Rabu, 24 Disember 2014

dollah yankee

dollah yankee


Doa minta angin dan ribut

Posted: 24 Dec 2014 06:22 AM PST



Angin kencang timur laut dan laut bergelora kategori ketiga diramal berterusan di kawasan perairan Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor Timur, Sarawak dan Sabah sehingga esok. Kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia menyebut, ia membawa kelajuan angin 60 kilometer sejam dan ombak yang boleh mencapai ketinggian melebihi 5.5 meter.

lalu teringat lah akan gurkah-gurkah politik di'port' al kisah suatu ketika tak lama dulu dimana semasa Monsoon Cup berlangsung dan olih kerana tiada angin, maka penganjur telah menggunakan helikopter untuk membuat angin ...Kah..Kah..Kah..


MONDAY, NOVEMBER 27, 2006

Kerajaan Hadhari Minta ribut untuk Monsoon Cup

Posted on Monday, November 27 @ 11:53:50 MYT by webmaster
Oleh Pok Mat
Pada Jumaat awal bulan November, saya telah pergi bersembahyang Jumaat di sebuat masjid di tepi pantai Dun Tepoh. 
Secara umumnya, Isi khutbah pada hari tu adalah berkaitan dengan Monsoon Cup atau kapal layar. Saya tertanya-tanya pada diri saya, ini kah yang dikatakan khutbah had-hari yang banyak membincangkan perkara dunia di dalam masjid secara sedar atau tidak sedar. 
Sedangkan perkara yang lebih besar pada masa itu ialah isu murtad, isu aqidah.
Selepas saja solat Jumaat, diumumkan untuk solat hajat minta angin kuat sempena monsun cup nanti. Terkejut besar saya, kerana minta bala dengan Allah. Maka bersolatlah mereka-mereka yang seangkatan monsun cup minta angin kuat bagi memudahkan kapal bergerak laju nanti, dan tak payahlah nanti guna enjin masa pertandingan nanti. 
Inilah situasi masyarakat yang telah di beri faham tentang Islam had-hari yang dikatakan oleh Dr Mashitah sebagai pelengkap kepada Islam yang dibawa oleh Nabi SAW. Sepatutnya kita pakat solat hajat minta selamat aqidah, dia pula minta mudah nak buat maksiat. Kita boleh lihat, kerajaan menghabiskan wang berjuta-juta untuk monsun cup sedangkan masa yang sama rakyat Terengganu ramai lagi yang perlu dibela. 
Wahai orang-orang UMNO.. insaflah dan bertaubatlah kamu sebelum bala menimpa. 

Tiada ulasan: