-tanah orang kampong, memandangkan setiap negeri di negara ini mempunyai enakmen tanah yang tersendiri.




-----------

HELIKOPTER - BERSIH

Posted: 25 Dec 2014 09:03 PM PST










BERSIH


adalah diberitahu
kepada warga lembah klang
bersih telah mendapat
khidmat sebuah helikopter
untuk membantu penduduk 
yang ditimpa banjir di pantai timur

BERSIH dengan ini meminta
warga yang baik hati
datang  menderma
apa sahaja barang 
untuk diterbangkan
ke kota bahru pada petang ini

sila hantarkan barang-barang derma
ke:


BANTUAN BANJIR KELANTAN
d/a
DATOK BOESTAMAN PENTHAOUSE
BANGUNAN OPA
SAUJANA RESORT SEKSYEN U2 
40150 SHAH ALAM


talipon:
03-78-63-31-10

barang barang derma ini
akan dimasukkan ke dalam heli
dan akan diterbangkan petang ini
lagi cepat barang sampai
lagi cepat boleh dihantar

lagi banyak barang dihantar
lagi berkali kali heli terbang









-------------

BERITA BERGAMBAR

Posted: 25 Dec 2014 08:37 PM PST







 PASAR NSK


MALAM KELMARIN

malam kelmarin gwa
beli barang tempat biasa
terjumpa dengan tian chua
tian chua kenalkan gwa
dengan kawan lama dia
tuan punya kedai nsk
di jalan klang lama

tetiba muncul saekor cukong
wee ka siong

gwa ambil kesempatan bertaya
' where is your prime minister?'

cukong ini gelabah
dan 
mengundur

gwa ulangi
' where is your pm'

57 saat kemudian cukong jawab

'he was there two days ago'

'there... where'  gwa balas


KAH KAH KAH




-----------

BUKAN BERITA FITNAH

Posted: 25 Dec 2014 07:39 PM PST






Hasan Malek gesa contohi pengusaha 

cendol, turun harga selepas minyak naik

Datuk Seri Hasan Malek baru baru ini telah  meminta peniaga agar mencontohi pengusaha cendol di Kuala Selangor yang menurunkan harga sebanyak 20 sen selepas kerajaan mengurangkan subsidi bahan api baru-baru ini.

Saranan Hasan Malek ini telah mendapat sokongan Perdana Menteri sendiri.

Untuk menunjukkan sokongan kerajaan terhadap pengusaha dan penjual cendol Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor telah bersetuju untuk membeli 359.000 bungkus cendul.

Cendul-cendul ini akan dihantar ke kawasan banjir di Kelantan, Terengganu dan Pahang.

" Ketika saya dan isteri saya di Hawaii saya merasa teringin akan cendul. Maka saya merasakan mangsa-mangsa banjir dalam negara pasti teringin juga merasa nikmat cendul. 

Saya telah menalipon dan mengarahkan  Datuk Seri Zahid Hamidi untuk menguruskan penghantarn cendul ini."




-----------

SILA HULUR BANTUAN

Posted: 25 Dec 2014 07:07 PM PST






KELAB ANAK-ANAK GUA MUSANG 

54 mins · Edited · Assalamualaikum.Gua Musang dilanda banjir besar.Maka atas dasar simpati yang amat sangat maka satu sesi kutipan sumbangan pakaian(seluar/baju/kain/dll) untuk mangsa banjir di Gua Musang akan diadakan.

Sahabat semua boleh serahkan sumbangan pakaian tersebut kepada PIC yang tersenarai di bawah :

 1. Amran Arifin (017-2089569). Lokasi : Depan Alamanda Putrajaya Masa : 2.00pm - 5.00pm Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

2. Zack Kagum (017-6166528) Lokasi : Depan Tesco Ampang Masa : 10.00am - 12.00pm Tarikh : 25.12.2014 / Khamis 

3. Haji Hazmi Hanipa (013-9100020/012-9192037) Lokasi : Shell Greenwood,Gombak Masa : 11.00am - 12.00pm Tarikh : 25.12.2014 / Khamis

4. Mohd Sharuddin (019-2949300) Lokasi : Restoran Wira Sejati Seksyen 24 Shah Alam Masa : 24 jam (On Call) Tarikh : 25.12.2014 / Khamis 

Mohon jasa baik sahabat semua uar-uarkan kerja amal ini.Semoga Allah SWT bagi ganjaran setimpal untuk kita sama-sama ringankan beban sahabat dan keluarga on WAJAH PEJUANG
Publish | Delete | Spam
Ridd
on 12/24/14



---------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT