Isnin, 17 November 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


KOMPUTER DITANGKAP LAGI

Posted: 17 Nov 2014 07:18 PM PST






 KOMPUTER
 TELAH DITANGKAP



APA JADI

dengan

 kempen 

lawan judi

tetiba semua

senyap

tak ada 

sorang pun 

kena 

tangkap
yang 

ditangkap 

hanya

 komputer

KAH KAH KAH

woit
bila komputer ini
hendak didakwa
di mahkamah

APA PUNYA 

TUUUR
    

------------

SATU PENCERaHAN PENDEK

Posted: 17 Nov 2014 06:38 PM PST




TAK ADA AYAT
Setelah turunnya ayat muta'ah, tidak ada ayat lain yang mhapuskan ayat itu. Kemudian Rasulullah SAW pernah memerintahkan kita untuk melakukan perkara itu dan kita melakukannya semasa beliau masih hidup. Dan pada saat beliau meninggal, kita tidak pernah mendengar adanya larangan dari beliau SAW tetapi kemudian ada seseorang yang berpendapat menurut kehendaknya sendiri.

" Orang yang dimaksudkan ialah Umar. Walau bagaimanapun Bukhari telah memasukkan hadith ini dalam bab haji tamattu. Pendapat Imam Ali AS adalah jelas tentang harusnya nikah muta'ah dan pengharaman mutaah dinisbahkan kepada Umar seperti yang diriwayatkan dalam tafsir al-Tabari:

 "Kalau bukan kerana Umar melarang nikah mutaah maka tidak akan ada orang yg berzina kecuali org yg benar-benar celaka." 

Sanadnya sahih. Justeru itu Abdullah bin Abbas telah memasukkan tafsiran (Ila Ajalin Mussama) selepas ayat 24 Surah an-Nisa bagi menjelaskan maksud ayat tersebut adalah ayat muta'ah (lihat juga Syed Sobiq bab nikah muta'ah). on TAQIYAH
Anonymous
on 11/16/14
ASAL USUL
Kelompok yang mengAgonkan Syedina Ali Karamullahi Wajhu di tuduh Syiah . Syiah dituduh dgn berbagai celaan iaitu - Sesat , Kafir , Ajaraan Yahudi iaitu Abdullah Ben Saba. Syedina Ali - sebenarnya Bapa seluruh Syiah . Syiah Ali diteruskan oleh keturunannya - Syedina Hassan , Syedina Hussyen , Syedina Ali Zainal Abidin , Syedina Mohammad Ali , Syedina Jafaar Muhammad ( digelar Imam Jaafar Sadiq iaitu Guru kepada Imam Empat Mazhab Islam - Syafie , Hanafi , Hanbali , Maliki ) 

Sekiranya Syiah itu sesat atau kafir maka Bapa kepada Syiah iaitu Syedina Ali Karamallahu Wajhu harus dipersalahkan. Sekiranya Bapa segala Syiah - Syedina Ali itu sesat , disarankan agar seluruh mesjid agar tidak menyebut nama Syedina Ali dalam setiap Kutbah Jumaat. Juga disarankan agar umat melayu jagan lagi menamakan anak-anak mereka dgn nama Ali , Hassan , Hussin, Jaafar , Zainal Abidin atau Fatimah { Ibu kepada seluruh Syiah ). Disarankan agar jagan memakai nama berunsur Yahudi iaitu Daud , Musa, Ishak , on TAQIYAH
Anonymous
on 11/16/14
JAWAPAN
Nak tanya mahzab sunni wal rasuah ini datang dari mana ? Sebelum imam 4 mahzab ini dilahirkan iaitu lebih 200 tahun selepas rasulullah, sunni wal rasuah ini ugama apa agaknya? Ugama baru kah? Kah kah kah on TAQIYAH

SOALAN
in response to takiyah ini cerita ngentot ngentot ke ?? orang orang Melayu suka takiyah ke ??? orang orang malas memang suka ngentot kata nya tanggungjawab lah , jihad lawan setan lah , takiyah pulak selkarang kot. bab bela anak di suroh orang lain jihad pulak , kepala hotak bahalol betul !!!, by Anonymous.
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/16/14
TANYA MAT BEBAL
Nak tanya mat bebal sunni. & wahabi, Paling banyak bayi kena buang dlm longkang dan dlm mangkok tandas bangsa apa dlm msia? Melayu mahzab apa? Nak ngentot takde solution? Kata islam ugama solution. Nak berpoligami takut terpaksa kahwin kat siam...mana solution? Terpaksa tipu bini nak cover line...ckp tipu sunat? Kepala bana apa? Bukan taqiyah ke? Tapi kalo nak betjihad pantat utk pengganas Isis diboleh plak nikah mutaah atau misyar. Memang bebal lah mat2 kopiah dan serban mcm tahi lembu... Kah kah kah... on TAQIYAH
Anonymous
on 11/16/14




----------------

INI ARAB BATU AKEK

Posted: 17 Nov 2014 05:48 PM PST







ADAKAH INI
 MUKA MELAYU?
bani melayu wajib bertanya
apakah muka ini
muka melayu
atau muka india
yang menyamar sebagai arab

KOMENTAR
dalam kitab sejarah melayu
yang ditulis 600 tahun dahulu
ada disebut watak kitul
ada disebut watak keling mendeliar
ini sebenarnya adalah ingatan
dari datuk nenek moyang kita
tentang peranagi orang
yang keling yang mengakui
diri mereak melayu

Cina boleh berniaga kerana toleransi 'tuan' negara

Pemimpin Umno Wilayah Persekutuan Syed Ali Alhabshee melahirkan kekesalannya terhadap kaum Cina yang kadangkala didakwa sengaja membesarkan isu berkaitan kepentingan dan kedudukan orang Melayu, termasuk dalam isu agama.

"Mereka (orang Cina) kena faham bahawa Melayu adalah tuan di negara ini, mereka juga kena faham kerana sikap bertolak ansur orang Melayu maka mereka boleh menjalankan pelbagai kegiatan terutama dalam sektor perniagaan," beliau dipetik sebagai berkata.



KAH KAH KAH

woit
soalan hakiki
kenapa hal melayu
yang suka heboh
keeeling eee
arab batu akek
cina riduan tee
orang melayu 
tak heboh pun?

sebenanya malaon
ini yang nak jadi tuan

KAH KAH KAH

-------------

TAHNIAH TAHNIAH

Posted: 17 Nov 2014 05:00 PM PST





KOMENTAR

tahniah
syabas kerana berani
bercakap benar

inilah yang wajib
dikatan kepada para cukong
mereka ini telah 
menghancurkan bumi sarawak

Jangan main-main dengan saya, kata Adenan

Dalam perhimpunan yang jarang-jarang berlaku melibatkan hartawan-hartawan balak Sarawak, Ketua Menteri Adenan Satem mengejutkan hadirin dengan menggelar industri itu sebagai "korup".

Beliau malah memberi amaran kepada majikan-majikan pembalakan bahawa beliau akan "tanamkan rasa takut pada tuhan di hati mereka yang tidak jujur", lapor The Star Online.

Adenan pada Isnin dilapor mengumpulkan bos-bos firma pembalakan "big six" untuk menandatangani "ikrar integriti" mengambil peluang itu memberi amaran tegas terhadap kegiatan pembalakan haram.

Beliau malah menamakan enam syarikat itu sebagai KTS, Rimbunan Hijau, Samling, Shin Yang, Ta Ann dan WTK dan memberitahu mereka supaya "jangan main-main dengan saya".

"Sebahagiannya, sudah tentu bukan semua, berlagak tidak tahu apa-apa.

"Alasannya sangat mudah, sama ada mereka bodoh, bacul atau korup," Adnan dilapor sebagai berkata.

The Star Online melaporkan, kenyataan itu Ia mengejutkan hadiri yang terdiri daripada anggota kabinet negeri, penjawat awam dan beberapa individu terkaya di Sarawak.
 



KAH KAH KAH
woit
tibai cukong
mereka perosak alam
mereka perosak hidupan
mereka perosak bumi
tahun 1979  di iran
setiap perosak alam
dihukum mati

KAH KAH KAH

-----------

RAFIZI TAK DATANG PARLIMEN

Posted: 17 Nov 2014 05:00 AM PST






DOKUMEN SOKONGAN MERUJUK DATUK AHMAD MASLAN KE JK HAK & KEISTIMEWAAN DISERAHKAN KEPADA SPEAKER

Saya telah menyerahkan dokumen-dokumen sokongan seperti yang diminta oleh YB  Pandikar Amin Mulia, Yang Dipertua Dewan Rakyat berhubung usul yang saya failkan untuk merujuk Timbalan Menteri Kewangan,  Ahmad Maslan ke Jawatankuasa Hak dan Keistimewaan Dewan Rakyat kerana memberi kenyataan yang salah berhubung tanggungan kewangan Kerajaan Persekutuan terhadap hutang-hutang 1MDB.

Dokumen itu disertakan bersama untuk makluman pihak media.

Saya tidak dapat hadir di Dewan Rakyat pada hari ini kerana masih lagi uzur akibat viral fever sejak beberapa hari yang lalu. Pun begitu, saya menyerahkan sepenuhnya kepada kebijaksanaan dan kejujuran YB Yang Dipertua dan ahli-ahli Dewan Rakyat untuk memutuskan perkara ini dengan seadilnya.

Saya sedia maklum kenyataan media  Ahmad Maslan yang berpendapat perkara ini sepatutnya tidak dipanjangkan. Namun, soal hutang 1MDB adalah soal Negara dan rakyat yang terbesar yang perlu terus diberikan perhatian, bukannya ditutup dengan mudah.

Walau apa pun keputusan YB  Yang Dipertua mengenai usul saya itu, saya dan rakan ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang lain akan terus memberi perhatian membongkarkan masalah hutang 1MDB ini.

RAFIZI RAMLI
Naib Presiden/Setiausaha Agong KEADILAN
Ahli Parlimen Pandan
  
17 November 2014





-----------

SAKIT APA?

Posted: 17 Nov 2014 04:00 AM PST






FACE BOOK



Di negara maju, apabila seseorang pemimpin itu tidak sihat, mereka berundur. Di negara dunia ketiga.....
LikeLike ·  · 


KAH KAH KAH

woit
i rest my case
may lord

KAH KAH KAH



دينالدجاج



----------------

SIAPA DIA DIN AL-DAJAJH

Posted: 17 Nov 2014 12:30 AM PST










دينالدجاج


AKU PECAT
musuh kalau sokong kita, mesti ada yg tak kena. aku kalau ada kuasa aku pecat!!! atas sayalah nak hadir, tak mau hadir. on APA PUNYA TUUUR
Anonymous
on 11/17/14
SANGAT BONGKAK
Sangat bongkak baru saja presiden parti belum lagi jadi PM... Patut la parti perintah trengganu sepenggal ja kah kah kah ... Okla tapi bila wakil setuju keputusan msyuarat jgn cakap presiden bole tarik balik persetujuan atau hanya presiden bole buat keputusan... on APA PUNYA TUUUR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/17/14
GAJI SAPA BAYAR?
budak bahalol saja cakap macam tu..... "ikut suka saya lah !!!" tapi bila ambil duit rakyat tiap tiap bulan , tak ada pulak bagi balik pada rakyat. standard bahalol , lagi pun orang orang melayu rata rata bahalol pun. jangan salah kan Cina sudah !!!! on APA PUNYA TUUUR
Anonymous
on 11/17/14


دينالدجاج





-----------

NASI PANGGUNG PETANG KELMARIN

Posted: 16 Nov 2014 10:27 PM PST




NASI 

PANGUNG 

Kotaraya, petangnya hujan
Jalan Panggung seperti biasa
sesak dgn warga kota
miskin kota & anak semua bangsa
menikmati rezki pemberian tuhan

HUJAN YANG BASAH
Menu & kontributor kongsi makanan minggu ini:
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam / Sandwich Telur
Tim Syed Shahir - Roti Canai / Air Mineral
Tim KOLONI - Pakaian / Ais Krim Malaysia
Tim Meals 4 All - Nasi Ayam berlauk
TIm Famili Pajam - Brownies / Pakaian
Vince & Kawan2 - Kek 
Qish awek cun - Cucur Sayur
Shahril brader cool - Sup Cendawan

Anak semua bangsa yang bersolidariti. berkerja bakti & buat ramai:-
Yan, Acino, Aisyah, Padel, Quratul, Syu, Paramjit,
Nurul, Dayang, Miss Soraya & semua Tim KOLONI,
Vince & kawan2 UM, kawan-kawan dari IACT & Meals 4 All,
Syakirah, Ali & keluarga dari PAJAM, Dr Maszlee & keluarga, 
Fitrah, Awatif & tim Recycle, Johan, Zai & Liyana,
Gerombolan Tim Busking - Hijrah, Azen, Akim, Amir
& semua yang hadir, saling tak mengenal, bersetiakawan di Jln Panggung

DATANG BERATUR
TERIMA KASIH SEMUA
Setiap minggu setia di Jalan Panggung
jumpa hujung minggu ini!

 Beg Pasar Dapur Jalanan sudah keluar, RM15.00. Boleh dapatkan juga Apron Dapur pakai masak, simpan buat koleksi. Membeli sambil menyumbang RM20.00. Boleh didapati di Jalan Panggung & kroni-kroni terdekat. 

 Untuk maklumat terkini, info-info mengenai kami boleh cari & tekan like Facebook page DapurJalananKualaLumpur & follow twitter - @dapurjalanan & instagram - dapurjalananKL. Cari, follow & LIKE!!

TOLONG MEMASAK
Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun Dapur Jalanan, 
CIMB: 8001-7278-49 
SPKL Collective

 Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh talipon: ezzuandi 019-267-12-85
 Hadi Khalid 012-664-88-73

Solidariti untuk miskin kota

Dapur Jalanan Kuala Lumpur
*Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
17 November 201

----------

MANA DIA DIN AYAM

Posted: 16 Nov 2014 09:05 PM PST





الدجاج

دينالدجاج



Nik Abdul Aziz Nik Mat
KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas,  Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihatkan pimpinan PR tidak menghentam Presiden Pas, Abdul Hadi Awang kerana...

KAH KAH KAH

woit
kah kah kah
woit
mintalah tolong
dari din al dajajah
napa minta tolong
pada tok guru

woit
mintalah tolong
dari 
harun din

lagi poweer



KAH KAH KAH




----------

LAGI FITNAH MUNCUL

Posted: 16 Nov 2014 08:18 PM PST






Orang luar sebar cerita Hadi undur
SHAH ALAM – Cakap-cakap mengenai pengunduran Presiden Pas, Abdul Hadi Awang hanya ditimbulkan oleh pihak luar parti.

Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, ada pihak luar yang sengaja mewujudkan saranan supaya Abdul Hadi berundur daripada politik dengan alasan tidak hadir mesyuarat dalaman parti dan PR.

"Ini hanya di luar. Dalam parti, semua pemimpin dan ahli Pas tidak pernah mempersoalkan ketidakhadiran presiden dalam mesyuarat kerana mengetahui tahap kesihatan beliau yang tidak menentu pada masa ini," katanya.


KAH KAH KAH

woit
sokong
setuju
ini mesti kerja israel
ini mesti kerja yahudi
ini mesti kerja cina
ini mesti kerja india
mereka cemburu
mereka jaki

mustahil ahli pas
mahu hadi berundur

kalau hadi undur
siapa akan cari
ikan dan sotong


APA PUNYA 

TUUUUR





-----------

Tiada ulasan: